Oud 15-08-2004, 10:56
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 15-08-2004 @ 11:52 :
Nee , het is niet aangeboren. Het komt door een ongeluk op latere leeftijd waarop hersenbeschadiging optreed. Er zijn dan symptonen zoals dyslexie. Maar het is eigenlijk geen dyslexie het heeft oa. ook een ander naam.
Dan kan het volgens de definities idd geen dyslexie zijn/genoemd worden...en dan snap ik dus ook niet dat ze dat op die site wel zo noemen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2004, 11:13
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-08-2004 @ 11:56 :
Dan kan het volgens de definities idd geen dyslexie zijn/genoemd worden...en dan snap ik dus ook niet dat ze dat op die site wel zo noemen...
Geen idee, ik las ooit een keer een boek over dyslexie en daar stond het in vermeld. Maar het heeft een andere naam , ik weet het niet en ik heb gezocht op internet , maar zonder die naam is het ontvindbaar sorry.

Waarom wil je eigenlijk weten wat die dyslexie die ontstaat op latere leeftijd inhoud? Gewoon nieuwsgierigheid. Ben ff nieuwsgierig
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee

Laatst gewijzigd op 15-08-2004 om 11:16.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 11:15
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 15-08-2004 @ 12:13 :
Waarom wil je eigenlijk weten wat die dyslexie die ontstaat op latere leeftijd inhoud? Gewoon nieuwgierig heid. Ben ff nieuwgierig
Waarom niet?

Waarschijnlijk is ook dat gewoon nieuwsgierigheid.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 11:18
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-08-2004 @ 12:15 :
Waarom niet?

Waarschijnlijk is ook dat gewoon nieuwsgierigheid.
ok dan , ik weet dan nog een site met subtypen vanaf een tijd geleden maar waarover we het hadden stond er niet op.

http://www.orthopedagogiek.com/verschijnselen.htm
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 11:19
Verwijderd
Enneh, niks is onmogelijk. Zonder naam oa gevonden:

http://www.medicinfo.nl/{f0305386-2dd0-498d-a7d1-ad6038d81f1d}/

Toch vind ik het raar dat het dyslexie genoemd wordt, omdat het er volgens geen van de bekende definities onder valt.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 11:24
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Verschillende leesproblemen bij verworven dyslexie
Verworven dyslexie kan zich op verschillende manieren voordoen.

Iemand met afasie vertelt:
“Als iemand hardop voorleest, dan kan ik het volgen, maar als ik het zelf moet doen, lukt het niet. Dat is zo raar. Ik zie het wel en begrijp het, maar kan de woorden niet uitspreken.”

Een ander ervaart het volgende probleem:
“Ik kan wel goed lezen, hardop lezen gaat prima, maar als ik een blad gelezen heb, ben ik kwijt wat er stond.”

stond er op de site, dus ik denk dat het een soort afasie is.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 11:27
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 15-08-2004 @ 12:24 :
stond er op de site, dus ik denk dat het een soort afasie is.
Dat lijkt me dan vrij logisch, maar dan nog snap ik de naam 'verworven dyslexie' niet.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 11:29
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-08-2004 @ 12:27 :
Dat lijkt me dan vrij logisch, maar dan nog snap ik de naam 'verworven dyslexie' niet.
Ik ook niet en dat boek was helaas een leen boek.
Op de site van de uni nijmegen spreken ze ook van verworfen dyslectie
Vind de subtypen wel interresant.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee

Laatst gewijzigd op 15-08-2004 om 11:31.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 11:31
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 15-08-2004 @ 12:29 :
Ik ook niet en dat boek was helaas een leen boek.
Welk boek?

En als je een titel hebt, dan kan ik ook altijd zelf nog even langs de bieb.

Ik had het gezien op de site van de universiteit van Nijmegen. Ze spreken er overal van, maar waarom enz. leggen ze nergens uit (ik heb het iig nog niet gezien).
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 11:33
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-08-2004 @ 12:31 :
Welk boek?

En als je een titel hebt, dan kan ik ook altijd zelf nog even langs de bieb.

Ik had het gezien op de site van de universiteit van Nijmegen. Ze spreken er overal van, maar waarom enz. leggen ze nergens uit (ik heb het iig nog niet gezien).
Ik weet de schrijven ik kan het opzoeken maar het was volgens mij een klein stukje. (nu maar hopen dat mijn geheugen betrouwbaar is )
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 11:35
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 15-08-2004 @ 12:33 :
Ik weet de schrijven ik kan het opzoeken maar het was volgens mij een klein stukje. (nu maar hopen dat mijn geheugen betrouwbaar is )
Maar over wat voor boek heb je het? Een boek over dyslexie? Een boek waarin ze het hadden over subtypen? Of...?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 11:38
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-08-2004 @ 12:35 :
Maar over wat voor boek heb je het? Een boek over dyslexie? Een boek waarin ze het hadden over subtypen? Of...?
Het was een boek over dyslexie , welke problemen , het was meer dacht ik voor leerkrachten en orthopedagogen. Maar ik dacht dat het door Braams was geschreven maar ik kan het niet vinden . Als ik in de bieb ben zal ik eens kijken , en dan stuur ik jou wel een pm. met de titel of met wat er stond oke.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
I love stars schreef op 15-08-2004 @ 12:38 :
en dan stuur ik jou wel een pm. met de titel of met wat er stond oke.
Zou je mij die pm ook kunnen sturen? Ik ben ook wel erg nieuwsgierig.

Waarom ze het dyslexie noemen is mij ook niet duidelijk. Misschien dacht men vroeger dat het hetzelfde was en heeft het daarom onder die naam gezet en is het zo gebleven. (gebeurt wel met meer dingen)
Volgens mij komt die 'verworven dyslexie' door hersenbeschadiging. Je zou kunnen denken aan een beschadiging in het taalcentrum in de linker hersenen en dat dan die functie door de rechterhersenhelft wordt overgenomen. (Hersenen zijn vrij dynamisch en kunnen functie's overnemen als er dingen zijn beschadigt. Daarom kan je ook pas na een jaar na een hersenbloeding zeggen in hoeverre de schade is. Wel maakt het uit hoe oud de hersenen zijn. Jongere hersenen hebben veel meer verbindingen dan oudere)
Als dat zou gebeuren krijg je eigenlijk iets wat heel erg lijkt op wat dyslecten hebben (kleiner taalgebied, rechter hersenhelft doet dingen die er normaal niet horen). Dus op zo'n manier zou het toch wel bij die groep passen. Maar of het zo is weet ik ook niet en kan ik me er dan wel wat bij voorstellen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:22
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Ieke schreef op 15-08-2004 @ 13:16 :
Zou je mij die pm ook kunnen sturen? Ik ben ook wel erg nieuwsgierig.


Is goed.

Ik ben eigenlijk benieuwd welke subtype iedereen heeft, of denk te hebben. En eigenlijk ook in percenten die heeft dat zoveel procent (ik ben gewoon dol op cijfertjes).
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 15-08-2004 @ 13:16 :
Volgens mij komt die 'verworven dyslexie' door hersenbeschadiging.

Als dat zou gebeuren krijg je eigenlijk iets wat heel erg lijkt op wat dyslecten hebben (kleiner taalgebied, rechter hersenhelft doet dingen die er normaal niet horen). Dus op zo'n manier zou het toch wel bij die groep passen. Maar of het zo is weet ik ook niet en kan ik me er dan wel wat bij voorstellen.
Verworven dyslexie komt idd door hersenbeschadiging, dat staat op al die sites.

Het past alleen bij de kenmerken, maar het voldoet niet aan de geldende definities en dus vind ik dat je het dan niet tot dyslexie kunt rekenen. Of je moet de definities aanpassen, dan natuurlij wel. (Wat heb je anders aan definities?)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:50
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 15-08-2004 @ 13:22 :
En eigenlijk ook in percenten die heeft dat zoveel procent (ik ben gewoon dol op cijfertjes).
Volgens mij doen ze daar niet aan.

Citaat:
I love stars schreef op 15-08-2004 @ 13:22 :


Ik ben eigenlijk benieuwd welke subtype iedereen heeft, of denk te hebben.
Bedoel je daarmee dat je benieuwd bent van de mensen hier welk subtype ze hebben? Of was het algemeen bedoeld? (En welke subtypes? Dat wat je op de vorige blz van deze topic gepost hebt?)

Laatst gewijzigd op 15-08-2004 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:03
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-08-2004 @ 13:50 :

Bedoel je daarmee dat je benieuwd bent van de mensen hier welk subtype ze hebben? Of was het algemeen bedoeld? (En welke subtypes? Dat wat je op de vorige blz van deze topic gepost hebt?)
eh. ja . Ik hoef het niet te weten , gaat me niet veel aan denk ik zo. Maar ik ben wel nieuwsgierig.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:11
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 15-08-2004 @ 14:03 :
eh. ja . Ik hoef het niet te weten , gaat me niet veel aan denk ik zo. Maar ik ben wel nieuwsgierig.
Welk subtype heb je zelf/denk je zelf te hebben?

Ik heb de omschrijvingen die je op de vorige bladzijde gepost hebt nog eens doorgelezen en als ik naar de omschrijvingen kijk dan herken ik mezelf voornamelijk in het gedeelte over auditieve dyslexie. Bij lezen heb ik niet zo veel last, bij spelling meer. Bijvoorbeeld: Als ik woorden niet ken schrijf ik dingen vaak fonetisch en ook dingen als with/which/witch en two/to/too blijven lastig. Bij lange/onbekende/lastige woorden vind ik het heel lastig om de letters en klanken in de goede volgorde op papier te krijgen. En bij woorden die ik niet ken is het soms lastig om me er een klankvoorstelling bij te maken.

Zo je nieuwsgierigheid een beetje gestild?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:19
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-08-2004 @ 14:11 :
Welk subtype heb je zelf/denk je zelf te hebben?

Ik heb de omschrijvingen die je op de vorige bladzijde gepost hebt nog eens doorgelezen en als ik naar de omschrijvingen kijk dan herken ik mezelf voornamelijk in het gedeelte over auditieve dyslexie. Bij lezen heb ik niet zo veel last, bij spelling meer. Bijvoorbeeld: Als ik woorden niet ken schrijf ik dingen vaak fonetisch en ook dingen als with/which/witch en two/to/too blijven lastig. Bij lange/onbekende/lastige woorden vind ik het heel lastig om de letters en klanken in de goede volgorde op papier te krijgen. En bij woorden die ik niet ken is het soms lastig om me er een klankvoorstelling bij te maken.

Zo je nieuwsgierigheid een beetje gestild?
ja, mijn nieuwsgierigheid is een beetje gestild .

Ik denk bij mij ook auditiefe dyslexie. Omdat ik vooral problemen heb met de fonologien , het schrijven en auditieve geheugen. En ook schrijf ik vaak woorden tegen de klank structuur in. Muziekinstromenten bijvoorbeeld.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:21
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 15-08-2004 @ 14:19 :
En ook schrijf ik vaak woorden tegen de klank structuur in. Muziekinstromenten bijvoorbeeld.
Wat is 'tegen de klankstructuur inschrijven'?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:25
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-08-2004 @ 14:21 :
Wat is 'tegen de klankstructuur inschrijven'?
Dat is als een woord fout schrijft, maar dan niet door fonetisch op teschrijven of letters weg te laten of te verdraaien.

Het is muu-ziek-in-struu -men-ten fonetisch maar ik legte de klankstructuur verkeerd en zei muu-ziek-in-stroo -men-ten en schreef vervolgens muziekinstrumenten inplaats van muziekinstromenten inplaats van muziekinstrumenten. Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegt ik weet het namelijk ook niet priecies want ik was toen ze me dit uitlegte kots misselijk.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 16:00
swie
swie is offline
Citaat:
I love stars schreef op 15-08-2004 @ 13:22 :
Is goed.

Ik ben eigenlijk benieuwd welke subtype iedereen heeft, of denk te hebben. En eigenlijk ook in percenten die heeft dat zoveel procent (ik ben gewoon dol op cijfertjes).
visuele dyslexie zeker van de rest van die beschrijvingen geraak ik in de war. Ik verstra niet ale woorden maar ben zeker dat ik thuis hoor in meerdere van die subtypes.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 17:57
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
swie schreef op 15-08-2004 @ 17:00 :
visuele dyslexie zeker van de rest van die beschrijvingen geraak ik in de war. Ik verstra niet ale woorden maar ben zeker dat ik thuis hoor in meerdere van die subtypes.
ja, dat kan natuurlijk. Stond ook ergens dat er ook vaak sprake was van meerdere subggroepen.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 10:33
swolha
swolha is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Leonoor schreef op 15-08-2004 @ 14:21 :
Wat is 'tegen de klankstructuur inschrijven'?
--------------------------------------------------------------------------------



Dat is als een woord fout schrijft, maar dan niet door fonetisch op teschrijven of letters weg te laten of te verdraaien.

Het is muu-ziek-in-struu -men-ten fonetisch maar ik legte de klankstructuur verkeerd en zei muu-ziek-in-stroo -men-ten en schreef vervolgens muziekinstrumenten inplaats van muziekinstromenten inplaats van muziekinstrumenten. Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegt ik weet het namelijk ook niet priecies want ik was toen ze me dit uitlegte kots misselijk.

I love stars,

Bedoel je met tegen de klank in schrijven dat je niet auditief kunt discrimineren. Auditief discrimineren is geen klanken kunnen verstaan. dat heb ik ook. ik zal effe een voorbeeld geven ik stond bij een stoplicht te wachten met een vriendin en er was veel geluid eromheen van optrekkende auto's enzo. Zei zij dat ze kaas moest halen maar ik verstond een kaart. dus toen vroeg ik wat voor kaart anzichtkaart of een wegen kaart. toen zei ze nog een keer kaas. toen zei ik wie gaat er dan een kaars halen midden in de zommer. toen zij ze nog een keer kaas en toen lande het kwartje en sprong het stoplicht op groen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 11:24
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
swolha schreef op 22-08-2004 @ 11:33 :I love stars,

Bedoel je met tegen de klank in schrijven dat je niet auditief kunt discrimineren. Auditief discrimineren is geen klanken kunnen verstaan. dat heb ik ook. ik zal effe een voorbeeld geven ik stond bij een stoplicht te wachten met een vriendin en er was veel geluid eromheen van optrekkende auto's enzo. Zei zij dat ze kaas moest halen maar ik verstond een kaart. dus toen vroeg ik wat voor kaart anzichtkaart of een wegen kaart. toen zei ze nog een keer kaas. toen zei ik wie gaat er dan een kaars halen midden in de zommer. toen zij ze nog een keer kaas en toen lande het kwartje en sprong het stoplicht op groen. [/B]
Ik weet het ook niet precies. Zoals ik zij onthou je het woord maar dan met verkeerd klanken. Zoals ruis inplaats van reus. piono inplaats van piano, viertien inplaats van veertien. Ik weet de naam er niet voor. Alleen dat er bij de uitleg stand schreef sommige woorden tegen de klankstrucuur in. Wat jij beschrijft herken ik ook wel maar ik heb dat in een hele ligte mate en vooral bij de r, zoals boek broek.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 11:27
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 22-08-2004 @ 12:24 :
Ik weet het ook niet precies. Zoals ik zij onthou je het woord maar dan met verkeerd klanken. Zoals ruis inplaats van reus. piono inplaats van piano, viertien inplaats van veertien. Ik weet de naam er niet voor. Alleen dat er bij de uitleg stand schreef sommige woorden tegen de klankstrucuur in. Wat jij beschrijft herken ik ook wel maar ik heb dat in een hele ligte mate en vooral bij de r, zoals boek broek.
Van sommige van die dingen heb ik ook last.
(Dingen als ruis-reus, huis-heus, enz.)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 11:42
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-08-2004 @ 12:27 :
Van sommige van die dingen heb ik ook last.
(Dingen als ruis-reus, huis-heus, enz.)
Gelukkig moet ik er alleen meestal bij nadenken. Gewoon alles even uit spreken. reus ruis raus rous reis welke klinkt het best of ziet er het bekents uit reus. Maar heel vaak weet ik ze ook wel direct te schrijven.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:23
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 22-08-2004 @ 12:42 :
Gelukkig moet ik er alleen meestal bij nadenken. Gewoon alles even uit spreken. reus ruis raus rous reis welke klinkt het best of ziet er het bekents uit reus. Maar heel vaak weet ik ze ook wel direct te schrijven.
Ik vergelijk het meestal met dingen die ik wel weet en die hetzelfde klinken (al hoor ik het soms niet, maar vaak ook wel), dus bv. muur/vuur-kleur). Maar ik weet het gelukkig ook regelmatig gewoon wel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:28
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Om helemaal naar de eerste post te gaan. Er zit iets in om ze niet anders te behandelen. Later als je werk hebt, gaat het ook niet van "oh, je hebt dislexie? Dan verschuiven we je deadline met een week".
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-08-2004 @ 13:28 :
Om helemaal naar de eerste post te gaan. Er zit iets in om ze niet anders te behandelen. Later als je werk hebt, gaat het ook niet van "oh, je hebt dislexie? Dan verschuiven we je deadline met een week".
Het kan verschil uit maken dat je op het middelbaar onderwijs alles 'moet', terwijl je later zelf je werk kiest. Als je dan iets kiest waar je niet goed in bent of iets waarbij je zeker weet dat je tegen je dyslexie aan gaat lopen, dan is dat je eigen keuze. Je kunt ook iets anders kiezen waar je wel goed in bent en/of waarbij je niet tegen je dyslexie aanloopt.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:31
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-08-2004 @ 14:01 :
Het kan verschil uit maken dat je op het middelbaar onderwijs alles 'moet', terwijl je later zelf je werk kiest. Als je dan iets kiest waar je niet goed in bent of iets waarbij je zeker weet dat je tegen je dyslexie aan gaat lopen, dan is dat je eigen keuze. Je kunt ook iets anders kiezen waar je wel goed in bent en/of waarbij je niet tegen je dyslexie aanloopt.
Volgens mij moet je bij -erg veel tot vrijwel alle- beroepen die volgen op universiteit veel lezen/schrijven. Als je dit later niet aankun, hoef je geen uni te doen, hoef je geen vwo te doen etc. Dan moet je op de middelbare school maar een lager niveau kiezen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-08-2004 @ 15:31 :
Volgens mij moet je bij -erg veel tot vrijwel alle- beroepen die volgen op universiteit veel lezen/schrijven. Als je dit later niet aankun, hoef je geen uni te doen, hoef je geen vwo te doen etc. Dan moet je op de middelbare school maar een lager niveau kiezen.
Hoeveel colleges heb je nou gemiddeld op de universiteit? Gemiddeld toch meestal *iets* minder dan dat je op de middelbare school les hebt. En dan kun je de tijd die je over hebt mooi gebruiken voor het lezen en schrijven. En je komt op het vervolg onderwijs vaak ook al ver met gewoon luisteren tijdens colleges. En je hebt minder vreemde talen (kee, wel meer vakken in het Engels, maar lang niet altijd ook nog Frans en/of Duits) en ook dat scheelt.

Wat je op de middelbare school aan kunt zegt niet per definitie ook meteen wat je later aan zult kunnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken profielwerkstuk dyslexie
eline1234
0 18-02-2016 17:45
Algemene schoolzaken PWS dyslexie
Verwijderd
0 24-10-2012 13:07
Psychologie Oorzaak of gevolg van dyslexie?
Verwijderd
31 04-02-2006 12:19
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Dyslexie
Go active!
5 13-11-2004 19:53
Algemene schoolzaken dyslexie
Miracle
43 04-04-2004 12:19
Psychologie Angst voor dyslexie
light fighter
12 09-01-2002 13:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.