Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2002, 13:22
Nylodje
Nylodje is offline
In plaats van serieus te debatteren houdt de politiek zich te veel bezig met onbelangrijke (in mijn ogen) zaken: bijvoorbeeld de SGP wil meer controle op vloeken in boeken.
Verder gedragen ze zich gigantisch onvolwassen:
rechters moeten er aan te pas komen bij de LPF en LN wil nu ook al zijn bestuur vor de rechter slepen, omdat ze Ratelband naar voren hebben geschoven,

En op Europees niveau doen we het al helemaal slecht: De EU wil chocoladesigaretten gaan verbieden! Niet dat ik het daar nioe mee eens ben, maar hebben ze niet wat beters om over te praten?

Kortom: de politiek moet weer serieus worden (links en rechts)

eens of oneens?
__________________
God is too big to fit inside one religion
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2002, 13:28
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
De politiek is serieus, alleen heb je altijd mensen die niet zo serieus zijn. Die zijn snel geteld, namelijk de LPF, LN en wat jij al had genoemd.

De SGP is wel serieus, maar achterlijk en achterhaald. Ik ben wel christelijk maar de SGP vind ik eikels.

"En op Europees niveau doen we het al helemaal slecht: De EU wil chocoladesigaretten gaan verbieden!"

Heb jij een bron in de vorm van een Uniform Resource Locator (URL, oftewel website adres voor degenen die het jargon niet kennen )?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 15:12
rene-gn
rene-gn is offline
De Haagsche politiek is inderdaad één grote soap. Maar ik vind het voorbeeld van de SGP niet echt sterk: het is wel een inhoudelijk punt, terwijl bij Leefbaar Nederland en de Lijst Fortuyn de rechters eraan te pas moeten komen. Als de politiek zich nou maar weer met inhoud bezig ging houden, ging het een stuk beter met Nederland, en krijgen de burgers (want daar doen ze het zogenaamd allemaal voor) weer vertrouwen in de politiek.

Dat de EU bezig is met chocolade sigaretten vind ik wel goed. Als ze zo streng bezig zijn met een anti-rookprogramma, dan hoort dit er ook zeker bij. Omdat het Europees beleid is, moet de EU zich daar wél mee bemoeien.
__________________
~dat beer weer beter wordt, de poes morgen wel weer opstaat~
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 16:28
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Noem eens precies het verschil tussen serieus en niet-serieuze onderwerpen?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 16:59
dystopia
dystopia is offline
Ja en nee. Ja: er zijn een aantal politieke partijen doe de politiek als een poppenkast/circus/voetbalwedstrijd beschouwen (LN/LPF). Toch zijn er ook genoeg andere partijen die wel serieus overkomen, goed debatteren, besluiten nemen, etc. etc. alles dat in de politiek ter sprake komt. Ik vind het een generalisatie.

Citaat:
rene-gn schreef:
Dat de EU bezig is met chocolade sigaretten vind ik wel goed. Als ze zo streng bezig zijn met een anti-rookprogramma, dan hoort dit er ook zeker bij. Omdat het Europees beleid is, moet de EU zich daar wél mee bemoeien.
ik wil niet afhankelijk zijn van al die rare regeltjes die andere landen ook graag willen. Bijv. als het aan Frankrijk ligt hebben wij vanaf 18:00 vandaag geen gedoogbeleid meer.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 17:18
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
In Nederland prefereren wij toch ook geen gedoogbeleid?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 17:21
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
S@nder schreef:
In Nederland prefereren wij toch ook geen gedoogbeleid?
oh nee?

volgens mij toch wel...
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 17:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Volgens mij ben je aantal partijen vergeten... Enkel de slechte eruit oplichten is nogal makkelijk.

Dit is hetzelfde met wat je zegt over de EU. Die chocoladesigaretten verbieden, das niet het enige wat ze doen hoor.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 17:41
nps
Avatar van nps
nps is offline
Tsja, we hebben een gevallen kabinet, een premier die eruit ziet alsof hij uberhaupt nog nooit serieus is genomen en de ene ruzie na de andere. Ik vind het dus redelijk kloppen
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 17:48
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Politiek is toch ook niets meer dan Big Brother? In plaats van dat we een huis vol mensen hebben en er telkens een paar uit stemmen doen wij het andersom. We hebben een kamertje met 150 stoeltjes en wij gaan eerst bepalen wie erin mogen. Daarna gaan we (meestal) 4 jaar lang genieten van het wel en wee van al deze mensjes, hierbij geholpen door de pers.
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 18:54
Nylodje
Nylodje is offline
De media geven er ook veel te veeel aandacht aan.

En dat van de SGP is wel een inhoudelijk punt, maar toch. Iedereen zit te zwijmelen over normen en waarden en veiligheid. En wat lees je dan vervolgens in de krant? VVD wil snelheidslimiet verhogen naar 130 km/u.....

Iedereen loopt dingen te roepen, omdat ze kiezers willen trekken en dat is ook misschien wel nodig maar ik vind het bullshit.
Wie denkt er serieus over problemen na? Wie komt er met oplossingen?

Als jullie nog meer voorbeelden willen:

-wie heeft de discussie over de doodstraf niet gevolgd?
-wie heeft de explosie van nieuwe partije niet gevolgd na de crisis in de lpf

En wat is serieus? Serieus is in dit geval je bezig houden met zaken die belangrijk zijn en waar wat aan gedaan moet worden !

En voor iedereen die anti-roken is: ik ben eerlijk waar ook tegen roken en ik denk ook dat chocoladesigaretten dan niet moeten worden toegestaan, maar als je dan dat leest in de krant (ik heb het uit de krant ja) dan denk ik toch bij mezelf: wat doen ze daar bij de EU????
__________________
God is too big to fit inside one religion
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 19:32
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Nylodje schreef:
De media geven er ook veel te veeel aandacht aan.

En dat van de SGP is wel een inhoudelijk punt, maar toch. Iedereen zit te zwijmelen over normen en waarden en veiligheid. En wat lees je dan vervolgens in de krant? VVD wil snelheidslimiet verhogen naar 130 km/u.....

Iedereen loopt dingen te roepen, omdat ze kiezers willen trekken en dat is ook misschien wel nodig maar ik vind het bullshit.
Wie denkt er serieus over problemen na? Wie komt er met oplossingen?

Als jullie nog meer voorbeelden willen:

-wie heeft de discussie over de doodstraf niet gevolgd?
-wie heeft de explosie van nieuwe partije niet gevolgd na de crisis in de lpf

En wat is serieus? Serieus is in dit geval je bezig houden met zaken die belangrijk zijn en waar wat aan gedaan moet worden !

En voor iedereen die anti-roken is: ik ben eerlijk waar ook tegen roken en ik denk ook dat chocoladesigaretten dan niet moeten worden toegestaan, maar als je dan dat leest in de krant (ik heb het uit de krant ja) dan denk ik toch bij mezelf: wat doen ze daar bij de EU????
Dat zijn proefballonetjes en 't is en verkiezingstijd... logisch plus er is momenteel partementaire enquete (dit was de laatste dag). Wens je veel sterkte met het nieuws t/m minstens begin februari...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 19:37
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Tio schreef:
Politiek is toch ook niets meer dan Big Brother? In plaats van dat we een huis vol mensen hebben en er telkens een paar uit stemmen doen wij het andersom. We hebben een kamertje met 150 stoeltjes en wij gaan eerst bepalen wie erin mogen. Daarna gaan we (meestal) 4 jaar lang genieten van het wel en wee van al deze mensjes, hierbij geholpen door de pers.
Onzin. In Big Brother nemen ze geen beslissingen over zaken die heel Nederland maken en maken ze ook geen wetten, om maar wat te noemen. Gelukkig maar
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 19:42
Nylodje
Nylodje is offline
Het is niet alleen de verkiezingstijd. Het is gewoon sinds de moord op Pim Fortuyn (en daar voor in mindere mate ook al) dat iedereen maar wat loopt te roepen. Alle aandacht ging uit naar geharrewar binnen de LPF....

het zijn toch volwassenen, die de verantwoordelijkheid hebben van het besturen van een land en op de manier zoals het nu gaat, daar ben ik het niet mee eens.
__________________
God is too big to fit inside one religion
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 19:57
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Nylodje schreef:
De media geven er ook veel te veeel aandacht aan.

En dat van de SGP is wel een inhoudelijk punt, maar toch. Iedereen zit te zwijmelen over normen en waarden en veiligheid. En wat lees je dan vervolgens in de krant? VVD wil snelheidslimiet verhogen naar 130 km/u.....

Iedereen loopt dingen te roepen, omdat ze kiezers willen trekken en dat is ook misschien wel nodig maar ik vind het bullshit.
Wie denkt er serieus over problemen na? Wie komt er met oplossingen?

Als jullie nog meer voorbeelden willen:

-wie heeft de discussie over de doodstraf niet gevolgd?
-wie heeft de explosie van nieuwe partije niet gevolgd na de crisis in de lpf

En wat is serieus? Serieus is in dit geval je bezig houden met zaken die belangrijk zijn en waar wat aan gedaan moet worden !

En voor iedereen die anti-roken is: ik ben eerlijk waar ook tegen roken en ik denk ook dat chocoladesigaretten dan niet moeten worden toegestaan, maar als je dan dat leest in de krant (ik heb het uit de krant ja) dan denk ik toch bij mezelf: wat doen ze daar bij de EU????
De doodstraf discussie is veroorzaakt door de LPF... en ik betwijfel dat al die nieuwe partijen zetels krijgen.

De gevestigde politiek denkt heus wel na.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 19:58
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Nylodje schreef:
Het is niet alleen de verkiezingstijd. Het is gewoon sinds de moord op Pim Fortuyn (en daar voor in mindere mate ook al) dat iedereen maar wat loopt te roepen. Alle aandacht ging uit naar geharrewar binnen de LPF....

het zijn toch volwassenen, die de verantwoordelijkheid hebben van het besturen van een land en op de manier zoals het nu gaat, daar ben ik het niet mee eens.
Dat was al zo toen Pim de politiek in kwam.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 13:24
Nylodje
Nylodje is offline
Of de gevestigde politiek wel nadenkt betwijfel ik.
Ze denken misschien wel na, maar doen ze ook wat?
Komen ze met oplossingen? Nee

En het is echt niet sinds het kabinet gevallen is dat ze dit doen...

Neem Zalm. Als het gunstig is vboor hem werkt hij mee mety het CDA, en het was gunstig voor hem, dus zei hij dat hij Paars 2 ook niet goed vond, terwijl hij er zelf deel van uit maakte
Hij kiest steeds de kant waar hij beter van wordt. Neem het regeerakkooord: het staat vol met zijn standpunten!
__________________
God is too big to fit inside one religion
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 13:33
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Nylodje schreef:
Het is niet alleen de verkiezingstijd. Het is gewoon sinds de moord op Pim Fortuyn (en daar voor in mindere mate ook al) dat iedereen maar wat loopt te roepen.
1) omdat het volgens/voor behoorlijk wat mensen een politieke moord was
2) omdat dat juist in verkiezingstijd was. Zucht..

Citaat:
Alle aandacht ging uit naar geharrewar binnen de LPF....
1) daar gebeurde ook behoorlijk wat
2) Alle? Totaal mee oneens. PvdA (kwesties: Melkert, Bos), GL (kwestie: Rosenmoller), parlementaire enquetes als de bouwfraude en Srebrenica, LN (kwestie: Ratelband)

Citaat:
het zijn toch volwassenen, die de verantwoordelijkheid hebben van het besturen van een land en op de manier zoals het nu gaat, daar ben ik het niet mee eens.
Bij de LPF en LN imo niet, nee...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-11-2002, 17:38
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Nylodje schreef:
Of de gevestigde politiek wel nadenkt betwijfel ik.
Ze denken misschien wel na, maar doen ze ook wat?
Komen ze met oplossingen? Nee

En het is echt niet sinds het kabinet gevallen is dat ze dit doen...

Neem Zalm. Als het gunstig is vboor hem werkt hij mee mety het CDA, en het was gunstig voor hem, dus zei hij dat hij Paars 2 ook niet goed vond, terwijl hij er zelf deel van uit maakte
Hij kiest steeds de kant waar hij beter van wordt. Neem het regeerakkooord: het staat vol met zijn standpunten!
Tja... Paars en het CDA hadden nu eenmaal een andere partij nodig in de coalitie om de meerderheid van 76 zetels te halen. Liefst een waar ze goed mee konden samenwerken, en dat was dus de VVD. Dat is leuk voor Zalm.

Welke standpunten in het regeerakkoord bedoel je eigenlijk? Misschien kan het zo zijn dat de andere partijen het eens waren met Zalm? Meer veiligheid op straat willen alle politieke partijen wel. Het CDA, de grootste partij, kan makkelijk overhellen naar links of rechts. Rechts dus omdat ze samenwerken met de VVD, en dus waarschijnlijk hun standpunten delen??
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 19:53
Verwijderd
geen soap, eerder komedie
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 16:18
drama
Avatar van drama
drama is offline
was het maar een soap....

tis een spelletje, alleen een machtsspelletje met zeer vervelende spelregels....
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 18:24
Yamyam
Yamyam is offline
Precies!
Er was laatst bij goede morgen Nederland zo'n Pvda- ventje die zei dat de politiek net een weerhuisje is waar iedereen maar in en uitloopt! Helemaal mee eens. En we gaan toch geen BN-ers uitnodigen voor het regeren van een LAND?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 10:05
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Precies!
Er was laatst bij goede morgen Nederland zo'n Pvda- ventje die zei dat de politiek net een weerhuisje is waar iedereen maar in en uitloopt! Helemaal mee eens. En we gaan toch geen BN-ers uitnodigen voor het regeren van een LAND?
'We' niet, nee. Sommige mensen die zich bezig houden met politiek zonder zelf verstand van zaken te hebben wel.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 14:56
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
heb je het al gehoord?
LPF wil Pino uit sesamstraat als lijsttrekker
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 16:18
Nylodje
Nylodje is offline
nee echt? pleazzzze....
__________________
God is too big to fit inside one religion
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De soap van 78 miljoen in Noord-Holland
De Veroorzaker
24 02-07-2009 12:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rapport over Schipholbrand
Mark Almighty
192 25-10-2006 15:38
De Kantine {POLL} Politiek is saai!
MYSTIC
51 10-06-2003 11:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Representatieve Sophistocratie
Joostje
39 14-01-2003 15:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.