Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2006, 10:55
name.no
name.no is offline
Over twee weken heb ik theorie-examen, maar hoe lang ben je daar ongeveer mee bezig om dat te leren? Ik heb gehoord van mensen die het 1x doornamen, anderen leerden drie weken... en hoe precies moet je alles kennen (moet je bijv ook de maximale lengtes enzo van de voertuigen weten)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2006, 11:27
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Hoe leer je voor school toetsen? Ben je iemand die samenvattingen maakt, de stof 1 x hoeft door te lezen, avonden van te voren begint met 'stampen', (of niet leert).

En je algemene kennis wat betreft dit onderdeel is natuurlijk ook in je voordeel.

Ikzelf heb ongeveer 7 keer een theorieles gevolgd en bijna de helft van het theorieboek doorgelezen. (En geslaagd).

Anyhow, zorg dat je het begrijpt, maak nep examens e.d. Het is verrekte zonde om 30 euro weg te gooien omdat je de stof niet bleek te beheersen

Succes!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 12:02
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Ik zou in ieder geval veel oefenen met de vragen dat scheelt gewoon al een hoop! Verder zijn er mensen inderdaad die er 2 weken over doen; ikzelf heb er 2,5 dag over geleerd.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 13:09
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Ik heb zo'n oefenboek met 650 vragen gemaakt, en verder niks eraan gedaan. Mijn theorie had ik in één keer met 1 fout.
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 13:35
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ze kunnen echt ALLES vragen.. ook heel gedetailleerde dingen, die mss maar in 1 regel beschreven staan ofzo.
sommige dingen stonden zelfs niet in mn theorieboekje, zoals aquaplaning of wegverkanting.. die maximale lengte moet je ook weten.

ik heb het eigenlijk gewoon 1 keer doorgelezen en ook wel beetje geluk gehad tijdens theorie.. want diezelfde ochtend had ik bij 2 proefexamens op internet nog 8 fout
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 13:46
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Ik vond de theorie voor het rijbewijs vrij simpel, maar bij elk examen zakt 75% van de kandidaten, dus t zal toch wel moeilijk zijn.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 13:52
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
het is ook niet moeilijk.. het is alleen behoorlijk veel
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 14:03
Verwijderd
Leer:

- Afslaan;
- Stilstaanverboden;
- Parkeerverboden;
- Verlichting &
- Verkeersborden.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 14:31
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
RolfZ schreef op 04-06-2006 @ 15:03 :
Leer:

- Afslaan;
- Stilstaanverboden;
- Parkeerverboden;
- Verlichting &
- Verkeersborden.
Nou dit is wel heel selectief...... Tegenwoordig speelt mileu bv ook een balangrijke rol in de examens.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 14:31
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
RolfZ schreef op 04-06-2006 @ 15:03 :
Leer:

- Afslaan;
- Stilstaanverboden;
- Parkeerverboden;
- Verlichting &
- Verkeersborden.
wat dacht je van voorrang
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 04-06-2006 @ 15:31 :
wat dacht je van voorrang
Als je goed kijkt in je boekie, komt dat van te pas. Tenminste hier wel.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 15:10
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 04-06-2006 @ 15:31 :
Nou dit is wel heel selectief...... Tegenwoordig speelt mileu bv ook een balangrijke rol in de examens.
Dat heb ik geleerd en geslaagd.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 15:25
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben zo'n twee, drie maanden van tevoren begonnen, maar dat haal je nu dus al niet meer. Je moet gewoon zo vaak mogelijk dat boekje lezen en vragen maken
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 16:47
Verwijderd
1 keer het boek erg goed geleerd. 3 oefenexamens gemaakt
toen in 1x geslaagd met 0 fouten. vooral niet laten imponeren door anderen. oefenexamens zijn naar mijn ervaring wel moeilijker dan het examen (had ik namelijk ook met bromfietscertificaat), dus het kan naar mijn mening alleen maar meevallen. gewoon goed leren en als je twijfelt of iets niet goed is, gedreven zijn om erachter zien te komen. een "we zien het wel-mentaliteit" komt je met iets als een autotheorie-examen niet ten goede.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 17:18
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
1337 is teh b0mb
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 17:23
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 04-06-2006 @ 18:18 :
1337 is teh b0mb
je maakt me wel verlegen. maar o ja.. ga alsjeblieft niet in op die theoriepaketten die veel rijscholen je aanbieden! dat is meer bedoeld voor (met alle respect) de wat luiere en minder intelligente mensen die niet gemotiveerd en gedisciplineerd genoeg zijn (op tijd) te leren voor het examen. als jij gewoon dat boek goed leert en op tijd begint, is er echt niets aan de hand en kun jij die 50 euro (vaak wordt dat gerekend voor het theorielessenpakket) zonder problemen besparen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 17:25
Verwijderd
en o ja.. ik ben nog niet geslaagd voor mijn autorijden. daar ben ik een stuk minder goed in. 40 lessen nu gehad. dinsdag voor de eerste keer (en hopelijk ook de laatste keer) praktijkexamen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 18:20
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Je kan leren wat je wilt, uiteindelijk zul je toch ook een beetje geluk moeten hebben
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-06-2006, 19:23
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
't antwoord is even simpel als de vraag: echt, het ENIGE, dat je moet doen, is het examen halen.

de ene kan dat met 1x alles doorlezen
de ander moet er maanden op stampen

ga er vanuit dat je niet in de eerste categorie valt, en hoop dat je niet in de tweede categorie valt

Citaat:
3317 schreef op 04-06-2006 @ 18:23 :
je maakt me wel verlegen. maar o ja.. ga alsjeblieft niet in op die theoriepaketten die veel rijscholen je aanbieden! dat is meer bedoeld voor (met alle respect) de wat luiere en minder intelligente mensen die niet gemotiveerd en gedisciplineerd genoeg zijn (op tijd) te leren voor het examen. als jij gewoon dat boek goed leert en op tijd begint, is er echt niets aan de hand en kun jij die 50 euro (vaak wordt dat gerekend voor het theorielessenpakket) zonder problemen besparen.
bedankt .... ik heb het dus wel gedaan, het boek weggedonderd, theorielessen genomen, en ben echt heel blij dat ik dat gedaan heb. Probeer er volgende keer bij te zeggen dat het jouw mening is
__________________
I never be late... I drive a V8 ...

Laatst gewijzigd op 04-06-2006 om 19:26.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 21:47
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 04-06-2006 @ 20:23 :
't antwoord is even simpel als de vraag: echt, het ENIGE, dat je moet doen, is het examen halen.

de ene kan dat met 1x alles doorlezen
de ander moet er maanden op stampen

ga er vanuit dat je niet in de eerste categorie valt, en hoop dat je niet in de tweede categorie valt



bedankt .... ik heb het dus wel gedaan, het boek weggedonderd, theorielessen genomen, en ben echt heel blij dat ik dat gedaan heb. Probeer er volgende keer bij te zeggen dat het jouw mening is
ok sorry, was inderdaad mijn mening. ik vind mezelf noch slim noch dom, maar ik ben van MENING dat een theorielessenpakket overbodige luxe is.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 02:41
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
3317 schreef op 04-06-2006 @ 22:47 :
ok sorry, was inderdaad mijn mening. ik vind mezelf noch slim noch dom, maar ik ben van MENING dat een theorielessenpakket overbodige luxe is.
hehe. misschien te maken met het feit dat ik een vreselijke hekel aan boeken en eigenlijk alle papier heb, tenzij het service manuals zijn.

maar succes op je examen. je weet het he: probeer je niet beter voor te doen dan je bent, ik persoonlijk had het idee dat de examinator al bijna had bepaald of ik geslaagd was of niet, voor we de straat uit waren.

denk aan: richtingaanwijzers, kijk goed en vergeet je gordel ofzo niet om te doen
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 09:07
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik heb alles 1 keer doorgelezen, toen heb ik een theorieweekend gehad, en toen heb ik nog een keer goed gelezen en wat dingen die ik lastig vond ook echt bestudeerd.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 09:32
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 05-06-2006 @ 03:41 :
hehe. misschien te maken met het feit dat ik een vreselijke hekel aan boeken en eigenlijk alle papier heb, tenzij het service manuals zijn.

maar succes op je examen. je weet het he: probeer je niet beter voor te doen dan je bent, ik persoonlijk had het idee dat de examinator al bijna had bepaald of ik geslaagd was of niet, voor we de straat uit waren.

denk aan: richtingaanwijzers, kijk goed en vergeet je gordel ofzo niet om te doen



aha juist. ik vind boeken lezen voor een toets vaak wel een uitdaging om te doen.


thanx!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 11:41
name.no
name.no is offline
thnx voor de reacties Maar dan denk ik dat er toch best veel voor moet gaan doen, aangezien ik iets na 1x leren meestal nog niet voldoende ken En waar kun je die oefenexamens doen op internet?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 19:56
Verwijderd
Citaat:
name.no schreef op 05-06-2006 @ 12:41 :
thnx voor de reacties Maar dan denk ik dat er toch best veel voor moet gaan doen, aangezien ik iets na 1x leren meestal nog niet voldoende ken En waar kun je die oefenexamens doen op internet?
Gratis op internet? Weet niet of dat ken, maar heb wel deze link voor je, en naar bieb om cd-rom te lenen is dat niets?

http://www.examencentrum.nl/auto/index.php
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2006, 23:10
Lord Alvilon
Avatar van Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-06-2006 @ 19:20 :
Je kan leren wat je wilt, uiteindelijk zul je toch ook een beetje geluk moeten hebben

Ja.. net als in het verkeer



Oefenen: http://www.rijbewijsservice.nl/
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 07:59
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
ik heb veel geleerd, maar kende dan ook zo'n beetje het hele boek uit mn hoofd...

beetje jammer was dat cbr andere vragen stelt dan het theorieboek van de anwb...

voor ieder: neem nooit het anwb theorieboek
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 17:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Lord Alvilon schreef op 06-06-2006 @ 00:10 :
Ja.. net als in het verkeer



Oefenen: http://www.rijbewijsservice.nl/
Ach, je zou maar net een paar vragen hebben die je niet weet. Wat erg goed mogelijk is gezien de hoeveelheid stof die je moet kennen.
Of net een halve seconde te laat het antwoord geven...
Dat laatste is flink klote als je zakt met 1 fout teveel
ja.. ik spreek uit ervaring

Plus dat het ene examen het andere niet is...
De een heeft het geluk dat hij/zij alleen maar erg makkelijke vragen krijgt en een ander krijgt dan weer alleen maar de meest kutste vragen mogelijk op zo'n examen.
Daarbij zijn de foto's en vraagstelling ook niet altijd helemaal duidelijk waardoor je ook fouten kan maken.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #15!
Verwijderd
500 25-11-2010 14:29
Levensbeschouwing & Filosofie Katholieke school
Verwijderd
176 10-08-2009 14:16
Levensbeschouwing & Filosofie Evolutie
harriej_
397 08-06-2007 13:25
Levensbeschouwing & Filosofie Creationisme is onzin
Kaneelstok
120 17-01-2005 18:18
ARTistiek Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame!
Verwijderd
3 05-09-2001 08:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.