Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2006, 08:14
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-11-2006 @ 09:06 :
als jij de rest van je leven geen belasting betaald niet nee. voor de rest van de nederlandse burgers geld dat ze allemaal meebetalen aan die ov-kaart, en dat je je eigen ov-kaart ruimschoots terug zult betalen.
Dan ga je er wel vanuit dat je in nederland blijft wonen Maar het is verder niet zo interessant om te kijken of de ov kaart gratis is. Het is wel zo dat iedereen ervoor betaalt ook al maak je geen gebruik van het OV. Dus als je een gratis abo weggeeft, betaal je hier zelf aan, maar ook veel mensen die toch met de auto gaan betalen hier dan ook aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2006, 10:15
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Vergeet niet dat het ook om de beleving gaat, de OV studentenkaart wordt als gratis 'beleefd', wanneer je de kaart ophaalt maakt het toch niet meer uit of je honderd of tweehonderd kilometer reist.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 10:25
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-11-2006 @ 18:50 :
Kruiselasticiteit bestaat, maar daarvan uitgaan gaat op zijn beurt uit van een lineair verband tussen verkeer en wegen.
Een foutieve opvatting natuurlijk. Ook het feit dat mensen niet uit de auto wíllen en dat ook niet gaan is belangrijk om mee te nemen.
Wanneer product A aantrekkelijker wordt dan product B, dan zal men toch gaan overstappen op product A in plaats van product B te blijven gebruiken?
En als er een linieair verband is tussen verkeer en wegen, dan neemt het verkeer toch ook toe met een toename van de wegcapaciteit?

Citaat:
T_ID schreef op 03-11-2006 @ 18:50 :

Nee, dat was in de algemeenheid gericht, op N&A kwam precies hetzelfde ter sprake, daar wierpen sommige mensen zich echt op alsof we over een jaar met genoeg geld de spoorwegen vlot zouden kunnen trekken.
Uhm, nee, dat kan sowieso niet vanwege een tekort aan aannemerscapaciteit en de bouwduur van projecten (incl. het wijzigen van bestemmingsplannen, art. 19 WRO ed).

Citaat:
T_ID schreef op 03-11-2006 @ 18:50 :

Uiteraard zal de aanpak een bundel van maatregelen moeten zijn, maar wat ik niet kan begrijpen is dat de tunnel A6-A9 (als je het zo noemt heeft niemand er een probleem mee, 'Naardermeertunnel' zorgde echter voor horde's pissige kakkers die tegen waren) dan niet wordt doorgevoerd en als klap op de vuurpijl milieudefensie nog eens actie gaat voeren tegen de verbreding van de Gaasperdammerweg. Nu weet ik wel dat Milieudefensie bestaat uit een stelletje infantiele geitewollesokken die overal tegen zijn (CAVE), maar toch.
Ik heb mij daar eerlijk gezegd niet zo mee bezig gehouden, maar het is een feit dat het Naardermeer een natuurgebied is en daar gaan dan dingen aan veranderen door het aanleggen van een tunnel. Het blijft in ieder geval zo dat Flevoland aan de westkant niet goed wordt ontsloten, niet goed per trein en niet goed per auto. Daar moet wat aangedaan worden.

Vanochtend hoorde ik op de radio (radio 1) dat er plannen zijn om er in het IJ-meer 65.000 nieuwe woningen te realiseren, maar hoe gaat dat in vredesnaam ontsloten worden? Dat zijn dan wel zo'n 100.000 mensen.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 10:49
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
TRA schreef op 06-11-2006 @ 11:25 :
Vanochtend hoorde ik op de radio (radio 1) dat er plannen zijn om er in het IJ-meer 65.000 nieuwe woningen te realiseren, maar hoe gaat dat in vredesnaam ontsloten worden? Dat zijn dan wel zo'n 100.000 mensen.
heb je nog meegekregen dat Almere dus geen 65.000 woningen wil bouwen zolang er niks concreets aan de congestieproblematiek almere-randstad gedaan is ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 11:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
TRA schreef op 06-11-2006 @ 11:25 :
Uhm, nee, dat kan sowieso niet vanwege een tekort aan aannemerscapaciteit en de bouwduur van projecten (incl. het wijzigen van bestemmingsplannen, art. 19 WRO ed).
My point exactly, maar niet iedereen weet dus hoe de vork in de ruimtelijke ordening in de steel zit.
Citaat:
TRA schreef op 06-11-2006 @ 11:25 :
Ik heb mij daar eerlijk gezegd niet zo mee bezig gehouden, maar het is een feit dat het Naardermeer een natuurgebied is en daar gaan dan dingen aan veranderen door het aanleggen van een tunnel.
De tunnel gaat er niet dwars doorheen zoals de huidige spoorlijn, de tunnel zou het gebied, dus niet het meer zelf, schampen. De laatste studie die ernaar uitgevoerd werd concludeerde dat er geen langdurige of permanente schade aan het gebied zou zijn bij aanleg van een tunnel.
Citaat:
TRA schreef op 06-11-2006 @ 11:25 :
Het blijft in ieder geval zo dat Flevoland aan de westkant niet goed wordt ontsloten, niet goed per trein en niet goed per auto. Daar moet wat aangedaan worden.
Yep. Zelf zie ik veel in alles tussen Amsterdam en Almere inpolderen en daar forse nieuwe infrastructuur realiseren zodat een soort stadsgewest ontstaat. Dan is de ringstructuur van de wegen beter te handhaven, hebben we veel ruimte extra in de randstad en kunnen de spoorlijnen van het westen naar het hoge noorden van het land veel beter geregeld worden dan nu het geval is. (door het hele tracé Amsterdam->Weesp->Almere->Noorden af te snijden, bij Lelystad moet het dan wel doorgetrokken worden)
Citaat:
TRA schreef op 06-11-2006 @ 11:25 :
Vanochtend hoorde ik op de radio (radio 1) dat er plannen zijn om er in het IJ-meer 65.000 nieuwe woningen te realiseren, maar hoe gaat dat in vredesnaam ontsloten worden? Dat zijn dan wel zo'n 100.000 mensen.
Ik gok op het trekken van wegen tussen Amsterdam en Almere, of dat tenminste op den duur. Die wijk alleen verbinden met Amsterdam zoals nu het geval is zou een verschrikkelijke fout zijn als de wijk volledig bewoond wordt.

Op IJburg gaan overigens zo tegen 2007 aan dingen veranderen. Te beginnen met een paar honderd huisuitzettingen van mensen die nog nooit huur betaald hebben. Die procedures zullen zo medio 2007 voltooid worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 12:05
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-11-2006 @ 11:49 :
heb je nog meegekregen dat Almere dus geen 65.000 woningen wil bouwen zolang er niks concreets aan de congestieproblematiek almere-randstad gedaan is ?
Nee dat heb ik niet meegekregen, maar dat vind ik wel goed. Eigenlijk zou dat niet meer dan normaal moeten zijn om de capaciteit van de ontsluitingsmogelijkheden van een gebied samen te laten lopen met het aantal mogelijke verplaatsingen.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 12:14
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-11-2006 @ 12:16 :
My point exactly, maar niet iedereen weet dus hoe de vork in de ruimtelijke ordening in de steel zit.
Maar dat is niet alleen bij spoorwegen het geval, voor auto(snel)wegen geldt dat uiteraard ook. Als je nu iets plant, dan ligt het er met geluk in 2015.
Uitzonderingen (Delft A4, Utrecht A27) daargelaten.

Citaat:
T_ID schreef op 06-11-2006 @ 12:16 :

De tunnel gaat er niet dwars doorheen zoals de huidige spoorlijn, de tunnel zou het gebied, dus niet het meer zelf, schampen. De laatste studie die ernaar uitgevoerd werd concludeerde dat er geen langdurige of permanente schade aan het gebied zou zijn bij aanleg van een tunnel.
Dat is toch onmogelijk? Je kan toch niet iets veranderen in een gebied zonder (permanente) schade aan te richten in een gebied. De bodemgesteldheid verandert van het gebied (grond eruit, tunnel erin), geluidsoverlast en landschapsaantasting.

Citaat:
T_ID schreef op 06-11-2006 @ 12:16 :

Yep. Zelf zie ik veel in alles tussen Amsterdam en Almere inpolderen en daar forse nieuwe infrastructuur realiseren zodat een soort stadsgewest ontstaat. Dan is de ringstructuur van de wegen beter te handhaven, hebben we veel ruimte extra in de randstad en kunnen de spoorlijnen van het westen naar het hoge noorden van het land veel beter geregeld worden dan nu het geval is. (door het hele tracé Amsterdam->Weesp->Almere->Noorden af te snijden, bij Lelystad moet het dan wel doorgetrokken worden)
Bij Lelystad doortrekken wordt al aangewerkt (Hanzelijn: Lelystad - Kampen), dus dat moet het probleem niet zijn.
Er zijn plannen (al jáááren) om 'iets' met het Markermeer te gaan doen, zoals het nu gaat kan het ook niet, omdat er nu geen visie voor het gebied is. Er moet wel opgelet worden dat er voldoende wateropslag plaats kan blijven vinden voor heftige regenval en als buffer in warmere tijden.

Citaat:
T_ID schreef op 06-11-2006 @ 12:16 :

Ik gok op het trekken van wegen tussen Amsterdam en Almere, of dat tenminste op den duur. Die wijk alleen verbinden met Amsterdam zoals nu het geval is zou een verschrikkelijke fout zijn als de wijk volledig bewoond wordt.
Maar dat is juist het probleem, dan loopt het wegen- en spoorwegnet helemaal vast, ook bij een aansluiting met Almere.

Citaat:
T_ID schreef op 06-11-2006 @ 12:16 :

Op IJburg gaan overigens zo tegen 2007 aan dingen veranderen. Te beginnen met een paar honderd huisuitzettingen van mensen die nog nooit huur betaald hebben. Die procedures zullen zo medio 2007 voltooid worden.
Maar een paar honderd mensen zijn iets anders dan een paar duizend.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 13:18
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
TRA schreef op 06-11-2006 @ 13:14 :

Dat is toch onmogelijk? Je kan toch niet iets veranderen in een gebied zonder (permanente) schade aan te richten in een gebied. De bodemgesteldheid verandert van het gebied (grond eruit, tunnel erin), geluidsoverlast en landschapsaantasting.


Als die tunnel maar diep genoeg ligt, hoeft de natuur daar geen permanente schade door op te lopen, lijkt me. En dat zijn die onderzoekers met me eens, kennelijk.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 15:09
jd-altena
Avatar van jd-altena
jd-altena is offline
vorige week geloof ik stond op A-27 richting Breda 30 kilometer file der was een ongeluk gebeurd met vrachtwagens op een brug geloof ik, heel de snelweg vast nodig een oplossing vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 15:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
TRA schreef op 06-11-2006 @ 13:14 :
Maar dat is niet alleen bij spoorwegen het geval, voor auto(snel)wegen geldt dat uiteraard ook. Als je nu iets plant, dan ligt het er met geluk in 2015.
Uitzonderingen (Delft A4, Utrecht A27) daargelaten.
Mwo, sommige maatregelen zijn vrij snel in te voeren. Op veel plekken kunnen bijvoorbeeld vangrails gesloopt worden (of niet) en de vluchtstrook gebruikt als extra baan. Of alleen als extra baan in de spits.
Citaat:
TRA schreef op 06-11-2006 @ 13:14 :
Dat is toch onmogelijk? Je kan toch niet iets veranderen in een gebied zonder (permanente) schade aan te richten in een gebied. De bodemgesteldheid verandert van het gebied (grond eruit, tunnel erin), geluidsoverlast en landschapsaantasting.
Geluidsoverlast (v.d. bouw) is geen permanente schade. Die andere dingen zie je niet omdat het een tunnel is. Dat is ook waarom ik een groot voorstander van dat plan was. Elders in Nederland, zeker in stedelijk gebied is ondergronds bouwen, wat je ook bouwt, een nachtmerrie. Was er nu een kans om dat vrij makkelijk te doen, wordt het afgeschoten. Daar komt nog bij dat de Gaasperdammerweg zal moeten worden afgesloten terwijl het wegdek lager gelegd wordt.

Niet dat dat uit zal maken, want het volgende kabinet zal, tenzij het CDA-VVD wordt, dat plan weer voor eeuwig in de ijskast doen verdwijnen, waardoor de rit naar Amsterdam een bottleneck zal blijven.
Citaat:
TRA schreef op 06-11-2006 @ 13:14 :
Maar dat is juist het probleem, dan loopt het wegen- en spoorwegnet helemaal vast, ook bij een aansluiting met Almere.
Ik denk dat dat wel goed komt. Omdat inpoldering nog geen feit is hebben we de kans eerst de infrastructuur te verzorgen.

Maar helaas zijn er maar weinig mensen te porren voor infrastructuur, zo werdt een jaar terug een plan voor een overkapte fietsersbrug over het Gooimeer tussen Huizen en Almere Haven afgeschoten. Dat zou echter wel de huidige veerdienst overbodig gemaakt hebben, en de reistijd voor fietsers met 15-45 minuten hebben teruggebracht.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 10:01
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
TRA schreef op 29-10-2006 @ 12:20 :
In welke stad heeft de metro standaard vijf minuten vertraging, is de dienstregeling niet gewoon veranderd?
In Rotterdam, de dienstregeling is wel overgegaan naar 'winterdienstregeling' maar het wordt er alleen maar slechter op.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 10:05
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
jd-altena schreef op 06-11-2006 @ 16:09 :
vorige week geloof ik stond op A-27 richting Breda 30 kilometer file der was een ongeluk gebeurd met vrachtwagens op een brug geloof ik, heel de snelweg vast nodig een oplossing vinden.
Meer rijstroken, op de A27 hebben ze er 2 heen en 2 terug dus 4.
Ze zouden minstens nog 2 spitsstroken aan allebei de kanten moet zetten maar er is haast geen ruimte in Nederland.

Dat is dus ook weer een probleem, en dan nog die jarenlange werkzaamheden op de A15 tussen Papendrecht en Gorinchem zorgt ook voor problemen.
Het knooppunt Gorinchem is wel erg gevaarlijk, er zijn minstens 8 keer per jaar ernstige ongelukken.
Dat komt door de invoegstroken.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 15:11
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
jd-altena schreef op 06-11-2006 @ 16:09 :
vorige week geloof ik stond op A-27 richting Breda 30 kilometer file der was een ongeluk gebeurd met vrachtwagens op een brug geloof ik, heel de snelweg vast nodig een oplossing vinden.
dat zijn nou net de files waar je niks aan kan, en ook helemaal niks aan hoeft te doen.

het gaat om de files die er vrijwel dagelijks staan, domweg omdat mensen die weg allemaal tegelijkertijd gebruiken.

files door ongelukken kun je helemaal niet voorkomen, en zijn - hoewel lastig - geen structureel probleem.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 18:34
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-11-2006 @ 16:11 :
dat zijn nou net de files waar je niks aan kan, en ook helemaal niks aan hoeft te doen.

het gaat om de files die er vrijwel dagelijks staan, domweg omdat mensen die weg allemaal tegelijkertijd gebruiken.

files door ongelukken kun je helemaal niet voorkomen, en zijn - hoewel lastig - geen structureel probleem.
Dat is ook wel zo.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 09:00
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Laten we mijn topic opnieuw een doorstart geven.
Het is nu oudejaarsdag en in 2007 zal het fileprobleem met ruim 20% toenemen.

Tabel autorijden:

Kosten per maand: Km files per maand:
1/2007, €800 1/2007, 5500 km
2/2007, €820 2/2007, 6200 km
3/2007, €860 3/2007, 7000 km
4/2007, €920 4/2007, 7500 km
5/2007, €940 5/2007, 7600 km
6/2007, €1000 6/2007, 8200 km
7/2007, €1080 7/2007, 9000 km
8/2007, €1090 8/2007, 9100 km
9/2007, €1150 9/2007, 8800 km
10/2007, €1180 10/2007, 9000 km
11/2007, €1200 11/2007, 9250 km
12/2007, €1210 12/2007, 9300 km

Dus dat is dan 3800 km file per maand meer dan nu en €410 per maand meer aan autokosten.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 09:28
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Bij 90km/h heeft een snelweg zijn maximale capaciteit bereikt.

Bron 1
Bron 2

Laatst gewijzigd op 31-12-2006 om 09:32.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 10:15
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Maar zoiets werkt niet als men 80 km per uur mag en dan steeds gaat remmen tot ze 65 km per uur rijden.

Dit gebeurd veel in de Randstad.
Van welke organisatie zijn de 2 bronnen precies?
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 10:30
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Flitsservice.nl en de VAB/Federale Politie .
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 12:44
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
perfectme schreef op 31-12-2006 @ 11:30 :
Flitsservice.nl en de VAB/Federale Politie .
Dat zijn in ieder geval betrouwbare bronnen.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 13:05
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
vtxm schreef op 31-12-2006 @ 13:44 :
Dat zijn in ieder geval betrouwbare bronnen.
Anders zou ik het hier niet posten hé
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 13:13
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Maar zolang Balkenende er niks aan doet kunnen we wachten.

Tabel vertragingen treinen:

Jaren: Aantal min. vertraging:
2000 10 min
2001 12 min
2002 18 min
2003 22 min
2004 20 min
2005 20 min
2006 19 min

Let op: dit heb ik even geschat, en dit zijn het gemiddeld aantal minuten vertraging in heel Nederland per jaar.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 13:22
Ivo
Ivo is offline
VTXM: waar zijn jouw tabellen (filelengte/kosten en treinvertragingen) op gebaseerd.
Met name de filelengte-tabel heeft niet bepaald een realistische opbouw. Tijdens de bouwvak (augustus) staan er namelijk vrijwel geen files. Toch haalt in jouw tabel de maand augustus een flink aantal file-kilometers.

Daarnaast, als ik naar die cijfers kijk lijkt het te gaan om cumulatieve cijfers van de maximale filelengte per dag, weergegeven per maand. Niet erg representatief voor het fileleed. De duur van files is van zeer groot belang bij bepaling van het fileleed.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 13:37
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
Ivo schreef op 31-12-2006 @ 14:22 :
VTXM: waar zijn jouw tabellen (filelengte/kosten en treinvertragingen) op gebaseerd.
Met name de filelengte-tabel heeft niet bepaald een realistische opbouw. Tijdens de bouwvak (augustus) staan er namelijk vrijwel geen files. Toch haalt in jouw tabel de maand augustus een flink aantal file-kilometers.

Daarnaast, als ik naar die cijfers kijk lijkt het te gaan om cumulatieve cijfers van de maximale filelengte per dag, weergegeven per maand. Niet erg representatief voor het fileleed. De duur van files is van zeer groot belang bij bepaling van het fileleed.
Ten eerste heb ik gezocht naar de betekenis van 'cumulatieve' een erg moeilijk Nederlands woord blijkbaar.
Op http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=cumulatieve stond dat dit woord niet bestaat.
Wat is de betekenis dan eigenlijk?
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 13:47
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
cu·mu·la·tief (bn.)
1 samenvoegend, ophopend
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 13:54
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
perfectme schreef op 31-12-2006 @ 14:47 :
cu·mu·la·tief (bn.)
1 samenvoegend, ophopend
Dank je, je bent een echte redder in nood.
Maar de cijfers zijn niet samengevoegd, het zijn gemiddelde cijfers Ivo.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 15:16
Ivo
Ivo is offline
Maar gemiddelden van wat? op welk moment gemeten etc. etc.? zo'n kale tabel zegt vrij weinig. 9000 km klinkt alleen heel indrukwekkend in de oren van veel Nederlanders, omdat we over het algemeen hier niet zo gewend zijn aan het reizen van grote afstand (familiebezoek 200 km verderop wordt vaak al bijna aangezien als een bijna onoverkomelijke afstand)

"cumulatief" is overigens een doodnormaal nederlands woord, die in mijn zin wiskundig is bedoeld. Vertaal dus even "samenvoegend" naar de wiskunde en je krijgt "bij elkaar op geteld"
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 16:35
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
Ivo schreef op 31-12-2006 @ 16:16 :
Maar gemiddelden van wat? op welk moment gemeten etc. etc.? zo'n kale tabel zegt vrij weinig. 9000 km klinkt alleen heel indrukwekkend in de oren van veel Nederlanders, omdat we over het algemeen hier niet zo gewend zijn aan het reizen van grote afstand (familiebezoek 200 km verderop wordt vaak al bijna aangezien als een bijna onoverkomelijke afstand)

"cumulatief" is overigens een doodnormaal nederlands woord, die in mijn zin wiskundig is bedoeld. Vertaal dus even "samenvoegend" naar de wiskunde en je krijgt "bij elkaar op geteld"
Het gemiddeld aantal km file per maand, eenvoudiger als dit kan ik het niet maken hoor.

Ach, wat de gewone Nederlander in de WW zoals Meneer Jansen denkt (een fictief persoon) over files denkt kan mij niks schelen.

De politiek en de slimme mensen (zoals jij, ik en veel anderen hier) op dit forum denken kan mij wel wat schelen.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 12:24
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vtxm schreef op 31-12-2006 @ 17:35 :
Het gemiddeld aantal km file per maand, eenvoudiger als dit kan ik het niet maken hoor.

Ach, wat de gewone Nederlander in de WW zoals Meneer Jansen denkt (een fictief persoon) over files denkt kan mij niks schelen.

De politiek en de slimme mensen (zoals jij, ik en veel anderen hier) op dit forum denken kan mij wel wat schelen.
slimme mensen zouden 'cumulatief' niet als een moeilijk woord bestempelen.

kleine tip trouwens : in een papieren woordenboek had je 'cumulatief' zien staan, zelfs als je 'cumulatieve' op zou zoeken.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 13:18
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-01-2007 @ 13:24 :
slimme mensen zouden 'cumulatief' niet als een moeilijk woord bestempelen.

kleine tip trouwens : in een papieren woordenboek had je 'cumulatief' zien staan, zelfs als je 'cumulatieve' op zou zoeken.
Maar ik ben 13 (en zit in 1 vmbo-t/havo) hoor, ik ben geen 30.
En ik weet erg veel woorden, maar zoiets kan toch gebeuren?
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 13:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vtxm schreef op 31-12-2006 @ 14:13 :
Maar zolang Balkenende er niks aan doet kunnen we wachten.
Begin december werd aangekondigd dat er 40 miljoen extra naar het spoorwegennet gaat.

Tevens bestelt de NS 200 nieuwe treinen. Maar ja, de eerste van dat spul is er pas over anderhalf jaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 16:29
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-01-2007 @ 14:58 :
Begin december werd aangekondigd dat er 40 miljoen extra naar het spoorwegennet gaat.

Tevens bestelt de NS 200 nieuwe treinen. Maar ja, de eerste van dat spul is er pas over anderhalf jaar.
Over anderhalf jaar, dat wordt dus toch weer wachten...
Kijk maar eens op http://ns.nl/pages/gewijzigdtreinverkeer.html daar staan alle wijzigingen van de nieuwe dienstregeling.

Verder staat er op NRC.nl dat de stijging van het treinverkeer met 6% toe gaat nemen.
Dat kan natuurlijk nooit, als iedereen straks met de trein gaat.
Dan wordt dit waarschijnlijk 30%.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 18:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vtxm schreef op 01-01-2007 @ 17:29 :
Dat kan natuurlijk nooit, als iedereen straks met de trein gaat.
Dan wordt dit waarschijnlijk 30%.
Wat bedoel je daar überhaupt mee? Het NRC geeft daar aan dat het totale volume aan treinreizen (of beter gezegd: de vraag ernaar) met 6% toeneemt t.o.v. 2006.

Dat gaat over een jaar, dus niet alleen de feestdagen.

Maar ja, baseline is dat de NS het niet trekt en dat het vrij raar zou zijn om niet te investeren in wegen, aangezien een alternatief ontbreekt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 07:38
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-01-2007 @ 19:19 :
Wat bedoel je daar überhaupt mee? Het NRC geeft daar aan dat het totale volume aan treinreizen (of beter gezegd: de vraag ernaar) met 6% toeneemt t.o.v. 2006.

Dat gaat over een jaar, dus niet alleen de feestdagen.

Maar ja, baseline is dat de NS het niet trekt en dat het vrij raar zou zijn om niet te investeren in wegen, aangezien een alternatief ontbreekt.
Dat over 5 jaar ongeveer 30% treinreizigers gemiddeld per dag meer meegaan dan nu.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 16:20
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Zijn er nog ideeën?
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 23:39
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-01-2007 @ 19:19 :
Wat bedoel je daar überhaupt mee? Het NRC geeft daar aan dat het totale volume aan treinreizen (of beter gezegd: de vraag ernaar) met 6% toeneemt t.o.v. 2006.

Dat gaat over een jaar, dus niet alleen de feestdagen.

Maar ja, baseline is dat de NS het niet trekt en dat het vrij raar zou zijn om niet te investeren in wegen, aangezien een alternatief ontbreekt.
gratis vliegles voor iedereen !
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 14:40
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 05-01-2007 @ 00:39 :
gratis vliegles voor iedereen !
Dan vliegt iedereen zich straks dood, gewoon tegen elkaar vliegen met ze 16 miljoen tegelijk.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 10:46
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Meer asfalt en die snelwegbus van de SP lijkt me ook wel wat. Verder is het openbaar vervoer gewoon kut en onhandig dus pakken mensen dat toch niet, ik zie meer in milieuvriendelijkere auto's.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 12:57
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 10-01-2007 @ 11:46 :
Meer asfalt en die snelwegbus van de SP lijkt me ook wel wat. Verder is het openbaar vervoer gewoon kut en onhandig dus pakken mensen dat toch niet, ik zie meer in milieuvriendelijkere auto's.
Maar voorlopig profiteren ze nog van de accijnsbelasting op benzine.
Dat duurt nog wel 20 jaar.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 15:25
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Alvast niet investeren in meer wegen, want die slibben toch dicht. Mensen ontraden om auto's te kopen, carpooling aanmoedigen, OV verder en beter uitbouwen, OV fiscaal aantrekkelijker maken voor woon-werkverkeer.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 21:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
perfectme schreef op 10-01-2007 @ 16:25 :
Alvast niet investeren in meer wegen, want die slibben toch dicht.
Waaruit maak je dat op? Waaruit maak je op dat het OV überhaupt een alternatief voor de auto kan vormen?
Wat je zegt is in strijd met zo ongeveer alles dat bekend is over mobiliteit, dus dan wil ik graag weten waar je het vandaan hebt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 07:39
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
(...) Het openbaar vervoer is het probleem niet, het is daarentegen een deel van de oplossing voor het mobiliteitsprobleem: vanaf Aalst vervoert het spoor in de ochtendspits op een breedte van 5m per richting meer mensen naar Brussel dan de E40 op een breedte van 15m. Er zijn 18 treinen per uur in de ochtendspits met een gemiddelde bezetting van pakweg 800 (is een voorzichtige schatting), of 14.400 reizigers. 3 rijstroken kunnen (in theorie) maximaal 7.500 auto's per uur aan, aan gemiddeld 1,2 per auto zijn dat maximaal 9.000 mensen (op 3x meer ruimte). (...)
Bron

Helaas heb ik nu zo niets over dichtslibben van nieuwe wegen gevonden.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 11:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
perfectme schreef op 11-01-2007 @ 08:39 :
Bron

Helaas heb ik nu zo niets over dichtslibben van nieuwe wegen gevonden.
Dat gaat over België, en ik acht een bond van trein- en busgebruikers geen betrouwbare bron, zeker gezien het speculatieve karakter van hun voorspelling.

Er is een hele wetenschapstak die zich hiermee bezig houdt. Daar luister ik liever naar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 16:46
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Ik heb dit topic even gemist, ik lees nu even bij vanaf de tweede (?) doorstart.

Citaat:
vtxm schreef op 31-12-2006 @ 14:13 :
Maar zolang Balkenende er niks aan doet kunnen we wachten.

Tabel vertragingen treinen:

Jaren: Aantal min. vertraging:
2000 10 min
2001 12 min
2002 18 min
2003 22 min
2004 20 min
2005 20 min
2006 19 min

Let op: dit heb ik even geschat, en dit zijn het gemiddeld aantal minuten vertraging in heel Nederland per jaar.
Waar slaat dit eigenlijk op? Treinen, vertraging, aantal minuten?

Citaat:
T_ID schreef op 01-01-2007 @ 14:58 :
Begin december werd aangekondigd dat er 40 miljoen extra naar het spoorwegennet gaat.

Tevens bestelt de NS 200 nieuwe treinen. Maar ja, de eerste van dat spul is er pas over anderhalf jaar.
Dat is alleen maar geld wat al zou komen, om een wisseltje hier en daar aan te pakken.

Die treinen zijn hartstikke leuk (nouja, eigenlijk niet maar goed), maar wat wil je ermee? Tussen Leeuwarden en Meppel kan er nog een trein bij, maar op baanvakken als Zwolle - Amersfoort (om maar een spoorlijn te noemen) is het nu alleen al mogelijk om volgtreinen in te zetten, hogere frequenties ('30-'30 > '15-'15-'15-'15 bijv) zijn daar vanwege de beperkte infrastructuur niet mogelijk.

Citaat:
RHCP_NAC schreef op 10-01-2007 @ 11:46 :
Meer asfalt en die snelwegbus van de SP lijkt me ook wel wat. Verder is het openbaar vervoer gewoon kut en onhandig dus pakken mensen dat toch niet, ik zie meer in milieuvriendelijkere auto's.
Met meer asfalt vergroot je de capaciteit van de weg, en dan? Over vijf jaar, of tien jaar weer asfalteren? Ik ben er dan voor om gewoon vanaf Hoek van Holland tot Enschede een offerte uit te schrijven en alles te asfalteren.

Citaat:
T_ID schreef op 10-01-2007 @ 22:50 :
Waaruit maak je dat op? Waaruit maak je op dat het OV überhaupt een alternatief voor de auto kan vormen?
Wat je zegt is in strijd met zo ongeveer alles dat bekend is over mobiliteit, dus dan wil ik graag weten waar je het vandaan hebt.
Het OV kan een alternatief voor de auto vormen. Niet alles wat hij zegt is in strijd met de wetten der mobiliteit? En anders, bron? Als iedereen zou carpoolen zou dit al een kwart van de auto's schelen.


Mijn eigen punten/opmerkingen,
Ongeveer 60% van het voertuigverliesuren vindt plaats bij verkeerd afgestelde verkeersregelautomaten. Dit is op te lossen met ongeveer 50% van het geld om 'de file op te lossen'.

RWS wil wegen categoriseren, proef daarmee begint op de A10, daarmee blijft de ring draaien, waardoor de binnenstad (S-wegen) en de aansluitende wegen niet allemaal vast komen te staan. Nadeel daarvan is dat congestievorming doelmatig gekweekt kan worden op toevoerende wegen, bijvoorbeeld de A4.

Waarom is het òf de auto òf de trein? Waarom niet de sterke punten combineren van beide modaliteiten?
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 18:06
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Dat van de vertragingen is een ruwe schattig van mij.
Het kan in het echt dus heel anders uitvallen, maar ik denk dat het wel ongeveer deze tijden zullen zijn.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 18:21
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
vtxm schreef op 11-01-2007 @ 19:06 :
Dat van de vertragingen is een ruwe schattig van mij.
Het kan in het echt dus heel anders uitvallen, maar ik denk dat het wel ongeveer deze tijden zullen zijn.
Jamaar, van wat? Van één trein? Op welk baanvak? Ik snap het niet? Waar is die schatting op gebaseerd?
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 18:40
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
TRA schreef op 11-01-2007 @ 17:46 :

Met meer asfalt vergroot je de capaciteit van de weg, en dan? Over vijf jaar, of tien jaar weer asfalteren? Ik ben er dan voor om gewoon vanaf Hoek van Holland tot Enschede een offerte uit te schrijven en alles te asfalteren.
Dan heb je minder last van files, gaat de productiviteit omhoog van de werknemer wat weer geld oplevert. De wegen in Nederland zijn niet kunnen het nu net niet aan, maar wanneer de bevolking stopt met groeien zal dat wel zo zijn. Het is nu op veel punten een drama, waar meer asfalt wel degelijk een oplossing biedt.
Ik zou ook proberen het wonen bij het werk en de fiets naar het werk pakken aantrekkelijker maken. Met het OV ben je niet mobiel, je kan weinig spullen meenemen, het is meestal verdomd traag.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 18:49
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 11-01-2007 @ 19:40 :
Dan heb je minder last van files, gaat de productiviteit omhoog van de werknemer wat weer geld oplevert. De wegen in Nederland zijn niet kunnen het nu net niet aan, maar wanneer de bevolking stopt met groeien zal dat wel zo zijn. Het is nu op veel punten een drama, waar meer asfalt wel degelijk een oplossing biedt.
Ik zou ook proberen het wonen bij het werk en de fiets naar het werk pakken aantrekkelijker maken. Met het OV ben je niet mobiel, je kan weinig spullen meenemen, het is meestal verdomd traag.
Goed nieuws, Malthus is in werking getreden

Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 19:21
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 11-01-2007 @ 19:40 :
Dan heb je minder last van files, gaat de productiviteit omhoog van de werknemer wat weer geld oplevert. De wegen in Nederland zijn niet kunnen het nu net niet aan, maar wanneer de bevolking stopt met groeien zal dat wel zo zijn. Het is nu op veel punten een drama, waar meer asfalt wel degelijk een oplossing biedt.
Ik zou ook proberen het wonen bij het werk en de fiets naar het werk pakken aantrekkelijker maken. Met het OV ben je niet mobiel, je kan weinig spullen meenemen, het is meestal verdomd traag.
Bedankt voor het herhalen van de voordelen van minder files. Ik snap de voordelen van wat extra meters asfalt wel, maar dan zit je over tien jaar toch weer?
Waarom zou je niet met OV naar je werk kunnen maar dan wel met de fiets? Want dan kan je wel honderden dingen meenemen?
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 21:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
TRA schreef op 11-01-2007 @ 17:46 :
Het OV kan een alternatief voor de auto vormen. Niet alles wat hij zegt is in strijd met de wetten der mobiliteit? En anders, bron? Als iedereen zou carpoolen zou dit al een kwart van de auto's schelen.
Maar niet iedereen wil of kan carpoolen, wat het tot op z'n best een leuk initiatief maakt, maar geen oplossing.

Verder, besef je hoe treinen werken? Jij gaat eerst naar het station. Dat kost tijd, ervan uitgaande dat de fiets die we gebruikten om daar te komen daar al voor de verandering niet gestolen zal worden.
Dan neem je de trein naar een ander station, dat kost tijd.
Daarna moet je nog eens naar je eindbestemming toe, wat ook weer tijd kost.

Essentieel aspect van de mobiliteitsvraag zoals die beschreven werd in college is dat het moet voldoen aan waar mensen heen willen, en vaak is dat van deur tot deur. Een trein kan daar per definitie niet in voorzien, dus dat is al een grote beperking.


Daarnaast wil ik wijzen op het feit dat er evenveel spoor ligt in Nederland als ruwweg dertig jaar geleden, terwijl er vele malen meer treinen overheen moeten.

Aangezien de capaciteit daarvan bereikt is zie ik niet hoe de trein een alternatief kan vormen als de trein niet voldoet en vol zit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 23:06
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-01-2007 @ 22:25 :
Maar niet iedereen wil of kan carpoolen, wat het tot op z'n best een leuk initiatief maakt, maar geen oplossing.

Verder, besef je hoe treinen werken? Jij gaat eerst naar het station. Dat kost tijd, ervan uitgaande dat de fiets die we gebruikten om daar te komen daar al voor de verandering niet gestolen zal worden.
Dan neem je de trein naar een ander station, dat kost tijd.
Daarna moet je nog eens naar je eindbestemming toe, wat ook weer tijd kost.

Essentieel aspect van de mobiliteitsvraag zoals die beschreven werd in college is dat het moet voldoen aan waar mensen heen willen, en vaak is dat van deur tot deur. Een trein kan daar per definitie niet in voorzien, dus dat is al een grote beperking.


Daarnaast wil ik wijzen op het feit dat er evenveel spoor ligt in Nederland als ruwweg dertig jaar geleden, terwijl er vele malen meer treinen overheen moeten.

Aangezien de capaciteit daarvan bereikt is zie ik niet hoe de trein een alternatief kan vormen als de trein niet voldoet en vol zit.
Ik zeg toch ook nergens dat iedereen moet gaan carpoolen? Dat het onwerkelijk is dat iedereen zou moeten gaan carpoolen weet ik ook wel.

Nee, ik besef niet hoe treinen werken. Ik gebruik ze ook nooit. Wat denk je nou?

OV bestaat uit meer dan alleen een trein.
Ik weet niet of je enkele weken geleden een artikel van de NS icm enkele overheden hebt gelezen met het idee om transferia beter in te richten, volgens mij is dat wel een aardig idee om de kracht van de auto met de kracht van de trein te combineren.

Dankzij functieverdichting zijn veel kantoren vlakbij het station te vinden (Amsterdam Zuid, om maar eens een dwarsstraat te noemen), evenals stadscentra. Ook voor- en natransport kan wel goed werken, kijk naar Maxx in Almere en de Zuidtangent, maar ook andere 'simpele' HOV verbindingen van vaak bediende metrostations naar bedrijventereinen (lijn 91 in Rotterdam) en Tram+-tracé's, busbanen. Dat bijvoorbeeld Randstadrail (Den Haag) en Arriva (Dordrecht) goede systemen naar de filistijnen helpt werkt natuurlijk ook niet echt mee. In zulke dingen valt nog winst te behalen.

Er is evenveel railinfrastructuur als dertig jaar geleden? Mag ik je dan wijzen op: veel viersporige trajecten, zoals Gouda - Harmelen, Woerden - Utrecht, Leiden - Den Haag HS - Rijswijk, Singelgrachttracé (Amsterdam) en dat dit ook bijdraagt aan extra capaciteit? Daarnaast zijn er ook nog vele bogen gerealiseerd (Duivendrecht), waardoor er nog meer directere verbindingen ontstaan tussen plekken die veel mensen trekken (Utrecht - Amsterdam Zuid). En wat te denken van de flyovers die veel conflicterende paden de mogelijkheid geven om toch gelijktijdig vanaf een punt te worden ingesteld?
De komende tijd wordt ook nog nieuwe infrastructuur opgeleverd zoals de HSL Zuid (Rotterdam - Antwerpen en later Hoofddorp - Rotterdam) en de Betuweroute (Europoort - Kijfhoek - Zevenaar).
Van de eerste is het jammer dat deze niet wordt geintergreerd in het bestaande netwerk, maar als seperate lijn wordt gebruikt (zie hiervoor ook diverse rapporten van Van Witsen), van de tweede is het jammer dat de lijn (nu 'ie er toch ligt) een gebruiksvergoeding vraagt die oninteressant hoog is voor verladers. Door nieuwe treinen (rijkarakteristieken) en beveiliging op bepaalde trajecten, dynamisch verkeersmanagement (bij Lage Zwaluwe aansluiting en Schiphol) op het spoor kan het spoor optimaal worden benut.
Al met al, de capaciteit is wel degelijk toegenomen de laatste jaren. Het aantal treinen weliswaar ook, maar het spoor kan op bepaalde trajecten een goed alternatief vormen voor de auto. Nogmaals, ik zeg niet dat de trein (evt icm andere modaliteiten) op elk traject een volwaardig alternatief is.

Als ik zo vrij mag zijn om een voorbeeld te geven, vanmorgen had ik in Breda een college van iemand uit Den Haag. Hij was met de auto en had er meer dan twee uur over gedaan, met een rechtstreekse trein (1900 Den Haag Centraal - Venlo, 2200 Amsterdam - Breda) heb ik meer dan twee treinen per uur die er nog geen uur over doen.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"

Laatst gewijzigd op 11-01-2007 om 23:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De File
Issun
6 19-12-2009 09:39
Verkeer & Vervoer Partij van de File(rijder)
coopergirl
16 24-09-2007 19:12
Software & Hardware [WINXP] CAB Files installatie probleem
Q
7 28-07-2004 11:17
Software & Hardware [php] files uploaden advanced
Gus
9 13-02-2003 20:20
Games Wie heeft voor mij FF7 save files???
morlock
8 26-01-2003 14:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.