Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2002, 16:43
Santje03
Santje03 is offline
Hoi,
Zouden jullie je (beargumenteerde) mening willen geven over de volgende stelling:
Leerlingen moeten meer respect voor docenten tonen om de vlucht van leraren uit het onderwijs te stoppen.
B.v.d.!!!
__________________
vriendelijke groeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2002, 17:20
SugarBooger_=w=
SugarBooger_=w= is offline
Bwoah, is wel een goede stelling. De mentaliteit van leerlingen gaat gewoon steeds verder achteruit. Ieder jaar wordt het slechter. Dat is de kern van al de problemen en zolang de leerlingen geen betere moraal krijgen wordt het lerarenberoep niet aantrekkelijker. Het bij de kern aanpakken lijkt me een goede oplossing, maar dit is dus niet de kern, dit is de uiteindelijke uitkomst.

Hoe leerlingen een betere moraal kunnen krijgen..... tja, harder aanpakken, maar daar is het te laat voor, nu gaan leerlingen zich juist harder verzetten tegen een harde aanpak. Wat een oplossing is, is als leraar zelf 'leuk lesgeven'. Daaronder versta ik niet alleen leuk les voor de leerlingen, zodat die zich beter gaan gedragen, maar ook een les waarin de leraar zelf plezier heeft, zelf zijn 'ei' kwijt kan. Minder bureaucratie, laat die leraren zelf een wat initiatief tonen. Dat is de oplossing!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 17:34
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
het zal misschien wel iets helpen maar ik denk dat er belangrijkere redenen zijn waarom er zo weinig leraren zijn. (die mensen gaan niet voor niets regelmatig staken )
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 17:44
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Het is niet de taak van de leerlingen om leraren naar het onderwijs te halen.
Daarnaast vind ik wel dat leerlingen wat meer respect moeten tonen, maar nogmaals niet om leraren te strikken.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 17:59
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Meer geld, meer leraren.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 18:19
NN
NN is offline
Als docenten op een goede manier met leerlingen om gaan worden ze doorgaans wel met respect behandeld. Het is de docent die er voor wordt betaald om de leerlingen op te leiden en hij is dus ook een beetje mede-opvoeder. Een stenge aanpak heeft een resultaat dat tegenover het gewenste staat.

Mijn eigen ervaringen zijn dat docenten die op een amicale wijze met hun leerlingen omgaan meer respect verkrijgen dan de autoritaire docent die met u en meneer wenst te worden aangesproken en leerlingen in rijtjes neerzet.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 18:30
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Sommige leerlingen zouden inderdaad wel wat meer respect mogen tonen voor de leraren. Gelukkig toont het merendeel van de leerlingen, ondanks dat sommige mensen anders beweren, nog wel respect voor leraren als zij respect voor hun tonen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 19:05
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
SugarBooger_=w= schreef:
Bwoah, is wel een goede stelling. De mentaliteit van leerlingen gaat gewoon steeds verder achteruit. Ieder jaar wordt het slechter.
Ik denk dat dat wel meevalt. In de prehistorie waren er erg veel mensen die andere mensen in elkaar sloegen. In de middeleeuwen waren de mensen ook niet zo vriendelijk tegen elkaar. Het respect voor leraren zou eeuwen geleden waarschijnlijk niet veel beter zijn dan nu. Ik denk dus dat het niet zo veel verschil uitmaakt. Wat wel verschil uitmaakt is dat de media de mensen vertelt dat het steeds slechter gaat. Ik geloof wel dat je een beetje gelijk hebt, in het verzuilde Nederland van 1900-1950 waren de kindertjes wel wat 'beter' opgevoed en was er ook wel wat meer respect voor leraren.

Anno 2002 is er waarschijnlijk wel wat minder respect voor leraren, maar dat komt vooral door de maatschappij en samenleving van nu denk ik. Wat ik wil zeggen is dat je niet moet geloven dat alles zo snel achteruit gaat.

Je hebt goede tijden en wat slechte tijden die elkaar afwisselen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 19:58
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
het was toch zo dat franse leraaren aanzienlijk meer verdienden?

volgens mij zit het gewoon in het geld. Verdienen ze meer, meer aanzien, meer mensen voor de baan.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 20:02
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Ik denk dat dat wel meevalt. In de prehistorie waren er erg veel mensen die andere mensen in elkaar sloegen. In de middeleeuwen waren de mensen ook niet zo vriendelijk tegen elkaar. Het respect voor leraren zou eeuwen geleden waarschijnlijk niet veel beter zijn dan nu. Ik denk dus dat het niet zo veel verschil uitmaakt. Wat wel verschil uitmaakt is dat de media de mensen vertelt dat het steeds slechter gaat. Ik geloof wel dat je een beetje gelijk hebt, in het verzuilde Nederland van 1900-1950 waren de kindertjes wel wat 'beter' opgevoed en was er ook wel wat meer respect voor leraren.


Het gros van de kindertjes in de jaren 1900-1950 konden alleen braaf ja en amen zeggen. Dat vind ik niet goed opgevoed... Ja ze luisterden, maar dat vind ik absoluut geen hoog ideaal ofzo.

Citaat:
S@nder schreef:
Anno 2002 is er waarschijnlijk wel wat minder respect voor leraren, maar dat komt vooral door de maatschappij en samenleving van nu denk ik. Wat ik wil zeggen is dat je niet moet geloven dat alles zo snel achteruit gaat.
Agreed

Citaat:
S@nder schreef:
Je hebt goede tijden en wat slechte tijden die elkaar afwisselen.
Ik denk niet dat dit een slechte tijd is. Leraren moeten geen respect krijgen op basis van het beroep dat zij kozen, maar om hoe ze daar invulling aan geven. Jij word toch ook boos als de tandarts je hele gebit verprutst, of een politie agent zo maar willekeurig bonnen gaat uitdelen?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 01:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Schikbarende haat onder Marokkaanse jeugd
DEADLOCKED
353 24-12-2004 21:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het Interview: Mohammed Cheppih
BiL@L
61 04-05-2003 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.