Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2002, 16:13
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
http://www.nu.nl/news.jsp?n=81812&c=10

Citaat:
Getraumatiseerd gezin vlucht na vechtpartij

Uitgegeven: 26 november 2002 16:19
Laatst gewijzigd: 26 november 2002 16:38

NIEUW-LEKKERLAND - Een Azerbeidzjaans gezin met drie kinderen is na een vechtpartij gevlucht uit hun nieuwe woonplaats Nieuw-Lekkerland. Het gezin dook vorige week onder bij vrienden elders in Nederland. Dat heeft een woordvoerder van de gemeente dinsdag gezegd.

Het gezin vluchtte vier jaar geleden uit Azerbeidzjan. Het kreeg in oktober via bemiddeling van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) een huis toegewezen in Nieuw-Lekkerland.

Op 17 november ging de 14-jarige zoon met vrienden buiten een luchtje scheppen. Zij ontmoetten een ander groepje jongeren en vervolgens sloeg 'de vlam in de pan', aldus de woordvoerder. De Azerbeidzjaanse jongeren renden terug naar huis, gevolgd door de Nieuw-Lekkerlandse jongeren.

Escalatie

Bij het huis escaleerde de zaak verder; de jongeren gooiden ook met stenen en stokken. De politie hield bij het incident vijftien autochtone jongeren aan. Zij kwamen na verhoor vrij. De politie bekijkt nog wat er met hen gaat gebeuren.

Het gezin had maandag een gesprek met burgemeester Sierksma en de politie, maar voelde zich te bedreigd om langer in Nieuw-Lekkerland te blijven. Die plaats heeft 9400 inwoners, onder wie een handvol nieuwkomers.

Trauma

Het gezin voelt zich dermate getraumatiseerd door vroegere ervaringen dat het de vechtpartijen niet als incident kan zien. Zij zijn vrij om een andere woonplaats te kiezen, zegt de woordvoerder, maar het COA bemiddelt slechts eenmaal bij huisvesting.
Altijd weer die autochtonen!
Het land uit, allemaal!

Of zijn sommigen hier nu ineens een stuk minder verontwaardigd over deze asociale daad, aangezien het autochtonen betreft? Of wil men nu ineens opheldering over de omstandigheden waaronder dit plaats kon vinden, ipv (zoals wanneer het allochtonen betreft) direct tot een keiharde veroordeling (incl. straffen als verbanning) te komen?
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2002, 16:25
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
'Nieuw-Lekkerland'

Je zal er maar wonen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 16:34
faith666
faith666 is offline
Ik denk dat je hier met de informatie die je hebt geen oordeel over kan maken, de media geeft je het beeld op de manier waarop het meeste aanslaat bij de lezers maar dat is niet altijd even juist.........
Ik vind het sowieso onzin dat iedereen meteen een oordeel overal over heeft, omdat het buitenlanders zijn ofzo.......kijk eens verder!
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 16:53
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
zo hoort het

Nederland voor de nederlanders! Trap die tasjesdieven het land uit!

Lang leve de nieuwe cultuur van alles mag maar gezegd worden!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 17:56
nps
Avatar van nps
nps is offline
Precies! Die rotallochtonen zullen wel weer het 1 of ander hebben uitgehaald! Gooi maar lekker hun huis en leven aan stukjes, hoor! Lang leve de Nederlanders, de schatten!
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 22:59
Jan-Diederik
Jan-Diederik is offline
'Ik heb een toe-toe-toeter, op m'n waterrrscooter
En dan toe-toe-toeter ik naar jou'

Hup Holland Hup
__________________
Project Mayhem
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 00:10
Verwijderd
Zo zou Pim het gewild hebben
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 09:10
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
faith666 schreef:
Ik denk dat je hier met de informatie die je hebt geen oordeel over kan maken, de media geeft je het beeld op de manier waarop het meeste aanslaat bij de lezers maar dat is niet altijd even juist.........
Ik vind het sowieso onzin dat iedereen meteen een oordeel overal over heeft, omdat het buitenlanders zijn ofzo.......kijk eens verder!
Daar ben ik het mee eens. Wij lezen hierover alleen maar in de krant, wij zijn daar nooit geweest e.d. en weten er dus niet genoeg van af om over te oordelen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 10:21
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
*doet mee sarkastisch*

Als de overheid het niet doet, doen we het zelf wel
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 11:49
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Daar ben ik het mee eens. Wij lezen hierover alleen maar in de krant, wij zijn daar nooit geweest e.d. en weten er dus niet genoeg van af om over te oordelen.
Dat vonden velen bij die ' verkrachting' van dat 14-jarige meisje niet
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 13:34
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Dat vonden velen bij die ' verkrachting' van dat 14-jarige meisje niet
Sad but true..
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 13:38
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Dat vonden velen bij die ' verkrachting' van dat 14-jarige meisje niet
ik vind deze zaak, net als de verkrachting, gewoon belachelijk en de daders hier moeten ook gewon flink gestraft worden + een heropvoedingscursus.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 17:03
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
ik vind deze zaak, net als de verkrachting, gewoon belachelijk en de daders hier moeten ook gewon flink gestraft worden + een heropvoedingscursus.
De daders van de verkrachting ook? Het meisje zelf dus?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 19:40
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Jammer genoeg nemen mensen veel te snel een toevlucht tot het vooroordeel.

Pas als je je echt in de zaak verdiept hebt (ooggetuigenverslagen, achtergronden van de daders, etc.) kan je er over oordelen.

De krant geeft niet genoeg informatie, die al door iemand anders samengesteld is (weliswaar objectief, maar dat terzijde).
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 20:29
faith666
faith666 is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Jammer genoeg nemen mensen veel te snel een toevlucht tot het vooroordeel.

Pas als je je echt in de zaak verdiept hebt (ooggetuigenverslagen, achtergronden van de daders, etc.) kan je er over oordelen.

De krant geeft niet genoeg informatie, die al door iemand anders samengesteld is (weliswaar objectief, maar dat terzijde).

Ik ben het met je eens maar de rest wil het overduidelijk niet begrijpen, hebben hun oordeel gewoon veelste snel klaar....
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 21:23
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef:
Jammer genoeg nemen mensen veel te snel een toevlucht tot het vooroordeel.[..]
Leg me eens uit waar d'r hier toevlucht word genomen tot welk vooroordeel ?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 22:23
Verwijderd
Geloof dat een groot deel van de mensen bovenaan deze topic ook een vooroordeel heeft: dat de mensen die altijd kwaad reageren op een misdaad van een allochtoon, het ineens niet meer erg vinden, wanneer een autochtoon het heeft gedaan.

Verder: wanneer iemand altijd de zaak helemaal grondig had moeten doorzoeken, voordat hij/zij een oordeel zou hebben, dan zou het stil worden in Nederland...De rechter moet het maar grondig uitzoeken. Maar als ik dit artikel alleen lees, dan is het voor mij wel duidelijk dat een aantal mensen hier duidelijk de fout in zijn gegaan.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 09:13
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Geloof dat een groot deel van de mensen bovenaan deze topic ook een vooroordeel heeft: dat de mensen die altijd kwaad reageren op een misdaad van een allochtoon, het ineens niet meer erg vinden, wanneer een autochtoon het heeft gedaan.
Ik heb inderdaad dat vooroordeel, gebaseerd op vele posts van mensen hier die alle allochtonen over een kam scheren en ondertussen volledig kritiekloos tegenover zichzelf staan.

Maar in dit topic hebben deze mensen duidelijk de kans om zich te verdedigen, en nou zie je ze ineens niet.....
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-11-2002, 09:55
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
faith666 schreef:
Ik ben het met je eens maar de rest wil het overduidelijk niet begrijpen, hebben hun oordeel gewoon veelste snel klaar....
you would'nt know sarcasm if it hit you in the face
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 11:01
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Geloof dat een groot deel van de mensen bovenaan deze topic ook een vooroordeel heeft: dat de mensen die altijd kwaad reageren op een misdaad van een allochtoon, het ineens niet meer erg vinden, wanneer een autochtoon het heeft gedaan.
Zo zwart-wit is het niet, maar het is wel opvallend dat als er een allochtoon van een misdaad wordt verdacht, zo'n topic heel wat meer verontwaardigde reacties opleverd dan wanneer het om een autochtoon gaat.

On-topic: veel valt er over deze zaak niet te zeggen, we hebben wat weinig informatie, maar als dit zich daadwerkelijk op deze manier heeft afgespeeld is het een zeer kwalijke zaak.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 11:30
Verwijderd
Het gezin vluchtte vier jaar geleden uit Azerbeidzjan. Het kreeg in oktober via bemiddeling van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) een huis toegewezen in Nieuw-Lekkerland.



het zijn ook echt een stel domboos daar bij het centraal orgaan opvang asielzoekers. de kans dat zoiets gebeurt in een gedegenereerd griffodorp is gewoon te groot, dat kunnen ze van te voren weten.
zoiezo is dit in een kleine gemeenschap snel mogelijk, ik zou ook niet met mn gezin in een klein dorp in azerbadjan gaan wonen.
ach die jongeren zijn gewoon imbicielen, ik heb genoeg ervaringen met zulke kutboeren.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 11:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Stomme KUT-autochtonen!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 13:24
dude-w-m-c
dude-w-m-c is offline
Dit is echt zo dom bij mij hier in Tilburg durf ik ( autochtoon ) ook niet in bepaalde buurten te komen en daar hoor ik niemand over!!!! Nu is er een buitenlander weggejaagd en hebben alle Nederlanders het ineenkeer gedaan.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 13:31
dude-w-m-c
dude-w-m-c is offline
Ik ben laatst door 6 turken in elkaar geslagen dat kwam niet in de krant dat is 'normaal' Nu is er een famillie weggejaagd!!!!!!!! Zo dom echt.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 16:10
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
dude-w-m-c schreef:
Ik ben laatst door 6 turken in elkaar geslagen dat kwam niet in de krant dat is 'normaal' Nu is er een famillie weggejaagd!!!!!!!! Zo dom echt.
ik ben door 3 autochtonen in elkaar geslagen dat komt ook niet in de krant
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2002, 16:23
Verwijderd
Citaat:
dude-w-m-c schreef:
Dit is echt zo dom bij mij hier in Tilburg durf ik ( autochtoon ) ook niet in bepaalde buurten te komen en daar hoor ik niemand over!!!! Nu is er een buitenlander weggejaagd en hebben alle Nederlanders het ineenkeer gedaan.
dat ligt dan aan jou denk ik, ik durf overal te komen in tilburg geen probleem, er zijn inderdaad probleembuurten waar je liever wegblijft, maar er niet doorheen durven is een zeer groot woord hoor.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 17:16
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
dude-w-m-c schreef:
Dit is echt zo dom bij mij hier in Tilburg durf ik ( autochtoon ) ook niet in bepaalde buurten te komen en daar hoor ik niemand over!!!! Nu is er een buitenlander weggejaagd en hebben alle Nederlanders het ineenkeer gedaan.
Dan heb je het nieuws niet bepaald goed gevolgd de afgelopen tijd...
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 20:10
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Het is natuurlijk krankzinnig al dat geruzie om afkomst en shit.En vertel me even wat het opbrengt??...ELLENDE
Word er zelf schijt ziek van.
En laten we in godsnaam aan de wet houden.(art.1)
Maar triestig genoeg denken niet alle mensen zo.
En ik wil sommige van jullie 1 ding zeggen.
generaliseer niet zo waardenloos.


Hey yo dames en heren,ik wil jullie 1 ding leren... niet iedereen over 1 kam te scheren.


PEACE MOTHER FUCKERZ!
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 20:43
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:

generaliseer niet zo waardenloos.


Hey yo dames en heren,ik wil jullie 1 ding leren... niet iedereen over 1 kam te scheren.


PEACE MOTHER FUCKERZ!
you would'nt know sarcasm if it hit you in the face
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 00:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:

PEACE MOTHER FUCKERZ!
Nou moe.... als je mensen zo gaat aanspreken, laat vrede nog lang op zich wachten......
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 00:50
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
ik vind deze zaak, net als de verkrachting, gewoon belachelijk en de daders hier moeten ook gewon flink gestraft worden + een heropvoedingscursus.
Zegt TBS je iets? Want de mensen die zulke dingen doen zijn dringend toe aan een psychologisch onderzoek.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 09:51
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Ik heb inderdaad dat vooroordeel, gebaseerd op vele posts van mensen hier die alle allochtonen over een kam scheren en ondertussen volledig kritiekloos tegenover zichzelf staan.

Maar in dit topic hebben deze mensen duidelijk de kans om zich te verdedigen, en nou zie je ze ineens niet.....
o ja? ik kon door omstandigheden tijdelijk niet reageren.

Deze topic die jij nu geplaats hebt is gewoon weer een zielige poging van de linkse kerk om problemen die er met allochtonen zijn te verdoezelen, door een negatief stukje over autochtonen te plaatsen, in de trend van " kijk nu toch eens, die Nederlanders zijn ook geen schatjes" . Alsof dat een excuus is voor het criminele gedrag van veel allochtonen. Waar blijkt trouwens uit dat die lui uit Azerbaidjan zelf niet zijn begonnen? Er staat alleen maar 'de zaak escaleerde'. En door wie dan wel? Maar jij en je linkse bende WILLEN gewoon dat de Nederlanders in dit geval schuldig zijn; dat is immers weer koren op de molen voor de 'weg met ons' politiek.
In ieder geval gefeliciteerd: Aan de reacties van de meeste mensen hier zie ik dat ze weer in die linkse demagogische leugens van jou getrapt zijn! Zalig zijn de onnozelen!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 13:03
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
BARON schreef:

Deze topic die jij nu geplaats hebt is gewoon weer een zielige poging van de linkse kerk om problemen die er met allochtonen zijn te verdoezelen, door een negatief stukje over autochtonen te plaatsen, in de trend van " kijk nu toch eens, die Nederlanders zijn ook geen schatjes" . Alsof dat een excuus is voor het criminele gedrag van veel allochtonen.
Onzin. Is het misschien mogelijk voor jou om de wereld voor één moment niet zo zwart-wit te zien? Dit bericht is niet bedoeld om te verdoezelen of een excuus te leveren, maar mensen te laten NADENKEN. Zo'n bericht als dit is net zo zinnig/zinloos als eentje over allochtonen die iets misdaan hebben. Jouw reactie is typerend voor een aantal mensen, als er iets negatiefs te melden valt over allochtonen is men er altijd als de kippen bij om er schande van te schreeuwen, maar als het om autochtonen gaat wordt het gebagatelliseerd en maakt zich van het probleem af door iets over de linkse kerk te mopperen. De ironie is dat jij problemen met autochtonen probeert te verdoezelen, je meet met twee maten.
Voor de duidelijkheid: of het nou om allochtonen of autochtonen gaat, voor mij zijn die mensen gelijk. In beide gevallen is het een zeer kwalijke zaak. De problemen moeten aangepakt worden, en geen van beide kanten van het probleem mogen verwaarloosd worden. In het verleden zijn sommige partijen inderdaad laks geweest met betrekking tot deze problematiek, maar ik hoop dat men nu wakkergeschud is. (ja, Fortu(y/i)n heeft het probleem in zekere zin inderdaad bespreekbaar gemaakt, alleen de manier waarop vond ik wat minder)

Citaat:
BARON schreef:
Waar blijkt trouwens uit dat die lui uit Azerbaidjan zelf niet zijn begonnen? Er staat alleen maar 'de zaak escaleerde'. En door wie dan wel? Maar jij en je linkse bende WILLEN gewoon dat de Nederlanders in dit geval schuldig zijn; dat is immers weer koren op de molen voor de 'weg met ons' politiek.
Dat is dus het probleem met dit soort beknopte berichten. Het valt moeilijk te zeggen wat er daadwerkelijk gebeurd is. Het is mogelijk dat de familie zich provocerend gedroeg, maar dat weten we niet.
En het is net zo goed zo dat als er iets negatiefs over allochtonen te melden valt, veel mensen gewoon WILLEN dat allochtonen schuldig zijn; Dat is immers koren op de molen voor de 'weg met hun' politiek.
Snap je wat ik probeer te zeggen? Zie bijvoorbeeld de topics over het 'verkrachte' meisje of de 'Marokkaanse' jongens die taxichauffeurs lastig vielen. Doe niet alsof de wens de vader van de gedachte is bij alleen 'de linkse kerk'.

Citaat:
BARON schreef:
In ieder geval gefeliciteerd: Aan de reacties van de meeste mensen hier zie ik dat ze weer in die linkse demagogische leugens van jou getrapt zijn! Zalig zijn de onnozelen!
1337 flaming skillz d00d.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 13:07
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
feit blijft gewoon dat allochtonen vaker negatief in het nieuws komen (niet zeggen dat de media dat wil, want die maken ook de lpf altijd zwart)
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 13:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:
feit blijft gewoon dat allochtonen vaker negatief in het nieuws komen (niet zeggen dat de media dat wil, want die maken ook de lpf altijd zwart)
het is anders wel behoorlijk in om vraagtekens te stellen bij de multiculturele samenleving.
Hetis net zoals bij zinloos geweld: er is niet veel meer geweld, maar sind ser een etiketje op is geplakt (dood meindert tjoelker) is hetwel veel vaker in het nieuws gekomen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 23:52
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Zielig gedoe
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-12-2002, 08:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
Zielig gedoe
Argumentatie???
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 19:47
Imir
Imir is offline
Over de "criminele-allochtonen" discussie, allochtonen plegen wel iets vaker misdaden dan autochtonen, maar dit heeft eigenlijk vooral te maken met verschil in situatie (werk, opleiding etc.). Als je in de gegevens rekening houdt met omgevingsfactoren als opleiding en werkniveau (mensen met meer of minder kansen) is er nauwelijks verschil tussen allochtonen en autochtonen in dezelfde situatie. Verder vind ik het een heel ernstig bericht, waarvan ik, in combinatie met oudere berichten over bijvoorbeeld het uit zijn huis verjagen van een vermeende pedofiel, of het door de buurtbewoners gewelddadig ontruimen van een kraakpand. Kortom het wegpesten van allerlei mensen die "niet in de buurt passen" (allochtonen, homo-paren, krakers etc.) steeds meer het idee krijg dat mensen in Nederland weer eigen rechter gaan spelen. Het kan natuurlijk ook zijn dat er in de media meer aandacht aan besteed wordt, maar al dit "ordehandhavend" en "vaderlandslievend" gedrag van mijn medelandsbewoners geeft mij nu niet bepaald een veilig gevoel. En ik vind persoonlijk een volstrekt autochtoon achterstandsbuurtje bij mij in de buurt 's avonds stukken enger dan de wijken waar veel allochtonen wonen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.