Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2007, 13:01
Said_001
Said_001 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-01-2007 @ 13:43 :
Doe eens een beetje normaal zinnen formuleren.
Het spijt me dat me Nederlands na 7 jaar nog niet zo geweldig is, als die van jou
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2007, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Said_001 schreef op 12-01-2007 @ 14:01 :
Het spijt me dat me Nederlands na 7 jaar nog niet zo geweldig is, als die van jou
Wie de schoen past, trekt hem aan. Ik had het niet eens tegen jou.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 13:04
Said_001
Said_001 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-01-2007 @ 12:36 :
Doe eens een beetje normaal discussieren, Said.
Als iemand herhaaldelijk met onzin komt en dan nog eens het bombarderen van burgers geniaal noemt, hoe moet ik dan reageren.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 13:06
Said_001
Said_001 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-01-2007 @ 14:02 :
Wie de schoen past, trekt hem aan. Ik had het niet eens tegen jou.
Oh, ik dacht automatisch dat je het tegen mij had omdat ik een moeite heb met goed geformuleerde zinnen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Said_001 schreef op 12-01-2007 @ 14:06 :
Oh, ik dacht automatisch dat je het tegen mij had omdat ik een moeite heb met goed geformuleerde zinnen.
Nee, het ging me puur om de tenenkrommende "Doe eens + infinitief"-zinsconstructie.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 21:18
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Said_001 schreef op 12-01-2007 @ 12:21 :
Tientallen nomaden zijn vermoord voor een 1 Al Qaida lid dat ze denken omgelegd te hebben.
Doe eens een bron (die ik kan lezen)? Als het al nomaden of burgers waren, zijn die per definitie "onschuldig", in het nabijzijn van een al jaren gezochte terrorist? Overigens wordt Bin Laden volgens mij ook als een burger gezien, semi-militant weliswaar...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 22:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Said_001 schreef op 12-01-2007 @ 12:21 :
T_ID, liegende zak stront dat je bent
Blij dat je eens doet toegeeft dat ik gelijk heb.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 10:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Said_001 schreef op 12-01-2007 @ 14:04 :
Als iemand herhaaldelijk met onzin komt en dan nog eens het bombarderen van burgers geniaal noemt, hoe moet ik dan reageren.
Deze in jouw ogen gestelde onzin weerleggen met argumenten zonder die persoon uit te schelden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 12:40
Said_001
Said_001 is offline
Citaat:
hookee schreef op 12-01-2007 @ 22:18 :
Doe eens een bron (die ik kan lezen)? Als het al nomaden of burgers waren, zijn die per definitie "onschuldig", in het nabijzijn van een al jaren gezochte terrorist? Overigens wordt Bin Laden volgens mij ook als een burger gezien, semi-militant weliswaar...
Volgens mij als iemand het over burgers heeft, hebben we het over doodnormale mensen die niks met politiek te maken hebben.

De bron die je wou hebben,



Press anger at US strikes in Somalia


Newspapers in East Africa and the Middle East strongly condemn US air strikes on Somalia targeting al-Qaeda suspects in the south of the country.

Papers in Kenya fear the US intervention could derail efforts by the transitional government to extend its control over Somalia, while a South African daily warns that the solution must come from within Somalia.

A UK paper daily sees the strikes as part of a US strategy to keep the Islamists out of power and end the stability which, it says, they brought to the country.


KENYA'S STANDARD

US officials said they expect more military strikes this week to "wipe out" the terrorist cell in Somalia. This in itself is good news from a Kenyan standpoint, bearing in mind that Nairobi bore the brunt of an unprovoked terror attack in 1998. However, the hurried response to send the deadly, fire-spitting C-130s into Somalia so soon after a collective sigh of relief for the chance of a formal government structure evokes fury at the unilateral action of the global policeman.


UNATTRIBUTED COMMENTARY IN KENYA'S STANDARD

America will never learn and its excuses border on the ridiculous. Uncle Tom had to wait 10 years to go for Osama Bin Laden's disciples? Have the terrorists been waiting for the Yankees? President Abdullahi Yusuf never ceases to amaze. He cheers the Americans on as they terrorise his people and raze his country just as he turned to the Ethiopians to fight the Islamists. Looking for a lame-duck leader? Look no further.


SOUTH AFRICA'S BUSINESS DAY

It is difficult to think of an up side to America's military intervention in Somalia... The Ethiopian-led and US-backed overthrow of the Union of Islamic Courts and its replacement by the transitional government is no guarantee of stability.



PAN-ARAB AL-ARAB AL-ALAMIYAH

Since the Union of Islamic Courts succeeded in removing warlords, bringing about peace and stability and taking control of most part of Somalia , the US found a way to eliminate this youthful force and bring Somalia back to violence.


EGYPT'S AL-AKHBAR

The air strike gives rise to astonishment, mixed with anger and disgust. It also raises many questions. The killing of scores of people under the pretext of hunting down an individual or two cannot be justified irrespective of their position in the al-Qaeda organization. The time has come for the United States to learn its lesson and realise that its real battle is represented in winning hearts and minds.


EGYPT'S AL-JUMHURIYAH

The United States gave itself the right to bombard Somali villages and kill their innocent people . Does it really want any friends?!


SYRIA'S TISHRIN

Ethiopia carried out the mission, "crushed the terrorists" and handed Somalia over to the Americans, the original architects of wars and sponsors of collapsed countries.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 12:47
Said_001
Said_001 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-01-2007 @ 11:20 :
Deze in jouw ogen gestelde onzin weerleggen met argumenten zonder die persoon uit te schelden.
:lol: Nou breng je me op een idee zeg... Heb ik al geprobeerd maar T_ID houdt zich koppig vast aan zijn beweringen zonder enkel bewijs.
Ik wacht nog steeds op zijn artikel dat bewijst dat Eritera toegeeft UIC te bevoorraden en te steunen. Ik wacht nog steeds op het bewijs dat UIC buitenlandse bezetters waren. Ik wacht nog steeds op bewijs dat UIC vliegeren verboden heeft en ik wacht nog steeds op het bewijs dat Iraniers in UIC zaten.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 20:20
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
@Said,
Dank voor je bronnen. Het valt me op dat de stijl van de bronnen grotendeels alleen maar emotioneel reageren en geen enkel feit noemen. Ik lees alleen maar afkeer van de aanval, maar het waarom ontbreekt.
Als ik bijvoorbeeld hier lees:
The attack came as Ethiopian Prime Minister Meles Zenawi said in an interview published on Tuesday that citizens of Britain, Canada, Pakistan and Sudan were among those captured or wounded during the ouster of Somalia's Islamist rulers.
"Many international terrorists" were killed in the fighting although the precise number of prisoners was not known, Zenawi told Le Monde.

Vraag ik me af, wat DOEN al die (buitenlandse) lui daar? Tel daarbij een aantal beruchte, al jaren gezochte terroristen bij op dan kom ik tot de slotsom dat er iets niet pluis is. Misschien een trainingskampje El Qaida? Over hoeveel "onschuldige berbers" hebben we het nu nog? Het ging ècht niet alleen om die 1 of 2 man, het ging om het hele kamp. Anders hadden ze er wel een clubje SEAL's op af gestuurd, stilletjes en zonder sporen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 19:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
'Zwaarste gevechten in Somalië in 15 jaar'

Uitgegeven op vrijdag 30 maart 2007 om 17:41:17

(Novum/AP) - De Somalische hoofdstad Mogadishu beleeft zijn zwaarste gevechten in vijftien jaar. Dat heeft het internationale Rode Kruis vrijdag gezegd.

Sinds de Somalische regering en de met haar verbonden Ethiopische troepen donderdag een offensief begonnen om een steeds heviger opstand van islamisten neer te slaan, zijn tientallen mensen omgekomen en honderden gewond geraakt. De meeste gewonden zijn burgers die door kogels of granaatscherven werden getroffen.

Exacte cijfers zijn niet te geven omdat de stad in chaos verkeert. De ziekenhuizen worden overspoeld en lijken blijven op straat liggen. "Bewoners vluchten alle kanten uit om aan de beschietingen te ontsnappen", zei Khalif Mohamed Mumin, die zelf vrijdagochtend een goed heenkomen zocht.

Vrijdag schoten opstandelingen een gevechtshelikopter neer en werd een ziekenhuis getroffen door granaten. Een verslaggever van het persbureau AP zag hoe de Ethiopische helikopter, die stellingen van de opstandelingen had bestookt, door een luchtdoelraket werd geraakt. Het brandende toestel stortte neer in een woonwijk bij het vliegveld.

Een arts van het Alhayat-ziekenhuis liet vanuit de kelder van het gebouw weten dat het ziekenhuis door drie granaten was getroffen en dat een arts en een andere medewerker gewond waren geraakt. Hijzelf kon geen gewonden helpen omdat hij moest schuilen voor de mortieraanvallen. Hij riep de strijdende partijen op respect te tonen voor gezondheidsinstellingen.

Voordat de Somalische en Ethiopische strijdkrachten in actie kwamen werden zij bijna dagelijks aangevallen door de islamistische opstandelingen. Vorige week schoten die een vrachtvliegtuig neer met uitrusting voor vredessoldaten van de Afrikaanse Unie. Alle elf bemanningsleden kwamen daarbij om het leven.
http://buitenland.nieuws.nl/456132/Z...lie_in_15_jaar

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Kenmerken Koude Oorlog
Drumstert
15 28-03-2008 20:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
Verwijderd
500 11-01-2007 14:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Rollo Tomasi
501 09-08-2006 19:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Gisteren in netwerk] Kindersmokkel door Nederlandse Somaliërs
Melpomene
23 17-02-2006 13:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
488 20-08-2005 23:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.