Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2005, 17:16
kladblok
kladblok is offline
hallo,

ik doe sinds september dit jaar een bedrijfseconomische opleiding op het HBO. over een paar weken is het 1e periode over en gaan een aantal leerlingen overstappen naar een andere richting, waardoor er voor mijn klas weinig leerlingen zijn. Nu gaat het gerucht mijn opleiding wordt overgeplaatst naar een andere locatie (wel van dezelfde school).

Nou is mijn vraag mag school dit zomaar doen, want bij mij aanmelding werd er nooit gezegd dat er een kans is dat je midden in je schooljaar wordt overgeplaatst naar een andere locatie.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

met vriendelijke groet,
Kladblok
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2005, 17:37
Verwijderd
Om heel eerlijk te zijn zou ik niet weten waarom ze het niet zouden mogen doen? Alleen omdat ze het bij de aanmelding niet gezegd hebben? Misschien wisten ze het zelf toen ook nog niet. En ook al wisten ze het wel, ik denk dat dat dan nog geen reden is waarom het niet zou mogen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 17:47
kladblok
kladblok is offline
daarom vraag ik het ook, omdat ik het ook niet weet.

maar omdat ik voor deze locatie heb ingeschreven heb, ging ik ervan uit dat je dan een jaar lang op deze locatie zit en dat pas volgend schooljaar dat ze dan mogen overplaatsen naar andere locatie, want wij moeten per jaar opnieuw inschrijven. dus dat was mijn logica, waarom ik niet zeker weet of het wel of niet mag
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 18:10
Verwijderd
Tuurlijk mag dat. Je hebt recht op onderwijs als je betaalt, maar echt niet op precies dit of dat kantoor of gebouw. Als die school om bedrijfseconomische redenen moet verplaatsen is het helaas niet anders.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 18:15
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
zit er zo'n groot verschil dan tussen de huidige locatie en de (eventuele) nieuwe locatie? Is het een stuk verder weg, is het gebouw heel verschillend? Wat voor gevolgen zou het voor jou hebben?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 18:50
kladblok
kladblok is offline
ja ik moet dan dan 3 kwartier reizen met trein en nu doe ik er 10 minuten over met de fiets. dus dat scheelt al wat tijd. plus dat je weer helemaal vreemd ben en nu zit ik op een school met minder dan 300 leerlingen en waar ik eventuel naar toe moet heeft rond de 12000 leerlingen dus waar ik nu op zit is ook gezelliger.

maar wat ik hier dus hoort, mag school mijn plaatsen waar ze mij willen, zonder dat ik daar echt iets tegen kan doen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 18:52
Freestyler*
Freestyler* is offline
lijkt me niet redelijk, maar je hebt weinig keuze lijkt me
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 18:57
Verwijderd
Citaat:
kladblok schreef op 28-10-2005 @ 19:50 :
maar wat ik hier dus hoort, mag school mijn plaatsen waar ze mij willen, zonder dat ik daar echt iets tegen kan doen
Het ligt iets genuanceerder dan dat, als jij je inschrijft voor rechten in Nijmegen mag de uni aldaar natuurlijk niet ineens zomaar zeggen 'ga maar naar Utrecht'. Maar als er klemmende bedrijfseconomische redenen zijn zoals in dit geval een tekort aan leerlingen op die lokatie, dan kun je er gewoon weinig aan doen.

Je kunt van jouw zijde ook niet verwachten dat ze een zwaar onrendabele lokatie in stand houden omdat er anders een of twee studenten wat verder moeten reizen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 19:14
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
kladblok schreef op 28-10-2005 @ 19:50 :
ja ik moet dan dan 3 kwartier reizen met trein en nu doe ik er 10 minuten over met de fiets. dus dat scheelt al wat tijd. plus dat je weer helemaal vreemd ben en nu zit ik op een school met minder dan 300 leerlingen en waar ik eventuel naar toe moet heeft rond de 12000 leerlingen dus waar ik nu op zit is ook gezelliger.

maar wat ik hier dus hoort, mag school mijn plaatsen waar ze mij willen, zonder dat ik daar echt iets tegen kan doen
Ga je naar een hele andere stad dan?

en het lijkt mij onredelijk, maar ik denk dat ze dit nog niet wisten ten tijde van je aanmelding. en daarbij, je zegt dat het een gerucht is, dus het is misschien niet eens waar.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 19:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
3 kwartier is niets Of komt daar ook nog een busreis bij kijken?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-10-2005 @ 20:59 :
3 kwartier is niets Of komt daar ook nog een busreis bij kijken?
Het gaat gewoon om het principe, eerst moest hij 10 min fietsen en nu zou hij 45 min met de trein moeten, dat is toch wel een heel verschil. Mja, als het om bedrijfseconomische redenen van de school gaat kun je er niks tegen doen nee.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 22:54
Global
Avatar van Global
Global is offline
ik reis 3 uur per dag, dus niet zeiken
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 06:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 28-10-2005 @ 21:30 :
Het gaat gewoon om het principe, eerst moest hij 10 min fietsen en nu zou hij 45 min met de trein moeten, dat is toch wel een heel verschil. Mja, als het om bedrijfseconomische redenen van de school gaat kun je er niks tegen doen nee.
Snap ik. Maar er is inderdaad niets aan te doen... Dus gewoon mee verhuizen.

Als de opleiding al vanaf het begin ergens anders zat, zou je er dan niet voor gekozen hebben? Zo ja: hmpf Zo niet: nou dan!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 09:41
kladblok
kladblok is offline
ja ik had voor deze school gekozen omdat het klein was dus weinig leerlingen zodat je persoonlijk contact hebt met leerlingen en docenten en een andere reden is dat het dichtbij was, want als ik meteen naar die locatie moest dan was ik niet door gegaan, want vind het namelijk zonde van mij tijd om zolang te reizen naar school. nu weet ik ook wel dat sommige langer reizen, maar 3 kwartier om naar school te gaan vind ik een beetje teveel van het goede.

het zijn geruchten, maar ik dacht zet hier een bericht neer, want misschien is er een regel/wet die dit tegenhoudt, maar dat lijkt er dus niet echt op
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 09:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Maar als deze opleiding daar al vanaf het begin niet gegeven zou zijn, zou je dan voor een andere opleiding gekozen hebben?

Btw, op de middelbare school deed ik er al 45 minuten over om op school te komen En nu 1,5 uur. Zoveel van het goede is het nou ook weer niet. Daarbij kan je in de trein veel doen!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 11:11
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Het gaat toch om het principe. Hij zegt niet dat hij dan voor een andere opleiding had gekozen, misschien zou hij dan naar een andere HBO zijn gegaan, die ook deze studie aanbied, maar op een locatie dichterbij. Vrij logisch dat hij hier van baalt, tuurlijk kies je je school ook om de locatie ed. Ik zou dit ook niet leuk vinden. En meeverhuizen, ja dat is een mogelijkheid, maar niet a la minuut en het kan ook niet altijd zomaar.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 11:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
alpha schreef op 29-10-2005 @ 12:11 :
Het gaat toch om het principe. Hij zegt niet dat hij dan voor een andere opleiding had gekozen, misschien zou hij dan naar een andere HBO zijn gegaan, die ook deze studie aanbied, maar op een locatie dichterbij. Vrij logisch dat hij hier van baalt, tuurlijk kies je je school ook om de locatie ed. Ik zou dit ook niet leuk vinden. En meeverhuizen, ja dat is een mogelijkheid, maar niet a la minuut en het kan ook niet altijd zomaar.
Sorry hoor.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 12:32
YopY
Avatar van YopY
YopY is offline
Had ik ook op het MBO, de eerste 2 jaren ging ik naar een locatie die ~20 minuten fietsen ver was, maar het laatste jaar moest ik en mijn klasgenoten naar Leeuwarden, dat dus 45 minuten in de bus is.

En voor goede redenen (zeggen ze). Ten eerste moesten de leraren telkens voor ons uit Leeuwarden komen, en ten tweede was het materiaal op de grotere locatie beter.

Maar ik zou eens gaan zoeken naar de rechten en / of plichten van de student, wat dat zegt over studielocatieverplaatsing midden in het schooljaar. Persoonlijk denk ik niet dat het verboden is ofzo, ik bedoel, het gaat uiteindelijk om de opleiding, niet om de locatie daarvan. En ze kunnen gewoon niet alle opleidingen op elke locatie aanbieden, dus het komt wel veel vaker voor dat leerlingen moeten verkassen naar een andere locatie.

Maar zoals ik al zei, zoek het eens op in het opleidingscontract of op websites, daar staat er vast wel iets over in.
__________________
Y halo thar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-10-2005, 13:02
Verwijderd
Gelijk heb je. Er is voor elke opleiding natuurlijk een soort statuut of regeling waar de rechten en plichten van studenten in staan. Dat moet je er uiteraard eerst bijpakken, maar ik denk persoonlijk dat je daar weinig aan zult hebben.

Het is begrijpelijk als het zou gaan om een hele andere instelling. Je schrijft je uiteraard in voor opleiding A aan school B, dan hoef je niet te accepteren dat je naar school C moet. Maar als het gewoon dezelfde organisatorische eenheid is, alleen een andere lokatie, dan zie ik niet in waarom ze dat recht niet zouden hebben.

Een school kan toch gewoon docenten-, leerlingen- of lokatietekorten hebben? Het zou een mooie boel zijn als studenten altijd konden afdwingen op precies dezelfde plek les te hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 16:14
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-10-2005 @ 14:02 :
Een school kan toch gewoon docenten-, leerlingen- of lokatietekorten hebben? Het zou een mooie boel zijn als studenten altijd konden afdwingen op precies dezelfde plek les te hebben.
Ik vind het alleen wel een beetje lullig dat dat dan bijna midden in het jaar gebeurt. Zonder zoiets van tevoren te hebben gemeld. Ik zou dat ook niet bepaald cool vinden.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 16:27
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
mjah ik studeer aan de han, hogeschool van arnhem en nijmegen en het is bij ons wel vaker dat als er in nijmegen niet genoeg aanmeldingen zijn voor een bepaalde module of leerrichting ze de nijmegenaren dan bij de arnhemmers stoppen aangezien die school (of iig de heao opleidingen) veel groter is.. ik kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent. In het eerste jaar zat ik ook op een andere locatie omdat het grote gebouw waar ik nu zit nog niet klaar was. en ik vond die locatie ook prettiger, dichterbij, kleinschaliger enzovoort.. maar i wist wel dat ik vanaf het tweede jaar naar die andere zou moeten en mensen van bepaalde leerrichtingen weten ook dat ze vaak vanaf het tweede jaar naar arnhem moeten.. jij wist dat niet van te voren maar ik denk dat je het maar te accepteren hebt, of je kunt van school veranderen, maar ik denk wel dat ze in hun recht staan..
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 20:32
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 29-10-2005 @ 17:14 :
Ik vind het alleen wel een beetje lullig dat dat dan bijna midden in het jaar gebeurt. Zonder zoiets van tevoren te hebben gemeld. Ik zou dat ook niet bepaald cool vinden.
Ik zeg ook niet dat het cool is. Ik zeg alleen dat het wel mag.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 21:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-10-2005 @ 21:32 :
Ik zeg ook niet dat het cool is. Ik zeg alleen dat het wel mag.
True...true...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 10:18
kladblok
kladblok is offline
ja bij mij werd wel redelijk in het begin gezegd van het schooljaar dat er kans was dat sommige opleidingen vanaf het 2e jaar naar die andere locatie moet. vond ik opzich ook niet tof omdat te horen, maar dat kon ik nog wel begrijpen, omdat bij ons tenminste moet je elk jaar opnieuw inschrijven. dus dan zeggen ze gewoon bij de inschrijving dat je niet op deze locatie kan, maar naar die andere en dan kan je zelf kiezen of je dat wil. maar nu laten ze je eerst hier inschrijven, om dan vervolgens een paar weken later je als nog over te plaatsten en dat vind ik opzich een klote streek.

maar als ik al jullie reacties leest (bij deze wil ik iedereen daarvoor bedanken) merk ik eigenlijk, dat ik niet echt iets hebt om tegen school te gebruiken om ze te verplichten mij hier het 1e jaar af te maken en pas volgend jaar over te plaatsen als dat nodig is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Vragen HBO Informatica
Verwijderd
6 30-01-2015 22:24
Studeren WO & HBO tegelijk?
harryyy
1 07-01-2013 21:39
Studeren Technische bedrijfskunde - HBO of Universiteit
oliesjeik
3 04-11-2009 13:00
Studeren HBO BE vs SPD Bedrijfsadministratie vs HBO Accountantie
rs-power
3 19-01-2007 22:05
Studeren Meerdere vraagjes!
Ef
7 20-07-2005 20:30
Algemene schoolzaken WO Bachelor vs HBO Bachelor
Harrie
157 23-11-2004 21:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.