Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2015, 09:06
eyimfihlo
eyimfihlo is offline
Wat is bij de drietrapsstrategie (aardrijkskunde) het verschil tussen vasthouden en bergen?

Laatst gewijzigd op 11-10-2015 om 09:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2015, 17:55
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
De driestapsstrategie gaat dus over hoe rivieren water afvoeren.

Bij vasthhouden komt regenwater op de bodem van de rivier terecht en zakt de grond in. Water kan mogelijk ook op de bodem blijven liggen of in veenlagen zitten.

Dat vasthouden kan niet eeuwig doorgaan. Op een gegeven moment kan er niet meer water bij, en dan komt het bergen:
Het overschot aan water stroomt dan naar andere sloten en plassen waar het tijdelijk wordt oogeslagen.


Duidelijk?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 20:29
eyimfihlo
eyimfihlo is offline
Citaat:
De driestapsstrategie gaat dus over hoe rivieren water afvoeren.

Bij vasthhouden komt regenwater op de bodem van de rivier terecht en zakt de grond in. Water kan mogelijk ook op de bodem blijven liggen of in veenlagen zitten.

Dat vasthouden kan niet eeuwig doorgaan. Op een gegeven moment kan er niet meer water bij, en dan komt het bergen:
Het overschot aan water stroomt dan naar andere sloten en plassen waar het tijdelijk wordt oogeslagen.


Duidelijk?
Ik geloof het wel... Het verwarrende is alleen dat in mijn boek het opslaan van water in sloten en plassen zowel als voorbeeld bij vasthouden als bergen wordt genoemd..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 20:31
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Hmm wat raar!
Ik heb zelf gewoon even op internet gezocht. Misschien kun je het even aan je leraar navragen?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 20:58
eyimfihlo
eyimfihlo is offline
Citaat:
Hmm wat raar!
Ik heb zelf gewoon even op internet gezocht. Misschien kun je het even aan je leraar navragen?
Helaas heb ik de toets morgen al 😅
Met citaat reageren
Oud 12-10-2015, 13:54
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Citaat:
Helaas heb ik de toets morgen al 😅
Je zou hem gewoon even aan het begin van de dag op kunnen zoeken voor je de toets maakt, maar waarschijnlijk heb je de toets nu al gehad. Hoe ging het?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2015, 16:13
eyimfihlo
eyimfihlo is offline
Citaat:
Je zou hem gewoon even aan het begin van de dag op kunnen zoeken voor je de toets maakt, maar waarschijnlijk heb je de toets nu al gehad. Hoe ging het?
Gelukkig geen enkele vraag over de drietrapsstrategie gehad, maar ik vrees dat ik het alsnog niet goe gemaakt heb. Dus voor de herkansing maar even aan de leerkracht vragen😅

In ieder geval bedankt voor je hulp.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.