Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2004, 16:26
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
De film King Arthur (ja van de legende) komt in Nederland uit op 29 Juli en moet weer de hit van deze zomer worden.

Hier wat info over de film:

Genre: Actie, Avonturenfilm, Drama, Oorlog
Lengte: 131 minuten
Regie: Antoine Fuqua
Cast: Clive Owen, Keira Knightley, Stellan Skarsgard

Ridder Arthur (Clive Owen) wilt niets liever dan Brittannië verlaten en terugkeren naar het vredige Rome. Voor het zover is moet Arthur met zijn ridders van de Ronde Tafel, Lancelot, Galahad, Bors, Tristan, Dagonet, Gawain, nog één laatste missie volbrengen. Hij trekt het vijandelijke gebied in en gaat de confrontatie met zijn oude vijand Merlin aan. Bijgestaan door de knappe maar dappere Guinevere (Keira Knightley) realiseert Arthur zich langzaam maar zeker dat het zijn lot is om Koning van Brittannië te worden. Een prachtig avontuur over één van de grootste legendes ooit.

Officiële Website



Lijkt mij een zeer goede en leuke film om te gaan bekijken in de bioscoop, mede door de trailer.
Wat vinden jullie?
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2004, 16:38
Verwijderd
Ik zag er gisteren een voorfilmpje van op tv, en het lijkt me wel een leuke film
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 16:49
Sithan
Sithan is offline
Schijnt nogal slecht te zijn
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 17:02
Verwijderd
oude vijand merlin???

merlijn de tovenaar was toch altijd zijn trouwste raadsman?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 17:11
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Sithan schreef op 26-07-2004 @ 17:49 :
Schijnt nogal slecht te zijn
Antoine Fuqua....
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 17:22
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Sithan schreef op 26-07-2004 @ 17:49 :
Schijnt nogal slecht te zijn
Van de makers van Pirates of the Caribbean....like duh!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 17:59
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
MarKel schreef op 26-07-2004 @ 18:22 :
Van de makers van Pirates of the Caribbean....like duh!
Alsof dat veel zegt. Er zijn veel films van 'de makers' (aka Jerry Bruckheimer) van PotC die ontzettend slecht zijn. Ik noem geen namen.

Edit: of je bedoelt dat PotC slecht is, ik kom er niet helemaal uit. Maar dan praat ik verder niet met je

En ze verkutten de legende. Maar toch moet ik m zien. Ik ben het aan mezelf verplicht.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:00
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
ik vond het wel een mooie film, zaten mooie "veldslagen" in, alleen beetje jammer dat het verhaal af en toe beetje vaag was. Verder vind ik dat er weinig diepte in sommige karakters zat.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:19
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
"vijand Merlin" vind ik nogal vreemd, in geen van de Arthurverhalen die ik ken was hij een vijand. Verder heb ik in een recensie gelezen dat de driehoeksverhouding Arthur-Lancelot-Guinevere helemaal niet bestaat in de film! Dat vond ik altijd het boeiendste aan het verhaal!
Neuh, ik hoef hem niet te zien...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:21
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
nienie schreef op 26-07-2004 @ 19:19 :
"vijand Merlin" vind ik nogal vreemd, in geen van de Arthurverhalen die ik ken was hij een vijand. Verder heb ik in een recensie gelezen dat de driehoeksverhouding Arthur-Lancelot-Guinevere helemaal niet bestaat in de film! Dat vond ik altijd het boeiendste aan het verhaal!
Neuh, ik hoef hem niet te zien...
Wat?! Dat is gewoon het belangrijkste ingrediënt van de legende. Kom op zeg, wat een lachertje.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:23
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Laat me je verlichten

Citaat:
Briseïs schreef op 26-07-2004 @ 18:59 :
of je bedoelt dat PotC slecht is, ik kom er niet helemaal uit.
PotC is waarschijnlijk toch wel één van de allerslechtste films waarover ik mijn ogen heb laten vallen.
Van King Arthur verwacht ik niet beter, gezien de trailer.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:30
xxx_maartje_xxx
xxx_maartje_xxx is offline
als je de arthur legende een mooi verhaal vind, moet je het boek de nevelen van avalon lezen(en niet de film gaan kijken, die is vergeleken met het boek waardeloos) . is een heel mooi boek, en geeft een hele andere draai aan de arthur legende.
alleen jammer dat i nu ik t boek ken ik het hele arthur verhaal waardeloos vind
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:30
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MarKel schreef op 26-07-2004 @ 19:23 :



PotC is waarschijnlijk toch wel één van de allerslechtste films waarover ik mijn ogen heb laten vallen.
Dan moet je toch eens wat meer films gaan bekijken.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:59
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 26-07-2004 @ 19:30 :
Dan moet je toch eens wat meer films gaan bekijken.

Kijk genoeg films. PotC ging nergens over.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 19:02
Verwijderd
Hij lijkt me verschrikkelijk kut, maar uit respect heb ik hem toch maar gedownload
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 19:12
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MarKel schreef op 26-07-2004 @ 19:59 :

Kijk genoeg films. PotC ging nergens over.
Dat kun je vinden, maar dan heb je niet veel slechte films gezien. Misschien maar beter ook.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 19:15
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
ik moet wel ff vermelden dat ik niet thuis ben in de legende van Arthur, ik wist wel dat het gedoe met Merlin niet helemaal klopte.
Ik heb em dus meer gekeken als blockbuster-ridder-film
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 19:17
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik heb de drie (naar Nederlands vertaalde) boeken over Merlijn gelezen - die waren geschreven door James Mallory - zie hier. Ik vond die boeken heel leuk, maar ik weet niet of die wel helemaal kloppen met de Arthur legende (ik weet niet of Mab en Frik in de oorspronkelijke legende voorkomen).

In ieder geval wil ik de film wel zien, gewoon uit nieuwsgierigheid. Al is 't maar om Clive Owen, die best schattig is, eigenlijk.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-07-2004, 19:20
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 26-07-2004 @ 20:12 :
Dat kun je vinden, maar dan heb je niet veel slechte films gezien. Misschien maar beter ook.
Ik voel een lichtelijke oprisping aankomen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 19:42
Verwijderd
het verhaal klopt voor geen meter

wil je het verhaal dat er het meeste op lijkt kijk dan mist of avalon
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 20:46
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Severus schreef op 26-07-2004 @ 20:17 :
vond die boeken heel leuk, maar ik weet niet of die wel helemaal kloppen met de Arthur legende (ik weet niet of Mab en Frik in de oorspronkelijke legende voorkomen).
Er is geen oorspronkelijke legende.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 22:53
Cosa_nostra
Avatar van Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
een grote baggerfilm
__________________
Consider me fuckin' Willy fuckin' Wonka! This is my fucking chocolate factory! You got it? My factory!... the devil rejects
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 22:58
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Sithan schreef op 26-07-2004 @ 17:49 :
Schijnt nogal slecht te zijn
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 23:01
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Erg slecht, niet om aan te zien...
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 23:04
Verwijderd
Lijkt me werkelijk geen flikker aan. En moeten we nu alwéér dat geraamte Keira Knightley aanschouwen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2004, 10:57
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
N00dles schreef op 27-07-2004 @ 00:04 :
Lijkt me werkelijk geen flikker aan. En moeten we nu alwéér dat geraamte Keira Knightley aanschouwen?
Keira Knightley is cool .
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 11:31
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
mwa lijkt me niet echt veel aan, ik ga er iig er niet voor naar de bios..
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 11:31
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 26-07-2004 @ 20:42 :
het verhaal klopt voor geen meter

wil je het verhaal dat er het meeste op lijkt kijk dan mist of avalon
Hm, ik heb toch wel in 't AD gelezen dat ze (de regisseurs etcetera) zich beroept hebben op iemand die maar liefst 35 jaar bezig is geweest met het researchen van Arthur en z'n avonturen. Als de man in kwestie een beetje clue heeft, en ik heb geen reden om aan te nemen van niet, komt dit weldegelijk het dichtst in de buurt van de waarheid inzake Arthur. Of je dat nou leuk vindt of niet is een heel ander verhaal.

Desalniettemin ben ik enthousiast over deze film. Ik ga 'm zeker zien in de bioscoop (nee, ik ga geen luizige telesyncs downloaden) daar ik sowieso al een sucker ben voor dit soort films.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 14:03
Verwijderd
Ik wil 'm graag zien, of-ie nou "goed" is of niet. Het lijkt mij een fijne film.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 14:28
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 26-07-2004 @ 21:46 :
Er is geen oorspronkelijke legende.
Maar er is toch een 'basisverhaal' (met bepaalde basisaspecten die er in moeten zitten, zoals Merlijn, Morgan le Fay, en dat gedoe met Lancelot en Guinevere)? Of is ieder verhaal over Koning Arthur en de Ronde Tafel anders - en dus bestaat er geen vast verhaal ofzo?
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 27-07-2004 @ 11:57 :
Keira Knightley is cool .
Voor zover anorexia-patienten cool zijn

Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 16:04
Muhfuk R.
Avatar van Muhfuk R.
Muhfuk R. is offline
Citaat:
N00dles schreef op 27-07-2004 @ 16:10 :
Voor zover anorexia-patienten cool zijn

[afbeelding]
niks mis mee, dacht ik zo

en die film lijkt mij niet zo sterk
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 16:34
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
N00dles schreef op 27-07-2004 @ 16:10 :
Voor zover anorexia-patienten cool zijn

[afbeelding]
Ik ben net zo dun als haar en ik kan er ook niets aan doen, ik eet me het lazerus en het blijft altijd maar bij maatje 34 en dan kom jij meteen aanzetten met dat ze anorexia heeft.
Ik vind haar cool, omdat ik het een goede actrice vind en ze lijkt me aardig (van wat ik in interviews heb gezien).

Hier op deze foto heeft ze een prachtig lichaam:

__________________
¤Hate It Or Love It¤

Laatst gewijzigd op 27-07-2004 om 16:48.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 21:42
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Dat kind (Keira dus) is een paar weken jonger als ik! 19 jaar oud en dan al zo'n felbegeerde actrice!
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 21:51
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Volgens mij is dit best wel een film voor mij en ik wil hem dus ook wel zien. Ik vind het echter bij voorbaat al stom dat Merlijn ineens Arthurs vijand is. Ik dacht dat hij juist een soort beste vriend/mentor was voor Arthur, maar goed, zal wel niet dan. Wat me ook wat minder lijkt is dat ik die Clive Owen er totaal niet Engels uit vind zien en King Arthur dat mijns inziens wel hoort te zijn. Maar goed, dat zal dan wel zijn omdat hij (blijkbaar?) hald-Romeins/Italiaans is ofzo...

Hmm, ik zie hier nu ook dat Lancelot blijkbaar met twee zwaarden tegelijk vecht. Zal vast wel spectaculair zijn, maar niet echt realistisch...

Nou ja, ik zal het wel zien.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 20:39
Troopa
Avatar van Troopa
Troopa is offline
Citaat:
MarKel schreef op 26-07-2004 @ 19:59 :

Kijk genoeg films. PotC ging nergens over.
Dat vind ik nou ook, ik snap echt niet waar alle heisa vandaan komt over PotC.
King Arthur lijkt me juist wel cool, de trailer zag er althans wel indrukwekkend uit.
__________________
Who laughs last, didn't get it
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-07-2004, 15:32
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Erg slecht.

Vergeten we even de legende, en of deze authentiek is of niet. Er is geen karakterontwikkeling, de personages zijn karikaturen en moeten wise-cracks maken volgens de blockbuster-formule. Als er iets dramatisch gebeurd dan moeten alle ridders een moment krijgen dat we hun gezicht en gezichtsuitdrukking zien. De dramatische gebeurtenissen zijn ontzettend geforceerd en een brute ridder die huilt om een liedje is een lachertje - we moeten zijn zachte, menselijk kant zien... De film is daarbij geslacht omdat hij van een R naar PG-13 moest. Er zitten een aantal interessante thema's in over vrijheid en geloof, maar er is geen verhaal om dit te versterken.

Ik keek wel op toen ik Mads Mikkelsen herkende in de rol van Tristan. De bekende Deense acteur heeft zijn best gedaan op zijn accent. Scandinavie was goed vertegenwoordigd.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:39
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 26-07-2004 @ 20:42 :
het verhaal klopt voor geen meter

wil je het verhaal dat er het meeste op lijkt kijk dan mist of avalon
Film is de beste verfilming, die zich het meest aan het verhaald houd...OOIT!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:49
evil_elfje
Avatar van evil_elfje
evil_elfje is offline
ik heb hem net gezien en ik zat met kippenvel in de bioscoop ik vond hem echt gewldig. Vooral het camerawerk en de veldslagen zijn onwijs gaaf verfilmd!!!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 03:36
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
De trailer kon mij niet echt wakker schudden
En om het kort door de bocht te gooien: ik ben bang dat het net zo'n grote baggerzooi is als Troy
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 08:55
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 26-07-2004 @ 20:02 :
Hij lijkt me verschrikkelijk kut, maar uit respect heb ik hem toch maar gedownload
Respect?

Ik wil hem niet eens zien.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 10:03
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 30-07-2004 @ 09:55 :
Respect?

Ik wil hem niet eens zien.
Eindelijk iemand met echte smaak.

Pure shite.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 12:56
Fjall
Avatar van Fjall
Fjall is offline
Ik vond de film best OK. Geen sterke karakters, verhaallijn enzo, maar voor een avondje ontspanning is de film best ok. Je hoeft niet altijd David Lynch films te kijken.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 13:47
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Ik zou er met DarkSide heen, maar ik wil eigenlijk niet meer. Hij lijkt me zo slecht Komt de vrouwe die mijn nick geïnspireerd heeft er eigenlijk wel in voor
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 19:43
Verwijderd
gezien, nauwelijks verhaal, en de actie kan ook beter... en van een psychologische ontwikkeling van en tussen de karakters is al helemaal niks te merken.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 23:37
Sithan
Sithan is offline
Ik vond m vrij inhoudsloos...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 23:50
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Sithan schreef op 01-08-2004 @ 00:37 :
Ik vond m vrij inhoudsloos...
Ja, ik ook. Ik ben er vandaag naartoe gegaan en ik werd er niet warm of koud van. Matig verhaal - het zou me niet verbazen als sommige bioscoopbezoekers een beetje in de war raken van de film - wat meer achtergrondinformatie zou wel gewenst zijn.

Vooral de ontwikkeling van de liefde tussen Arthur en Guinevere verliep uitermate slecht - van passie was amper sprake, ze gedroegen zich voor het grootste deel vooral koel naar elkaar, en dan zoenen ze op het einde opeens en trouwen ze?!

De dialogen vond ik trouwens ook al niet zo geweldig - Bors begon me te irriteren met die uitspraken van 'm, en die slechte Saks (gespeeld door Stellan Skarsgard) vond ik helemaal niet eng ofzo (bij de "Making of..." vond de crew Stellan supereng als die schurk, maar daar ben ik het dus helemaal niet mee eens).

Het betere acteerwerk kwam van Ioan Gruffudd (hij speelde Lancelot) en alle andere ridders sans Bors.

De film is jammerlijk mislukt, als je 't mij vraagt - in plaats van een hommage aan de legende van koning Arthur, is het eerder een belediging.

__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 00:00
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Mhhh heb hem vanavond gezien, maar kvond hem niet zo boeiend. Alleen maar veldslagen en al die zooi en geen kleinere intiemere scenes, was erg jammer. Maar ik ben wel erg fan ineens van Hugh Dancy, die een of andere krullerige knight speelde.

Maar goed. First Knight is 190x beter. IMHO.

Kwas wel erg blij met de vele slash-hints tussen Arthur en Lancelot trouwens
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 12:45
*sheer*
*sheer* is offline
lijkt me een mooie film, het is tevens een goed verhaal. ik denk dat als je first knight goed vond, deze ook zeker aan te raden is.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 14:47
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
alleen omdat het onderwerp hetzelfde is?

__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Boeken/schrijvers die je leven/wereldbeeld het meest beïnvloed hebben.
Verwijderd
33 13-04-2010 15:30
De Kantine Waar heb je om moeten lachen? #6
Verwijderd
500 29-10-2009 20:26
Lifestyle Un peu de WOW.
botulismf
499 10-03-2006 12:31
De Kantine citaten
debieltje nr 1
61 08-06-2005 19:37
Films, TV & Radio Je DVD-collectie
Freshh~
234 08-03-2005 15:33
Levensbeschouwing & Filosofie Atlantis
Roos17
73 22-10-2004 21:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.