Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2012, 14:58
Guinie
Guinie is offline
Voor het gala heb ik hele lage hakjes, maar zelf dat vind ik al lastig en daar moet ik nog echt op gaan oefenen. Ik loop naar binnen en heb niet al te sterke enkels, dus ik wiebel op en neer en voel me totaal niet zeker op hakken. Maar onder een jurk ga ik geen gympen dragen, dus het moet maar. Maar heeft iemand tips om ervoor te zorgen dat ik in ieder geval niet omval op de rode loper bij het gala..?
En kan ik het beste leren lopen door te oefenen op een lage gewone hak of op een lage sleehak?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2012, 15:03
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik heb nooit sleehakken gelopen, dus dat weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat dat wel anders loopt dan op gewone hakken. In ieder geval zou ik dan oefenen op het soort hakken dat je aan wilt trekken met je gala.

Verder heb ik gemerkt dat het het beste werkt als je niet een beetje slungelig heel snel wilt lopen. Als je niet al te snel vooruit wilt (en dus ook kleine stappen zet) en rechtop staat, gaat het een stuk beter. In ieder geval voor hoge hakken, dan, met lage hakken heb ik nooit genoeg moeite gehad om daar iets van onthouden te hebben qua hoe te lopen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 15:06
Guinie
Guinie is offline
Ik had in de schoenenwinkel namelijk sandalen met een lage sleehak aan, en merkte dat dat veel beter ging. Maar voor het gala heb ik een gewone lage hak, mijn dansschoenen, waar ik wel op kan dansen maar nog steeds niet normaal op kan lopen
Maar het is het enige paar hakjes dat ik heb, dus tsja
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 15:30
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Nou ja, je zou ook sleehakken kunnen aanschaffen voor je eindexamengala. En misschien kun je sowieso eens in de winkel kijken hoe andere hakken lopen. Zo ken ik iemand die hoge hakken op een gekke manier veel beter vindt lopen dan lage hakjes.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 15:33
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je kunt het beste oefenen op brede, stabiele hakken: dat maakt veel meer verschil dan de hoogte van de hak. Een naaldhakje van 3 cm hoog is lastiger dan een blokhak van 7 cm. Juist als je zwakke engels hebt!
Verder zou ik vooral werken aan de stabiliteit van je enkels. Dit kun je vooral doen door op je tenen te gaan staan. Dus ga in het midden van de kamer zo hoog op je tenen staan als je kunt, 10 seconden, en dan weer plat, en dat herhalen. Ook kun je je losjes ergens aan vasthouden (de muur of een deurpost) en dan hetzelfde doen op 1 voet. Dat zijn de oefeningen die wij bij ballet doen voor specifiek het versterken van de enkels.

En op je examenfeest inderdaad niet te snel lopen!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 17:11
marijke 1992
Avatar van marijke 1992
marijke 1992 is offline
Je moet proberen rustig te lopen en dan je ene voet voor de andere te plaatsen en je schouders wat naar achter houden met je rug recht dan ben je in balans en ontlast je je enkels.
Ik oefende het voor de spiegel en ben erachter gekomen dat hogere hakken makkelijker lopen dan van die lage tapse hakken.
Khoop dat je er wat aan hebt .....suc6
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 17:27
Verwijderd
Ik zag ooit op tv een tip, dat je moet lopen alsof er een draadje aan je hoofd zit en dat je dus als het ware 'zweeft' over de grond. Bij mij werkt deze tip wel, het zorgt er nl ook voor dat je niet inzakt en dat je rug recht is.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 19:53
Number95
Number95 is offline
Mijn beste tip: oef op heeeel erg hoge hakken, en daarna vallen alle lage hakken mee
Niks beginnen op laag, dat duurt eeuwen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 21:21
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh en onthoud dat je gewoon moet lopen, dus wel eerst je hak neerzetten en dan je teen en je voet afrollen. Dat deed ik in het begin heel veel fout.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2012, 11:42
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Gewoon ermee gaan lopen. Ik liep met de hond met hakken. Probeer eens naar de supermarkt te lopen of gewoon een blokje om.
De truc is om hele kleine stapjes te nemen, want op die manier loop je ook met een goede rechte houding. In het begin zal het er waarschijnlijk debiel uitzien en een beetje wiebelig zijn, maar hoe zelfverzekerder je bent, hoe beter het gaat succes!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2012, 18:21
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
En je benen strekken! Dat maakt het niet zozeer makkelijker, maar zorgt er wel voor dat je er niet debiel uitziet. Dus als je neerkomt en over je voet heen naar voren gaat, moet je dan je been strekken. Veel meiden die ik ken houden hun knie gebogen en dat ziet er niet uit.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2012, 18:37
Verwijderd
geen idee ik begon in groep 7 al met schoenen met hakken dus het is een kwestie van gewoon eerst in de tuin ff rondjes lopen en dan gewoon een keer naar de supermarkt lopen enz..
ik ga trouwens voor het gala aankomend jaar pumps met hakken van 13 cm kopen !!!!!!! ahhh
zal ik jou dan nog maar ff niet aanraden, maar oefening baart kunst!!
succes meissie
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 12:59
marle_s
marle_s is offline
Sleehakken zijn meestal hoger en vaak juist onstabieler, als je lang stil staat is het wel fijn, maar als je veel moet lopen zwik je juist gemakkelijk om vind ik! En geen naaldhak, maar een iets bredere hak doet ook wonderen en niet de goedkoopste hakken uit het rek pakken! Meestal is het voetbed van een iets duurdere schoen veel fijner.

Ik raad je aan om van die gelzooltjes te kopen die je vooraan in je schoen doet.. kost niks, bijv bij de hema, dan zitten alle hakken meteen veel comfortabeler!! Met een hak niet hoger dan 8 a 10 cm moet je dat gala wel overleven!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 18:39
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Gewoon oefenen, oefenen, oefenen. Maak een wandelingetje door het park, over straat of gewoon in je woonkamer. Houd je nek, rug en schouders recht en je borst een beetje vooruit, want ook als je je evenwicht wel houdt is het geen gezicht om iemand ingekakt op hakken te zien lopen. Loop bijvoorbeeld een paar keer een rondje voor een grote spiegel om je houding te checken, als je die hebt tenminste.
Wees vooral niet te zenuwachtig! Iedereen maakt foutjes in het begin, maar dat geeft niet. En als je een beetje geoefend hebt is de kans dat je vol tegen de grond slaat op de rode loper heeeel klein
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 19:34
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Oefen eerst inderdaad. En daarna (cliché maar waar): ga met een boek op je hoofd op hakken lopen als je moeite hebt met je houding.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Het categoriserende Nederland - column
Rianne95
3 28-11-2012 11:45
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.