Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2014, 19:46
bertlec
bertlec is offline
Hallo

Zoals jullie hoogstwaarschijnlijk wel weten, hebben gigantisch veel jongeren last van gehoorschade en oorsuizen. Jaarlijks komen daar veel nieuwe slachtoffers bij. Vaak zijn oorsuizen het gevolg van blootstelling aan te luide decibels (fuiven, festivals...). Oorsuizen kan je nochtans perfect voorkomen door goede gehoorbescherming te dragen. Jammer genoeg grijpen te veel jongeren pas in als het reeds te laat is en gehoorschade een feit is.

Ikzelf heb ook al twee jaar last van oorsuizen. Die pieptoon heeft een bijna catastrofale impact gehad op mijn (sociaal) leven. Intussen gaat het al veel beter met mij. Nu wil ik graag andere jongeren die het moeilijk hebben helpen en begeleiden.

Ik ben al enkele maanden hard aan het werk om een jongerenplatform rond gehoorschade en oorsuizen op te starten. Dit platform zal enerzijds een plek zijn waar jongeren met tinnitus hun verhaal kunnen delen en vragen kunnen stellen aan anderen. Anderzijds zal het platform ook preventief werken: we willen, via informatieve en sensibiliserende artikels, jongeren waarschuwen voor de gevaren van te luide decibels, zodat ze later niet met een pieptoon door het leven moeten gaan.

Zo’n jongerenplatform uitbouwen, doe je uiteraard niet op je eentje. We willen jongeren optimaal betrekken bij de ontwikkeling van het platform. Wij zullen luisteren naar hun wensen en ideeën. Alleen zo kan de site uitgroeien tot een jongerenplatform dat z’n naam echt waardig is.
Iedereen is van harte welkom om mee te werken aan het platform. Wil je je graag inzetten voor andere jongeren die het lastig hebben? Lijkt het je wat om artikels te schrijven rond oorsuizen of interviews af te nemen? Wil je graag moderator zijn op het forum? Of is Photoshop echt je ding? Het kan allemaal!

Onderstaande afbeelding toont mooi de verschillende ‘profielen’. Neem zeker even een kijkje en aarzel niet om een mailtje (projecttinnitus[@]gmail.com) te sturen als je interesse hebt. Iedereen is van harte welkom!

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2014, 20:15
Hazel
Hazel is offline
Ik wil best redacteur worden, wat schuift het?

edit: oh, op vrijwillige basis. Veel succes
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Met citaat reageren
Oud 10-09-2014, 20:22
bertlec
bertlec is offline
Citaat:
Ik wil best redacteur worden, wat schuift het?

edit: oh, op vrijwillige basis. Veel succes
Je kan dit dan ook niet vergelijken met een baan als journalist, hé. Wij zijn een non-profit organisatie: al het geld dat we binnenkrijgen (en momenteel is dat nul euro), gaat rechtstreeks naar preventie. We kunnen onze vrijwilligers onmogelijk vergoeden. Maar veel vrijwilligers willen dat ook niet, voor hen brengt hun werk voor het platform heel wat voldoening. DAAR doen ze het voor .
Met citaat reageren
Oud 10-09-2014, 20:30
Hazel
Hazel is offline
Ja, goed idee hoor, daar niet van, maar ik heb geen belangstelling om voor een non-profit organisatie te werken. Bovendien moet je als organisatie op vrijwilligersbasis van goeden huize komen om zonder budget bewustzijn te creëren over iets als oorsuizen. Daarom wens ik je veel succes.
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Met citaat reageren
Oud 11-09-2014, 20:18
bertlec
bertlec is offline
Citaat:
Ja, goed idee hoor, daar niet van, maar ik heb geen belangstelling om voor een non-profit organisatie te werken. Bovendien moet je als organisatie op vrijwilligersbasis van goeden huize komen om zonder budget bewustzijn te creëren over iets als oorsuizen. Daarom wens ik je veel succes.
Bedankt ! Dat beseffen we. Zonder budget kom je sowieso niet ver. Daarom hebben we een subsidie-aanvraag ingediend. Met dat geld zouden we een preventie- en sensibiliseringscampagne kunnen opstarten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.