Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2013, 10:37
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
Nooit gehoord van de gentlemans agreement op de Duitse autobahn? Het wordt daar als asociaal ervaren dat jij de snellere auto's blokkeert
Ik blokkeerde de snelle auto niet, maar ik moet aan 170 toch niet naar 100-120 gaan omdat de vrachtwagen voor mij maar 100-120 rijdt? De Duitse wagen was nog ver toen ik begon in te halen. Reed vermoedelijk 200-220.

Als ik een duitser zag aanvliegen heb ik altijd braafjes gewacht met inhalen, maar vol in de remmen gaan voor een vrachtwagen is ook niet de bedoeling.

Had de wagen niet nog 'ver' geweest dan was ik ook niet gaan inhalen.

Overigens het nut om me te beginnen uitlichten terwijl hij tegen mijn bumper reed, ik kon mezelf niet wegtoveren.

Heb daarentegen veel andere bestuurders meegemaakt die als ik op 30m was en 150-170 reed eventjes snel zich ertussen propten aan 120-130, ik was duidelijk zichtbaar EN dichtbij.

Heb trouwens de indruk dat er direct van uitgegaan wordt dat omdat ik Belg ben dat ik niet deftig rij, niet kan invoegen en niet op het verkeer zou letten...
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~

Laatst gewijzigd op 07-08-2013 om 15:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2013, 10:49
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Je blokkeerde hem wel, hooguit niet expres. En die moet dan van 220 terug naar 170, dat is ook niet de bedoeling...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 13:02
Verwijderd
De Duitser veranderde niet van rijbaan, jij wel...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 15:33
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Gezien de dame hierboven denkt dat in Duitsland vrachtauto's 120 rijden, zal ze zelf ook wel geen 170 gegaan zijn.
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 19:43
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Echter, die Duitser heeft - zeker op zeer hoge snelheden - ook te accepteren dat een andere auto's langzamer gaan en zal dus óók zelf in moeten leveren. Dat is de keerzijde van die ongeschreven regel. Als je significant sneller gaat dan de rest moet je je er bewust van zijn dat anderen niet altijd goed het snelheidsverschil in kunnen schatten, en de verantwoording om eventuele verkeerde inschattingen op te lossen op je te nemen. En die kunnen zich ook bij heel korte inhaalmanoeuvres voordoen zodat de regel 'bijzondere verrichting moet voorrang verlenen' wel een extra aantekening voor het 'voorrangs'voertuig heeft Een boel Duitse bestuurders doen dat ook wel en geven een groot licht-seintje niet per se als een teken van agressie, maar gewoon als een bericht van 'ik kom eraan'. Als de situatie het toelaat dat jij weer vrij baan maakt of je manoeuvre af kunt breken word je dat wel geacht te doen natuurlijk.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 06:35
feniks
feniks is offline
afgaande op de laatste bewering van Kiet, mag ik dus in Nederland ook een seintje geven als er een duitser onnodig met 100 links of op het midden plakt? Want dat zie ik ze in NL vaak doen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 08:14
Verwijderd
Als Duitsers in Nederland rijden is sowieso alles geoorloofd.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 09:51
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
Echter, die Duitser heeft - zeker op zeer hoge snelheden - ook te accepteren dat een andere auto's langzamer gaan en zal dus óók zelf in moeten leveren. Dat is de keerzijde van die ongeschreven regel. Als je significant sneller gaat dan de rest moet je je er bewust van zijn dat anderen niet altijd goed het snelheidsverschil in kunnen schatten, en de verantwoording om eventuele verkeerde inschattingen op te lossen op je te nemen. En die kunnen zich ook bij heel korte inhaalmanoeuvres voordoen zodat de regel 'bijzondere verrichting moet voorrang verlenen' wel een extra aantekening voor het 'voorrangs'voertuig heeft Een boel Duitse bestuurders doen dat ook wel en geven een groot licht-seintje niet per se als een teken van agressie, maar gewoon als een bericht van 'ik kom eraan'. Als de situatie het toelaat dat jij weer vrij baan maakt of je manoeuvre af kunt breken word je dat wel geacht te doen natuurlijk.
Het groot licht sein was toen hij vlak achter me reed (dus niet vanop afstand) en ik reed nog naast de vrachtwagens ... Kon toen inderdaad men wagen niet wegtoveren en ging hoe dan ook terug op het 1e baanvak rijden


OT: vanochtend op een kronkelende baan (belgische gewestweg, 1 rijstrook, 70km/u) reed een vrachtwagen met graafmachine erbij, de 7e auto in de file beslist plots in te halen (gelet op de bochten geen zicht) propt er zich dan plots voor me tussen aangezien er natuurlijk uit de bochten tegenliggers komen.

Wat verder stopt de vrachtwagen om linksaf te slaan (richtingsaanwijzer), waarop de wagen er bijna prompt tegen gereden is om toch maar in te halen (had duidelijk de richtingaanwijzer niet gezien)
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 09:56
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik was het zelf vanmorgen, door de regen waren de wegen, eh, glad En ik reed al zo veel rustiger dan normaal! Maar goed, no harm, no foul. en stiekum wel best leuk
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 12-08-2013, 08:16
feniks
feniks is offline
Gisteren waren een vent in een MB en een in een Audi elkaar het leven aan het zuur maken, over de 2 rijstroken die de A2 breed was. En iedereen moest erachter maar wachten, en hopen dat ze niet iets echt stoms zouden gaan doen, waardoor anderen ook de klos werden.

Uiteindelijk heeft mijn vriendin maar een filmpje gemaakt, en de politie gebeld. Dat grapje duurde me net even te lang.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 19:35
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Gisteren was er zo'n figuur dat wilde invoegen op de snelweg. Er reed iemand op de rechterbaan, en o.a. ik was bezig die in te halen. Gaat die gast die wil invoegen precies net zo snel rijden als de auto die er al rijdt - ondanks dat er verder geen enkel verkeer achter die wagen zit. Eind van de invoegstrook; auto op de rechterbaan remt dan maar wat af als meneer er zo nodig voorlangs moet, maar de auto op de invoegstrook remt op dat moment ook af. Rijden ze alsnog gelijk op. Die gast heeft uiteindelijk 300 meter op de vluchtstrook gereden voordat ze eruit waren met z'n tweeën en hij erachter invoegde
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 11:15
feniks
feniks is offline
Een belg die het noodzakelijk vond om te gaan versnellen toen ik wilde inhalen, was toch wel het flauwste.
Verder was ikzelf ook even vergeten hoe een inrijverbodsbord eruit zag. Goddank voor een goeie navigator.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 17:55
Verwijderd
Camionette van de Stad die vond dat hij met zijn grote gevaarte wel voorrang kon nemen terwijl ik dat had, ook al had hij mij gezien. Ik heb een mail naar de Stad gestuurd, vooral ook om te kijken of ze al wat bereidwilliger zijn in antwoorden (vorige mails met vragen en tips zijn allemaal dik genegeerd, benieuwd of het is veranderd met een andere partij, maar ik betwijfel het).

Tijdje terug een auto die van de oprit tegenover mijn uitrit achteruit wegrijdt en dat in volle vaart, zonder volgens mij echt op te letten. Volgens mij waren er geen 2 cm over van waar ik stond te wachten, als ik ietsjes aan het rollen was geweest (wat niet vreemd is als ik ook van mijn uitrit wil wegrijden), dan had ik een nieuwe bumper nodig gehad.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 17:56
Verwijderd
En veel mensen die niet om hun auto en zelfs niet om hun leven blijken te geven, laat staan om dat van anderen. Steeds meer roodlichtrijders en voorrangnegeerders.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 21:45
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik had laatst nog iemand die een heel rare actie uithaalde. Was op 2 2-baans snelwegen met geblokte belijning in het midden. Ik ging naar links, volgens mij was dat omdat ik op een vrachtwagen anticipeerde die wilde invoegen of iig wilde ik verkeer inhalen/de ruimte geven.

Zit er opeens een bumperklever achter me. Dus ik snel de eerste mogelijkheid naar rechts, vlak na de afscheiding van de wegen (onder het mom van veiligheid gaat boven principe en ik al zo'n gevoel had dat ie iets raars zou gaan doen). Voegt ie in op mijn baan vlak voor mij en trapt ie 2 keer hard op de rem.

En ik zat dus leuk 2 keer bijna in zijn achterbak. Als je er door wil kun je ook gewoon seinen of claxonneren ofzo... Wat rechtvaardigt in godsnaam om je medemens maar liefst 3 keer in gevaar te brengen? En tsja, wat zal degene achter mij hebben gedacht?
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 01-09-2013 om 21:53.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 12:16
feniks
feniks is offline
Ik kan me voorstellen dat het vreselijk vervelend is als er ineens iemand voor je schiet. Maar om dan meteen te gaan pesten en gevaarlijke situaties veroorzaken, is echt not-done.
En daar moet je je ook helemaal niks van aantrekken.

Gisternacht reed er een trio idioten voor me. Nummer 1 had geen werkende achterlichten. Waarop nummer 2 vlak voor hem vanaf rechts invoegde en als een gek begon te remmen en seinen. Nummer drie zat daar weer achter en begon ook maar te seinen.
Nummer 1 had blijkbaar een drankje agressie teveel op, want ging stunts uithalen waar me nu nog de haren overeind van gaan staan. Drukken, slingeren, gebaren, toeteren, remmen.

En ik zat erachter met een bus, te hopen dat ze niet vlak voor mijn wielen zouden crashen.

Stel gekken.
Iemand die zonder lichten rijdt, die attendeer je met je lampen. Reageert hij niet, of meteen agressief, blijf er uit de buurt, maar ga niet zoiets stoms doen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 07:59
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Ouders zijn een zotte française in Zuid-Frankrijk tegengekomen, zij reden de berg (heuvel) op, de française kwam naar beneden, ouders stonden stil, uiterst rechts, met 2 wielen in de berm...

De Française kwam aan hoge snelheid (waarschijnlijk de 70km/h die toegelaten is ) de berg af, en is zonder remmen in de bocht in de deuren van auto ouders gereden, en daarna zonder achteruitrijden verder gereden, waardoor de 2 deuren van voor tot achter gedeukt en geschaafd zijn. (en dan wou ze nog wegrijden, had ze zogezegd geen papieren mee, en was haar verklaring dat ze elke dag zo reed )

Anderzijds, opgemerkt dat heel veel Fransen vaak 'te paard' rijden, zijnde op 2 wegvakken tegelijk ...
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 00:00
TralalaTim
Avatar van TralalaTim
TralalaTim is offline
In de vakantie kon een franse idioot niet begrijoen dat wij "eventjes snel" konden draaien met onze caravan achter onze auto. Klootzak....
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 05:33
feniks
feniks is offline
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand eventjes snel met een caravan draait. Als je dat doet, zul je altijd wel iemand in de weg zitten. Dus dat 'eventjes snel' moet je doen als je vrij baan hebt...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 09:46
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ik neem aan dat de Fransoos zijn claxon gebruikte?
Dit is in Nederland een zeer ongebruikelijke gewoonte, hoogstens bij een verkeerslicht als de voorganger langer dan 10 seconden zit te slapen, en dan hoogstens een signaal van 1/100ste sekonde.
In het buitenland echter heb ik het vermoeden dat er continue met de vinger "triggerhappy" op de claxon wordt gereden, (ik moet altijd eerst zoeken en dan heb ik na 2 seconden al van "ach, laat ook maar"). Er wordt geclaxonneerd omdat men zeer snel verontwaardigd is; "hoe durf je me in de weg te rijden?".
Zojuist terug van een aantal weken rijden in het buitenland, je groeit er eelt op je trommelvlies van.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 10:50
Verwijderd
Ik toeter vrij snel bij stoplichten en op andere momenten. Maar dat is dan niet bedoeld als "RIJ EENS DOOR LAMLUL", maar als attentmakerij. Ik snap juist niet dat Nederlanders (generalisatie) meteen geirriteerd zijn als iemand zijn claxon gebruikt. Het heeft in Nederland een heel negatieve connotatie op de een of andere manier. Is in zuidelijkere landen veel minder zo.

Maar goed, ik ben dan ook allochtoon.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 10:58
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik weet niet hoe jullie dan rijden in het buitenland, maar ik heb dan zelden getoeter dat aan mij gericht is Ze vinden het vaak niet leuk als je je aan de snelheid houdt, maar dat lossen ze zelf wel op. In Italië vaak voorzien van wat beledigende handgebaren.

Laatste keer dat ik op de claxon hing was toen ik uit een uitrit van de Praxis kwam en rechtsaf wilde, en tegenover mij kwam een man bij de onbemande pomp vandaan en wilde links (voor hem; voor mij dus ook rechts). Ik had voorrang, maar hij rijdt gewoon de weg op, dus daar heb ik hem even op gewezen En behalve dat hij totaal niet om zich heen heeft gekeken of straal 'korte bocht voor lange bocht' negeerde, mag je tegenwoordig de pomp aan die kant ook niet meer uitrijden.

Citaat:
Ouders zijn een zotte française in Zuid-Frankrijk tegengekomen, zij reden de berg (heuvel) op, de française kwam naar beneden, ouders stonden stil, uiterst rechts, met 2 wielen in de berm...

De Française kwam aan hoge snelheid (waarschijnlijk de 70km/h die toegelaten is ) de berg af, en is zonder remmen in de bocht in de deuren van auto ouders gereden, en daarna zonder achteruitrijden verder gereden, waardoor de 2 deuren van voor tot achter gedeukt en geschaafd zijn. (en dan wou ze nog wegrijden, had ze zogezegd geen papieren mee, en was haar verklaring dat ze elke dag zo reed )

Anderzijds, opgemerkt dat heel veel Fransen vaak 'te paard' rijden, zijnde op 2 wegvakken tegelijk ...
Dat is wel iets meer dan iemand 'tegenkomen'
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 11:08
Verwijderd
Oh er wordt ook niet vaak op mij getoeterd in buitenland hoor. Maar het is daar bijvoorbeeld bij een stoplicht veel meer usance om lekker met zijn allen op de toeter te gaan hangen als de voorste persoon niet snel genoeg wegrijdt
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 11:28
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat soort dingen heb je inderdaad wel veel. Volgens mij is dat ook vaak ongeduldige locals vs. onzekere toeristen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 13:51
feniks
feniks is offline
Dat is in Nederland ook....

Maar er wordt ook zelden naar mij getoeterd. Gewoon lekker opgassen, en lekker scherpe bochtjes maken
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 14:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik reed in Denemarken toen ik drie weken mijn rijbewijs had in een vreemde auto. Het was daar behoorlijk heuvelig dus veel hellingproeven waarbij hij soms afsloeg maar die Denen bleven heel geduldig zonder toeteren wachten achter me.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2013, 09:00
Verwijderd
Ik reed vanochtend naar mijn werk. Vrijdag 7.30 uur, lekker rustig. Op een verder verlaten stuk snelweg reed een auto op de linkerbaan. Ik kon ongeveer 500 meter vooruit kijken en buiten deze voorganger reed er niemand voor me. Ik heb er even links achter gehangen op gepaste afstand, persoon bleef links rijden. Ik ben er toen rechts langsgegaan. Natuurlijk niet helemaal netjes, maar dit leek me duidelijk een gevalletje dat de persoon in de auto voor me zat te suffen. Ik heb haar ook geen enkele keer in de spiegels zien kijken dus veronderstelde dat ze me echt niet gezien had. Kan gebeuren, niet erg, ik vind dan persoonlijk er snel rechts langs veel beter dan claxonneren/lichtsignalen/bumperkleven. En ja, ik ben me er van bewust dat ik volgens de regels er gewoon braaf achter zou moeten blijven

Enfin, ik naar de rechterbaan en geef een dot gas. Mevrouw op links merkt me eindelijk op, en trapt het gaspedaal vol in. We rijden zo een halve kilometer of zo naast elkaar, ze maakt de nodige obscene gebaren (ik heb enkel gelachen naar haar) en ik denk bij mezelf “ok het zal wel, dit is het me niet waard” en wil het gas loslaten, maar op dat punt trapt ze opeens vol op de rem en ben ik er alsnog langs. In de achteruitkijkspiegel zie ik dat ze de uitrit waar we al praktisch langs waren alsnog neemt door letterlijk de auto in een bocht van 90 graden te gooien.

Ik heb de rest van de weg hartelijk moeten lachen hierom. maar ben wel blij dat de snelweg verder compleet leeg was op dat stuk, had ook heel anders kunnen uitpakken.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2013, 12:22
Verwijderd
Dan was ze dood geweest en had het weer mooi een debiel op de weg gescheeld
Met citaat reageren
Oud 06-09-2013, 12:49
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
In de achteruitkijkspiegel zie ik dat ze de uitrit waar we al praktisch langs waren alsnog neemt ..
Tsja typisch gevalletje van een suffe linksplakker die op het moment dat ze nèt even een handeling moet doen, gestoord wordt door een medeweggebruiker en het net niet kan doen zoals ze het had willen doen.

Zo had ik ook in het buitenland een paar keer dat ik op een splitsing/afrit afreed, en zo'n honderd meter daarvoor een plekje tussen de andere auto's uitzoek om uit te kunnen voegen.
Op de aftrit bleef maar een auto hangen naast mijn voorganger en ik voelde het al; die wil er vast óók af, maar mijn voorganger reed ook niet rustig.
10 meter voor de werkelijke splitsing kwam de aap uit de mouw (en schoot ik in de lach); de linker auto knippert nu naar rechts, de rechter auto knippert nu naar links. Volgende keer anticiperen dames !
Met citaat reageren
Oud 07-09-2013, 05:55
feniks
feniks is offline
Gistermorgen een poolse vrouw achter me die om de een of andere reden de linkerbaan niet durfde te gebruiken, maar wél sneller wilde dan ik.
Madam zat ook te bellen achter het stuur, reed soms niet een beetje, maar geheel op de vluchtstrook.
Uiteindelijk was ik haar kleven zo zat, dat ik naar links ben gegaan. En toen durfde ze er wél langs.
Jammer voor haar alleen was de vrij duidelijk zichtbare politieauto die op dat moment eventjes verhaal ging halen. Eigenlijk ook dom van haar. Als ze wel haar spiegels gebruikt had, had ze die toch makkelijk kunnen zien. Zij zat zo dicht op me, dat ik ze niet zag.

De laatste tijd zie ik weer heel veel auto's met witte kentekenplaten rare stunts uithalen. En ik word er niet vrolijk van.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2013, 13:55
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
De Nederlander die plots zonder kijken 3 baanvakken overschoot, dan op de pijl om af te slaan alles dichtsmeet (waar ik ook linksaf moest), aan 5km/u de strook verder afreed, en dan via de bushalte de parking opreed...

Daarna terug op de baan (je mag geen U-bocht maken, maar via de parking kun je dus een 'legale' U-bocht maken) reed hij rechts, en moest wederom de pijl linksaf hebben, en weer diagonaal over 2 rijstroken zonder kijken... De IKEA moet nogal een lokroep gehad hebben...
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 13-09-2013, 20:50
feniks
feniks is offline
Belgen in Nederland snappen er over het algemeen ook weinig van.
Zoals het concept inhalen...

Ik haalde een belg in die met amper 90 op de rechterrijstrook reed. Prima. Alleen ging hij toen ineens mee versnellen. Tot hij zichzelf met bijna 140 klemreed achter een vrachtwagen.
Ongelooflijke ezel.

Een Duits meisje in een klein konijnenhokje, die de snelweg opreed achter een vrachtwagen, en vervolgens met 90 die vrachtwagen voorbij wilde. Jammer alleen dat ik daar al reed. Dat was wel even eng, en op het laatste moment trok ze gelukkig naar rechts. Anders was ze als een kanonskogel vooruit gegaan.

Soms kan autorijden best spannend zijn...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2013, 05:30
Verwijderd
Auto die mij, nog een auto en een vrachtwagen inhaalde op eenbaans autoweg, over de dubbele doorgetrokken streep, en met één meter de tegenliggers miste.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2013, 14:59
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik stond gisteren bij wegwerkzaamheden op de A28 richting Zwolle in de file. Alles moest naar één baan, de vluchtstrook op - net ter hoogte van een tankstation. En er ging echt een constante stroom aan auto's bij het tankstation eraf om een stukje af te snijden/voor te dringen Volgens mij heeft de rest van ons daardoor een keer zo lang in de file gestaan dan anders nodig zou zijn

Overigens kan je wel heerlijk doorrijden als je pas om 02:30 uit Steenbergen vertrekt en nog heel Nederland door moet
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2013, 20:27
Verwijderd
Maandag werd om kwart over vijf een rode vrachtwagen ingehaald door een blauwe vrachtwagen. Om zeventien over vijf werd de blauwe vrachtwagen weer ingehaald door de rode vrachtwagen. Ze deden er ongeveer van hengelo-zuid tot enschede-west over. Mijn mede-automobilisten en ik waren not amused.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2013, 06:31
feniks
feniks is offline
Gisteren was er een belg op de a15 die zo veel haast had, dat hij het hele rijtje vrachtwagen-inhalers van de weg drukte. Tot hij bij mij kwam. Ik was nummer 4 of 5 van een rijtje auto's die op de linkerbaan (best met een forse snelheid) bezig was met de inhaalmanoeuvre. En ik had geen enkele motivatie om een asociale onbeschofte kutbelg ook maar 1 centimeter ruimte te geven. En we hadden nog 4 vrachtwagens te gaan.
Meneer heeft zijn auto toen tussen twee vrachtwagens door over de vluchtstrook heen gereden.

En dat kwam hem op een koor van vrachtwagenclaxons te staan. Machtig mooi, als er 3 vrachtwagens tegelijk claxonneren. Samen met de paar automobilisten die zich aan de vent ergerden
Met citaat reageren
Oud 19-09-2013, 07:34
Verwijderd
Vanochtend bij de stoplichten vlak voor de snelweg. Het is rood als ik kom aanrijden dus ik bol met pakweg twintig km/u uit tot de lichten, zoals de rest van t verkeer. De auto links van me is helemaal volgebouwd met doe het zelf spul en komt opeens naar rechts, zonder waarschuwing en ook zonder reden, beide banen gaan immers de snelweg op. Ik geef een korte toet en rem om botsing te vermijden. Daarna draaien we de snelweg op, driebaans. Meneer gaat rechts, ik schuif naar midden en wil er langs, maar meneer slingert de auto halverwege beide banen met zijn neus tegen het zijraam zijn vrouw wordt kwaad op hem en hij gaat weer terug naar rechts.

Ik lijk het de laatste weken aan te trekken of zo, heeft er iemand stiekem beledigende teksten aan de buitenkant van mijn auto geschilderd??
Met citaat reageren
Oud 19-09-2013, 08:54
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Wegenwerken op mijn baan (ik zocht hoe ik google street afbeelding kon posten, maar ik vind het niet...)

1. Ik kwam in tegenrichting een auto tegen die OP het fietspad reed (fietspad is afgescheiden van de rijbaan met een beukjeshaag...)
2. De wegenwerken zijn kleine lapjes asfalt die ze vernieuwen, op een heuvel, een beetje links en een beetje rechts, dus de werkmannen regelden het verkeer tussen deze lapjes, vond een brommertje niet beter dan de hele file wachtende auto's in te halen, om bijna frontaal op de tegenliggers te rijden die uiteindelijk door mochten...
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 20-09-2013, 12:23
feniks
feniks is offline
Vanmiddag een dame die wilde invoegen op de snelweg. En dat is blijkbaar doodeng.
In eerste instantie wilde ze invoegen, waar ik reed, maar dat kon niet, want ik kon niet aan de kant omdat de linkerbaan ook bezet was.
Toen wilde ze invoegen vlak voor me, dus ik liet een beetje gas los, zodat ze in kon voegen. Maar dat was blijkbaar ook niet naar haar zin, want ze gaf ineens een dot gas, om aan het einde van de invoegstrook vol in de remmen te gaan, en alsnog zichzelf voor mij te proppen... En toen ik haar een weinig geirriteerd te kennen gaf, dat ze zich als een malloot gedroeg, kreeg ik nog een vermanend vingertje ook...

Dat soort incompetente vrouwtjes moeten toch echt een snelwegverbod krijgen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 14:54
Verwijderd
Zat bevestiging over de zondagsrijders en het rijgedrag van Belgen vandaag Op mijn rondje van nog geen 35km zoveel wangedrag tegengekomen dat ik niet eens kan beginnen aan een opsomming. treurnis alom, ik heb zelfs geclaxonneerd. Alsof op zondag je houden aan verkeersregels valt onder verboden inspanning op de dag des heren.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 08:09
feniks
feniks is offline
Het obstakel bevond zich echt niet aan mijn kant. En toch drukte die tegenligger zich erdoor. Een beetje jammer dat ik geen ruimte voor hem kon maken, en hij dus naar achteren moest.

De fietser die dacht dat hij van links voorrang had, en dat niet van mij kreeg was ook al geen helder licht. Raakte zozeer in paniek van het feit dat ik uit principe met wielrenners geen rekening hou, dat hij omdraaide, tot stilstand kwam en viel.

Was wellicht mijn fout, maar aangezien hij mij niet raakte, vond ik het eerlijk gezegd alleen maar grappig.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 17:57
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ik scheur dagelijks op de fiets over een rood fietspad in een woonwijk. Het fietspad buigt scherp naar rechts en er is geen zicht wat er zich achter de bocht bevindt. Erop vertrouwend dat tegemoetkomend fietsverkeer (ook) rechts houdt en voetgangers gewoon op het linksgelegen voetpad lopen, doe ik dat op de voor mij normale fietssnelheid; schuin hangend in de bocht. Ik moest echter volop in de ankers toen zich daar een oudere voetganger bevond.
Hij zei nog "sorry" en ik reageerde er geschrokken op met een oerhollands wijsvingerige "foei"-reactie "'t is een fietspad".
Het ging gelukking net goed, morgen nog eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 18:26
Verwijderd
Ik werd vandaag bijna een muur in gedwongen door een tractor. Ik kon nog net op tijd stoppen en wachten tot hij voorbij was (en hopen dat hij niet verder naar mijn kant zou komen). Het is een rot'sluip'weg waar ik met de auto al niet graag kom, vooral omdat niemand nog iets heeft van 'oh er komt een bocht, laat ik voor de lol op deze smalle weg eens op mijn eigen weghelft blijven'. Tegenwoordig ga ik graag rondjes fietsen en ik sta geregeld stil aan de spoorwegovergang, maar ik sta nog liever 20 minuten te wachten dan dat ik me daar te voet of te fiets waag.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 16:35
Verwijderd
Denk je als fietser verlost te zijn van haasje over

Op het verhoogde fietspad zat ik al een tijdje achter ze, maar ik had niet gebeld of iets laten merken, ik hield mezelf gewoon wat in, eentje keek achterom en toen zijn ze iets sneller gaan rijden. Maar wel met losse handen fietsen, veel zwalken, bijna in elkaar hangen na uitwijken voor een container, uiteindelijk in de bebouwde kom kwamen er geen auto's en ging ik voorbij. En ja hoor, twee seconden later komt een van de twee met een domme grijns weer voorbij om weer traag voor me te gaan rijden. *zucht* Tweede keer voorbij en toen was ik vlakbij de rotonde, dus was het probleem opgelost. Gelukkig is dat soort volk nog te jong voor een rijbewijs.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2013, 23:26
feniks
feniks is offline
Oud vrouwke met een mercedes die de bocht compleet verkeerd inschatte...
Kost me een nieuwe spiegel op de sloop.
Vervelend om vervolgens nog 200 kilometer zonder linkerspiegel te moeten rijden.

Andere partij had een dikke streep van mijn overleden spiegel op de deur staan. Maar ja, gezien het hun schuld was, kozen ze ervoor om er maar geen verzekeringswerk van te maken.

Sneu, want ze hadden wel genoten van het optreden dat we gegeven hebben.
Maar ja, soms moet je gewoon niet meer willen rijden...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2013, 08:05
Verwijderd
Afgelopen vrijdag ergens op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht, vijfbaansweg dus. Trajectcontrole, dus op de meest rechtse baan na zijn de snelheidsverschillen echt te verwaarlozen. Ik zat op de middelste rijstrook en op een gegeven moment reed ik marginaal sneller dan de persoon links van me. Ik dreigde dus rechts te gaan inhalen. Maar dat gebeurt daar doorlopend en is inherent van een plek waar iedereen - al dan niet op de cruise control - rond de 100 km per uur rijdt. Niet zo spannend. Terwijl ik al naast hem zat, ging de auto opeens naar rechts, ik moest vol op de rem, de persoon achter me zag het gelukkig gebeuren en reageerde ook op tijd. Ik claxoneerde eens goed, en even later haalde ik de bewuste auto - nu vanaf links - alsnog in. Ik had verwacht dat de beste man kwaad was omdat hij vond dat ik hem rechts aan het inhalen was. Maar dat viel reuze mee, hij bood met gebarentaal uitgebreid zijn excuses aan en was zo te zien zelf ook nogal geschrokken. Zo kan het dus ook, ik heb geprobeerd een gebaar te maken van "kan gebeuren" om hem gerust te stellen. Al is het op dat soort plekken echt heel erg nodig om goed te kijken voor je van baan wisselt.

Ik heb de laatste tijd minimaal een keer per week van dit soort akkefietjes, krijg er toch een ongemakkelijk gevoel bij. Moet een keer verkeerd gaan. Maar voor mijn gevoel rijd ik helemaal niet zo gevaarlijk of anders dan anders?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2013, 08:22
feniks
feniks is offline
Dat traject is hel op aarde.
Zeker aangezien mensen die net aan geen 100 rijden gewoon lekker op de midden tot linkerbanen gaan rijden. Ik tuf er dan ook meestal rechts langs. Mensen die hun plek op de weg niet snappen, ga ik geen moeite aan verspillen. Het is inderdaad goed opletten, want mensen die op links te langzaam rijden, letten inderdaad vaak zelf niet goed op, als ze erachter komen dat ze naar rechts moeten.
Dus snel anticiperen moet je wel kunnen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2013, 16:10
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik kijk er op zich niet helemaal van op dat er ook wel mensen rondrijden die niet het plan hebben om opzettelijk anderen ins Blaue hinein van de weg te drukken Ik geef ook altijd braaf toe als ik een foutje heb gemaakt door iemand over het hoofd te zien - wat dan weer gelukkig zelden voorkomt.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2013, 22:34
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
De Poolse BMW bestuurder die met minimaal 180 kwam aanrijden en mij van de weg wilde drukken terwijl ik met minimaal 135 een vrachtwagen inhaalde op het stuk waar je 120 mocht. Sorry maar ik ga niet nog harder rijden. Gevolg hij bleef dreigend dichtbij komen en ik bleef lekker lang links hangen. Heeeeel rustig naar rechts. 2 tellen later nadat hij me inhaalde zag ik m al niet meer.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 07-10-2013, 07:37
Verwijderd
Ook een Pool ja? Ik zie hier ook opeens ontzettend veel Poolse nummerplaten, allemaal met bestuurders met een behoorlijke doodswens en/of care voor de rest van de wereld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.