Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2017, 21:25
ibradinovic
ibradinovic is offline
Goede avond allemaal,

Ik heb al eenmalig de verkeerde studiekeuze gemaakt, namelijk de keuze: HBO-ICT op de Haagse Hogeschool. Nu lijkt mij een (enorme) switch naar de opleding Social work wel leuk! Heeft er iemand ervaring met de opleiding, is de opleiding heel moeilijk, wat kan ik de eerste jaar zowel verwachten? Ik ben vooral erg benieuwd naar de moeilijkheidsgraad van de opleiding. Is er ook een Master variant (1 jaar extra doorstuderen aan de HBO voor de titel Master). Ik heb het overigens over de HBO opleiding.

PS: ik ben zelf 18 jaar en kom van de HAVO.

Laatst gewijzigd op 13-03-2017 om 21:26. Reden: Aanvullende vragen en informatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2017, 06:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bij dit soort opleidingen kan het best persoonlijk worden. Bij ICT gaat het puur om wat je kunt op de computer, maar bij Social Work/ SPH/ SPW moet je ook echt met jezelf aan de slag. Daar moet je tegen kunnen. Zelf bij je eigen gevoel kunnen is dus best belangrijk.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-03-2017, 16:13
Verwijderd
Ik heb SPW gedaan (wel al een jaar of tien geleden) en wat Eline zegt herken ik niet. Als je een beetje makkelijk kunt lullen en je hebt een goed verhaal, kom je heel ver.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2017, 16:20
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb SPW gedaan (wel al een jaar of tien geleden) en wat Eline zegt herken ik niet. Als je een beetje makkelijk kunt lullen en je hebt een goed verhaal, kom je heel ver.
Ik kan me herinneren dat een jongen hier op het forum moest stoppen met die opleiding omdat hij zelf emotioneel niet stabiel genoeg was. Een vriendin van me heeft haar opleiding SPH ook tijdelijk op pauze moeten zetten, omdat ze daar vast mee liep. Het is een opleiding waarbij je veel meer met jezelf werkt dan bijvoorbeeld in de IT of economie, je reflecteert en analyseert je eigen handelen veel meer en gedrag van cliënten op stage kan soms ook hard aankomen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 09:53
Verwijderd
Je werkt inderdaad op een andere manier aan en met jezelf dan wanneer je in de IT of economie werkt, maar op de SPW was het wel zo dat, als je een goed verhaal had, je met veel weg kwam. Of de zelfreflectie nu waar was of niet, als je kon doen alsof kwam je een heel eind. Misschien is dat nu anders, of is het op het hbo anders. Maar het is ook wel afhankelijk van hoe veel je binnen laat komen, hoeveel dat je je aantrekt van dat wat er gezegd wordt en hoe je hier mee om gaat.
Betreft cliënten - ja tuurlijk kan dat hard aan komen. Ik zal de eerste zijn die dat toegeeft. Maar ik weet ook dat je je daar niet op kunt voorbereiden op school. Je weet pas wat het met je doet als het je over komt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.