Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Ga jij bij een studentenvereniging?
Ja, ik zit op een universiteit in één van de studentensteden van NL en ga wel bij een vereniging 45 22.06%
Nee, ik zit op een universiteit in één van de studentensteden van NL en ga niet bij een vereniging 84 41.18%
Ik volg een HBO opleiding in een studentenstad en ga bij een vereniging 6 2.94%
Ik volg een HBO opleiding in een studentenstad en ga niet bij een vereniging 41 20.10%
Ik volg een HBO opleiding in een niet studentenstad maar ik wel bij een vereniging in die stad 4 1.96%
Ik volg een HBO opleiding in een niet studentenstad en ik ga niet bij een vereniging in die stad 9 4.41%
Anders.................... 15 7.35%
Aantal stemmers: 204. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2005, 16:58
Verwijderd
Rotterdam is wel zwaarge'represent' hier
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2005, 19:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Lif schreef op 14-09-2005 @ 14:34 :
Maandag in elk geval. En waarschijnlijk de andere dagen ook Een vriend van me is al lid namelijk en die hangt er vast de hele week rond.

Is het trouwens bij het RSG ook zo dat je makkelijker een kamer vindt als je lid bent? (zoals dat bij RVSV en Laurentius wel heel duidelijk is).
Maandag ga ik ook Wie is die vriend? (gewoon nieuwsgierig ) Als je van plan bent op na-KMT te gaan zou ik niet de hele week gaan. Dat vertrekt op vrijdag namelijk. Maar het is absoluut erg leuk

Ja, gaat absoluut makkelijker, maar op dit moment (deze maanden in het jaar) is het gewoon zoizo moeilijker (ook om die actie van kamernet)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 11:17
Lif
Lif is offline
Ik ben niet per se van plan om elke nacht door te gaan ofzo. Maar ik woon toch in de buurt (en ik studeer natuurlijk in Rotterdam) dus misschien ga ik er wel alleen ff een film kijken of mee-eten. En die vriend is Laurens, dit jaar lid geworden en dus meegeweest met de KMT.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 11:24
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Lif schreef op 15-09-2005 @ 12:17 :
Ik ben niet per se van plan om elke nacht door te gaan ofzo. Maar ik woon toch in de buurt (en ik studeer natuurlijk in Rotterdam) dus misschien ga ik er wel alleen ff een film kijken of mee-eten. En die vriend is Laurens, dit jaar lid geworden en dus meegeweest met de KMT.
Das makkelijk dan Maar het is ook gewoon even dat je het weet. Vorig jaar waren er genoeg mensen die niet wisten dat het vrijdag weg ging en zijn in de wijnweek veel geweest en waren toen al moe

Je weet dat je je als je wil meeeten je je voor 1 uur s'middags op moet geven? (Daarbij als het vol zit kan het niet meeeten, dat hat ik vorig jaar zelf)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 11:33
Lif
Lif is offline
Ja, ik weet dat ik moet bellen als ik wil mee-eten. Maar als er te weinig is of het is niet lekker of ik ben het vergeten dan ga ik wel even ergens anders heen. Dat lijkt me ook niet zo'n probleem.

Ben wel benieuwd of de sfeer heel anders is dan tijdens de eurekaweek.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 22:39
Verwijderd
Ik zat bij een studentenvereniging, maar dankzij tijdgebrek ben ik ermee gestopt na 2 jaar
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 03:42
DeuS
Avatar van DeuS
DeuS is offline
jammer, maar begrijpelijk
__________________
And then there was the human cannonball, who got hired and fired the same day
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 10:03
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Lif schreef op 15-09-2005 @ 12:33 :
Ja, ik weet dat ik moet bellen als ik wil mee-eten. Maar als er te weinig is of het is niet lekker of ik ben het vergeten dan ga ik wel even ergens anders heen. Dat lijkt me ook niet zo'n probleem.

Ben wel benieuwd of de sfeer heel anders is dan tijdens de eurekaweek.
Idd, geen probleem

Naja, het is wel weer een open week en in die zin anders dan de normale weken. (er lopen dan ook vrij veel mensen die je niet kent) Maar ook wel weer gezellig
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 15:36
Verwijderd
Zijn er hier nog mensen die bij Particolarte zitten? (Amsterdam)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 17:22
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 18-09-2005 @ 16:36 :
Zijn er hier nog mensen die bij Particolarte zitten? (Amsterdam)
Neuh, zit bij Cyclades (hetzelfde pand). Ongeveer hetzelfde maar dan wat breder georienteerd en niet alleen maar kunst enzo, maar ook gewoon onzinnige leuke dingen
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 18:15
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 18-09-2005 @ 16:36 :
Zijn er hier nog mensen die bij Particolarte zitten? (Amsterdam)
Nee, ik zit ook bij Cyclades, net als El Kim.

Hebben ze het bij Particolarte al eens over de vrijdagavond als gedeelde avond met ons en Liber gehad?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 01:47
DeuS
Avatar van DeuS
DeuS is offline
doet Cyclades nog steeds de befaamde pompentocht?
__________________
And then there was the human cannonball, who got hired and fired the same day
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 01:58
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
DeuS schreef op 20-09-2005 @ 02:47 :
doet Cyclades nog steeds de befaamde pompentocht?
Jazeker.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 13:09
DeuS
Avatar van DeuS
DeuS is offline
vette lol

ik heb 'm van de drie keer geloof ik, een keer uitgelopen (soort van, althans )
__________________
And then there was the human cannonball, who got hired and fired the same day
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 12:51
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 10-09-2005 @ 16:51 :
20 september Wijnweek optreden Chameleon! www.chameleon-band.tk
een beetje jammer dat jullie een uur en een kwartier later begonnen... toen moest ik toch echt weg om de laatste tram te halen

Gisteren voor het eerst naar RSG geweest; erg veel gezellige mensen en prehistorische percussie was leuk! Ik baal dat ik dit weekend helaas niet kan (en het weekend erop ook niet, door toneelvoorstellingen) en het volgende week juist even druk heb met mijn studie, want anders was ik graag lid geworden. In ieder geval heb ik een leuke avond gehad!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 09:44
Lif
Lif is offline
Ik ben lid geworden bij het RSG. Ik was er gisteravond even en omdat er een (gratis) wijnproeverij was heb ik me in een lichtaangeschoten bui maar gewoon ingeschreven.

Hopelijk krijg ik tijdens die introductietijd nog wel een beetje tijd om naar colleges te gaan en om die voor te bereiden. En ik wil eigenlijk ook nog even met m'n vriendje afspreken. Nou ja, als ze heel streng zijn dan ben ik er zo weg.

Ik klink niet echt heel enthousiast..
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 09:58
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Lif schreef op 22-09-2005 @ 10:44 :


Hopelijk krijg ik tijdens die introductietijd nog wel een beetje tijd om naar colleges te gaan en om die voor te bereiden. En ik wil eigenlijk ook nog even met m'n vriendje afspreken. Nou ja, als ze heel streng zijn dan ben ik er zo weg.

Dat zei ik ook en dat zeggen er veel meer, maar als je eenmaal 1 ding hebt gedaan dat je echt niet leuk vindt of als je dan een nacht door hebt moeten trekken ofzo, ga je niet zomaar meer weg want dan heb je dat voor niks gedaan

Maar bij mij viel het dan ook wel erg mee
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 13:46
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Lif schreef op 22-09-2005 @ 10:44 :
Ik ben lid geworden bij het RSG. Ik was er gisteravond even en omdat er een (gratis) wijnproeverij was heb ik me in een lichtaangeschoten bui maar gewoon ingeschreven.

Hopelijk krijg ik tijdens die introductietijd nog wel een beetje tijd om naar colleges te gaan en om die voor te bereiden. En ik wil eigenlijk ook nog even met m'n vriendje afspreken. Nou ja, als ze heel streng zijn dan ben ik er zo weg.

Ik klink niet echt heel enthousiast..
Bij RSG is het zo dat je gewoon al je colleges en alles mag volgen. Bovendien begint het programma elke dag ook pas om 12.00 (en tot 24.00, daarna mag je natuurlijk blijven maar het programma is dan afgelopen). Als je met je vriendje wil afspreken moet je gewoon zeggen dat je college heb, niemand die dat weet verder. Wel kan ik je aanraden om zoveel mogelijk er te zijn, gewoon omdat het programma leuk is en je die week ook veel uitleg over de vereniging krijgt, die altijd van pas komt. Dat enthousiasme komt nog wel .
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 16:45
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 22-09-2005 @ 14:46 :
Bij RSG is het zo dat je gewoon al je colleges en alles mag volgen. Bovendien begint het programma elke dag ook pas om 12.00 (en tot 24.00, daarna mag je natuurlijk blijven maar het programma is dan afgelopen). Als je met je vriendje wil afspreken moet je gewoon zeggen dat je college heb, niemand die dat weet verder. Wel kan ik je aanraden om zoveel mogelijk er te zijn, gewoon omdat het programma leuk is en je die week ook veel uitleg over de vereniging krijgt, die altijd van pas komt. Dat enthousiasme komt nog wel .
Naja, je moet niet met je vriendje door de stad gaan lopen dan. Vorig jaar deed iemand dat. Heeft alleen een extra afwasbeurt gekregen, heelerg is het dus ook niet.
Eigenlijk is het niet de bedoeling om echt andere dingen te gaan doen. Alles wat je van je studie moet doen mag, maar verder eigenlijk niet. Logisch ook, het is in die week de bedoeling om de mensen op RSG (en met name de mensen van je kmt) te leren kennen. Dat is wel fijn, als je dan na je kmt gewoon op RSG komt ken je tenminste redelijk wat mensen.
Buiten dat is de KMT gewoon ook heel gaaf. Wel vermoeient en ik heb niet veel zelfstudieopdrachten gemaakt, maar heel erg is dat ook niet.

In ieder geval heel veel plezier en dan kom ik je vast nog wel eens tegen
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 13:04
DeuS
Avatar van DeuS
DeuS is offline
Ik heb RSG in ieder geval leren kennen als een hele gezellige, vriendelijke vereniging (dat zeggende als SSR-lid).
__________________
And then there was the human cannonball, who got hired and fired the same day
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 17:46
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik studeer sindskort in Delft en zit zelf in de opvangtijd bij roeivereniging Laga, ondervereniging van het DSC (Delfts studentencorps). Ik wilde zelf noch bij het corps, noch bij een andere vereniging zoals Virgiel. Ik vind zelf dat ik het niet nodig heb om een leuke tijd te hebben. Eventueel kan ik volgend jaar op mijn mening terugkomen, maar het lijkt er niet op dat dat gaat gebeuren.

Het zijn allemaal leuke verenigingen denk ik, overigens, maar het is gewoon niet echt iets voor mij. Behalve het goedkope bier dan
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 18:36
Kapee
Kapee is offline
Ik studeer nu 3 jaar in Utrecht en ben geen lid van een studentenvereniging. Ik vind het zo'n walgelijke manier van aandacht trekken en brallen, met als excuus gezelligheid. Zielig komt niet eens in de buurt van het woord dat een treffende beschrijving is voor verenigingen als veritas.

Pure concentraties van wanhoop, waanzin en wangedrochten, dat zijn studentenverenigingen...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:09
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Kapee schreef op 26-09-2005 @ 19:36 :
Ik studeer nu 3 jaar in Utrecht en ben geen lid van een studentenvereniging. Ik vind het zo'n walgelijke manier van aandacht trekken en brallen, met als excuus gezelligheid. Zielig komt niet eens in de buurt van het woord dat een treffende beschrijving is voor verenigingen als veritas.

Pure concentraties van wanhoop, waanzin en wangedrochten, dat zijn studentenverenigingen...
Dan weet je duidelijk niet wat het is. Er is veel meer en waar jij het over hebt is maar een hele kleine groep, wat de meerderheid van mensen helaas als beeld heeft.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 21:33
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Ieke schreef op 26-09-2005 @ 20:09 :
Dan weet je duidelijk niet wat het is. Er is veel meer en waar jij het over hebt is maar een hele kleine groep, wat de meerderheid van mensen helaas als beeld heeft.
Ik ken een aantal personen die lid zijn van een corps/studentenvereniging en heel toevallig voldoen ze allemaal aan bovenstaand signalement.

Toch gek dat iedereen dat beeld heeft van studentenverenigingen...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 23:12
Jamie Oliver
Avatar van Jamie Oliver
Jamie Oliver is offline
Joh, weet je wat het is? Corporale verenigingen zijn nou eenmaal de oudste, grootste (en mooiste ) verenigingen. Vrij logisch dat je bij studentenverenigingen dus ook aan dit soort verenigingen denkt. Ze trekken nu eenmaal de meeste aandacht, ze hebben veel grootse activiteiten en profileren veel. En natuurlijk is het ook zo dat er bij corporale verenigingen veel typische studenten rondlopen (Er lopen overigens ook veel 'normale' studenten rond)

Maar wat veel mensen dus NIET weten is dat er voor ieder wat wils is, het is zo divers, alleen dat probeert iedereen hiet te ontkennen, helaas...

Maarja, ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in al die meuk, doe wat jezelf wilt

Ontopic: Ik studeer in een van de studentensteden en ik zit bij en studentenvereniging.

"Een waardevolle, leerzame maar bovenal leuke toevoeging aan je studententijd" Aldus de rector magnificus van de EUR
__________________
Dûsss...

Laatst gewijzigd op 26-09-2005 om 23:22.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 00:15
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Kapee schreef op 26-09-2005 @ 22:33 :
Ik ken een aantal personen die lid zijn van een corps/studentenvereniging en heel toevallig voldoen ze allemaal aan bovenstaand signalement.

Toch gek dat iedereen dat beeld heeft van studentenverenigingen...
Weet je eigenlijk is het helemaal niet meer de moeite waard om te reageren. Dat heb ik al zo vaak gedaan en nog steeds blijven er mensen die niet open staan voor mensen die anders zijn. Blijf lekker in je eigen sop gaarkoken zonder iets van andere mensen te proberen te leren/begrijpen en blijf die mensen vooral bestoken met argumenten die iha schip nog wal raken.
Wat ik iig niet snap is dat mensen afkeer hebben van gezeligheid. Ok, t hoeft niet jou soort gezeligheid te zijn, maar om andere mensen daar nou voor te veroordelen
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 07:10
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 27-09-2005 @ 01:15 :
Ok, t hoeft niet jou soort gezeligheid te zijn, maar om andere mensen daar nou voor te veroordelen
Heb je nou niet door dat jij eigenlijk precies hetzelfde zit te doen?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 09:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Kapee schreef op 26-09-2005 @ 22:33 :
Ik ken een aantal personen die lid zijn van een corps/studentenvereniging en heel toevallig voldoen ze allemaal aan bovenstaand signalement.

Toch gek dat iedereen dat beeld heeft van studentenverenigingen...
Maar jij scheert nu alles over één kam. Het corps is heel anders dan andere studentenverenigingen en je komt op mij over alsof je puur ervaringen van Veritas kent. Als je bij 't corps gaat weet je van te voren wat je moet verwachten en kies je daar bewust voor. Er zijn echter ook heel veel studentenverenigingen die echt totaal anders zijn. Geen ontgroening, geen verplichtingen, geen gebral.. Het is net waar je voor kiest.
Kijk, dat je dan alsnog zegt dat het je niet ligt vind ik prima, maar wat ik alleen niet snap, is waarom je die leden dan direct wanhopig vindt, waarom het woord zielig niet eens in de buurt komt en waarom het wangedrochten zijn?
Puur omdat ze anders zijn dan jij
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 09:53
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
stefano schreef op 27-09-2005 @ 08:10 :
Heb je nou niet door dat jij eigenlijk precies hetzelfde zit te doen?
Iedereen die dit soort toppics de afgelopen tijd (en jaren) een beetje heeft gevolgd weet dat ik dingen gewoon probeer uit te leggen. Vanuit het oog van iemand die welliswaar lid is bij een studentenvereniging, maar wel zo neutraal mogelijk. Op het moment dat mensen maar blijven komen met argumenten, die ik al heb proberen te weerleggen door de andere kant van de medaile te belichten, dan heeft het weinig zin om nog es alles gaan uit te leggen. Zulk soort mensen willen het echt niet snappen, lezen niet eerst ff t topic door of zijn er op gebrand dat nogmaals hetzelfde tegen hun wordt vertelt.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 21:48
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ieke schreef op 26-09-2005 @ 20:09 :
Dan weet je duidelijk niet wat het is. Er is veel meer en waar jij het over hebt is maar een hele kleine groep, wat de meerderheid van mensen helaas als beeld heeft.
Nou ja, de tradities hier bestaan toch voornamelijk uit brassen, brallen en zuipen. Natuurlijk is het allemaal hardstikke gezellig, maar voor een buitenstaander is het logisch dat dergelijke conclusies getrokken worden.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 23:52
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Bij ons (SSR-L) en ik geloof dat ik ook wel voor RSG kan spreken is het zo dat 1 keer zooien (brassen) per jaar al veel is. En die ene keer dat we het doen zou elke andere vereniging ons uitlaggen.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 01:52
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
stefano schreef op 27-09-2005 @ 08:10 :
Heb je nou niet door dat jij eigenlijk precies hetzelfde zit te doen?
ik lees net het bericht van teddybeer1983 en van degene die hij gequote heeft, maar ik snap nu (nog steeds) niets van deze opmerking... verhelder?
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 09:29
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-09-2005 @ 22:48 :
Nou ja, de tradities hier bestaan toch voornamelijk uit brassen, brallen en zuipen. Natuurlijk is het allemaal hardstikke gezellig, maar voor een buitenstaander is het logisch dat dergelijke conclusies getrokken worden.
Tja, mensen zien alleen een corps idee voor zich als je het over een studentenvereniging hebt. Maar goed, die zijn ook het meeste in het nieuws en niet altijd op een positieve manier.
Het is gewoon jammer, want er is meer.

Citaat:
teddybeer1983 schreef op 28-09-2005 @ 00:52 :
Bij ons (SSR-L) en ik geloof dat ik ook wel voor RSG kan spreken is het zo dat 1 keer zooien (brassen) per jaar al veel is. En die ene keer dat we het doen zou elke andere vereniging ons uitlaggen.
Zoiets ja.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef op 28-09-2005 @ 02:52 :
ik lees net het bericht van teddybeer1983 en van degene die hij gequote heeft, maar ik snap nu (nog steeds) niets van deze opmerking... verhelder?
Het gaat misschien niet precies om die quote, maar meer om aan te geven dat ik op hem reageer. Ik vind/vond het gewoon een beetje vreemd dat hij zegt dat je de mensen die wel bij een studentenvereniging zitten niet moet "veroordelen", terwijl hij (althans dat vond ik) ook een beetje een minderwaardige houding heeft tegenover mensen die niet per se bij zo'n vereniging hoeven, dat moet je dan ook respecteren vind ik.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 12:27
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ieke schreef op 28-09-2005 @ 10:29 :
Tja, mensen zien alleen een corps idee voor zich als je het over een studentenvereniging hebt. Maar goed, die zijn ook het meeste in het nieuws en niet altijd op een positieve manier.
Het is gewoon jammer, want er is meer.
Ja, maar de grootste verenigingen hier in Delft bijvoorbeeld voldoen ook redelijk aan dat plaatje. De rest van de verenigingen hebben allemaal maar enkele honderden leden.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 12:42
Verwijderd
Het probleem is inderdaad dat mensen een heel verkeerd beeld hebben van traditionele verenigingen. Maar dat is denk ik niet weg te krijgen. Dat geldt ook voor advocaten bijvoorbeeld, je kunt honderdduizend keer uitleggen wat je doet, maar het blijft altijd 'ohhhh dus jijn probeert boeveh vrij tekrijgen!!!1 11'.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 13:14
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 19-09-2005 @ 19:15 :
Nee, ik zit ook bij Cyclades, net als El Kim.

Hebben ze het bij Particolarte al eens over de vrijdagavond als gedeelde avond met ons en Liber gehad?
Nee, nog niet. Ik heb me nog nergens ingeschreven maar ga dit weekend wel met Particolarte naar één of andere boerderij in the middle of nowhere. Als het leuk wordt, schrijf ik me misschien in.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 15:11
Verwijderd
Studenten die lid zijn hebben gewoon last van het 'marrokaan'-syndroom.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 04:36
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
FuSe schreef op 28-09-2005 @ 16:11 :
Studenten die lid zijn hebben gewoon last van het 'marrokaan'-syndroom.
Ik weet niet WAT je hier in godesnaam mee bedoelt (je zou het nader uit kunnen leggen), maar ik weet wel dat het nergens op slaat.

(Na terugkomst van een mooie borrel op de sociëteit.)
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 09:30
DeuS
Avatar van DeuS
DeuS is offline
Citaat:
FuSe schreef op 28-09-2005 @ 16:11 :
Studenten die lid zijn hebben gewoon last van het 'marrokaan'-syndroom.
ghehehehe, ik denk dat ik wel snap wat je daarmee bedoelt. Je hebt wel gelijk...
__________________
And then there was the human cannonball, who got hired and fired the same day
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 10:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-09-2005 @ 13:42 :
Het probleem is inderdaad dat mensen een heel verkeerd beeld hebben van traditionele verenigingen. Maar dat is denk ik niet weg te krijgen. Dat geldt ook voor advocaten bijvoorbeeld, je kunt honderdduizend keer uitleggen wat je doet, maar het blijft altijd 'ohhhh dus jijn probeert boeveh vrij tekrijgen!!!1 11'.
Ja, maar zo gek is dat beeld ook niet. De mensen die hier in Delft bij het corps of zelfs bij Virgiel zitten voldoen ook erg aan het beeld dat de mensen waar jij op doelt hebben van de "ballen" op een traditionele vereniging. Dat heeft te maken met de tradities die ze hebben, samen met het overduidelijke accent

En tot op zekere hoogte is het natuurlijk ook iets waar je van moet houden. Ik zou het corps of Virgiel volgens mij best leuk vinden als ik graag bij een vereniging zou willen, maar ik zie mezelf niet bij een kleine vereniging als st. Jansbrug of iets dergelijks rondlopen. De grote verenigingen kunnen gewoon veel meer organiseren. Het corps heeft hier zelfs een zweefvliegvereniging.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 11:04
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
even helemaal offtopic

ik was gisteren op het MAFF-feest op Virgiel
wat een chaos

maar het was wel gezellig
en daar gaat het gewoon om bij een studentenvereniging
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 11:26
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-09-2005 @ 11:36 :
En tot op zekere hoogte is het natuurlijk ook iets waar je van moet houden. Ik zou het corps of Virgiel volgens mij best leuk vinden als ik graag bij een vereniging zou willen, maar ik zie mezelf niet bij een kleine vereniging als st. Jansbrug of iets dergelijks rondlopen. De grote verenigingen kunnen gewoon veel meer organiseren. Het corps heeft hier zelfs een zweefvliegvereniging.
Ze hebben meer geld ja, maar of het ook echt meer is? Ik vind juist echt een hele grote vereniging jammer.
Mijn vereniging zit tussen de 400 en 450 leden. (weet het niet precies uit mijn hoofd) Er wordt echt meer dan genoeg georganiseert met niet eens veel geld. Contributie is niet veel, zeker als je vergelijkt met andere verenigingen. Maar er zijn wel 5 open weken (eurekaweek, wijnweek, filmweek, muziekweek en culweek) per jaar om maar wat te noemen. Er wordt naar mijn mening ook gewoon veel georganiseert. Daar heb je geen super groot bedrag voor nodig en geen rare dingen als een zweefvliegtuig, wat ik eigenlijk een beetje zonde van het geld vind.

Verder draait het er gewoon om of je het er naar je zin hebt en wat je er zelf van maakt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 12:55
Jones
Citaat:
pyres schreef op 29-09-2005 @ 12:04 :
even helemaal offtopic

ik was gisteren op het MAFF-feest op Virgiel
wat een chaos

maar het was wel gezellig
en daar gaat het gewoon om bij een studentenvereniging
Ik heb me er wel vermaakt (en in vergelijking met de afgelopen jaren viel de chaos me alles mee)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 12:56
Jones
Citaat:
Ieke schreef op 29-09-2005 @ 12:26 :
Ze hebben meer geld ja, maar of het ook echt meer is? Ik vind juist echt een hele grote vereniging jammer.
Mijn vereniging zit tussen de 400 en 450 leden. (weet het niet precies uit mijn hoofd) Er wordt echt meer dan genoeg georganiseert met niet eens veel geld. Contributie is niet veel, zeker als je vergelijkt met andere verenigingen. Maar er zijn wel 5 open weken (eurekaweek, wijnweek, filmweek, muziekweek en culweek) per jaar om maar wat te noemen. Er wordt naar mijn mening ook gewoon veel georganiseert. Daar heb je geen super groot bedrag voor nodig en geen rare dingen als een zweefvliegtuig, wat ik eigenlijk een beetje zonde van het geld vind.

Verder draait het er gewoon om of je het er naar je zin hebt en wat je er zelf van maakt.
Waarom vind je een grote vereniging jammer? En wat noem jij niet veel contributie? Hij zegt ook niet dat kleine verenigingen niks organiseren, alleen dat grote verenigingen alles wat groter aanpakken. En waarom zou een zweefvliegtuig zonde van het geld zijn? Dat is toch gewoon een hobby voor een (kleine) groep mensen?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 13:13
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Jones schreef op 29-09-2005 @ 13:56 :
Waarom vind je een grote vereniging jammer? En wat noem jij niet veel contributie? Hij zegt ook niet dat kleine verenigingen niks organiseren, alleen dat grote verenigingen alles wat groter aanpakken. En waarom zou een zweefvliegtuig zonde van het geld zijn? Dat is toch gewoon een hobby voor een (kleine) groep mensen?
Omdat het dan te groot wordt imo. Teveel leden, dan ken je de overgrote meerderheid niet. In mijn vereniging ken ik de meesten in ieder geval van gezicht, bijna altijd met een naam erbij. Dat ga je toch echt niet goed halen als het veel groter is. Dat is jammer imo, een vereniging is niet jammer. (in de zin van meteen slecht ofzo)
Niet veel en veel is natuurlijk relatief. Maar ik hoorde laatst dat een van de wat grotere verenigingen hier toch over de 500 euro per persoon per jaar komen. Dat vind ik veel. Wij zitten net in de 80 per persoon per jaar. Tja, sorry, maar ik vind 500 wel heel veel geld.
Ik vind het zonde van het geld als dat uit de algemene verenigingskas komt. Iedereen mag meebetalen aan wat maar een klein groepje doet. Daarbij is het leuk zo'n hobby, maar dan moet dat groepje het wel zelf betalen. Een zweefvliegtuig lijkt me nu niet bepaalt niet goedkoop.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 13:18
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Jones schreef op 29-09-2005 @ 13:56 :
Waarom vind je een grote vereniging jammer? En wat noem jij niet veel contributie? Hij zegt ook niet dat kleine verenigingen niks organiseren, alleen dat grote verenigingen alles wat groter aanpakken. En waarom zou een zweefvliegtuig zonde van het geld zijn? Dat is toch gewoon een hobby voor een (kleine) groep mensen?
Een kleine vereniging is ook wel gezellig. In Rotterdam schijnt het ook te zijn dat als je naar de echt actieve leden kijkt, dat dat onderling niet veel uiteen loopt. Afgelopen jaar was de contributie 86 euro bij RSG (waarvan ik nog 6 euro terug kreeg omdat ik eerstejaars student was).
In de eurekaweek zag je wel heel duidelijk verschil tussen de grote verenigingen met veel geld en kleinere verenigingen zoals RSG. Op maandag bijvoorbeeld moesten wij het doen met the clubheads, terwijl bij een andere vereniging de jeugd van tegenwoordig stond. Het was duidelijk waar iedereen heen ging .

Overigens vindt ik dat iedereen zelf moet weten of die lid wordt en waar. Waar ik alleen niet tegenkan zijn mensen die hun mening baseren op verhalen op 1 avond bij 1 bepaalde studentenvereniging. Als je er nooit bent geweest, dan ken je het helemaal niet en weet je het echt totaal niet waar je het over hebt.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 13:20
Jones
Citaat:
Ieke schreef op 29-09-2005 @ 14:13 :
Omdat het dan te groot wordt imo. Teveel leden, dan ken je de overgrote meerderheid niet. In mijn vereniging ken ik de meesten in ieder geval van gezicht, bijna altijd met een naam erbij. Dat ga je toch echt niet goed halen als het veel groter is. Dat is jammer imo, een vereniging is niet jammer. (in de zin van meteen slecht ofzo)
Niet veel en veel is natuurlijk relatief. Maar ik hoorde laatst dat een van de wat grotere verenigingen hier toch over de 500 euro per persoon per jaar komen. Dat vind ik veel. Wij zitten net in de 80 per persoon per jaar. Tja, sorry, maar ik vind 500 wel heel veel geld.
Ik vind het zonde van het geld als dat uit de algemene verenigingskas komt. Iedereen mag meebetalen aan wat maar een klein groepje doet. Daarbij is het leuk zo'n hobby, maar dan moet dat groepje het wel zelf betalen. Een zweefvliegtuig lijkt me nu niet bepaalt niet goedkoop.
Of je een grote vereniging leuk vind of niet is natuurlijk compleet je eigen mening en kan ik verder weinig over zeggen, ik vroeg me gewoon af waarom.

Zelf kan ik alleen wat zeggen over Virgiel en DSC en ik betaal 100 euro contributie per jaar en DSC volgens mij iets van 130/140. Allebei getallen die geeneens in de buurt komen van de 500. Het lijkt me ook sterk dat er echt verenigingen zijn die 500 euro contributie vragen? (Wat ik opzuip aan bier is natuurlijk een ander verhaal en dan haal ik de 500 euro per jaar makkelijk, maar dat is natuurlijk mijn eigen keuze)

En ik weet niet precies hoe het zweefvlieggebeuren is geregeld bij DSC maar het lijkt me inderdaad raar als de massa betaald voor de sport van een kleine groep. Maar DSC kennende zullen ze dat wel gesponsord hebben en zal het erg betaalbaar zijn. En het is natuurlijk logisch dat als jij wil zweefvliegen daar ook voor moet betalen. (De aparte onderverenigingen hebben meestal nog een aparte contributie naast de verenigingscontributie, vanwege gebruik van een sportcentrum/KNVB licentie et cetera)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 13:23
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Jones schreef op 29-09-2005 @ 14:20 :
Zelf kan ik alleen wat zeggen over Virgiel en DSC en ik betaal 100 euro contributie per jaar en DSC volgens mij iets van 130/140. Allebei getallen die geeneens in de buurt komen van de 500. Het lijkt me ook sterk dat er echt verenigingen zijn die 500 euro contributie vragen? (Wat ik opzuip aan bier is natuurlijk een ander verhaal en dan haal ik de 500 euro per jaar makkelijk, maar dat is natuurlijk mijn eigen keuze)
Het schijnt bij traditionele vereningen weleens gebruikelijk te zijn de bierrekening voor ouderejaars te betalen, en dat kan hoog oplopen . Is dan wel geen contributie maar wel ook verplicht.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 29-09-2005 @ 05:36 :
Ik weet niet WAT je hier in godesnaam mee bedoelt (je zou het nader uit kunnen leggen), maar ik weet wel dat het nergens op slaat.

(Na terugkomst van een mooie borrel op de sociëteit.)
Marokanen hebben een slechte naam, terwijl er slechts een aantal kleine groepjes marokaanse jongeren overlast veroorzaakt (al geldt dit voor veel minderheden). Bij studenten zie je hetzelfde. Al is slecht 25% lid van corpora/AHC (wat wel de grootste zijn) en is daarvan maar een klein deel echt brallerig, dat zijn wel de typjes die blijven hangen. Vandaar ook het stereotype 'student' waar veel mensen een hekel aan hebben, terwijl dat maar een fractie is van de studenten die lid zijn.

Ik zie niet in hoe mijn post racistisch opgevat kan worden.

EDIT: met oog op de tijd en de activiteit van die avond, kan ik enigszins begrijpen dat je het verkeerd begreep

Laatst gewijzigd op 29-09-2005 om 15:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studentenvereniging kiezen?
ah1508
1 20-05-2014 07:22
Studeren Spijt van aanmelding studentenvereniging
tenEleven
8 29-08-2011 16:42
De Kantine Studentenvereniging
Mr.Mark
37 25-04-2011 20:58
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Weed
229 08-11-2007 19:07
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Ozzy A
157 22-06-2006 03:00
Lifestyle studentenverenigingen: levensstijl?
Optima
49 10-06-2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.