Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2005, 09:46
madyliefje
Avatar van madyliefje
madyliefje is offline
hallo iedereen , ik heb vorige week een e-mail gehad van mijn vriendin.het gaat om dit mailtje:

Hey hey!!

Een dringende oproep voor jullie allemaal...
Op 17, 18 en 19 juni is er namelijk in de Zeelandhallen in Goes
een Ragnarock. Dit is een evenement waarop ongeveer 30.000 mensen verwacht worden. Eerst krijgen de bezoekers een soort 'warming up'. Dit bestaat uit:
doden oproepen, en andere occulte zaken. Dit wordt gedaan door gothics,mensen die paranormaal begaafd zijn, satanisten, etc. Deze warming-up is gratis. Daar kunnen bezoekers kennis maken met de activiteiten die in de
Zeelandhallen en daaromheen plaatsvinden. Ze worden daar zo
nieuwsgierig gemaakt, dat veel mensen er waarschijnlijk meer over willen weten en naar binnen gaan. Daarvoor betalen ze ?7.50.
We willen jullie oproepen om te bidden of dit evenement niet
doorgaat of dat de krachten van de satan mogen verminderen of wijken. Er staat in
de Bijbel:
het gebed van een rechtvaardige vermag veel!! Dit mag niet
doorgaan, want
hoeveel mensen zullen hierdoor in de greep van de duivel komen?!!
Ook willen
we jullie vragen of jullie willen bidden voor de mensen die
evangeliseren
bij dit evenement en de mensen die al in de greep van de satan
zijn gekomen
Stuur dit alsjeblieft door naar vrienden, kennisen, familie, etc. zodat er veel mensen zijn die van dit verschrikkelijke afweten en ervoor kunnen bidden!!
Voor meer informatie over dit evenement kun je kijken op:
http://www.ragnarock.nl">www.ragnarock.nl
http://www.ragnarock.nl/>
http://www.ragnarock.nl/logolang.jpg
Doe dit voor je medemens!!

God loves you

gaat dit mij een beetje te ver , een evenement tot een evenement van de satan te bombarderen?? en gelijk concluderen dat dit fout is?
wat is jullie mening hier over?
Advertentie
Oud 21-06-2005, 09:55
Donny must die
Donny must die is offline
Ik snap niet waarom ze zich zo druk maken
Oud 21-06-2005, 10:21
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
madyliefje schreef op 21-06-2005 @ 10:46 :
gaat dit mij een beetje te ver , een evenement tot een evenement van de satan te bombarderen?? en gelijk concluderen dat dit fout is?
Misschien hebben ze er heel lang over gebrainstormed, en niet "gelijk geconcludeerd".

Ik begrijp niet wat hier mis mee zou zijn. Zij geloven erin dat een groep mensen verkeerd bezig zijn, en proberen hen door middel van een onschuldig, en voor niemand hinderlijk gebed op het (in hun ogen) rechte pad te brengen. Laat ze lekker.
Oud 21-06-2005, 10:29
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik vind het niet te ver gaan om dergelijke evenementen als 'verkeerd' te zien; ik kan mij de mening van je vriendin eigenlijk wel voorstellen. wel vraag ik me dan af in hoeverre haar beeld van het evenement klopt en hoe ze aan haar informatie gekomen is. Als ze gelijk heeft vind ik eerder het evenement zelf nogal ver gaan.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 21-06-2005, 10:56
Verwijderd
Ik denk wel dat dat evenement in de greep van Satan is, maar ik zie mijzelf niet als degene die daar iets tegen moet doen
Oud 21-06-2005, 11:01
Wickey
Avatar van Wickey
Wickey is offline
Nou....heeft t bidden geholpen?

Ik zou er eerst ook naar toe gaan, maar door een verjaardg ging het niet door. Ik kan je verzekeren dat ik niet paranormaal begaafd ben, gaan satanist ben en ook geen gothic. Waarom moet er van zo'n spiritueel gericht festival gelijk een satanistisch feest gemaakt worden?

Moeten ze nu ook gaan bidden voor de Elf Fantasy Fair enzo?
__________________
<insert your own russian text here>
Oud 21-06-2005, 11:23
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
lol
__________________
Elu on ilus.
Oud 21-06-2005, 11:35
Verwijderd
Och, als er een of ander eng reli-feest is denk ik soms ook dat het gaaf zou zijn als er een komeet op zou vallen. Denken, hopen en bidden staat vrij
Oud 21-06-2005, 12:14
Hugo Chrétien
Avatar van Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Uit het feit dat je die e-mail gekregen hebt concludeer ik dat je christelijk, dan wel randchristelijk bent. Want het onlogisch om zo’n mailtje te versturen aan iemand die deze per direct als onzin zal afwijzen.

De apostel Johannes heeft geschreven in zijn eerste brief, hoofdstuk 4: 1-3:
1 Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan. 2 Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; 3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.

Als we alleen al naar de gekozen naam, Ragnarock, kijken, dan behoren we al achterdochtig te worden. De naam Ragnarock lijkt te zijn afgeleid van Ragnarok. Ik heb altijd gehouden van oude verhalen, sprookjes, sagen etc. Dus ik kan je dan ook zonder nadenken vertellen wat Ragnarok in de Noorse mythologie betekend. Ragnarok betekent letterlijk “de vernietiging / ondergang der goden”. Het is een armageddon verhaal, over een laatste slag tussen Odin en zijn aanhang en de kwade Loki en zijn aanhang. Uiteindelijk zullen dan nog maar enkele goden en mensen het overleven. Alleen al het feit dat men door het gebruik van deze naam, refereert naar een tijd van onwetendheid en heidense mythologie, moet een rood lampje bij ons laten branden.

Als je hun site bekijkt kan je niet om deze zin heen:
Citaat:
Ragnarock - 40.000 vierkante meter Muziek, Spiritualiteit en Mystiek
Een tweede rode lampje gaat branden.

Lezen we verder:
Citaat:
* Een grasveld met rituelen, workshops, sjamanen, meditaties en een heus heksencafe in yurts en tipi's
* De Zeelandhallen worden bevolkt met:
* De spirituele Drakekopbeurs waar de nadruk op gezondheid en consulten ligt
* Een grootschalige boekenbeurs
* Het sprookjesachtige Fantasy Village met stands, een gothic & fantasy modeshow
Live Action Roleplaying en bekende auteurs
* Een stripheldenfestival met esoterische inslag en signeersessies
En alle rode lampjes springen kapot.

Dit festival staat in het teken van het occulte, het door God vervloekte.

Deut 18: 9-15
9 Wanneer u in het land komt dat de HEER, uw God, u geven zal, mag u de verfoeilijke praktijken van de volken daar niet navolgen. 10 Er mag bij u geen plaats zijn voor mensen die hun zoon of dochter als offer verbranden, en evenmin voor waarzeggers, wolkenschouwers, wichelaars, tovenaars, 11 bezweerders, en voor hen die geesten raadplegen of doden oproepen. 12 Want de HEER verafschuwt mensen die zulke dingen doen, en om die verfoeilijke praktijken verdrijft hij deze volken voor u. 13 U moet volledig op de HEER, uw God, gericht zijn. 14 Ook al luisteren de volken in het land dat u in bezit zult nemen wel naar wolkenschouwers en waarzeggers, ú heeft de HEER, uw God, dat verboden. 15 Hij zal in uw midden profeten laten opstaan, profeten zoals ik. Naar hen moet u luisteren.

2 Kron 33: 6 Hij verbrandde zijn zonen als offer in het Hinnomdal en liet zich in met wolkenschouwerij, wichelarij, magie, geestenbezwering en waarzeggerij. Hij tergde de HEER door voortdurend te doen wat slecht is in zijn ogen.

Ik kan zo doorgaan maar anderen zijn korter en bondiger geweest en toch even duidelijk. Ursinus en Olevianus leren ons in navolging van de Heilige schrift in de Heidelbergse Cathechismus:

Vraag 94: Wat gebiedt God in het eerste gebod? (Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.)

Antwoord:
Ten eerste dat ik, als mijn heil mij lief is, alle afgoderij1, tovenarij, waarzeggerij, bijgeloof2, aanroeping van de heiligen of van andere schepselen3 vermijd en ontvlucht.
Ten tweede dat ik de enige ware God naar waarheid leer kennen4, Hem alleen vertrouw5, met alle ootmoed6 en geduld mij aan Hem alleen onderwerp7, al het goede van Hem alleen verwacht8, Hem met heel mijn hart liefheb9, vrees10 en eer11, en wel zo, dat ik eerder alle schepselen prijsgeef, dan dat ik het minste of geringste tegen zijn wil zou doen12.
1 1 Kor. 6:10; 1 Kor. 10:7, 14; 1 Joh. 5:21. 2 Lev. 19:31; Deut. 18:9-12. 3 Matt. 4:10; Openb. 19:10; Openb. 22:8, 9. 4 Joh. 17:3. 5 Jer. 17:5, 7. 6 1 Petr. 5:5. 7 Rom. 5:3-5; 1 Kor. 10:10; Filip. 2:14; Kol. 1:11; Hebr. 10:36. 8 Ps. 104:27-30; Jes. 45:7; Jak. 1:17. 9 Deut. 6:5; Matt. 22:37, 38. 10 Deut. 6:2; Ps. 111:10; Spr. 1:7; Spr. 9:10; Matt. 10:28. 11 Deut. 10: 20; Matt. 4:10. 12 Matt. 5:29, 30; Matt. 10:37-39; Hand. 5:29.


Vraag 95: Wat is afgoderij?

Antwoord:
Afgoderij is in plaats van de enige ware God, die Zich in zijn Woord geopenbaard heeft, of naast Hem iets anders verzinnen of hebben, waarop de mens zijn vertrouwen stelt1.
1 1 Kron. 16:26; Jes. 44: 16, 17; Joh. 5: 23; Gal. 4:8; Ef. 2: 12; Ef. 5:5; Filip. 3:19; 1 Joh. 2: 23; 2 Joh. 1: 9.


Ik kan niet anders oordelen dan dat dit festival een oord is waar geen christen zou behoren te vertoeven. En ik hef dan ook mijn lied aan met de oude en vertrouwde woorden van Psalm 1.
Welzalig de man die niet wandelt in de raad der goddelozen, die niet staat op de weg der zondaars, noch zit in de kring der spotters; maar aan des HEREN wet zijn welgevallen heeft, en diens wet overpeinst bij dag en bij nacht.
__________________
één Nederlander: een theoloog; twee Nederlanders: een kerk; drie Nederlanders: een kerkscheuring

Laatst gewijzigd op 21-06-2005 om 12:17.
Oud 21-06-2005, 12:30
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ik snap overigens niet wat de term "gothics" daartussen doet, maar goed.

Ach, EO-jongerendagen of zulke Spiritueel gezeik. Het is allemaal even eng.
Oud 21-06-2005, 12:32
Wickey
Avatar van Wickey
Wickey is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 21-06-2005 @ 13:14 [/B][verhaalmodus] ....... [/verhaalmodus]
zou je niet eerst eens goed gaan kijken wat t was in plaats van gelijk een oordeel te roepen. Dat 99,9% niet christen is wil ik geloven, maar hoeveel daarvan zzouden nou daadwerkelijk Satan aanbidden?
__________________
<insert your own russian text here>
Oud 21-06-2005, 12:54
D-man
D-man is offline
Ik snap helemaal niet waar de christenen zich druk om maken. Als ik alleen al kijk naar de naam van dit "festival" Ragnarock is dit afgeleid van ragnarok. Ragnarok komt uit de Noorse mythologie

Citaat:
Ragnarok of godenschemering staat binnen de Noorse mythologie voor de strijd die aan het einde der tijden (of aan het einde van de wereld) zal plaatsvinden. Het Noorse Ragna rökr betekent letterlijk: de vernietiging of ondergang der goden.
Dit heeft uiteraard niets met het christendom, danwel satanisten te maken.

En ook bij Ragarok komt alles uiteindelijk weer goed, waarna het weer van voren af aan begint

Citaat:
De strijd zal gevoerd worden tussen de goden (geleid door Odin) en het kwaad (geleid door Loki). Odin en Loki zullen uiteindelijk met hun legers vanuit Asgard en Útgard naar Midgard trekken en daar hun laatste gevecht voeren. Op een aantal goden na sterft iedereen tijdens dit gevecht. Een man en een vrouw (Lif en Lifthransir - 'leven' en 'Levenslust')blijven leven samen met een paar jonge reuzen en goden.
Citaat:
Trots kijkt Yggdrasil uit over de leegte. Dapper springen Leven en Levenslust uit de heilige es, trots verschijnen daar Magni en Modi, zonen Thors, zij hebben Mjollnir geërfd. Trots lopen daar Valig en Vidar, zonen van Odin. En daar verschijnt Balder, herrezen uit de dood. Vili is er ook.
Zij verschenen op de vlakte waar eens de goden werden geboren, nu zet de cirkel zich voort.
Ik zie dus totaal niet in waarom iets dat deze naam draagt, en daaruit voortvloeiend waarschijnlijk ook meer heeft met de Noorsre mythologie door de christenen gelijk als kwaadaardig benoemd moet worden.

Niet dat ik zelf naar dit soort "evenemeneten" toe zal gaan, maar ik vind de e-mail schrijfster uit de OP wel erg kortzichtig. Misschien zou ze eens buiten haar religie moeten gaan kijken wat er verder leeft onder de verschillende bevolkingsgroepen voor dat ze het gelijk afkeurd en als het werk van de duivel beschouwd.
__________________
Where I end and you begin
Oud 21-06-2005, 12:56
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Als God het zo erg vind zal Hij er wel wat tegen doen.
Oud 21-06-2005, 12:57
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
[QUOTE]Wickey schreef op 21-06-2005 @ 12:01 :
Nou....heeft t bidden geholpen?

Ik zou er eerst ook naar toe gaan, maar door een verjaardg ging het niet door.
[/QUOTE
Zie je, het heeft geholpen, ze hebben gebeden en gevraagd of je naar de verjaardag kon gaan i.p.v. naar de RagnaRock
(lol)
__________________
Veramerikanisering alom!
Oud 21-06-2005, 13:01
Wickey
Avatar van Wickey
Wickey is offline
LOL @ CaptainCaveman

Een god waar ik niet in geloof bemoeit zic met mijn leven? Dat ik t waard ben zeg
__________________
<insert your own russian text here>
Oud 21-06-2005, 13:53
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
hahahahahahahahahahahaahahahahahahahahaha





Oud 21-06-2005, 13:57
Verwijderd
Wat een kutbands komen daar zeg.

En bidden helpt natuurlijk niet, maar dat weet iedereen. Je doet er echter niemand kwaad mee, dus veel plezier.
Oud 21-06-2005, 13:58
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-06-2005 @ 14:57 :
Wat een kutbands komen daar zeg.

En bidden helpt natuurlijk niet, maar dat weet iedereen. Je doet er echter niemand kwaad mee, dus veel plezier.
Ik denk dat, mocht er een God zijn, hij eigenlijk nogal jaloers is op Odin en Thor, etc. Die hebben tenminste nog stoere namen en stijl.
Ads door Google
Oud 21-06-2005, 14:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
madyliefje schreef op 21-06-2005 @ 10:46 :
gaat dit mij een beetje te ver , een evenement tot een evenement van de satan te bombarderen?? en gelijk concluderen dat dit fout is?
wat is jullie mening hier over?
Tja, net als bij Waldrock.

beweren dat dit 'van satan komt' is dom, achterlijk, achtergesteld, beledigend, obsceen, ongefundeerd, onjuist en belachelijk.


Maar ondanks dat valt het onder het recht op eigen domheid, dus ze mogen zoiets beweren.




verder: Hugo, satan zal zich vermommen als god, dat staat toch in de bijbel?

Dan is het logisch dat hij zich als Jezus voor zal doen, en jij bent er duidelijk volledig voor gevallen, je denkt zelfs gelijk te hebben. jammer dat god zo gefaalt heeft.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 21-06-2005, 14:42
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
persoonlijk vind ik dat ze nu deze band op ragnarock moeten laten spelen

Oud 21-06-2005, 14:50
Wickey
Avatar van Wickey
Wickey is offline
Wickey applaudiseert......en laat zch spontaan bekeren tot het oud-germaanse geloof.






















ik ben ff in de tuin Odin aanbidden. Zo terug.....
__________________
<insert your own russian text here>
Oud 21-06-2005, 15:09
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
het staat iedereen vrij om te bidden, hopen, smeken, wensen of wat dan ook, naar wat hij of zij zelf goed acht. iedereen doet tenslotte wat recht is in zijn eigen ogen .

of je het belachelijk vind is een ander punt.
Oud 21-06-2005, 15:11
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
wat overdrijven mensen. Een feest is toch niet perse meteen in de ban van Satan? ze gaan er toch geen mensen vermoorden ofzo?
Als iets van een andere religie is, dan mogen zij toch ook feesten en evenementen houden? Dan kunnen we ook kerstevenementen gaan verbieden, omdat dat ook beledigend zou kunnen zijn voor weet ik veel wat voor religie.

bidden: veel succes...
Oud 21-06-2005, 15:38
Verwijderd
Aan de andere kant, ik moet zeggen dat ik die missionarissen op houseparties altijd wel geschikte lui vind, met hun 'Naar House'-bus. Die staan daar in de kou buiten bij Innercity om 07:00 's morgens, en je kunt er gewoon gratis een kopje koffie krijgen en een jointje draaien
Oud 21-06-2005, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Glory Days schreef op 21-06-2005 @ 16:38 :
Dat laatste ook?
Hebben ze geen probleem mee voor zover ik weet en waarom ook niet. Als ze aanspraak krijgen zijn ze blij, wat begrijpelijk is, en drugs wordt er op een houseparty toch wel gebruikt, dus

Ik heb wel bewondering voor hun vasthoudendheid in elk geval.
Advertentie
Oud 21-06-2005, 16:02
Verwijderd
Misschien moeten sommige hier het satanistentopic lezen, voordat ze onwettend dingen over de duivel beginnen te schreeuwen.
Oud 21-06-2005, 16:07
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
een mailtje naar geestverwanten (want dat was de doelgroep neem ik aan) sturen om deel te nemen aan iets waar ze allemaal in geloven, is voor mij hetzelfde om als naar een festival gaan om met geestverwanten in een yurt mekaar te genezen. natuurlijk kun je ook naar een festival alleen maar voor het bier, en natuurlijk kan iemand de niet zo geestverwant is perongeluk een mailtje toegestuurd krijgen. beide een soort van rituelen. dat van de Christenen waarschijnlijk een stuk minder commercieel.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 21-06-2005, 18:23
one.
one. is offline
Citaat:
RanC schreef op 21-06-2005 @ 13:30 :
IAch, EO-jongerendagen of zulke Spiritueel gezeik. Het is allemaal even eng.
__________________
.
Oud 21-06-2005, 18:27
Verwijderd
Ik vind het beiden maar sukkels.
Oud 21-06-2005, 18:57
Hugo Chrétien
Avatar van Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
Wickey schreef op 21-06-2005 @ 13:32 :
zou je niet eerst eens goed gaan kijken wat t was in plaats van gelijk een oordeel te roepen. Dat 99,9% niet christen is wil ik geloven, maar hoeveel daarvan zzouden nou daadwerkelijk Satan aanbidden?
Citaat:
D-man schreef op 21-06-2005 @ 13:54 :
Ik snap helemaal niet waar de christenen zich druk om maken. Als ik alleen al kijk naar de naam van dit "festival" Ragnarock is dit afgeleid van ragnarok. Ragnarok komt uit de Noorse mythologie

Dit heeft uiteraard niets met het christendom, danwel satanisten te maken.

En ook bij Ragarok komt alles uiteindelijk weer goed, waarna het weer van voren af aan begint

Ik zie dus totaal niet in waarom iets dat deze naam draagt, en daaruit voortvloeiend waarschijnlijk ook meer heeft met de Noorsre mythologie door de christenen gelijk als kwaadaardig benoemd moet worden.

Niet dat ik zelf naar dit soort "evenemeneten" toe zal gaan, maar ik vind de e-mail schrijfster uit de OP wel erg kortzichtig. Misschien zou ze eens buiten haar religie moeten gaan kijken wat er verder leeft onder de verschillende bevolkingsgroepen voor dat ze het gelijk afkeurd en als het werk van de duivel beschouwd.
Het is niet de punt of ze nou daadwerkelijk zichzelf als Satanist bewust aan de duivel overleveren. Als je dat denkt begrijp jij niet hoe de duivel werkt. Het gaat erom dat de duivel het vertrouwen in God ten eerste op welke wijze dan ook probeert te ondermijnen, ten tweede je iets anders naast, dan wel in plaats van, God probeert te laten hebben. Een stelling die je waarschijnlijk helemaal tegen de borst stuit is dat iedereen die niet in God gelooft automatisch zich heeft overgeleverd aan de duivel. Maar waar zou je je druk om maken als er geen God of duivel zou bestaan?
Het gebruik van de naam Ragnarok heeft dan ook alles met het christendom te maken, aangezien men hiermee een connectie lijkt te suggeren naar de oude godsdienst van onze germaanse voorouders. Het gebruik van de naam hoeft niet slecht te zijn, maar het hoort ons wel extra alert te maken, met betrekking tot de vraag of wat daar gebeurt wel door de welbekende christelijke beugel kan.

Citaat:
T_ID schreef op 21-06-2005 @ 15:29 :
Tja, net als bij Waldrock.

beweren dat dit 'van satan komt' is dom, achterlijk, achtergesteld, beledigend, obsceen, ongefundeerd, onjuist en belachelijk.

Maar ondanks dat valt het onder het recht op eigen domheid, dus ze mogen zoiets beweren.
Bedankt voor deze bemoedigende woorden. Alleen ongefundeerd en onjuist zou ik als ik jouw was niet hebben gebruikt, aangezien jij daar als atheist geen oordeel over kunt vellen. Want gefundeerd en onjuist houdt in dit geval in dat dit op grond van bijbelse gegevens wordt gedaan. En dat is gedaan. We zien duidelijk dat men zich met kwade machten probeert in te laten via verscheidene media. Hoewel jij misschien de grootste lol daaraan beleeft, zijn daar welzeker anti-christelijke machten aan het werk. Maar goed, ik ben dom, achterlijk, achtergesteld, beledigend, obsceen en belachelijk.

Citaat:
verder: Hugo, satan zal zich vermommen als god, dat staat toch in de bijbel?

Dan is het logisch dat hij zich als Jezus voor zal doen, en jij bent er duidelijk volledig voor gevallen, je denkt zelfs gelijk te hebben. jammer dat god zo gefaalt heeft.
Ik denk dat jij refereert naar het bijbelboek Openbaring van Jezus Christus aan Johannes. Daar staat geschreven over het beest uit de aarde: En ik zag een ander beest opkomen uit de aarde en het had twee horens als die van het Lam, en het sprak als de draak.
Dat het twee horens heeft als die van het Lam houdt in dat deze zich voor zal doen als als een heiland, maar het is niet het Lam, Jezus Christus, want het spreekt als de draak, de oude slang.
__________________
één Nederlander: een theoloog; twee Nederlanders: een kerk; drie Nederlanders: een kerkscheuring
Oud 21-06-2005, 19:55
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 21-06-2005 @ 19:57 :
Het gebruik van de naam Ragnarok heeft dan ook alles met het christendom te maken, aangezien men hiermee een connectie lijkt te suggeren naar de oude godsdienst van onze germaanse voorouders. Het gebruik van de naam hoeft niet slecht te zijn, maar het hoort ons wel extra alert te maken, met betrekking tot de vraag of wat daar gebeurt wel door de welbekende christelijke beugel kan.
Bedoel je hiermee dat elke godsdienst (behalve het christendom) niet door de beugel kan? Dit stukje suggereert namelijk dat jij voor een "zero-tolerance" beleid bent wat betreft elke godsdienst behalve het christendom.
Oud 21-06-2005, 20:15
Guinevere03
Avatar van Guinevere03
Guinevere03 is offline
Citaat:
haplo schreef op 21-06-2005 @ 20:55 :
Bedoel je hiermee dat elke godsdienst (behalve het christendom) niet door de beugel kan? Dit stukje suggereert namelijk dat jij voor een "zero-tolerance" beleid bent wat betreft elke godsdienst behalve het christendom.
Ach ja, lang leve het extremisme

Guinevere (die volgens Hugo Chrétien vast heel erg duivels bezig is, want ze luistert én naar metal muziek én houdt zich bezig met spiritualiteit én loopt soms zelfs rond in Gothic-kleding... )
__________________
if (value == 0) return value; else return 0;
Oud 21-06-2005, 21:02
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
Guinevere03 schreef op 21-06-2005 @ 21:15 :
Ach ja, lang leve het extremisme

Guinevere (die volgens Hugo Chrétien vast heel erg duivels bezig is, want ze luistert én naar metal muziek én houdt zich bezig met spiritualiteit én loopt soms zelfs rond in Gothic-kleding... )
Wat betreft gothic-kleding zou ik het dan wel met hem eens zijn.

Ieder zijn smaak zullen we maar zeggen.
Oud 21-06-2005, 21:30
Wickey
Avatar van Wickey
Wickey is offline
Citaat:
Guinevere03 schreef op 21-06-2005 @ 21:15 :
Ach ja, lang leve het extremisme

Guinevere (die volgens Hugo Chrétien vast heel erg duivels bezig is, want ze luistert én naar metal muziek én houdt zich bezig met spiritualiteit én loopt soms zelfs rond in Gothic-kleding... )
dan ben ik ook fout!

Metal *check*
spiritualiteit *check* (runen lezen, "basic magic" )
gothic *dan weer net niet*

Ben ik nou erg duivels?
Komt dat door mijn nick?
Wickey -> wicked?
Wickey -> de viking?
Wickey -> wickes (duivelse bouwmarkt...)

__________________
<insert your own russian text here>
Oud 21-06-2005, 22:57
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Ik kreeg de mail ook, maar weet niet of ik er tegen ga bidden. Weet niet zo goed of dat wel zin heeft.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 22-06-2005, 08:47
Hugo Chrétien
Avatar van Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
haplo schreef op 21-06-2005 @ 20:55 :
Bedoel je hiermee dat elke godsdienst (behalve het christendom) niet door de beugel kan? Dit stukje suggereert namelijk dat jij voor een "zero-tolerance" beleid bent wat betreft elke godsdienst behalve het christendom.
Je eerste zin klopt, de conclussie die je eruit trekt niet. Zero-tollerance beleid zou inhouden dat ik tegen de vrijheid van godsdienst zou optreden als ik in Den Haag zou zitten. Het moge duidelijk zijn, dat ik die wens niet heb. Het christelijk geloof behoort uit vrije wil te worden aangenomen. Maar, waar ik op hamer is, dat wie Jezus heeft aangenomen als heiland, zich verre dient te houden van allerhande afgoderij, tovenarij, waarzeggerij, bijgeloof, aanroeping van de heiligen of van andere schepselen. Oftewel wat er in vraag en antwoord 94 van de Heidelbergse Cathechismus staat (die ik overigens al eerder aanhaalde.)

Citaat:
Guinevere03 schreef op 21-06-2005 @ 21:15 :
Ach ja, lang leve het extremisme

Guinevere (die volgens Hugo Chrétien vast heel erg duivels bezig is, want ze luistert én naar metal muziek én houdt zich bezig met spiritualiteit én loopt soms zelfs rond in Gothic-kleding... )
Citaat:
Wickey schreef op 21-06-2005 @ 22:30 :
dan ben ik ook fout!

Metal *check*
spiritualiteit *check* (runen lezen, "basic magic" )
gothic *dan weer net niet*

Ben ik nou erg duivels?
Komt dat door mijn nick?
Wickey -> wicked?
Wickey -> de viking?
Wickey -> wickes (duivelse bouwmarkt...)

Jullie zijn inderdaad fout bezig. God duld deze het niet. Het is zelfs zo dat wie slechts één keer heeft gezondigd al onder het oordeel valt en des doods schuldig is. één keer een snoepje gejat, of een keer een leugentje om bestwil en het is genoeg om in de hel te belanden. Daar komen we de toornende, wrekende en rechtvaardige God tegen, voor wie geen ongerechtigheid kan blijven bestaan. Maar dit is het evangelie: Deze rechtvaardige God is ook een genadige en liefdevolle God. Want al heeft de mens het niet verdient, Hij stuurde ons Zijn Zoon om voor onze zonden te sterven. Hierdoor heeft Jezus voor onze zonden betaald en kunnen wij weer in genade worden aangenomen als kinderen Gods. Maar het is de mens die bereid moet zijn, dat een ander voor hem wil betalen, zodat wie in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig heeft.
Hoe zouden wij dan die ons zo bevrijdt weten, nog enige onoprechtheid in onze geest dulden. Hoe zouden wij dan nog moedwillig aan allerei onreinheden kunnen overgeven.
__________________
één Nederlander: een theoloog; twee Nederlanders: een kerk; drie Nederlanders: een kerkscheuring
Ads door Google
Oud 22-06-2005, 09:03
Equilibrium
Avatar van Equilibrium
Equilibrium is offline
Ach, alle religies die zulke dingen gaan zitten doen om zogenaamd anders denkenden uit te bannen gaan te ver.
Oud 22-06-2005, 09:31
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 22-06-2005 @ 09:47 :
Hij stuurde ons Zijn Zoon om voor onze zonden te sterven. Hierdoor heeft Jezus voor onze zonden betaald en kunnen wij weer in genade worden aangenomen als kinderen Gods.
Jesus died for our sins, let's make it worth his while.
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Oud 22-06-2005, 09:41
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-06-2005 @ 16:38 :
Aan de andere kant, ik moet zeggen dat ik die missionarissen op houseparties altijd wel geschikte lui vind, met hun 'Naar House'-bus. Die staan daar in de kou buiten bij Innercity om 07:00 's morgens, en je kunt er gewoon gratis een kopje koffie krijgen en een jointje draaien
hehe, mijn broer is ook zo'n missionaris
mss heb je hem weleens gezien
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.

Laatst gewijzigd op 22-06-2005 om 09:44.
Oud 22-06-2005, 12:50
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 21-06-2005 @ 13:14 :
Ik kan niet anders oordelen dan dat dit festival een oord is waar geen christen zou behoren te vertoeven.
Maar goed dan dat er meer geloofsovertuigingen zijn dan het Christendom..of niet soms?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 22-06-2005, 12:54
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
En de bijbel quoten in de vooronderstelling dat het feiten zijn zegt meer over de goedgelovigheid in letterlijke interpretatie...
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 22-06-2005, 13:31
Verwijderd
En dan zeggen sommige mensen dat op het EO-jongerendag enge mensen komen.
Oud 22-06-2005, 13:36
Verwijderd
Ik vind het best grappig dit.

Als het om oculte zaken gaat is het van: "Ach laat ze toch met rust, ze doen alleen maar wat hun goed lijkt/is."

Maar als het om christenen gaat: "Owh nee he, God bestaat niet hoor!!!!11111one"
Oud 22-06-2005, 13:43
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ik vind beide groeperingen lachwekkend, maar de ene groepering nou net iets meer dan de ander.
Oud 22-06-2005, 13:49
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 22-06-2005 @ 14:43 :
Ik vind beide groeperingen lachwekkend, maar de ene groepering nou net iets meer dan de ander.
Zo mag ik het horen.
Oud 22-06-2005, 13:52
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Nou ja, laat ik het zo zeggen. Ik ken geweldige Christenen en geweldige Gothics/Satanisten, maar beide groeperingen bestaan helaas ook uit randdebielen die het leven niet verdienen.

Oud 22-06-2005, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 22-06-2005 @ 14:36 :
Ik vind het best grappig dit.

Als het om oculte zaken gaat is het van: "Ach laat ze toch met rust, ze doen alleen maar wat hun goed lijkt/is."

Maar als het om christenen gaat: "Owh nee he, God bestaat niet hoor!!!!11111one"
Ik zie niet zoveel verschil tussen heksje spelen en de EO-Jongerendag.
Oud 22-06-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 22-06-2005 @ 09:47 :
Jullie zijn inderdaad fout bezig. God duld deze het niet. Het is zelfs zo dat wie slechts één keer heeft gezondigd al onder het oordeel valt en des doods schuldig is. één keer een snoepje gejat, of een keer een leugentje om bestwil en het is genoeg om in de hel te belanden.
Goh, ik zal alvast m'n koffer pakken.
Oud 22-06-2005, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 22-06-2005 @ 09:47 :
Jullie zijn inderdaad fout bezig. God duld deze het niet. Het is zelfs zo dat wie slechts één keer heeft gezondigd al onder het oordeel valt en des doods schuldig is. één keer een snoepje gejat, of een keer een leugentje om bestwil en het is genoeg om in de hel te belanden.
Dan zou ik maar flink wat weesgegroetjes gaan opzeggen, want ook jij hebt je in je puberteit helemaal sufgerukt.
Oud 22-06-2005, 15:14
Wickey
Avatar van Wickey
Wickey is offline
Citaat:
RanC schreef op 22-06-2005 @ 14:52 :
Nou ja, laat ik het zo zeggen. Ik ken geweldige Christenen en geweldige Gothics/Satanisten, maar beide groeperingen bestaan helaas ook uit randdebielen die het leven niet verdienen.


Juistem
__________________
<insert your own russian text here>
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [Enquete-achtig] Wat gaat te ver?
ShadowLady
49 19-02-2006 23:23
Lifestyle Wanneer gaat iets te ver?
Vromerukker
5 17-08-2004 15:14
Lifestyle gaat dit te ver? [xtc-testers-gezocht]
digitalbath
40 04-02-2003 18:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.