Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2017, 20:55
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb een baan (fulltime), maar de kinderopvangkosten (voor drie dagen) zijn hoger dan mijn nettoloon. Met toeslag verdien ik dan netto nog ruim onder het wettelijk minimumloon. Supergrappig haha.
Zulke dingen lijken me echt heel kut
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Advertentie
Oud 22-03-2017, 21:29
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat bizar Klovor!
Oud 22-03-2017, 22:02
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Onder het mom van, niet geschoten, altijd mis. Iemand die morgen iets voor me kan ophalen in het centrum van Zwolle? :-/
Oud 22-03-2017, 22:02
Verwijderd
Hangt van de tijd af
Oud 22-03-2017, 22:10
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
15:00?
Oud 23-03-2017, 07:39
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een baan (fulltime), maar de kinderopvangkosten (voor drie dagen) zijn hoger dan mijn nettoloon. Met toeslag verdien ik dan netto nog ruim onder het wettelijk minimumloon. Supergrappig haha.
Hoeveel kinderen heb je? En hoeveel gaan er naar de kinderopvang?

En ik snap wat je zegt, maar toch voor de zekerheid: je verdient waarschijnlijk meer dan het minimumloon (of precies er op) maar na aftrek van de kosten kinderopvang houd je minder over. Het zou schokkend zijn als je vóór die kosten al onder het minimumloon zat
Oud 23-03-2017, 07:49
Verwijderd
Ik weet niet of jullie het voorbij zien komen, maar op mijn facebook hebben wat mensen een "nieuwsartikel" geliked of geven er commentaar op. Het is een (bestaand) artikel over voetbalhooligans, waar steeds de term hooligans (of supporters of zo) is vervangen door vluchtelingen. De hooligans veroorzaken ernstige rellen, vernielen spullen, kinderen en ouders moeten wegvluchten voor het geweld. En op het eind wordt dit onthuld, en gezegd dat het artikel over de hooligans nauwelijks aandacht kreeg, maar als het artikel over vluchtelingen zou gaan, zoals nu gedaan is, dat dan iedereen op zijn achterste benen zou staan.

Ik kan me voorstellen dat meer mensen dat hier langs zien komen en instemmend knikken bij het lezen.

Er is een grote maar. Het gaat om voetbalrellen uit 2005, die wekenlang het nieuws hebben gedomineerd, en hebben geleid tot grote veranderingen in supportersbeleid waar onschuldige supporters nu nog last van hebben. Dat laatste is nu niet het punt, maar het eerste wel. Er is echt heel massaal (en terecht) verontwaardigd op gereageerd. En ook niet eventjes. Het zegt ook genoeg dat ze 2005 hebben gekozen, er is sinds 2005 echt geen enkele noemenswaardige/vergelijkbare voetbalrel geweest in Nederland. Ze hebben juist heel bewust wél iets uitgekozen dat tot massale verontwaardiging leidt. Maar ze zeggen letterlijk "het oorspronkelijke bericht was geen groot nieuws". Het was de opening van het journaal, meer dan één dag! Het stond in alle kranten op de voorpagina! In de kamer dag na dag debatten hier over. Directe aanleiding tot invoer van een verscherpte voetbalwet.

Ik weet dat je tegenwoordig heel veel van dit soort voorbeelden hebt aan alle kanten van het spectrum. Ik ben een voorstander van het opnemen van vluchtelingen. Maar ik stoor me hier aan. Waarschijnlijk omdat voetbal gebruikt wordt maar toch.

Dat wilde ik graag kwijt. Groetjes, Ertur.
Oud 23-03-2017, 08:46
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Hoeveel kinderen heb je? En hoeveel gaan er naar de kinderopvang?

En ik snap wat je zegt, maar toch voor de zekerheid: je verdient waarschijnlijk meer dan het minimumloon (of precies er op) maar na aftrek van de kosten kinderopvang houd je minder over. Het zou schokkend zijn als je vóór die kosten al onder het minimumloon zat
Ja dat laatste bedoel ik natuurlijk, ik dramatiseerde een beetje voor effect!
En drie, waarvan twee schoolgaand.
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Oud 23-03-2017, 09:36
Verwijderd
Citaat:
15:00?
Helaas
Oud 23-03-2017, 10:28
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ertur, wat mij stoort is dat er gelogen wordt. Zeggen dat iets geen big deal was, terwijl dat het blijkbaar wel was, om een punt te maken over vluchtelingen, is natuurlijk stom, zeker als het blijkbaar makkelijk te checken is dat het toen groot nieuws was. Ze hadden beter iets uit kunnen kiezen dat oprecht niet zo'n big deal was, want nu wordt hun hele punt onderuit gehaald.

Ik kan me trouwens geen voetbalrellen herinneren, maar toen was ik 15 en boeide voetbal me nog minder dan nu dus ik ga op jouw verhaal af.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 24-03-2017, 14:31
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik heb een fidgetcube gekregen. Nondeju wat een genot.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 24-03-2017, 15:31
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Wat is dat?
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 24-03-2017, 15:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat is dat?
Dat is een kubus met allemaal knopjes/ schakelaars en andere dingen die je kunt bewegen. In plaats van friemelen aan andere dingen, klikken met je pen, etc.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 24-03-2017, 15:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh dat is echt wat voor mij!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-03-2017, 16:12
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Anekdote van de dag: ik stond vandaag in de Etos, waar nu de Durex producten één plus één gratis zijn. Er kwamen twee dames binnen van -naar ik schatte- beiden rond de 45 jaar oud. Het gesprek bij het schap ging zo:
'Zo, welke zal ik voor d'r meenemen? Extra sensitive?' *pakt kleine verpakking*
'Daar zitten d'r drie in, da's wel weinig.'
'Ja, maar vaker mag ze toch niet van mij!'
'Nou, ik neem twee grote mee. 't Zal mij niet overkomen dat die zoon van mij straks een meisje zwanger heeft gemaakt.'

Het was grappig om bij te luistervinken.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 25-03-2017, 00:19
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Haha, wel goed opzich van die moeders. Die pubers doen het toch wel, dus dan maar zorgen dat 't veilig gebeurt. Moeder 1 vind ik wel raar. Hoe check je hoe veel keer je dochter seks heeft? Mss gebruikt ze er wel minstens 3 op een avond, weet jij veel?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 25-03-2017, 09:10
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Moeder 1 zei dat met een hoop hilariteit, dus erg serieus was ze niet Ze was vooral van mening dat het taak van de jongens is dat spul te kopen, maarja, daar kun je natuurlijk niet vanuit gaan dat dat ook gebeurt!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 25-03-2017, 20:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn nieuwe telefoon is binnen! Geld heb ik niet, maar spullen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-03-2017, 20:20
Verwijderd
Welke lief teefje?
Oud 25-03-2017, 20:52
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Er ligt een baby te slapen op m'n buik. Het eerste uur heeft ze alleen maar liggen krijsen omdat dr ouders weggingen, dus nu durf ik amper te bewegen voor het geval dat ze weer begint.
Ze is gelukkig wel een schattenpoepje tho.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 25-03-2017, 20:58
Verwijderd
pica!
Oud 25-03-2017, 21:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Er ligt een baby te slapen op m'n buik. Het eerste uur heeft ze alleen maar liggen krijsen omdat dr ouders weggingen, dus nu durf ik amper te bewegen voor het geval dat ze weer begint.
Ze is gelukkig wel een schattenpoepje tho.
Ik had jou helemaal niet ingeschat als type wat blij wordt van babies
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-03-2017, 21:08
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Nou ja, dit is de babby van een van m'n beste vriendinnen, én het is een teringleuk kind, dus ik ben wat bevooroordeeld. Ik vind ze niet allemaal leuk.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 25-03-2017, 21:18
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nou ja, dit is de babby van een van m'n beste vriendinnen, én het is een teringleuk kind, dus ik ben wat bevooroordeeld. Ik vind ze niet allemaal leuk.
Ik ben kindjes onder de 5 altijd na een kwartiertje al heel erg zat Voor vriendinnen die alleen maar over hun kindje praten geldt hetzelfde trouwens
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-03-2017, 22:37
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik ben blijkbaar vrij goed met kinderen, maar ik breng nooit zo veel tijd met ze door.
En gelukkig is die vriendin van mij niet zo'n tiep wiens hele identiteit 'moeder' is.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 26-03-2017, 01:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Welke lief teefje?
De roze (rosé gold) iPhone 7! Ik mocht verlengen en ik ben een iPhone sletje, dus dikke prima
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-03-2017, 09:07
Verwijderd
Citaat:
De roze (rosé gold) iPhone 7! Ik mocht verlengen en ik ben een iPhone sletje, dus dikke prima
:iPhoneboks:
Oud 26-03-2017, 12:03
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
:iPhoneboks:


Ik vind alleen die nieuwe home knop nog een beetje raar
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-03-2017, 12:53
Verwijderd
Ik heb de 7 nog helemaal niet gebruikt en slechts kort in m'n handen gehad. M'n 6S+ kan nog wel ff mee ook vind ik
Oud 26-03-2017, 13:06
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, mijn 6 zou echt door de kamer gaan als ik die langer zou houden. Video's speelden ineens niet meer af en daarna het geluid niet meer, elke dag rebooten. Schijt ding.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-03-2017, 13:14
Verwijderd
Okay, dan heb ik nog een protip voor je; Ik gok dat het niet aan je 6 lag maar dat er een issue is in je iTunes account en dat het terugkomt op deze telefoon. Apple kan dit niet oplossen. Kan wel maar doen ze niet. De enige oplossing is een nieuw iTunes account
Oud 26-03-2017, 19:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Okay, dan heb ik nog een protip voor je; Ik gok dat het niet aan je 6 lag maar dat er een issue is in je iTunes account en dat het terugkomt op deze telefoon. Apple kan dit niet oplossen. Kan wel maar doen ze niet. De enige oplossing is een nieuw iTunes account
Wat voor issue kan dat zijn? Ik heb echt vaak contact gehad met Apple hierover. Ik ben ook bij de Geniusbar geweest en die dude heeft een herinstallatie van alleen de software geprobeerd, de volgende dag deed het geluid van mijn wekker het niet meer
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-03-2017, 20:27
Verwijderd
Ja, daarom komt het dus terug! En een goede vriend van me is er na anderhalf achter gekomen dat het in z'n account zat. Als het dus terugkomt op dit toestel dan weet je wat je kan doen. En met terugkomen bedoel ik binnen 18 maanden, want dat is nog geen 3 grote iOS releases.
Oud 27-03-2017, 01:28
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ah man, ik wil helemaal geen ander account
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 27-03-2017, 10:49
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Okay, dan heb ik nog een protip voor je; Ik gok dat het niet aan je 6 lag maar dat er een issue is in je iTunes account en dat het terugkomt op deze telefoon. Apple kan dit niet oplossen. Kan wel maar doen ze niet. De enige oplossing is een nieuw iTunes account
Genius.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 28-03-2017, 08:42
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Afgelopen winter gingen de cijfers van mijn jong nogal bergafwaarts dus wij hebben hem met regelmaat naar de bieb gestuurd om daar te gaan leren. Daar is hij positief opgevallen want hij heeft daar een baantje aangeboden gekregen. Echt zo leukkkkk
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 28-03-2017, 09:39
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
He, wat leuk! Gefeliciteerd.
Oud 28-03-2017, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Afgelopen winter gingen de cijfers van mijn jong nogal bergafwaarts dus wij hebben hem met regelmaat naar de bieb gestuurd om daar te gaan leren. Daar is hij positief opgevallen want hij heeft daar een baantje aangeboden gekregen. Echt zo leukkkkk
Ik vind hier meerdere dingen echt kkleuk aan. Het eerste ding is dat hij naar de bieb gaat. Het tweede is dat hij gaat omdat hij gestuurd wordt. Het derde is dat hij luistert en het vierde is baantje. Het vijfde moet pip nog even bevestigen: hoe is het met de resultaten?
Oud 28-03-2017, 10:06
Verwijderd
Wat boeien die resultaten? Hij krijgt een baan aangeboden, school is niet meer nodig!
Oud 28-03-2017, 10:24
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Het tweede is dat hij gaat omdat hij gestuurd wordt.
Waarom vind je dit leuk?
Oud 28-03-2017, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Waarom vind je dit leuk?
Omdat maar weer eens blijkt dat ouders gewoon heel veel invloed hebben op hun kinderen en ze echt niet voor galg & rad opgroeien en meer van zulks.
Oud 28-03-2017, 10:33
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Afgelopen winter gingen de cijfers van mijn jong nogal bergafwaarts dus wij hebben hem met regelmaat naar de bieb gestuurd om daar te gaan leren. Daar is hij positief opgevallen want hij heeft daar een baantje aangeboden gekregen. Echt zo leukkkkk
wat vet!

Ik wilde vroeger ook in de bieb werken en dan net zo goed worden als Henry. Stiekem lijkt het me nog steeds best leuk.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 28-03-2017, 11:23
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Ik vind hier meerdere dingen echt kkleuk aan. Het eerste ding is dat hij naar de bieb gaat. Het tweede is dat hij gaat omdat hij gestuurd wordt. Het derde is dat hij luistert en het vierde is baantje. Het vijfde moet pip nog even bevestigen: hoe is het met de resultaten?

ja cijfers zijn aanzienlijk verbeterd maar vooral ook zijn gedrag. Er hing hier een vervelende sfeer door hem en ondanks al onze waarschuwingen ging hij op die weg verder. Toen hebben we hard opgetreden en dat ging uiteraard niet zonder strijd (telefoon inleveren, dagelijks naar de bieb en dus ook in de kerstvakantie), maar nu plukken we er mooi de vruchten van.

Citaat:
Wat boeien die resultaten? Hij krijgt een baan aangeboden, school is niet meer nodig!

Citaat:
Omdat maar weer eens blijkt dat ouders gewoon heel veel invloed hebben op hun kinderen en ze echt niet voor galg & rad opgroeien en meer van zulks.
Zeker. Ik wil ook gewoon niet dat hij een pauper zonder diploma's wordt, net als zijn moeder dus ik zit er bovenop. Over 2 jaar hangt hier gewoon een vlag aan het huis met een tas eraan


Citaat:
wat vet!

Ik wilde vroeger ook in de bieb werken en dan net zo goed worden als Henry. Stiekem lijkt het me nog steeds best leuk.
henry een soort GVR irl was hij
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 28-03-2017, 11:50
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Go Pip
Oud 28-03-2017, 13:39
Verwijderd
Oud 28-03-2017, 21:37
Verwijderd
Ik ga morgen dus video-conferencen met leerlingen van grade 2 through 5 van een school in Wisconsin en ik ben echt vet zenuwachtig
Oud 28-03-2017, 21:37
Verwijderd
Vandaag gepresenteerd voor 200 man, presentatie 5 minuten voor begin af tot ergernis van de projectleiders, ging vet vloeiend en makkelijk, maar dit
Oud 28-03-2017, 23:01
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Wat moet je die kiddo's vertellen dan?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 29-03-2017, 01:59
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Zodra mijn voorhoofdholtesdinges maar een klein beetje verstopt zitten kan ik echt niet meer slapen van de zenuwpijn bij mijn tanden. Zo irritant
Oud 29-03-2017, 07:39
Verwijderd
Citaat:
Wat moet je die kiddo's vertellen dan?
Of we in kastelen wonen, welke taal we spreken en wat we eten.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.