Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2009, 19:30
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Heej,

Ik vind dit echt raar..
Ben nu al 2 dagen duizelig..
Gisteravond toen ik in bed lag..(ik lag gewoon rustig en stil in bed) en toen voelde het net als ik uit bed ging vallen !! ik moest me gewoon stevig vast houden een het matras.. echt heel raar..en ik kon helemaal niet vallen,want ik heb een groot bed !!
En als ik gewoon RUSTIG opsta.. dan heb ik het gevoel dat alles draait ofzo,heel raar..

Verder voel ik me gewoon goed..

Wat kan dit zijnnnn ?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 19:56
MisSunshine
Avatar van MisSunshine
MisSunshine is offline
Je moet de dokter maar even bellen.. Kan te maken hebben met je evenwichtsorgaan..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 20:03
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Daarmee moet ik denk ik w8 tot het maandag is.. En als het dan over is..dan bel ik denk ik niet..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 19:41
tonydyt
tonydyt is offline
veel water drinken, probeer veel te slapen en te ontspannen, kan ook met stress te maken hebben
__________________
www.geldverdienen-online.info
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 19:49
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
veel water drinken, probeer veel te slapen en te ontspannen, kan ook met stress te maken hebben
Stress? m'n neef zei wel dat ik wat stressig was de laatste dagen..
Hoe kan dat dan ? dat je daar duizelig van wordt ???
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 20:31
jjohan
Avatar van jjohan
jjohan is offline
in je oren heb ik gehoord zit het evenwichtsorgaan als deze niet helemaal goed werkt (waarschijnlijk tijdelijk) word je duizelig astronauten hebben hier ook last van omdat er geen zwaartekracht in de ruimte is
__________________
Wat kijk jij nou?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 22:12
Verwijderd
goed regelmatig eten en drinken, en goed slapen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 23:49
:DELICIOUS
Avatar van :DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Inderdaad, wat er al gezegd is. Goed eten en drinken en op tijd rust nemen.
Ik zou het 'n weekje of twee afwachten. Als het dan niet minder is, dan toch maar even langs de huisarts?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 06:09
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Inderdaad, wat er al gezegd is. Goed eten en drinken en op tijd rust nemen.
Ik zou het 'n weekje of twee afwachten. Als het dan niet minder is, dan toch maar even langs de huisarts?
Okè..
Ik zal het wel even een weekje of 2 afwachten,want ik dacht dat ik gisteren niet meer duizelig was,maar 's avonds kwam het weer
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 13:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Duizeligheid kan een heleboel oorzaken hebben. als je duizelig bent, heb je dan het gevoel dat de wereld om je heen tolt, of is het meer dat je heel licht in je hoofd bent?
In het eerste geval kan het best zijn dat je evenwichtsorgaan gepest wordt door een virus, daar kan je heel duizelig van worden. In het tweede geval heeft het meer met je bloeddruk en stress te maken, en vooral meiden in de pubertijd hebben daar nog wel eens perioden last van. Het is overigens allebei niks ernstigs.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 16:03
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Dan toch het meest de 2e denk ik..want voel me vandaag ook erg ligt in m'n hoofd
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 18:01
Juana__
Juana__ is offline
Ik herken het wel
Ik heb daar ook een hele periode regelmatig eens langs van gehad. Niet elke dag ofzo, maar opeens kwam het op.
Ik dacht dat het misschien te maken had met een lage suikerspiegel tot ik het ook eens kreeg vlak nadat ik gegeten had.
Het was best wel redelijk erg soms. Meestal probeer ik het als het ware te negeren, maar autorijden bijvoorbeeld gaat niet, en het komt zo plots op... eigenlijk best gevaarlijk.
Eens zag ik de klas echt heen en weer gaan voor me. Ik was perfect in orde, had net nog een antwoord gegeven en opeens was het daar. Een andere keer kon ik 's morgens niet opstaan omdat ik echt het gevoel had dat ik ging vallen... toen heb ik een uurtje blijven liggen ofzo tot het over was.

Het is nu al weer een paar maand dat ik dat niet meer heb gehad. Aangezien het niet dag in dag uit was ben ik er nooit voor naar de dokter geweest.

Ik ben wel erg gevoelig voor ooronstekingen (en ik heb nu alweer twee dagen pijn aan een oor en 3 maand geleden had ik nog maar één), dus misschien heeft het bij mij wel iets te maken met mijn 'evenwichtsorgaan'.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 18:08
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Vandaag heb ik ook weer hetzelfde gevoel als toen :-(
Ligt in m'n hoofd..en als ik m'n ogen dicht doe..en daarna open..dan duizelt het even voor m'n ogen..niet lang..4 sec. ofzo?
Ben ook wel deze week weer beetje druk en gestrest.. Zou het daar aan liggen?
Slaap 's nachts slecht..
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 18:17
jjohan
Avatar van jjohan
jjohan is offline
Druk en gestrest kan de oorzaak zijn, krijg je wel genoeg slaap? rond de 8 uur?
waardoor ben je gestrest? pesten, werk, school?

ik zou anders maar gewoon een belletje plegen met je huisarts en je verhaal doen, hij kan dan beslissen of je even langs moet komen of niet.
__________________
Wat kijk jij nou?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 18:27
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Euhh.. rond de 6,7,8 uur.. maar toch, ik voel me nu wel moe Omdat ik 's nachts altijd wakker wordt..door een nachtmerrie..
School speelt ook wel een grote rol.. en m'n schouder,omdat die zoveel pijn doet(donderdag moet ik weer naar de fysio-therapeut heen..)slaap ik ook slecht..
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 19:07
jjohan
Avatar van jjohan
jjohan is offline
Citaat:
Euhh.. rond de 6,7,8 uur.. maar toch, ik voel me nu wel moe Omdat ik 's nachts altijd wakker wordt..door een nachtmerrie..
School speelt ook wel een grote rol.. en m'n schouder,omdat die zoveel pijn doet(donderdag moet ik weer naar de fysio-therapeut heen..)slaap ik ook slecht..
ik ben geen deskundige maar ik denk dat het door stress EN synchronisch slaaptekort komt

school (pesten) kan je bijvoorbeeld van wakker liggen en ook van je schouder.
die nachtmerrie betwijfel ik waar gaat hij over (niet dat dit belangrijk is maar ik ben nieuwsgierig)

verder blijf ik bij het antwoord ff huisarts opbellen en vertellen wat er is
__________________
Wat kijk jij nou?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 19:21
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Van dat pesten lig ik niet wakker, is helemaal over.
School lig ik niet wakker van..
Maar m'n schouder.. daar lig ik heel vaak wakker door :-(
Omdat ik als ik naar bed ga nooit direct kan slapen..ga ik altijd even een boek lezen.(Brand in Berlijn ..over de 2e wereld oorlog..) En dan droom ik daar over..dat ik in de oorlog zit..en dat ik wordt geraakt door een kogel,maar wel blijf leven en me maar moet zien te redden..en dat lijkt heeeel echt !
En dan schrik ik wakker.. en durf niet meer te slapen..
klinkt misschien allemaal heeeeeel erg dom,maar goed..
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 19:33
jjohan
Avatar van jjohan
jjohan is offline
Citaat:
Van dat pesten lig ik niet wakker, is helemaal over.
School lig ik niet wakker van..
Maar m'n schouder.. daar lig ik heel vaak wakker door :-(
Omdat ik als ik naar bed ga nooit direct kan slapen..ga ik altijd even een boek lezen.(Brand in Berlijn ..over de 2e wereld oorlog..) En dan droom ik daar over..dat ik in de oorlog zit..en dat ik wordt geraakt door een kogel,maar wel blijf leven en me maar moet zien te redden..en dat lijkt heeeel echt !
En dan schrik ik wakker.. en durf niet meer te slapen..
klinkt misschien allemaal heeeeeel erg dom,maar goed..
misschien een aspirientje of dergelijke, voor je arm als je dat nog niet geprobeerd hebt.
en gewoon een paar bladzijde minder lezen. halveren ofzo.
verder kan je een nachtmerrie niet makelijk weghalen. maar omdat die door dat boek komt raad ik je aan dat je die bijvoorbeeld op een andere tijd leest en als je gaat slapen een minder gewelddadig boek opzoekt
__________________
Wat kijk jij nou?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 19:38
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Het is helemaal niet gewelddadig,misschien geloof je me niet..maar het gaat om een jongen die joods is..en de Kristalnacht,met die ruiten in gooien..en verder in z'n kamp..maar niet echt met schieten e.d..
Maar wat moet ik anders in bed doen ?? Ik ga meestal om half 10 naar bed..(vandaag wordt dat 10 uur omdat ik eerste uur vrij ben..) Dan slaap ik pas om 11 uur of half 12..en dan 's nachts wordt ik weer wakker! durf niet meer te slapen..en om half 8 er weer uit !

En een aspirientje.. ik weet niet,heb wel eens geprobeerd..maar ik haat die dingen moet haast kokhalzen als ik er 1 inneem..En het helpt niet echt
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 20:56
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het helpt ook om met je verwarming uit en je raam open te slapen, misschien is het namelijk dat je te weinig zuurstof krijgt 's nachts?
En al is je boek niet gewelddadig, bij de tweede wereldoorlog heb je waarschijnlijk wel gewelddadige associaties want je hebt waarschijnlijk wel nare beelden en verhalen meegekregen. Als je slaapt worden die dan vermengd met het boek dat je gelezen hebt. Dus misschien maar lieve sprookjes lezen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 06:48
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Maar sprookjes zijn zóóóóó saaaaaiii
Ik ga donderdag-avond wel even naar de bibliotheek,en zoek wel even een leuker boek uit..maar wel spanning,want anders vind ik het saai..en dan gewoon niet in bed gaan lezen..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 08:44
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Als je graag leest in bed kan je ook een tijdschrift proberen
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 10:01
Verwijderd
Of een Donald Duck ofzo, ik word altijd rustig van strips

Je kan ook bij je huisarts je bloeddruk laten meten of kijken of je geen ijzertekort hebt, ik had rond mijn 15de dat laatste en daar kan je ook echt heel duizelig/licht in je hoofd van raken.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 14:42
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Dan kijk ik het liever nog even aan
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 14:58
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
dit heb ik ook en wel meer mensen, dat je duizelig word en zwart voor je ogen als je bijv. opstaat na tijdje zitten

dit ligt aan een te lage bloeddruk maar daar hoef je je geen zorgen over te maken. over een te hoge bloeddruk daarintegen wel.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 15:05
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Niet alleen als ik opsta..dat ben ik wel gewend..
Maar dat ik me steeds licht in m'n hoofd voel,dat niet !
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 15:14
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
te weinig eten of ijzertekort zoals eerder gezegd

waarom ga je niet naar de dokter?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Dan kijk ik het liever nog even aan
Waarom dan? Zoiets stelt niets voor hoor Gewoon even naar je huisarts gaan, die kan het meteen meten, weet je meteen waar je aan toe bent.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 16:03
jjohan
Avatar van jjohan
jjohan is offline
of minstens even bellen
__________________
Wat kijk jij nou?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Duizelig en blauwe plekken
Minimeisjeeeh
6 02-08-2013 17:23
Lichaam & Gezondheid SPOED=> duizelig!
dianaotten
64 28-02-2010 13:11
Lichaam & Gezondheid duizelig in me hoofd!
daisy500
6 19-05-2009 20:22
Lichaam & Gezondheid hoofdpijn, misselijk, duizelig.
Da Girl
15 31-01-2007 13:35
Lichaam & Gezondheid Moeheid/duizelig/hoofdpijn
Eesje
10 27-06-2006 14:52
Lichaam & Gezondheid duizelig gedoe..
Ingetjuhh
17 17-11-2004 19:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.