Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2017, 14:52
sunnyyy
sunnyyy is offline
Ik ben bijna klaar met de hbo studie toegepaste psychologie. Ik heb hiervoor mbo niveau 4 afgerond. Voordat ik met de mbo ben begonnen heb ik vmbo-kader behaald, maar door het advies van de basisschool moest ik beginnen met vmbo-basis. Als ik eraan terug denk word ik onzeker over mijn niveau. Tot nu toe gaat het goed en ben toen die tijden ook snel
Overgestapt van vmbo b naar vmbo k. Mijn vraag is wat belangrijker is: het schooladvies vanuit de basisschool of wat je uiteindelijk bereikt? En in hoeverre klopt het schooladvies? Hoe ik op dit onderwerp ben gekomen zal ik ook vertellen. Mijn vriend en ik praatten over het middelbaar onderwijs. Hij zei gelukkig kreeg ik het advies vmbo t en ik durfde niet te zeggen dat ik begon met vmbo b, dus zei ik vmbo k. Zijn reactie hierop was oh echt, ik zei vanuit mezelf ja basis zal wel lager zijn in dit geval en hij maakte een grapje over vmbo basis: ja is zeker lager haha en maakte een opmerking over "dom zijn". Mijn vriend heeft ondanks hij is begonnen met vmbo t, niveau 3 afgerond en ik ben nu bijna klaar met een hbo studie, maar toch zit ik hier mee, omdat ik als advies vmbo basis heb gekregen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2017, 17:36
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
natuurlijk maakt dat advies nu niet meer uit. Dat zou je met jouw studie toch moeten weten. Iedereen ontwikkelt zich anders, en het zou best kunnen dat jij gewoon een laatbloeier was.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-01-2017, 19:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee joh, daar moet je je nu niets meer van aantrekken. Ik had een vwo-advies van de basisschool, een mavo-advies uit de citotoets en heb nu een vwo-diploma en een Hbo-diploma. Het is wat Pluis zegt, sommige mensen komen pas later goed uit de verf of heb je je dag niet met de citotoets.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2017, 17:36
sunnyyy
sunnyyy is offline
Mavo en vwo is toch wel een verschil, de basisschool heeft je dan wel een kans gegeven om een hoger niveau te proberen. Ja ik weet t niet.. Ik ben ook wel snel overgestapt naar een hoger niveau, maar vraag me af of schooladvies een factor is van iemands iq
Met citaat reageren
Oud 18-01-2017, 16:16
sunnyyy
sunnyyy is offline
Citaat:
natuurlijk maakt dat advies nu niet meer uit. Dat zou je met jouw studie toch moeten weten. Iedereen ontwikkelt zich anders, en het zou best kunnen dat jij gewoon een laatbloeier was.
Ja dat zou kunnen, maar toch maak ik mezelf soms onzeker ondanks ik nu een hbo opleiding volg, denk ik aan de middelbare school met welk niveau ik ben begonnen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2017, 07:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoe je begon is niet zo belangrijk, kijk vooral naar waar je nu staat! Als je terugkijkt, doe dat dan om trots te zijn op wat je bereikt hebt, i.p.v. om je er onzeker door te laten maken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.