Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2003, 16:46
Bezz
Ik weet niet of het hier goed plaats, maar ik ben dus opzoek naar mensen die mij zouden kunnen helpen met mijn betoog. Ik ben een beetje vastgelopen namelijk..


Mijn stelling is als volgt: door de media krijgen mensen een verkeerd beeld van ontgroeningen bij studentenverenigingen.


Mijn argumenten tot nu toe:

*media berichtten alleen over de excessen, over alle mensen die het bij een studentenvereniging naar hun zin hebben hoor je niks
*sinds de leidse vereniging quintus haar ontgroening afschafte nam het aantal aanmeldingen met 40% toe, dus het is duidelijk dat een ontgroening een grote drempel voor velen is: dit kan komen door de excessen die in de media naar voren worden gebracht.
*over de excessen: bij de student zelf ligt ook grote verantwoordelijkheid, als jou iets te ver gaat moet je gewoon zeggen dat je iets niet wilt. Want je bent niet stoer als je alles zomaar pikt.
*Je kunt ook altijd nog stoppen, het gaat dus gewoon om grenzen stellen.


Ik heb er al een aardig uitgebreid verhaal van gemaakt..toch moet het nog wat langer. Heb jij nog een goed argument voor mijn stelling? Of een zeer goed tegenargument? Want daar ben ik ook nog naar opzoek!

Ik hoop hulp van jullie te krijgen..iig alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2003, 18:17
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Ik weet dat de Utrechtse verenigingen Unitas en Veritas een half jaar hun subsidie zijn misgelopen. Dat is pas weer teruggedraaid. Misschien moet je ff op die sites gaan kijken. (voor krantenartikelen: klik hier
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 18:59
Verwijderd
Je zegt wel zo mooi dat een student altijd nog kan stoppen, maar dan laat je een typisch menselijk iets voor het gemak even buiten beschouwing: het erbij willen horen. Mensen gaan de ontgroening in om bij een bepaalde groep te horen. Dat lukt ze niet als ze besluiten te stoppen met de ontgroening. Het is dus slikken of stikken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ontgroening
JNR
235 04-05-2007 12:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.