Oud 24-10-2016, 13:07
Mlzzy
Mlzzy is offline
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een paar vragen die ik de groep in zou willen gooien. Ik ben namelijk bezig met een project over poëzie. En onderzoek het zoeken van 'poëzie die jou aanspreekt' en hoe/waar mensen beginnen met het lezen van poëzie. Ik heb het idee dat er op dat gebied op het internet nog een slag valt te slaan.

Ik hoor namelijk van veel mensen dat ze graag meer van poëzie zouden willen weten maar vaak niet weten hoe. Zij vinden het moeilijk om op het internet poëzie te vinden die hen aanspreekt en raken verdwaald in de wirwar van websites en categorieën.
Herkent iemand dit?

Als je poezie leest, hoe ben je begonnen met het lezen? Hoe ben je tot de poëzie gekomen die je aanspreekt? En hoe maak je hierbij gebruik van het internet? Zo ja, hoe zoek je? (welke termen of specifieke websites).

Welke vorm geniet de voorkeur, web, bundel of voordracht? (Ik vind het zelf vaak vervelend een gedicht van een beeldscherm te lezen. Voor mij is de beleving dan compleet anders en ben ik snel afgeleid door alle advertenties er omheen)

Heb je misschien tips voor de beginnende lezer?


Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties! Alvast bedankt

Groetjes,
Melissa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2016, 14:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik volg een aantal mensen op twitter en instagram die regelmatig korte gedichtjes plaatsen. Heel laagdrempelig maar voor mij wel prettig om op die manier spontaan mooie teksten mee te krijgen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-10-2016, 14:28
Mlzzy
Mlzzy is offline
Citaat:
Ik volg een aantal mensen op twitter en instagram die regelmatig korte gedichtjes plaatsen. Heel laagdrempelig maar voor mij wel prettig om op die manier spontaan mooie teksten mee te krijgen.
Hi Elin3,

Bedankt voor je reactie Heb je misschien een paar voorbeelden van mensen die je volgt op instagram of twitter?
Ik ben ook erg benieuwd hoe je deze dichters hebt gevonden en wat spreekt jou aan aan deze schrijvers en hun gedichten?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2016, 16:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Op Twitter volg ik Merel Morre, zij is/ was stadsdichter. Op instagram volg ik o.a. liefleven en ashleyduvan (Engelstalig). Ik vind de korte zinnen of gedichtjes die je vaak aan het denken zetten of die een bepaald gevoel oproepen fijn om te lezen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 12:00
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Brief aan mijn leraar Nederlands. Kan ik dit versturen?
Morphia
16 19-05-2003 14:30
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 19:04
ARTistiek Poëzie (in proza)
Woodstock
2 10-01-2002 15:25
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gedichtenbespreking deel 3
Wouty
6 19-10-2001 19:07
ARTistiek gedichtenbespreking deel 3
Wouty
5 18-10-2001 15:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.