Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2002, 14:53
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
DEN HAAG - Dieven hebben in de nacht van zondag op maandag voor enkele miljoenen euro's aan diamanten en juwelen gestolen uit het Museon in Den Haag. De directie van het onderwijsmuseum maakte maandag bekend dat topstukken ontbreken uit de tentoonstelling Diamant die sinds 5 oktober is te zien.

Volgens directeur Bert Molsbergen hebben de dieven ingebroken en wisten ze waar ze moesten zijn, omdat ze zich op de kostbaarste stukken richtten. Het is nog niet duidelijk hoe ze ongemerkt langs de beveiligingscamera's zijn gekomen.

Het is nog niet duidelijk wat de dieven precies hebben meegenomen. "De technische recherche is nog bezig met zijn onderzoek, dus we kunnen er nog niet goed bij", aldus Molsbergen. Het zou gaan om onder meer colliers, tiara's en oorbellen van andere musea en particulieren. Molsbergen verwacht later op de dag meer bijzonderheden te kunnen geven. Een politiewoordvoerder was nog niet ingelicht over de zaak.

Volgens de museumdirecteur hebben politie, verzekeraars en bruikleengevers de beveiliging van de expositie goedgekeurd. Camera's en bewegingssensoren bewaakten de expositie 24 uur per dag. Verder was er extra beveiliging voor de afzonderlijke vitrines en juwelen.

Het Museon aan de Stadhouderslaan is zoals gewoonlijk gesloten op maandag. Molsbergen verwacht dinsdag gewoon weer open te gaan.



__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2002, 14:54
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
ik vind het echt knap gedaan...:

Het is nog niet duidelijk hoe ze ongemerkt langs de beveiligingscamera's zijn gekomen.
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 15:03
Verwijderd
misschien overnacht daar?

wel knap, doet me denken aan een sean connery film
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 15:15
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ach wie zegt dat goede misdaad niet loont
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 17:27
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
erg knap. Hoop dat ze gepakt worden, maar ik ben wel heel benieuwd hoe ze het geflikt ebben... (slapen zou kunnen, maar ze zijn naar binnen én naar buiten gegaan!!)

misschien hulp van binnenuit?
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 18:12
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik denk niet dat ze deze keer met een magnetrondoos naar buiten zijn gelopen.

Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
doet me denken aan een sean connery film
Deze in combinatie met deze?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört

Laatst gewijzigd op 02-12-2002 om 18:15.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 20:00
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Ik denk niet dat ze deze keer met een magnetrondoos naar buiten zijn gelopen.
Die vent had zijn diamanten nog teruggegeven, ik vraag me af of je iemand op straat aan kunt spreken met "Pssst, diamantje kopen?". Het zij ook altijd de medewerkers... Laatst waren in een Amerikaanse bank nog pinpassenfraudeurs opgepakt.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 20:24
Verwijderd
Ik hoop dat ze worden gepakt, dan weet ik tenminste hoe ze het hebben gedaan
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 01:02
PV
PV is offline
Ook niet geheel ontoevallig lijkt me dat er in Amsterdam ook diamanten zijn gejat... die net van of naar dat museum in Den Haag kwamen/moesten.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 01:09
Adamh
Adamh is offline
Citaat:
cottoncandy schreef:
ik vind het echt knap gedaan...:

Het is nog niet duidelijk hoe ze ongemerkt langs de beveiligingscamera's zijn gekomen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 03:10
dystopia
dystopia is offline
Hmm. Interessant! maar wakker lig ik er niet zo van die dingen liggen daar toch alleen maar om bezoekers op te geilen... niet echt bruikzaam..

Camera's werken niet zonder stroom.

Jomanda gaf me door dat de hulp 'van boven' is gekomen. Satan vertelde me dat de hulp 'via beneden' kwam. Ik bedoel: er was laatst op Opsporing Verzocht een (mislukte) kraak op de Nederlandse bank die men via het dak probeerde uit te voeren. Waar overigens geen camera's stonden (schande!!!!11).
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 08:44
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
Tampert schreef:
erg knap. Hoop dat ze gepakt worden, maar ik ben wel heel benieuwd hoe ze het geflikt ebben... (slapen zou kunnen, maar ze zijn naar binnen én naar buiten gegaan!!)

misschien hulp van binnenuit?
waarom hoop je dat ze gepakt worden? stelen mag niet blablabla maar ik vind dit echt een supervette actie. ik heb eerder dik respect voor deze mensen dan dat ik het heel erg van ze vindt ofzo.. maar ja ik geef sowieso geen fuck om diamanten, en ook niet om degenen die de dupe zijn van deze situatie.

ik denk ook dat ze hulp van binnenuit hebben gehad, volgens mij is het een tot in de details uitgekiende samenwerking van veel medewerkers.. ik bedoel, de beveiligingsmensen hebben niks gezien - wtf??
en van die roof in Amsterdam wist ik niets, maar dat zal er ook wel mee te maken hebben.

en ze komen heus wel van die diamanten af hoor.. was waarschijnlijk al van te voren gepland aan wie ze de diamanten zouden passen..

maar echt geweldig dit, james bond film idd, of zo'n strak verhaal uit de donald duck
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 11:40
Verwijderd
Echt geweldig

Heel vreemd dat de 2 bewakers niets hebben gehoord/gezien, ze hebben vast meegewerkt
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 13:51
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
cottoncandy schreef:
waarom hoop je dat ze gepakt worden? stelen mag niet blablabla maar ik vind dit echt een supervette actie. ik heb eerder dik respect voor deze mensen dan dat ik het heel erg van ze vindt ofzo.. maar ja ik geef sowieso geen fuck om diamanten, en ook niet om degenen die de dupe zijn van deze situatie.
jij zegt wel mooie "stelen mag niet blablabla" maar het is en blijft een msdrijf. Je hebt met je tengels van andermans bezit af te blijven! Daar is geen discussie over mogelijk, zo simpel is het! Hoe je het ook aanpakt, en hoe slim je het ook doet andeen benadelen doormiddel van diefstal is gewoon een ernstige zaak! Dat je niet geeft om de personen die er de dupe ervan zijn doet totaal niet ter zake. Ik geef totaal niets om Ron Brandsteder, toch zou ik het niet leuk vinden als hij met 3 kogels door s'n kop van het leven werd beroofd. En já dat is een geldige vergelijking want het gaat om een misdrijf.

Dat ik het in die zin een coole actie vind dat het best goed en proffessioneel gedaan vind.

Citaat:

ik denk ook dat ze hulp van binnenuit hebben gehad, volgens mij is het een tot in de details uitgekiende samenwerking van veel medewerkers.. ik bedoel, de beveiligingsmensen hebben niks gezien - wtf??
en van die roof in Amsterdam wist ik niets, maar dat zal er ook wel mee te maken hebben.
dat werd vandaag ook al op teletekst gezegd ja . Mja zoals ik al zei. toch petje af...

Citaat:

en ze komen heus wel van die diamanten af hoor.. was waarschijnlijk al van te voren gepland aan wie ze de diamanten zouden passen..

maar echt geweldig dit, james bond film idd, of zo'n strak verhaal uit de donald duck

eerste zin: Lijkt me inderdaad de beste oplossing, als je zoeits zo goed voorbereidt dan kan het haast niet anders. Misschien zijn het wel mensen die gewoon graag deze diamantbezitters willen duperen...

tweede zin: jah
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 13:52
ExTeRmInAtOr2
ExTeRmInAtOr2 is offline
Het moet wel een insidejob zijn. Het ging te gemakkelijk!
__________________
God must love stupid people. He made so many of them.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 14:31
Verwijderd


Waarom vindt iedereen het zo'n geweldige actie? Ik vind het erg triest voor de mensen die er de dupe van zijn. Die diamanten waren namelijk in bruikleen, en de schade is miljoenen euro's. Ik ben benieuwd hoe jullie zouden reageren als het erfstukken van jouw familie waren ofzo...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Minnitje schreef:


Waarom vindt iedereen het zo'n geweldige actie? Ik vind het erg triest voor de mensen die er de dupe van zijn. Die diamanten waren namelijk in bruikleen, en de schade is miljoenen euro's. Ik ben benieuwd hoe jullie zouden reageren als het erfstukken van jouw familie waren ofzo...
Och... Ze zijn dik verzekerd. Wat zou jij ervan vinden als je diamant was gejat en je zat nu in geldnood? Zo kun je het ook bekijken.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 15:12
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Och... Ze zijn dik verzekerd.
Ja nou én? Dat is toch geen reden om de actie geweldig te vinden? En nee, ik zou niet blij zijn als de diamant van mijn overgroottante was gejat en ik zou nu het bedrag wat het waard was terugkrijgen...

Citaat:
Wat zou jij ervan vinden als je diamant was gejat en je zat nu in geldnood? Zo kun je het ook bekijken.
Ik begrijp deze zin niet helemaal, ik maak er nu uit op: 'Stel je zat in geldnood, en je diamant die daar lag is gestolen, en nu krijg je daar geld voor dus heb je geen geldnood meer en ben je blij?'

Dan had je hem toch allang verkocht??
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-12-2002, 17:12
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Minnitje schreef:
Ik begrijp deze zin niet helemaal, ik maak er nu uit op: 'Stel je zat in geldnood, en je diamant die daar lag is gestolen, en nu krijg je daar geld voor dus heb je geen geldnood meer en ben je blij?'

Dan had je hem toch allang verkocht??
idd
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 20:34
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
Minnitje schreef:


Waarom vindt iedereen het zo'n geweldige actie? Ik vind het erg triest voor de mensen die er de dupe van zijn. Die diamanten waren namelijk in bruikleen, en de schade is miljoenen euro's. Ik ben benieuwd hoe jullie zouden reageren als het erfstukken van jouw familie waren ofzo...
zo, ben je benieuwd?
het zou me echt geen fuck kunnen schelen eigenlijk.. heus wel klote voor ze als ze die diamanten kwijt zijn enzo, maar evengoed. ik vraag me trouwens af of ik blij zou zijn met een familie die zo ontzettend veel waarde hecht aan zulke onzin..
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 20:42
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
Tampert schreef:
jij zegt wel mooie "stelen mag niet blablabla" maar het is en blijft een msdrijf. Je hebt met je tengels van andermans bezit af te blijven! Daar is geen discussie over mogelijk, zo simpel is het! Hoe je het ook aanpakt, en hoe slim je het ook doet andeen benadelen doormiddel van diefstal is gewoon een ernstige zaak! Dat je niet geeft om de personen die er de dupe ervan zijn doet totaal niet ter zake. Ik geef totaal niets om Ron Brandsteder, toch zou ik het niet leuk vinden als hij met 3 kogels door s'n kop van het leven werd beroofd. En já dat is een geldige vergelijking want het gaat om een misdrijf.

Dat ik het in die zin een coole actie vind dat het best goed en proffessioneel gedaan vind.


ik vind dat van ron brandsteder geen geldige vergelijking.. en ja je hebt gelijk, het blijft een misdrijf. en nog steeds kan het me niet schelen. het is in feite 'onrecht' maar niet iets waar ik me druk over ga maken.. het is ontzettend zonde van die diamanten misschien, maar omdat ze verzekerd zijn zal het geen vreselijke gevolgen hebben. ik zou me eerder kwaad maken als iets kostbaars werd afgenomen van iemand die het niet breed heeft. dat is pas superlullig.
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.