Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2016, 11:51
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Heeft iemand met katten ervaring met Feliway? Zwart is als de dood om in de auto te zitten en zo af en toe moet ze wel, want ik laat haar niet een heel weekend alleen. Het is een rit van ongeveer 2 uur. Ik bedek het mandje altijd helemaal, maar zorg wel dat ze naar Rood kan kijken, die vindt het niet eng. Ze kwijlt en mauwt heel erg, ook op plaats van bestemming komt ze soms de hele dag niet onder de bank vandaan en de eerste uren kwijlt ze ook nog heel heftig.
De dierenarts raadt me Feliway aan, maar ik zie op Zooplus hele verschillende meningen en ik ben benieuwd of het troep is of niet.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2016, 12:19
Verwijderd
Waarom laat je ze niet een heel weekend alleen? Heb je niet iemand die op kan passen?

Betreft Feliway - ik heb er geen ervaring mee. Ik ken wel veel mensen met goede ervaringen bij bijvoorbeeld kennismaking tussen nieuwe katten of rust creëeren in een groep wanneer er eentje krols is. Onze fokkers hebben ook goede ervaringen met homeopathie voor hun beestjes, maar dat moet je ook een beetje willen. Zij waren er ook best veel geld aan kwijt, en ik kan me voorstellen dat je daar niet op.zit te wachten....
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 12:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zo'n feliway moet toch in het stopcontact? Hoe doe je dat in de auto?

Wij hadden van die timer voerbakjes voor als je bang bent dat ze in een keer alles opvreten als je ze een weekend alleen laat.

En als je ze samen in een mandje oid laat?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 12:25
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Homeopathie ;d;:;ddd
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 12:55
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Waarom laat je ze niet een heel weekend alleen? Heb je niet iemand die op kan passen?

Betreft Feliway - ik heb er geen ervaring mee. Ik ken wel veel mensen met goede ervaringen bij bijvoorbeeld kennismaking tussen nieuwe katten of rust creëeren in een groep wanneer er eentje krols is. Onze fokkers hebben ook goede ervaringen met homeopathie voor hun beestjes, maar dat moet je ook een beetje willen. Zij waren er ook best veel geld aan kwijt, en ik kan me voorstellen dat je daar niet op.zit te wachten....
Rood moet 2x per dag medicatie, daar wil ik niet iemand anders een heel weekend mee opzadelen. Daar komt nogal wat bij kijken, want hij is slim en rent weg en ze zijn al hun hele leven samen. Ze zijn alleen uit elkaar geweest toen ze geholpen werden (en Zwart deed niet zo leuk tegen Rood na een dag gescheiden). Dus ik hou ze liever bij elkaar.
En sowieso denk ik (dat denk ik he, geen feit) dat zij zich achtergesteld voelt oid als hij wel mee mag en zij niet.

Nee, veel geld niet, maar liever wel natuurlijke middelen dan chemische middelen, tenzij het niet anders kan.
Citaat:
Zo'n feliway moet toch in het stopcontact? Hoe doe je dat in de auto?

Wij hadden van die timer voerbakjes voor als je bang bent dat ze in een keer alles opvreten als je ze een weekend alleen laat.

En als je ze samen in een mandje oid laat?
Ja, maar je hebt ze ook als spray voor onderweg!

Zie bovenstaande uitleg

Dan zou ik ze samen in een standaard reismandje moeten doen. Ik heb een tas die wel groot genoeg is, maar Rood snapt dat hij gewoon hard tegen het klittenband moet duwen en dat dan de rits open gaat en met z'n tweeën in zo'n standaard reismandje is nogal krap, zeker 2 uur lang.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 12:57
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Homeopathie ;d;:;ddd
Ik kan haar natuurlijk ook plat laten spuiten of een pilletje geven, maar dat is geen garantie dat ze dan niet meer bang is, ze kan dan alleen niet meer reageren.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 13:04
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nee, veel geld niet, maar liever wel natuurlijke middelen dan chemische middelen, tenzij het niet anders kan.
"Natuurlijke" middelen kunnen veel giftiger/schadelijker/kankerverwekkender zijn dan "chemische" middelen

Maar verder weet ik niet zoveel over Feliway helaas ;p
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 13:05
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik kan haar natuurlijk ook plat laten spuiten of een pilletje geven, maar dat is geen garantie dat ze dan niet meer bang is, ze kan dan alleen niet meer reageren.
Als je homeopathie echt overweegt kan ik je een gratis even goed werkend middel aanraden. Kraantjeswater.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 13:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik had dat van iemand gekregen toen we Vlugge Japie moesten verhuizen. Hij heeft de hele weg (wel een kwartier) in de auto hartverscheurend zitten jammeren. Dus niet echt het idee dat het wat deed.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 13:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
"Natuurlijke" middelen kunnen veel giftiger/schadelijker/kankerverwekkender zijn dan "chemische" middelen

Maar verder weet ik niet zoveel over Feliway helaas ;p
Ja, dat weet ik, maar het is ook wat ik tegen Macrador zeg. Als ik haar een pilletje geef, weet ik niet of ze vanbinnen niet kapot gaat van angst, maar het gewoon niet kan uiten omdat ze stoned is. Dat vind ik zielig.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 13:31
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik had dat van iemand gekregen toen we Vlugge Japie moesten verhuizen. Hij heeft de hele weg (wel een kwartier) in de auto hartverscheurend zitten jammeren. Dus niet echt het idee dat het wat deed.
Hm ja, dat doet zij dus ook, maar gerust 2 uur lang en als we er zijn, is ze nog bang en aan het kwijlen op YT vind ik vooral filmpjes van Feliway zelf, dus dat schiet ook niet op. Ze zeggen wel dat het per kat verschilt.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 13:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is er geen proefpakket ofzo?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 13:34
Verwijderd
Geen ervaring mee. Kan je je kat niet laten wennen Door elke dag stukjes te rijden?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 13:35
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
aldus de 191201818 kitten-tips die ik ondertussen gelezen heb kan je wenselijk gedrag het beste zo vroeg mogelijk aanleren door ze bijvoorbeeld met regelmaat in een travelbench te doen zodat ze daar aan wennen. Met oudere katten is dat wat lastiger, maar kan je ze niet een paar keer in de auto doen en een klein stukje rijden?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 13:39
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
bij onze katten heeft het niet gewerkt dat spul. Ik kan je wel een van onze reismandjes lenen, neem ik straks dan gelijk mee als je wil.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 13:39
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Is er geen proefpakket ofzo?
Nee, helaas
Citaat:
Geen ervaring mee. Kan je je kat niet laten wennen Door elke dag stukjes te rijden?
Citaat:
aldus de 191201818 kitten-tips die ik ondertussen gelezen heb kan je wenselijk gedrag het beste zo vroeg mogelijk aanleren door ze bijvoorbeeld met regelmaat in een travelbench te doen zodat ze daar aan wennen. Met oudere katten is dat wat lastiger, maar kan je ze niet een paar keer in de auto doen en een klein stukje rijden?
Ik heb geen rijbewijs/auto. Als ik ze meeneem op de brommer, is er niks aan de hand, maar naar de dierenarts is maar een klein stukje.
Dit is echt alleen als ik naar mijn lief ga in Limburg en dat is zo'n 2-3x per jaar.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 13:41
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
ik bel jou even.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 13:41
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
bij onze katten heeft het niet gewerkt dat spul. Ik kan je wel een van onze reismandjes lenen, neem ik straks dan gelijk mee als je wil.
Hm das jammer. Werkt catnip wel bij ze? Dat vind Zwart echt keilekker (en Rood doet het helemaal niks). Misschien kan ik dat als indicatie gebruiken.
Ik moet het eigenlijk gewoon proberen, volgens mij.

Oh relaxed ja, ik leen er altijd eentje van de DA, maar helemaal prima. Als het maar wel zo'n mandje is met een deurtje dat katten niet open krijgen, want die kleine is veel te slim voor klittenband en ritsen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-08-2016, 13:41
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ik bel jou even.
Bel me even.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 13:42
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Btw Carn, in het mandje zitten vinden ze allebei prima, zet de tas een paar dagen van tevoren al neer en daar gaat ze zelfs in liggen slapen. Het is echt het autorijden.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 13:56
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ga het wel gewoon bestellen, fuck het ook. Als het werkt is het mooi en als het niet werkt, is het niet anders dan altijd in de auto. Zou wel zielig zijn, maar dan weet ik het in ieder geval en kan ik de volgende keer naar de DA voor iets anders. Ze had het namelijk ook over een kuur van een paar dagen, maar had natuurlijk ook liever dat ik eerst iets minder ingrijpends zou proberen.

Zwart wordt wel helemaal wild van catnipspray en die kleine helemaal niet, dus wie weet hebben geuren wel effect op haar.

Mocht er toch nog iemand zijn met ervaring, dan graag.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 16:07
Verwijderd
Gewoon op facebook pleuren; Wie wil er een weekend op mijn katten passen, ééntje moet namelijk pilletjes! Dan is het toch niet 'er mee opzadelen' als iemand ja zegt? Ik zou het met liefde doen als ik in de buurt zou wonen. Doe het voor mijn buren ook als die een week op Terschelling zitten.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 16:36
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Gewoon op facebook pleuren; Wie wil er een weekend op mijn katten passen, ééntje moet namelijk pilletjes! Dan is het toch niet 'er mee opzadelen' als iemand ja zegt? Ik zou het met liefde doen als ik in de buurt zou wonen. Doe het voor mijn buren ook als die een week op Terschelling zitten.
Ik heb trust issues
Al zou ik ze wel aan jou toevertrouwen!

Nee, ik heb ze wel eens bij de buren gelaten, meestal een nachtje, maar Zwart is ineens een supermegabitch tegen alles en iedereen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Ik heb trust issues
Al zou ik ze wel aan jou toevertrouwen!

Nee, ik heb ze wel eens bij de buren gelaten, meestal een nachtje, maar Zwart is ineens een supermegabitch tegen alles en iedereen.
Misschien is ze minder bitch als ze gewoon thuis is. En wat dan nog? Jinx kijkt de oppas ook niet aan, maar zit binnen tien minuten weer op schoot zodra wij thuis zijn. Wat is dan een groter issue? Helemaal in paniek en bang en in een vreemde omgeving of thuis en niet alle stress maar dan maar even een bitch. Jij hebt er meer last van dat ze een bitch is dan zij.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 19:36
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ze is altijd een supermegabitch. Tegen mij niet, want ze weet dat ze klappen krijgt, maar zelfs tegen haar broer is ze niet altijd even leuk. Ik snap wat je zegt, maar ik denk niet dat het beter is voor haar om haar helemaal alleen thuis te laten voor 3 dagen en een vreemde telkens binnen te laten lopen. Misschien zit het in mijn hoofd, maar ik vind het een naar idee dat ze 3 dagen moederziel alleen is, behalve als er iemand binnen komt waar ze niet bekend mee is om haar bak te vullen en verder niks, want kroelen doet ze echt niet met anderen.
Ik zou mijn kind ook niet 3 dagen achterlaten.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2016, 19:38
Mort'n
Mort'n is offline
Citaat:
Ze is altijd een supermegabitch. Tegen mij niet, want ze weet dat ze klappen krijgt, maar zelfs tegen haar broer is ze niet altijd even leuk. Ik snap wat je zegt, maar ik denk niet dat het beter is voor haar om haar helemaal alleen thuis te laten voor 3 dagen en een vreemde telkens binnen te laten lopen. Misschien zit het in mijn hoofd, maar ik vind het een naar idee dat ze 3 dagen moederziel alleen is, behalve als er iemand binnen komt waar ze niet bekend mee is om haar bak te vullen en verder niks, want kroelen doet ze echt niet met anderen.
Ik zou mijn kind ook niet 3 dagen achterlaten.
tja dan maar leven met 2uur gekrijs he
__________________
And its just too awesome
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 19:39
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
tja dan maar leven met 2uur gekrijs he
Ze krijst niet, het is meer klagelijk miauwen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 19:44
Mort'n
Mort'n is offline
Citaat:
Ze krijst niet, het is meer klagelijk miauwen.
Dat dan
__________________
And its just too awesome
Met citaat reageren
Oud 13-08-2016, 00:40
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Net gereden, het werkt bij mijn katten in ieder geval niet. Het mauwen was wel iets minder, het kwijlen was erger.

Aan de andere kant heeft ze maar 5 minuten onder de bank gezeten en zijn ze nu met z'n tweeën op onderzoek uit. De vorige keer heeft ze bijna een hele dag onder de bank gezeten, dus er is vooruitgang.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2016, 06:54
Verwijderd
Phoebe ik las iets over thundershirts, die je aan doet en waar constante druk wordt uitgeoefend en dat word de kat dan rustig van. Misschien is dat iets?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2016, 12:55
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Phoebe ik las iets over thundershirts, die je aan doet en waar constante druk wordt uitgeoefend en dat word de kat dan rustig van. Misschien is dat iets?
Ik ga het even door Google halen, nooit van gehoord!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2016, 16:08
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vraag me af of ze niet gewoon kalm worden omdat ze zich niet meer kunnen bewegen. Zwart doet al alsof de wereld vergaat als ik haar in haar tuigje hijs (wat ik trouwens nog maar een paar keer heb gedaan, omdat ik dacht dat ze 'los' in de auto misschien wat relaxter zou zijn, maar ze haat me als ik aankom met dat ding, dus we hebben het nog niet geprobeerd.).
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2016, 16:15
Verwijderd
Het is toch niet meer zo dat ze niet meer kunnen bewegen? Ik internet mobiel en dua niet heel uitgevreid want verkansie maar ik begreep dat het werkt met drukpunten. Da's wel iets anders dan fixatie. Kun je niet eens bij de DA na vragen of die ervaringen heeft?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2016, 16:17
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
En als je je kat in een tuigje wil doen moet je dat trainen als je kat dat niet blieft. Kijk eens op yt naar het kanaal Catmantoo. Hij heeft zijn katten opgevoed als honden. Ze kunnen zelfs skateboarden
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2016, 22:03
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Het is toch niet meer zo dat ze niet meer kunnen bewegen? Ik internet mobiel en dua niet heel uitgevreid want verkansie maar ik begreep dat het werkt met drukpunten. Da's wel iets anders dan fixatie. Kun je niet eens bij de DA na vragen of die ervaringen heeft?
Nee, maar katten laten zich al vallen in een tuigje (althans, die van mij ), dus in een soort dwangbuis natuurlijk ook. Ik ga het zeker wel navragen, want als het werkt, is het briljant.
Citaat:
En als je je kat in een tuigje wil doen moet je dat trainen als je kat dat niet blieft. Kijk eens op yt naar het kanaal Catmantoo. Hij heeft zijn katten opgevoed als honden. Ze kunnen zelfs skateboarden
Ben ik niet te laat? Ze zijn al bijna 2.
Omg ze zijn al bijna 2 en ze waren zo schattig toen ze klein waren en Rood sliep in mijn hand

Ze zijn nu nog steeds schattig hoor, maar ze passen niet meer in mijn hand en dat vind ik best jammer
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2016, 12:08
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Nee, maar katten laten zich al vallen in een tuigje (althans, die van mij ), dus in een soort dwangbuis natuurlijk ook. Ik ga het zeker wel navragen, want als het werkt, is het briljant.


Ben ik niet te laat? Ze zijn al bijna 2.
Omg ze zijn al bijna 2 en ze waren zo schattig toen ze klein waren en Rood sliep in mijn hand

Ze zijn nu nog steeds schattig hoor, maar ze passen niet meer in mijn hand en dat vind ik best jammer
Nee, hij heeft zijn eigen katten uit het asiel en die waren toen al volwassen.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-08-2016, 16:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Handig ga ik even checken.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2016, 18:51
Maboq
Avatar van Maboq
Maboq is offline
Hi, bij onze verhuizing leek het te werken. Ik ben nog nooit zo kalm geweest.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2016, 22:33
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik voel me steeds zo aangesproken
Met citaat reageren
Oud 16-03-2017, 03:47
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Ik voel me steeds zo aangesproken
Omdat je kattig bent?
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 16-03-2017, 11:25
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ja
Met citaat reageren
Oud 16-03-2017, 11:25
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Nee door de titel
Met citaat reageren
Oud 17-03-2017, 14:03
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Ja
Oh
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi Als ik later groot ben #1843
Verwijderd
500 23-01-2016 12:41
Onzin hoi tussen-de-middag-schijtbeurt #1842
df
500 17-01-2016 22:08
Flora & Fauna Kat zeikt in het rond
Yab-Yum
5 22-03-2007 12:49
Flora & Fauna katten pissen in huis
welle
10 10-09-2006 16:39
Flora & Fauna kat die overal in huis plast...
Verwijderd
22 07-09-2003 12:13
Flora & Fauna gecastreerde kater sproeit nog steeds
Daantje_0705
12 15-06-2003 20:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.