Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2002, 09:48
Verwijderd
In een faculteitsgebouw van Universiteit Twente in Enschede is een grote brand uitgebroken.

Onder meer een deel van de faculteit Bestuurskunde en de automatiseringsdienst zijn getroffen. Men vreest dat het computernetwerk van de universiteit verloren zal gaan. Het netwerk heeft nu in ieder geval de verbinding met de rest van het internet verloren.

Update
Bij de brand komt asbest vrij. Dankzij Fok!ker DennisMoore op het forum weten we dat de volgende onderdelen van de universiteit in gevaar zijn door de brand:

- alle internet-/netwerkapparatuur van de UTwente
- het Rekencentrum (krachtige computers)
- Toegepaste Communicatie Wetenschappen
- Toegepaste Wiskunde
- Wijsbegeerte en Maatschappij
- Wetenschappen
- een bibliotheek
- hokken van een aantal studieverenigingen
- kleine collegezaaltjes

De brand is niet lang na 8 uur 's ochtends uitgebroken en de universiteit is ook niet lang daarna van internet verdwenen.
Men probeert op dit moment noodvoorzieningen te treffen om de hoofdcomputer te redden.

Update 10:33
Zojuist is ons ter ore gekomen dat het computernetwerk van de universiteit waarschijnlijk totaal verloren is gegaan. Het TCW-gedeelte, vleugel A tot en met D zijn volledig uitgebrand.

Op dit moment staan er ongeveer 30 brandweerauto's te blussen.

Update 10:45
SURFnet zegt over de brand:
"Er is een grote brand op het universiteitsterrein in Enschede. De ruimte waar de netwerkapparatuur van SURFnet staat is door de brandweer opgegeven, zodat we er helaas van moeten uitgaan dat alle apparatuur verloren zal gaan. De PoP Enschede is hierdoor uit de lucht.

Alle klanten die zijn aangesloten op de PoP Enschede (Universiteit Twente, Saxion Hogeschool Enschede, SLO, ITC, Telematica Instituut en OU studiecentra in Enschede en Deventer) hebben hierdoor geen internetconnectiviteit. Het is onduidelijk hoe lang de storing gaat duren. SURFnet zal proberen zo snel mogelijk een nieuwe PoP in te richten."


bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=23971


Wat voor hevolg denken jullie dat dit gaat hebben?


Ik denk dat veel website niet meer online zullen zijn voorloppig, websites zoal uttwente.nl.
UT Twente had de snelste internetverbinding van alle universiteiten in NL.

PLattegrond:


Gebouw:

Laatst gewijzigd op 20-11-2002 om 10:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2002, 09:54
Verwijderd
Dat internet daar was behoorlijk bruut ja. Ze hadden er bijvoorbeeld ook een campusopslag van 6000 Gb aan films, geloof ik. En snel, damn.
Suckt behoorlijk als je daar gisteren nog relaxt naar school ging.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 09:58
Verwijderd
http://www.bsdfreaks.nl/files/brand.htm
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 09:59
shiver inside
Avatar van shiver inside
shiver inside is offline
Hmm, ben daar nog nooit binnengeweest, maar er zal ook wel geen goede brandbeveiliging aanwezig zijn, alleen al brandvertragende deuren en muren, rookmelders en brandweerslangen zouden denk ik behoorlijk kunnen helpen. Wel uber zonde, zoveel mooie apparatuur foetsie
__________________
Been dead before. Didn't much cotton to it. Tell you what chickenshit. You do your worst. We'll settle up after.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 10:01
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Komt lekker hard aan net nu ze aantal dingen aan het uitbreiden zijn (als ik me niet vergis iig)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 10:03
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
een kennis van m'n ouders werkt daar, ik zal wel alle details te horen krijgen
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 10:06
Verwijderd
Citaat:
shiver inside schreef:
Hmm, ben daar nog nooit binnengeweest, maar er zal ook wel geen goede brandbeveiliging aanwezig zijn, alleen al brandvertragende deuren en muren, rookmelders en brandweerslangen zouden denk ik behoorlijk kunnen helpen. Wel uber zonde, zoveel mooie apparatuur foetsie
je kunt in een computer ruimte niet zomaar brandslangen ophangen, dat is veel te gevaarlijk en niet goed voor de apperatuur..
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 10:11
shiver inside
Avatar van shiver inside
shiver inside is offline
Citaat:
McLaren schreef:
je kunt in een computer ruimte niet zomaar brandslangen ophangen, dat is veel te gevaarlijk en niet goed voor de apperatuur..
Ooh, daar had ik nog nooit aangedacht, dat water niet goed is voor een pc, hmm, hoe moet ik nou mn moederbord wassen?
Oftewel, je kan prima brandslangen ophangen in een computerruimte. Een brand begint altijd klein, dus je kan beter 6 pc's onderspuiten met water, dan de brandweer bellen en de halve universiteit weg laten fikken , toch?
__________________
Been dead before. Didn't much cotton to it. Tell you what chickenshit. You do your worst. We'll settle up after.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 11:21
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline






Mijn arme projectkamertje.



Overigens hingen daar wel degelijk brandslangen e.d. Maar ja, het schijnt om acht uur 's ochtends begonnen te zjin, op het moment dat er dus vrijwel niemand - en aan die kant (achterkant) van het gebouw al helemaal niet - aanwezig is.

Sprinklerinstallaties zou ik zo niet weten. (Het gebouw is uit de jaren '60, maar of dat wat zegt?)
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 11:29
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Lekker dan.

Een goede vriend van me zit daar, zal straks wel vragen wat hij ervan weet.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 12:04
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ach gelukkig zijn er geen gewonden gevallen he mensen
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 12:22
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline


De rook was vanaf mijn school (Hengelo) ook zelfs te zien.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 12:28
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
dat word een maandje zonder snelle internet voor al die campusgasten
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 12:34
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Beetje jammer, ik was net een spel aan het downen van de ftp van een vriend van me


Zal heel wat gaan kosten ook vrees ik...
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 14:19
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Zoals je nu op de live-webcam kan zien is er geen brand meer:

http://webcam.traserv.com

http://srv1ut.utwente.virtu.nl/nieuws/items/brand/

Laatst gewijzigd op 20-11-2002 om 15:52.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 16:53
Verwijderd
Argh! Daar gaan heel wat FTP'tjes
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 18:08
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
*snik*

Al die zielige knuffelige UNIX machines

* Desecrator stelt voor om morgen allen twee minuten stilte te houden *
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 18:12
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Sprinklerinstallaties zou ik zo niet weten. (Het gebouw is uit de jaren '60, maar of dat wat zegt?)
Grote serverruimtes worden normaal uitgerust met gasblussing. Het is namelijk een beetje zonde om je UNIX machines van enkele tonnen per stuk met water te blussen. Als het hele gebouw om je serverruimte heen in de fik staat heb je echter weinig aan je blussing
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-11-2002, 18:58
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
shiver inside schreef:
Ooh, daar had ik nog nooit aangedacht, dat water niet goed is voor een pc, hmm, hoe moet ik nou mn moederbord wassen?
Oftewel, je kan prima brandslangen ophangen in een computerruimte. Een brand begint altijd klein, dus je kan beter 6 pc's onderspuiten met water, dan de brandweer bellen en de halve universiteit weg laten fikken , toch?
Stroom versplaats zich via water en als je gaat blussen is dat een water straal waar de stroom zich door kan verplaatsen naar degene die blust.
Dus dat niet ophangen van brandblussers daar zal heus wel over nagedacht zijn want het is niet zo heel handig om in een lokaal met computers water te spuiten lijkt me, aangezien je eerst alle stroom moet afsluiten om er zeker van te zijn dat als je gaat blussen, je het zal overleven....
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
Ach gelukkig zijn er geen gewonden gevallen he mensen
Wat maakt dat nou uit, Al die Unix compjes, de FTP's, de verbindingen van de studenten (waarvan ik veel deelde) naar de maan, etc etc --> das veel erger joh!

Wat denk je dat het kost en wat voor tijd het neemt om alles weer op te bouwen en in te richten

Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 07:09
dystopia
dystopia is offline
Gasblussing? Gas als in 'stikstof'?

Citaat:
Ikedea schreef:
Wat maakt dat nou uit, Al die Unix compjes, de FTP's, de verbindingen van de studenten (waarvan ik veel deelde) naar de maan, etc etc --> das veel erger joh!
Dus jij red als er brand in jouw huis is eerst je mooie unix kisten en dan pas je medebewoners?

Toegegeven, mijn computer is het 2de dat ik mee zou nemen (de hdd's iig) maar get real je denkt toch eerst aan je medemens? Onnie??
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 09:12
Studentje
Studentje is offline
Ik moet zeggen dat ik het gezeik over FTPtjes ed erg zielig vind. Is dat in jullie ogen nou echt het belangrijkste? In het TWRC gebouw(Toegepaste Wiskunde en Reken Centrum), waar de brand was, waren ook vele projectkamers van studenten. Niet dat daar waarschijnlijk veel verloren is gegaan, maar toch. Ook was er de pc-zaal, die nu dus ook helemaal weg is. Maar er waren ook kantoortjes van promovendi. Stel je eens voor, al je boeken, al je informatie, alles is nu weg. Dat kan jaren van onderzoek zijn. En dan beginnen wat zielige kinderen te zeuren over hun ftptjes.

Mocht je overigens nog meer info willen kijk dan in deUT Nieuws Noodeditie.

De reden dat er (bijna) niemand aanwezig was in het gebouw, is omdat het tentamen week is. Dat brengt trouwens ook de nodige problemen met zich mee. Elk vak heeft op de UT zijn eigen stukje internet, de zogenaamde interactieve leeromgeving, teletop. Daar staat precies wat er in het tentamen komt, en wat niet. Ook kun je daar je vragen kwijt over alles wat je niet snapt. En er stond ook op welke tentamens wanneer waar waren. Dat is nu dus allemaal offline.

De dictatenshop zat ook in het afgebrande gedeelte. En aangezien er over een week of twee weer een nieuw trimester begint, lag daar ontzettend veel lesmateriaal, namelijk de dictaten. Hoe dat verder moet, is nog niet bekend.

Ik kan hier nu verder nog wel alle informatie gaan geven, maar het staat allemaal in het UT Nieuws
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 09:14
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
shiver inside schreef:
Ooh, daar had ik nog nooit aangedacht, dat water niet goed is voor een pc, hmm, hoe moet ik nou mn moederbord wassen?
Oftewel, je kan prima brandslangen ophangen in een computerruimte. Een brand begint altijd klein, dus je kan beter 6 pc's onderspuiten met water, dan de brandweer bellen en de halve universiteit weg laten fikken , toch?
Er is een half gebouw weggefikt. En het gaat niet om zes pc's. En in de pc-zalen waren wel degelijk brandslangen. Maar ook alle servers zijn verwoest, en daar gaat het nu dus om.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 11:52
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Elk vak heeft op de UT zijn eigen stukje internet, de zogenaamde interactieve leeromgeving, teletop. Daar staat precies wat er in het tentamen komt, en wat niet. Ook kun je daar je vragen kwijt over alles wat je niet snapt. En er stond ook op welke tentamens wanneer waar waren. Dat is nu dus allemaal offline.
En het schijnt nog wekenlang offline te blijven.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 12:01
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
En het schijnt nog wekenlang offline te blijven.
Da's mooi klote.
Je merkt nu pas hoe afhankelijk je met sommige vakken bent van TeleTOP... Ik had niet eens de tijden van mijn tentamens in mijn agenda genoteerd, 'want ze stonden toch op teleTOP'...
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2002, 13:14
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Weet er iemand toevallig wat nou precies de oorzaak van de brand was?

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 13:32
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Jullie internetverbinding is al wel terug niet?

Die vriend van me is iig weer online
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 15:24
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Jullie internetverbinding is al wel terug niet?

Die vriend van me is iig weer online
Ze werken nu met een straalverbinding.
Netwerk, servers, en bekabeling is naar de klote. Het kan weken duren voordat het weer hersteld is.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 16:21
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Wat maakt dat nou uit, Al die Unix compjes, de FTP's, de verbindingen van de studenten (waarvan ik veel deelde) naar de maan, etc etc --> das veel erger joh!

Wat denk je dat het kost en wat voor tijd het neemt om alles weer op te bouwen en in te richten

Het PUNT is dat je computers wel opnieuw kan kopen, een mensen leven niet.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 16:40
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Gasblussing? Gas als in 'stikstof'?



Dus jij red als er brand in jouw huis is eerst je mooie unix kisten en dan pas je medebewoners?

Toegegeven, mijn computer is het 2de dat ik mee zou nemen (de hdd's iig) maar get real je denkt toch eerst aan je medemens? Onnie??
was de smilies vergeten, maar jah --> Ik bedoel, er was niemand, de brand heeft alleen materiaal vernield en dan mag je daar toch ook wel is bij stil staan i.p.v altijd alles menselijk bekijken, als die er niet zijn!

Ik heb thuis een heel schema voor mezelf:

Eerst alle beesten eruit, tussendoor iedereen waarschuwen, Dan me removable HD's, en liefst me hele computer en me map met cd's. (alhoewel het meeste van alles ligt in een brandwerend kluisje !

Maar me spullen, denk ik echt wel aan!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 16:46
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Gasblussing? Gas als in 'stikstof'?
Onder andere. Vroeger werd er meestal Halon gebruikt, een CFK. Omdat dit de ozonlaag aantast is dat tegenwoordig verboden en worden alle Halon installaties uitgefaseerd. Een veel gebruikte vervanger is Inergen, een mengsel van stikstof, argon en koolstofdioxide.

http://www.ansul.com/docs/msds/f9759.pdf

Inergen is er trouwens op gemaakt om overleefbaar te zijn. Het zuurstof gehalt in de ruimte wordt terug gebracht tot iets van 13%, voldoende om het vuur te doven, maar leefbaar voor de mens.

Het is echter geen pretje om in een ruimte aanwezig waarin een installatie in werking gaat. Het gas komt namelijk met zo'n kracht naar buiten dat de plafondplaten in de rondte vliegen
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje

Laatst gewijzigd op 21-11-2002 om 16:52.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 15:41
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=24042
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 17:57
luckyleo
luckyleo is offline
zo, das echt fokking erg voor hun. Stel dat ze die pyromaan (iemand van TU Delft ofzo ) pakken, in zijn eentje kan ie nooit al die schade vergoeden.

lees dit ook:
http://www.utwente.nl/utnieuws/toedracht.doc/

Toedracht

Over de oorzaak van de brand is nog weinig bekend. Vermoedelijk begon de brand in kamer A 108, maar politie noch bewakingsdienst konden dat gisteren bevestigen. Ook eerder deze week, op dinsdagmiddag, zijn rondom die plek al twee brandjes gemeld. Een aangestoken brand in een kleine, blauwe papiercontainer kon op tijd door de gebouwbeheerder worden geblust. Ook zou een prullenbak in een werkvertrek in brand zijn gestoken.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 08:32
dystopia
dystopia is offline
Halon is ook gevaarlijk omdat het geen zuurstof bevat val je binnen een paar seconde flauw erdoor. Plus je weet niet waar het is en wanneer je het inademt je voelt je hoogstens een beetje duizelig daarna. Brandweer is er primair om levens te redden niet om UNIX bakkies en andere techappratuur te redden.

Kwam deze nog tegen:

"lo0.ar5.enschede1.surf.net 3613: Nov 20 07:20:50.927 UTC: %ENV_MON-2-TEMP: Hotpoint temp sensor(slot 18) temperature has reached WARNING level at 61(C)

few seconds later on the local side:
lo0.cr2.amsterdam2.surf.net 1146: Nov 20 07:20:56.458 UTC: %CLNS-5-ADJCHANGE: ISIS: Adjacency to ar5.enschede1 (POS2/0) Down, interface deleted(non-iih)"
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 12:36
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Halon is ook gevaarlijk omdat het geen zuurstof bevat val je binnen een paar seconde flauw erdoor. Plus je weet niet waar het is en wanneer je het inademt je voelt je hoogstens een beetje duizelig daarna.
Gasblus installaties gaan niet direct af als er brand wordt ontdekt. De installatie geeft eerst accoustisch en optisch alarm, waarna de installatie 30 seconden wacht met blussen. Voldoende tijd om de ruimte te ontruimen.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 12:46
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Een 26-jarige man uit Hengelo is opgepakt, die verdacht wordt van het brandje in het INF-gebouw, maar veel meer wilde de politie schijnbaar niet kwijt. (De Telegraaf)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-11-2002, 13:00
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Een 26-jarige man uit Hengelo is opgepakt, die verdacht wordt van het brandje in het INF-gebouw, maar veel meer wilde de politie schijnbaar niet kwijt. (De Telegraaf)
1) Dat er iemand opgepakt is zie ik niet direct als positief? Of is dat het bewijs dat de politie iets uitvoert?
2) Ging dat niet over die kleine brandjes?
3) De Telegraaf. Andere kranten zeggen er niks over (niet gezien iig); says enought.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 13:14
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
dystopia schreef:
1) Dat er iemand opgepakt is zie ik niet direct als positief? Of is dat het bewijs dat de politie iets uitvoert?
2) Ging dat niet over die kleine brandjes?
3) De Telegraaf. Andere kranten zeggen er niks over (niet gezien iig); says enought.
1) En als dan blijkt dat meneer bekent alle vier de brandjes/branden aangestoken te hebben?

2) Opgepakt na verklaringen van getuigen van de laatste brand, staat er. (INF-gebouw, niet TWRC (wat de media het 'Rekencentrum' noemen).

3) Blaat.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 13:56
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
1) En als dan blijkt dat meneer bekent alle vier de brandjes/branden aangestoken te hebben?

2) Opgepakt na verklaringen van getuigen van de laatste brand, staat er. (INF-gebouw, niet TWRC (wat de media het 'Rekencentrum' noemen).
1) Als de rechter een oordeel heeft geveld geloof ik 't pas. Tot die tijd loopt het onderzoek nog.

2) En welk motief heeft deze man volgens de politie dan?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 14:15
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
dystopia schreef:
1) Als de rechter een oordeel heeft geveld geloof ik 't pas. Tot die tijd loopt het onderzoek nog.

2) En welk motief heeft deze man volgens de politie dan?
1) Ja, natuurlijk. Maar waar wou jij dan beginnen?

2) Dat staat er niet.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 12:53
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Dus toch...

Citaat:
Bekentenis in brand UT (Universiteit Twente)

De vrijdagmiddag jl. aangehouden 26 jr. man uit Hengelo, heeft zondagavond bekend dat hij ook de brand heeft gesticht op het terrein van de Universiteit Twente op woensdagmorgen 20 november jl. Bij deze brand werden twee vleugels van een van de gebouwen op het terrein geheel verwoest en werd een schade veroorzaakt van tussen de 40 en 50 miljoen euro.

De 26 jr. was vrijdagmiddag aangehouden nadat door getuigen was gezien dat bij een ander gebouw op het Universiteitsterrein een beginnend brandje was ontstaan. Op aanwijzingen van deze getuigen kon de 26 jr. daarna worden aangehouden.

Over het hoe en waarom van de brandstichting op de 20e november jl., kunnen op dit moment geen nadere mededelingen worden gedaan. De verdachte zal hierover nog nader worden gehoord. Wel kan worden medegedeeld dat de 26 jr. een medewerker is van de Universiteit Twente. Het personeel op de Universiteit Twente is ondertussen op de hoogte gebracht van zijn bekentenis. Vandaag wordt hij voorgeleid bij de rechter-commissaris in Almelo. (bron)

Mooi, is dat ook weer bijna opgelost.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 13:51
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Dus toch...




Mooi, is dat ook weer bijna opgelost.
Tenzij het meerdere gasten zijn..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah')
Hydrogen
500 07-06-2006 14:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 9/11 en de mediastilte
arie_de_kanarie
47 15-05-2006 21:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.