Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: Antwoord:
VVD 3 8.82%
PvdA 1 2.94%
PVV 2 5.88%
SP 1 2.94%
CDA 0 0%
D66 8 23.53%
ChristenUnie 1 2.94%
GROENLINKS 9 26.47%
SGP 0 0%
Partij voor de Dieren 5 14.71%
50PLUS 0 0%
OndernemersPartij 0 0%
VNL 0 0%
DENK 0 0%
NIEUWE WEGEN 0 0%
Forum voor Democratie 0 0%
De Burger Beweging 0 0%
Vrijzinnige Partij 0 0%
GeenPeil 0 0%
Piratenpartij 1 2.94%
Artikel 1 0 0%
Niet Stemmers 0 0%
Libertarische Partij 1 2.94%
Lokaal in de Kamer 0 0%
JEZUS LEEFT 1 2.94%
StemNL 0 0%
Mens en Spirit/Basisinkomen Partij/V-R 0 0%
Vrije Democratische Partij 0 0%
Ik stem blanco 0 0%
Ik stem niet 1 2.94%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2017, 13:43
Verwijderd
Oh, in grote lijnen mee eens hoor. In ziekenhuizen zitten managementlagen die je zo zou kunnen wegsnijden. De zogenaamde marktwerking is helemaal geen marktwerking in de praktijk - . En zo is er meer. Als Abby het zo bedoelde, snap ik het. Vandaar ook mijn stelling dat er gemakkelijke verbeteringen haalbaar zijn.

Maar! Tegelijkertijd, en dan kun je zeggen wat je wilt, áls ik dan een hartaanval krijg, liever in Nederland dan in heel veel andere landen in de wereld. Ik heb helaas ervaring met vrienden die op vakantie in het ziekenhuis belanden in Tsjechië en Spanje, daar word je niet vrolijk van. En het verschil tussen Nederland en die landen is op gebied van kwaliteit van de zorg voor mijn gevoel een stuk groter dan op andere fronten (want ik snap ook wel dat Tsjechië en Spanje überhaupt minder ontwikkeld zijn). En zo bedoelde ik de vraag ook. Of zij de kwaliteit van de zorg ook slecht vond.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2017, 13:44
Abby.
Abby. is offline
Ik weet overigens ook nog niet wat ik hoop voor de coalitie. Aan de ene kant natuurlijk graag GL erbij, want klimaatbeleid, een links geluid in het kabinet en ook hun standpunten over gelijke kansen voor iedereen zie ik wel zitten. Ik denk ook zeker dat ze kunnen regeren. Ik ben alleen bang dat ze het niet redden tegenover VVD en CDA en dat er hetzelfde gebeurt als met de PvdA; dat de kiezers ze erop af gaan rekenen. En dan wordt het bij de volgende verkiezingen al helemaal een rechts feest. Ik denk dat GL in de oppositie nu misschien wel meer kan betekenen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2017, 13:45
Verwijderd
Zorg zijn we het zo te lezen dan wel redelijk eens (of jullie moeten de kwaliteit van de zorg ook echt belabberd vinden). Ik betaal liever nodeloos te veel voor goede zorg dan weinig betalen voor slechte zorg. Nog liever betaal ik precies genoeg voor goede zorg
Met citaat reageren
Oud 22-03-2017, 13:45
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Oh, in grote lijnen mee eens hoor. In ziekenhuizen zitten managementlagen die je zo zou kunnen wegsnijden. De zogenaamde marktwerking is helemaal geen marktwerking in de praktijk - . En zo is er meer. Als Abby het zo bedoelde, snap ik het. Vandaar ook mijn stelling dat er gemakkelijke verbeteringen haalbaar zijn.

Maar! Tegelijkertijd, en dan kun je zeggen wat je wilt, áls ik dan een hartaanval krijg, liever in Nederland dan in heel veel andere landen in de wereld. Ik heb helaas ervaring met vrienden die op vakantie in het ziekenhuis belanden in Tsjechië en Spanje, daar word je niet vrolijk van. En het verschil tussen Nederland en die landen is op gebied van kwaliteit van de zorg voor mijn gevoel een stuk groter dan op andere fronten (want ik snap ook wel dat Tsjechië en Spanje überhaupt minder ontwikkeld zijn). En zo bedoelde ik de vraag ook. Of zij de kwaliteit van de zorg ook slecht vond.
Natuurlijk hebben we het in Nederland wat zorg betreft relatief heel erg goed. Schippers heeft alleen haar best gedaan om het iets minder goed te maken. En dat vind ik behoorlijk zorgelijk.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2017, 13:46
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Zorg zijn we het zo te lezen dan wel redelijk eens (of jullie moeten de kwaliteit van de zorg ook echt belabberd vinden). Ik betaal liever nodeloos te veel voor goede zorg dan weinig betalen voor slechte zorg. Nog liever betaal ik precies genoeg voor goede zorg
Dat zou ideaal zijn inderdaad
Met citaat reageren
Oud 22-03-2017, 14:09
Verwijderd
Ik ben trouwens mordicus tegen meer geld naar kunst en cultuur want uit recent onderzoek bleek dat de bezuinigingen het tegenovergestelde effect had van wat er geroepen werd door alle suffe theater-, cultuur- en kunstbobo's en nitwits.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2017, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk hebben we het in Nederland wat zorg betreft relatief heel erg goed. Schippers heeft alleen haar best gedaan om het iets minder goed te maken. En dat vind ik behoorlijk zorgelijk.
En ook alle reparaties worden neergesabeld. Gaat echt gewoon nergens meer over en ondertussen zitten we met een groep mensen die dankzij een bezuiniging van 2 tot 4 miljard straks 4 tot 8 miljard aan zorg gaat kosten omdat ze in een later stadium van hun problemen veel intensievere zorg nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2017, 14:14
Verwijderd
Ik heb problemen met de gemiddelde kwaliteit van ouderenzorg vooral.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2017, 14:35
Verwijderd
En de geestelijke gezondheidszorg.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2017, 14:44
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Een vriend van me, leidinggevende functie, heeft een werknemer op heterdaad betrapt op diefstal en heeft verrassend veel moeite (en kosten) moeten maken om die werknemer te ontslaan.
Hoe dat zo?
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2017, 14:59
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik ben trouwens mordicus tegen meer geld naar kunst en cultuur want uit recent onderzoek bleek dat de bezuinigingen het tegenovergestelde effect had van wat er geroepen werd door alle suffe theater-, cultuur- en kunstbobo's en nitwits.
Over welk effect heb je het precies?
Ik vind het erg dat kunsteducatie steeds minder betaalbaar is geworden en dat er op scholen ook steeds minder potjes voor zijn. Het "effect" dat ik regelmatig voor mijn ogen zie gebeuren is dat kinderen socialer worden van (in dit geval) dramales, beter kunnen samenwerken en inleven e.d. En dat gepeste kinderen opleven en meer gerespecteerd worden als ze talent blijken te hebben.
Dat er bezuinigd moest worden op kunst vind ik niet meer dan logisch, maar de manier waarop het gebeurd is, is dankzij Halbe, de Sloper, daar is ie weer, belachelijk. Er is geen productiehuis meer over, geen plek meer om vernieuwend theater te maken. Alleen de grote gevestigde gezelschappen overleven. Dat had echt wel iets minder rigoureus, en vooral met meer kennis van zaken, gekund.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2017, 15:14
Verwijderd
Dat geld komt niet uit de pot voor kunst en cultuur maar zijn onderwijsgelden. Werkt heel anders.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2017, 15:22
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Dat geld komt niet uit de pot voor kunst en cultuur maar zijn onderwijsgelden. Werkt heel anders.
Kunsteducatie ja, maar dat laatste deel niet. Productiehuizen en kleine gezelschappen e.d.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2017, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Hoe dat zo?
Ik ben geen expert op dit gebied, maar als het "gebruikelijk" is, ook al weet de werkgever niet dat het gebruikelijk is en is er tegenstander van, dan is ontslag op staande voet juridisch blijkbaar een te sterke maatregel
Met citaat reageren
Oud 22-03-2017, 22:37
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Ah, op die fiets.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2017, 11:43
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ik vind PvdD hilarisch. Juist over zaken als de Positieflijst en dergelijke verwacht je daar pittige stellingname in, tégen. De betrokken ministers en ambtenaren die het bedacht hebben zijn inmiddels járenlang juridisch aan het steggelen en struikelen deze wet rond te krijgen tot groot ongenoegen van juristen, professionals en mensen die wél verstand hebben van dieren en het houden daar van.
In navolging op deze post: BOOM. De Positieflijst komt niet door de rechterlijke toets heen. Lekker voor de onnozele lobbyisten binnen de PEC en PAC, waar geen enkele oprechte interesse in dierenwelzijn voor te vinden is.

Een samenvatting voor mensen die geen trek hebben in een rechterlijke uitspraak staat hier.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-03-2017, 10:53
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Goed nieuws
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.