Oud 15-07-2006, 17:28
Silly man
Silly man is offline
Beste mensen die meer weten.

Ik heb laatste een 2de-hands drumstel gekocht van het merk Sonor.
Maar als je naar de vellen van de "trommels" kijkt wordt je min of meer verdrietig...
Dus ik wil graag nieuwe vellen kopen... maar op dat gebied ben ik nog een newbie.

Dus weet iemand:

-welke vellen ik moet hebben...
-waar is die genoemde vellen kan kopen (ik woon in Leiden)
-Moeten de vellen "onder" (dus niet het slagvel) ook vervangen worden
-Hoe duur het me globaal gaat kosten

De drumstel is een standaard set met 2 toms, floortom, snare en basedrum.

Alles helpt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2006, 19:16
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
nou ja; ik geloof dat een beetje muziekzaak je het volgende zal aanraden:

Evans: G2 op de toms boven, G1 onder. Genery Dry op de snare, Hazy 300 onder. Eq3 of een EMAD op de bassdrum.

Remo: Emperor of Pinstripes op de toms boven, Ambassador reso/diplomat onder. Powerstroke of een Ambassador op de snare, Ambassador Reso onder. Powerstroke 3 op de bass.

Ik denk dat een drumzaak je misschien complete standaardsets (zoals boven beschreven) kan aanbieden. Qua winkels in/om Leiden moet je zelf maar even rondkijken want ik woon dr niet
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 20:22
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
nog een aantekening: Laat iemand die er ervaring mee heeft je drumstel een keer goed stemmen (of misschien willen ze dat wel bij de winkel doen). Goed leren stemmen duurt gewoon jaren en is een kwestie van ervaring.

Het kan ook zijn dat bv die vellen die ik net beschreef misschien niet aan je "sound" voldoen, maar de meeste sites (remo, evans, aquarian) hebben wel aardige guides als je bv een drogere of een meer open klank zoekt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 22:15
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
ook al mag je me niet, toch respect voor jou carn dat je altijd bereid bent informatie te geven
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 22:18
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
liefde voor het instrument enzo
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 22:20
Verwijderd
hey, de topicstarter neemt ook de moeite om er een fatsoenlijk verhaaltje van te maken en op een vriendelijke manier om antwoord te vragen. dan kan hij dat krijgen ook
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 15-07-2006 @ 23:18 :
liefde voor het instrument enzo
volgensmij gaat het bij jou verder slaap je niet met een set drumstokken onder je kussen?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 04:18
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
SE schreef op 16-07-2006 @ 00:28 :
volgensmij gaat het bij jou verder slaap je niet met een set drumstokken onder je kussen?
onder je kussen is voor n00bs!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 16-07-2006 @ 05:18 :
onder je kussen is voor n00bs!
In je aarsch dan? \m/
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 17:44
Silly man
Silly man is offline
Met wat stem je dan!? Een stemfluitje?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 18:25
Verwijderd
ik geloof dat je naast elk schroefpunt op het vel tikt net zolang totdat het op alle punten hetzelfde klinkt en hij zo klinkt als je hem wilt hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 20:47
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
dat is de meest voorkomende manier ja. Fijne van vellen is dat je eigenlijk pas op een afstandje het goed hoort of ze goed gestemd zijn.

En stemmen doe je met een stemsleutel.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 20:53
Verwijderd
Als op toms goede vellen liggen en die ook vet klinken is het de moeite waard om te gebruiken, anders kan je ze er net zo goed af halen want dan klinken ze niet vet en gebruik je ze toch niet. Dat zijn mijn en de drummer van men band zn bevindingen
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 21:49
Silly man
Silly man is offline
Is stemmen ook egt iets persoonlijks of is het egt nodig omdat het anders kut klinkt?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 22:20
Verwijderd
het is wel essentieel om een fatsoenlijk geluid te krijgen en je vellen heel te houden dunkt me.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 00:27
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Fake schreef op 16-07-2006 @ 23:20 :
het is wel essentieel om een fatsoenlijk geluid te krijgen en je vellen heel te houden dunkt me.
dat, en omdat het anders kut klinkt Een persoonlijk geluid krijg je in de loop der jaren. Sommige drummers proberen hun toms bv naar bepaalde toonhoogtes te stemmen (moet je ook wel goede drums voor hebben), sommigen gaan meer voor de optimale klank per tom. Net wat je wilt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 01:37
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
In Leiden heb je schuin tegenover het Centraal Station een redelijke muziekzaak, ik geloof 'plus' of 'music plus' ofzo. Verder heb je op de Hooigracht 44 'Servaas-Strijk Muziekinstrumenten', vooral gericht op strijkinstrumenten maar ze hebben ook het een en ander aan drums geloof ik.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 14:29
Silly man
Silly man is offline
Maakt het ook uit wat voor vel onder zit? Of heb je daar aparte voor (die dus anders zijn dan de vellen waar je op slaat)?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-07-2006, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Silly man schreef op 23-07-2006 @ 15:29 :
Maakt het ook uit wat voor vel onder zit? Of heb je daar aparte voor (die dus anders zijn dan de vellen waar je op slaat)?
ja, je hebt aparte slag- en ondervellen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 17:08
Silly man
Silly man is offline
Citaat:
Fake schreef op 23-07-2006 @ 16:38 :
ja, je hebt aparte slag- en ondervellen.
oké... 1 wat is het verschil
2 hoe herken je dan de "ondervel"?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 21:32
Verwijderd
het ondervel is simpelweg dunner en minder stijf dan het slagvel, maar dat kunnen ze je in de winkel ook haarfijn uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 18:09
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
met de aantekening dat er genoeg drummers zijn die een "dun slagvel" als ondervel gebruiken. Net wat je wilt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 13:50
mangoie
Avatar van mangoie
mangoie is offline
Citaat:
Carn schreef op 24-07-2006 @ 19:09 :
met de aantekening dat er genoeg drummers zijn die een "dun slagvel" als ondervel gebruiken. Net wat je wilt.
Maakt het echt wat uit als je aan allebei de kanten slagvellen dan?
__________________
life's a bitch...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 18:50
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
elke combinatie klinkt anders.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 13:09
Oxygenium
Oxygenium is offline
Citaat:
botulismf schreef op 17-07-2006 @ 02:37 :
In Leiden heb je schuin tegenover het Centraal Station een redelijke muziekzaak, ik geloof 'plus' of 'music plus' ofzo. Verder heb je op de Hooigracht 44 'Servaas-Strijk Muziekinstrumenten', vooral gericht op strijkinstrumenten maar ze hebben ook het een en ander aan drums geloof ik.
Klopt, alleen heet de zaak bij het station 'Just Music'. Ik zou de zaak bij het station aanraden voor drum- gitaar en basattributen, want de eigenaar (man achter de toonbank) is drummer, en ze hebben er meer producten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2006, 21:21
A Lot Of Rock
Avatar van A Lot Of Rock
A Lot Of Rock is offline
bestaat er zoiets als een vals drumstel????? Hoe klinkt dat dan???
__________________
"I'm me, he's him, you're you!''
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 21:30
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
A Lot Of Rock schreef op 25-08-2006 @ 22:21 :
bestaat er zoiets als een vals drumstel????? Hoe klinkt dat dan???
eigenlijk is een drumvel altijd vals want het is onmogelijk om een precieze toon te krijgen. Dat terzijde

Eigenlijk kan je het wel vergelijken met gitaarsnaren; die klinken na een tijdje gewoon 'dof'
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 13:11
A Lot Of Rock
Avatar van A Lot Of Rock
A Lot Of Rock is offline
wauw.. jij bent sliiim
__________________
"I'm me, he's him, you're you!''
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 14:22
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
mwah, dat valt reuze mee. Meer gewoon interesse in het instrument zelf.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 27-08-2006 @ 15:22 :
mwah, dat valt reuze mee. Meer gewoon interesse in het instrument zelf.
en je hebt de nodige ervaring doet ook veel eh
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 21:58
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
dat valt reuze mee denkik
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 27-08-2006 @ 22:58 :
dat valt reuze mee denkik
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 22:18
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
müller is je niet waardf spreekt voor zich.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 13:39
mangoie
Avatar van mangoie
mangoie is offline
Hm... dat stemmen werkt bij mij voor geen meter.
Ik kan de toon die ik wil hebben maar niet vinden. Daarnaast geeft de bas drum een irritante toon (alsof het vel heel snel trilt tegen iets aan)
Is er een soort boek of site over stemmen van de drums??
__________________
life's a bitch...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 13:44
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
mangoie schreef op 10-09-2006 @ 14:39 :
Hm... dat stemmen werkt bij mij voor geen meter.
Ik kan de toon die ik wil hebben maar niet vinden. Daarnaast geeft de bas drum een irritante toon (alsof het vel heel snel trilt tegen iets aan)
Is er een soort boek of site over stemmen van de drums??
http://home.earthlink.net/~prof.sound/

'The Drum Tuning Bible' is een goede start; je hoeft het niet te volgen maar bevat veel informatie over hoe en waarom een trommel op een bepaalde manier klinkt.


Dat getril is waarschijnlijk je snaremat die onder in je snaredrum zit. Dit trillen is heel moeilijk weg te krijgen; het trilt namelijk omdat het ondervel meetrilt door resonante frequenties van bv je toms of je bassdrum. Om dit zo veel mogelijk weg te krijgen zou ik eerst heel je drumstel stemmen en daarna net zolang met je ondervel pielen totdat het minimaal is.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 13:46
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Carn schreef op 10-09-2006 @ 14:44 :
daarna net zolang met je ondervel pielen
huhuhuhuhuhu
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-09-2006, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 10-09-2006 @ 14:46 :
huhuhuhuhuhu
drommels drommels piemels
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 20:31
tsh
Avatar van tsh
tsh is offline
heb zelf remo coated ambassador, daar zit een soort stroef laagje overheen (over al mijn trommels incl snare)

verder laten stemmen idd door een speciaalzaak of je trommels een keer meenemen naar je drumleraar als je die hebt, die van mij deed het wel aardig

onderste vellen vind ik minder belangrijk, maar om echo te voorkomen wel strak aandraaien.
__________________
jodeli
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 20:38
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
tsh schreef op 18-09-2006 @ 21:31 :
onderste vellen vind ik minder belangrijk, maar om echo te voorkomen wel strak aandraaien.
Mwah, ik heb ze net wat strakker dan de bovenvellen, die "echo" is juist de resonantie die ver draagt en waardoor het vaak voller klinkt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 21:09
tsh
Avatar van tsh
tsh is offline
Citaat:
Carn schreef op 18-09-2006 @ 21:38 :
Mwah, ik heb ze net wat strakker dan de bovenvellen, die "echo" is juist de resonantie die ver draagt en waardoor het vaak voller klinkt.
je kan het idd ook voller laten klinken, maar dat hangt van je smaak af, ik vind het mooier om een duidelijke, droge klank te hebben
__________________
jodeli
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 21:18
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
tsh schreef op 20-09-2006 @ 22:09 :
je kan het idd ook voller laten klinken, maar dat hangt van je smaak af, ik vind het mooier om een duidelijke, droge klank te hebben
gedefinieerde toon en resonantie gaat goed samen; vooral in bandsituaties. Voor een korter geluid zou ik eerder iets van demping zoals moongel gebruiken.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 12:46
tsh
Avatar van tsh
tsh is offline
of gewoon een stukje tape opplakken, wel lelijk, maar behoorlijk effectief
__________________
jodeli
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 14:14
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
dan plak ik er liever wat vilt op dat aan 1 kant vast zit, vind tape zo'n dooddoener.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 18:44
tsh
Avatar van tsh
tsh is offline
ik vind tape wel stijlvol

tamelijk off- topic aan het geraken, dat wel, maar wel interessant om hier beetje over te discussiëren
__________________
jodeli
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 00:22
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
stijlvol? pak dan gewoon moongel, dat kan je tenmisnten verwijderen en hergebruiken
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 13:57
mangoie
Avatar van mangoie
mangoie is offline
plakband of je drum!? Is dat noet hetzelfde als Frans Bauer op een vette getunede bak zetten!?
__________________
life's a bitch...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek drumvellen vraag
Afwezig
3 23-08-2008 20:24
Muziek Hoeveel was jij kwijt voor je hele muziekinstrumenten verzameling?
Q
87 18-02-2004 23:05
Muziek 36 Crazyfists (Bitterness The Star)
Kazanka
20 14-12-2003 19:14
Muziek Zeldzame dingen in je collectie (gevolg van queen topic)
86dagreed
62 16-02-2003 16:53
Muziek laatste aankopen
86dagreed
180 04-01-2003 17:59
Muziek dingetjes van concerten sparen
Mindfields
57 02-07-2002 18:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.