Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2003, 15:33
Verwijderd
ik zit in 4vwo.. ik weet zeker dat ik dit jaar niet haal en als dat idd niet gebeurd moet ik dus van school af..

mijn ouders hebben het helemaal gehad met mijn school..ze willen me dan ook het volgende jaar niet op een andere middelbare school zetten. En zelfs als dat zou gebeuren geloof ik dat het niet veel helpt.
Om het kort te zeggen: ik heb zoon graf hekel aan school..Ik ben gewoon geen schoolkind.

ik wil graag zodra het kan het leger in.Dat wil ik al vanaf mn 11de en nu nog steeds.

Maar omdat ik dit jaar pas 16 word..moet ik nog minstens 1 dag in de week naar school

weten jullie wat voor opleiding ik dan kan doen?

thnx suusjuhhh

Ps: sorry voor het warrige verhaal..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2003, 15:36
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ik weet eigenlijk niet of je met 4VWO een MBO-opleiding kan volgen, maar dat zou wel een goede oplossing zijn.

Waarom ging het niet op je middelbare school? Heb je moeite met leren, was de stof te moeilijk oid?

Stop in ieder geval niet met leren, een diploma achter de hand kan heel handig zijn. Succes.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:40
Verwijderd
(komen we weer denk iedereen) Ik heb dus een hoger iq dan normale mensen..eigelijk was ik blijven zitten maar daardoor hebben ze me toch in de 4de een kans gegeven. Ik haal dit jaar toch echt niet..ik voel me doodongelukkig.. Dus eigelijk moet de stof niet te moeilijk zijn, maar op de een of andere manier leer ik niet goed en past de onderwijs methode niet bij mij..

je kunt alleen op het mbo komen als je een overgangs bewij hebt van 3 naar 4 vwo..maar doordat ik eigelijk niet over was gegaan afgelopen jaar (van 3 naar 4) weet ik niet of ik dat nou wel of niet heb...

suusjuhhh
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:43
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Aha, hebben je ouders dan geen speciale school overwogen? Is je IQ hoger dan gemiddeld, of ben je hoogbegaafd? Als je hierna weer een opleiding gaat volgen wat beneden je vermogen ligt, krijg je weer dezelfde problemen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:46
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Als je over bent gegaan, dan mag je wel gewoon naar mbo hoor..mag trouwens (hier tenminste) ook met overgang naar 4 havo! Dus als je daarvoor wel goede punten had...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:48
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
ik denk dat het zo wie zo handig is om een diploma te hebben
of het nu mavo, havo of vwo is
ja als je vwo moet kunnen, dan zou dat natuurlijk het beste zijn
maar wil dat om de een of andere reden niet zou ik toch eerst havo of desnoods mavo proberen te halen, en dat echt met een diploma af te sluiten

maar ik moet toegeven dat ik me er niet ontzettend in verdiept heb verder
dus alle (en andere) mogelijkheden weet ik ook niet
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:53
Verwijderd
nee mkjn ouders hebben daar nooit aan gedacht. in de kleuterklas wilden ze me al laten testen, maar hebben het toen niet om 1 of andere vaga reden gedaan. nu is het iets meer dan een jaar geleden dat ik getest ben. ik heb dus een iq van 135. dus maakt zelf maar uit of je me hoogbegaafd vind..anders krijgen we hetzelfde gezeur als die andere topic
dus we hebben het verder ook niet geweten. maar ik ben dus vroig jaar met 14 minpunten overgegaan... dus ik weet niet of ik daarmee naar het mbo mag!

liefs suusjuhhh
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:54
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
Ciskaatje schreef:
ik denk dat het zo wie zo handig is om een diploma te hebben
of het nu mavo, havo of vwo is
ja als je vwo moet kunnen, dan zou dat natuurlijk het beste zijn
maar wil dat om de een of andere reden niet zou ik toch eerst havo of desnoods mavo proberen te halen, en dat echt met een diploma af te sluiten

maar ik moet toegeven dat ik me er niet ontzettend in verdiept heb verder
dus alle (en andere) mogelijkheden weet ik ook niet
Huh waarom mavo halen als je dat eigenlijk al hebt...dat overgangsbewijs (rapport) is ongeveer hetzelfde als een mavo diploma..En havo of mbo...tsjah soms is mbo toch echt wat gunstiger...maar dat heb ik ergens in een andere topic ook al beetje geprobeerd uit te leggen...Ik wist van mezelf trouwens ook dat als ik naar de havo zou gaan het evengoed 10 keer niets zou worden..weet niet hoe dat bij ~*Suusjuhhhhh*~ zit..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:55
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef:
maar ik ben dus vroig jaar met 14 minpunten overgegaan... dus ik weet niet of ik daarmee naar het mbo mag!

liefs suusjuhhh
14 minpunten? wat wilt dat zeggen?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:56
Verwijderd
het word zowieso nix.. ik kan niet onder mijn niveau nqaar school, want dan haal ik het niet.. ik zie als enige oplossing iets wat me zodanig intresseerd, dat ik het wel volhou... een gerichtere opleiding dus..

al wel heel erg bedankt voor jullie reacties!

suusjuhhh
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef:
14 minpunten? wat wilt dat zeggen?
14 minpunten op mn rapport..dus bijv een 5 is 1 minpunt en een 4, 2 en een drie zijn er 3.. en dan over de vakken verspreid.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:57
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Je wilt het leger in he?
maar kan dat niet met mavo? Dan kun je daar toch ook opleidingen volgen? of niet?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:58
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef:
14 minpunten op mn rapport..dus bijv een 5 is 1 minpunt en een 4, 2 en een drie zijn er 3.. en dan over de vakken verspreid.
O ja, maar op je rapport? of gewoon in het hele jaar?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:59
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Weet je wat je moet doen, je school niet afmaken en de rest van je leven vakken vullen, of achter de kassa zitten, of schoonmaken, of in 't cafe van de hema gaan werken. Daar bereik je wat mee zeg!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:59
Verwijderd
jah.. je kan zonder opleing al t leger in (zonder diploma dan) maare wat moet ik tussen door doen?

suusjuhh
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:00
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
lukas15 schreef:
Weet je wat je moet doen, je school niet afmaken en de rest van je leven vakken vullen, of achter de kassa zitten, of schoonmaken, of in 't cafe van de hema gaan werken. Daar bereik je wat mee zeg!
En weet je wat jij moet doen, even het hele topic doorlezen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:01
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
lukas15 schreef:
Weet je wat je moet doen, je school niet afmaken en de rest van je leven vakken vullen, of achter de kassa zitten, of schoonmaken, of in 't cafe van de hema gaan werken. Daar bereik je wat mee zeg!
Zo wat een nuttig antwoord! En het slaat ook nog eens ergens op...Wat wil je hier nou mee zeggen he? Lees anders eens meer dan de titel ofzo..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:01
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef:
jah.. je kan zonder opleing al t leger in (zonder diploma dan) maare wat moet ik tussen door doen?

suusjuhh
Van nu tot nieuwe schooljaar?
gewoon dit jaar afmaken lijkt mij?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-02-2003, 16:06
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
Janneke1 schreef:
Zo wat een nuttig antwoord! En het slaat ook nog eens ergens op...Wat wil je hier nou mee zeggen he? Lees anders eens meer dan de titel ofzo..
Het stomste wat je kunt doen is je school laten vallen. Je hele toekomst glipt door je handen! En misschien komt het wanhopige topicstartertje wel het goeie pad!!!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:08
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
lukas15 schreef:
Het stomste wat je kunt doen is je school laten vallen. Je hele toekomst glipt door je handen! En misschien komt het wanhopige topicstartertje wel het goeie pad!!!
Lees de topic eens man!
Ze moet wel van school..en ze wil toch ook gewoon iets anders gaan doen!
wanhopige topicstartertje?? En waar slaat dit nou weer op?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:09
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
lukas15 schreef:
Het stomste wat je kunt doen is je school laten vallen. Je hele toekomst glipt door je handen! En misschien komt het wanhopige topicstartertje wel het goeie pad!!!
Topicstarter is hoogbegaafd, het is geen kwestie meer van willen, maar van kunnen. Hoe zou jij het vinden om elke dag naar een school te gaan met verstandelijk gehandicapten (om maar even te relativeren)?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:10
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Topicstarter is hoogbegaafd, het is geen kwestie meer van willen, maar van kunnen. Hoe zou jij het vinden om elke dag naar een school te gaan met verstandelijk gehandicapten (om maar even te relativeren)?
oh jee, mevrouw is hoogbegaafd, dat is zielig
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:12
Verwijderd
thnx thunder

nee ik moet wel dit jaar afmaken , ik bedoel dit jaar hierna.. dan ben ik 16 en dan moet ik nog 1 dag naar school! voordat ik het leger inkan...

suusjuhhh
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:15
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef:
thnx thunder

nee ik moet wel dit jaar afmaken , ik bedoel dit jaar hierna.. dan ben ik 16 en dan moet ik nog 1 dag naar school! voordat ik het leger inkan...

suusjuhhh
Volgens mij telt dan die opleiding van het leger gewoon mee toch?
Misschien moet je daar gewoon wat meer informatie over opzoeken ofzo..Want na de mavo ben je toch ook 16 en gaan veel het leger in?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:15
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
at your service,

dank mag je met je hoogbegaafdheid lekker naar Irak, om omze grote vriend s.h. van zijn troon te stoten

Hoera
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2003, 16:16
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Je bent helemaal niet hoogbegaafd
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:16
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
lukas15 schreef:
oh jee, mevrouw is hoogbegaafd, dat is zielig
Ja dat is zo zielig, kun je je niet voorstellen joh, we zitten elke dag in een hoekje te huilen en zo...We zijn net aliëns he?
Doe niet zo sneu!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:17
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
Janneke1 schreef:
Ja dat is zo zielig, kun je je niet voorstellen joh, we zitten elke dag in een hoekje te huilen en zo...We zijn net aliëns he?
Doe niet zo sneu!
Als je hoogbegaafd bent, doe er dan ook iets mee. Gaan lln helpen die niet goed zijn op school. Elke mongool kan bij 't leger!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:18
Verwijderd
je gelooft het of je geloofd het niet.. en het zal mij een zorg wezen wat jij vind! van mij mag je die f*cking graf 20 punten hebben..dan mag jij lekker hoogbegaafd zijn.. IK HOEF HET NIET, NOOIT GEWILD!!!!!!!! DOE GEWOON GVD NIET ZO KINDERACHTIG!! of geef een nuttige reply of houd gewoon je mond..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:19
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
lukas15 schreef:
Als je hoogbegaafd bent, doe er dan ook iets mee. Gaan lln helpen die niet goed zijn op school. Elke mongool kan bij 't leger!
Nou tis in ieder geval al duidelijk dat jij het tegenovergestelde van hoogbegaafd bent..maar goed..
Kga er verder niet meer op in..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:20
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef:
je gelooft het of je geloofd het niet.. en het zal mij een zorg wezen wat jij vind! van mij mag je die f*cking graf 20 punten hebben..dan mag jij lekker hoogbegaafd zijn.. IK HOEF HET NIET, NOOIT GEWILD!!!!!!!! DOE GEWOON GVD NIET ZO KINDERACHTIG!! of geef een nuttige reply of houd gewoon je mond..
JIJ opent een topic
IK reageer (kritisch)
JULLIE worden boos
Kom dan niet op dit forum
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:20
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
lukas15 schreef:
oh jee, mevrouw is hoogbegaafd, dat is zielig
nee maar het kan wel frustrerend zijn, omdat je een andere manier van leren hebt dan de methode.
verder verwijs is ik je hiervoor naar http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=343612

ontopic: ik dacht dat je minimaal havo moest hebben om het leger in te kunnen, maar dat weet ik niet zeker (daar was een vriend van me nl. mee bezig). kun je geen voorbereidende opleiding op het leger doen op mbo niveau? bij dit soort opleidingen heb je veel praktijk en daar gaat het me neem ik aan bij je om. verder heb je vaak bij dat soort opleidingen minder uren 'les'. (oke, ik weet er idd niets van, maar kan t toch proberen )

edit: euh suusjuh, niet te boos worden... niet goed voor bloeddruk
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:22
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
ja inderdaad, wie weet staat er wel wat over op internet..gewoon ff zoeken!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:22
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
lukas15 schreef:
JIJ opent een topic
IK reageer (kritisch)
JULLIE worden boos
Kom dan niet op dit forum
Jij reageert kritisch? Verdiep je nou maar eerst eens in hoogbegaafde mensen, want je snapt er duidelijk geen snars van.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:23
Verwijderd
minimaal havp in het leger is alleen voor officieren maar niet voor de soldaten..

thnx voor je tip..die site heb ik al bekeken..

iig bedankt voor jullie reacties!!

xxxxx suusjuhhh
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:25
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Jij reageert kritisch? Verdiep je nou maar eerst eens in hoogbegaafde mensen, want je snapt er duidelijk geen snars van.
Kritiek geven is iets anders dan je ergens in verdiepen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-02-2003, 16:26
Verwijderd
nee maar als je niet weet waarover je lult..geef dan geen kritiek, want dan is het toch waardeloos en niet relevant
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:28
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Ik reageer alleen maar om m'n post aantal omhoog te krijgen, verder lul ik gewoon mee maar ik ben het nog steeds niet met jullie eens haha.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:28
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
lukas15 schreef:
Kritiek geven is iets anders dan je ergens in verdiepen.
Jij claimde dat jouw reactie kritisch was, met andere woorden, dat jij bekwaam bent om te oordelen hierover. Volgens mij heb je net heel hard je best gedaan om dat tegendeel te bewijzen.

Daarbij ben je ook nog eens offtopic bezig.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:32
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
fuck you
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:56
Verwijderd
Ben je niet ongelofelijk bang dat je, wanneer je het leger in gaat, te maken krijgt met mensen die jou niet begrijpen? 't Lijkt me geen plaats om naar toe te gaan wanneer je hoogbegaafd oid bent, als ik jou was zou ik eens heel goed m'n best gaan doen op school.. Als je hoogbegaafd bent, richt dat dan op school en zet je leermethode om... Als je 4VWO niet kan halen, omdat je hoogbegaafd bent, zou ik het niet snel hoogbegaafd noemen...
Een beetje intelligent persoon kan zich toch zeker aanpassen?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
En nu allebei kappen met dat gescheld, of iemand krijgt een ban. Of twee iemanden.


Maar goed, Suusjuh, ik heb je geadd op MSN, ik zit ongeveer in dezelfde situatie...
Eigenlijk helemaal...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:56
Verwijderd
misschien kun je thuis gaan studeren.. kun je op je eigen tempo werken en misschien ook wel je eigen vakken kiezen (oude stijl..)
een diploma lijkt me wel erg handig.. En als je nu alsnog heel hard gaat werken de rest van het schooljaar, scheelt dat ook weer een heleboel. Je moet je je er toch leren tegen te verzetten.. later zul je vast ook dingen moeten waar je absoluut geen zin in hebt moet je maar denken.. En als je jezelf niet kan dwingen te werken, laat iemand anders je ertoe dwingen? (en dat kan hoogst irritant zijn ja, maar misschien wel nuttig als je een diploma wilt) Overigens.. bij dat laatste zal zelfstudie ook niet slim zijn..

*hoop geblaat*.. succes iig
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:57
chris9 tje
chris9 tje is offline
hmmz.. er zijn toch verenigingen enzo die de belangen van hoogbegaafden behartigen? kan je daar niet eens dingen gaan vragen, hulp vragen whatever?

want wat andijvie zegt, daar zit wel wat in: ben je niet bang dat je in het leger ook niet echt op de goede plek bent. Ik denk niet echt dat het leger een plek is om hersens te hebben zeg maar.
Maar misschien ook wel niet. Waarom wil je zo graag in het leger?

en uhm..misschien is dit wel een domme opmerking hoor, maar kun je niet de bovenbouw in 1 jaar gaan doen ofzo? Dan heb je toch nog redelijk wat te doen en hoef je je niet te vervelen. Of kun je niet een andere school zoeken waar er dingen te regelen zijn voor hoogbegaafden?

in mijn stad is er bijvoorbeeld een school waar er voor hoogbegaafden extra lessen te volgen zijn over allerlei onderwerpen. Ze zitten dan ook niet bij alle gewone lessen in het rooster.

en uhm... je bent hoogbegaafd, lijkt het je dat niet leuk om te gaan studeren? of ben je anders hoogbegaafd en daardoor niet meer geinteresseerd?

ik kan me best voorstellen dat het onmogelijk is om een jaar te halen als je je doodverveelt.
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 18:22
Verwijderd
ik wilde altijd studerenn nog steeds eigelijk..maar ik ben gewoon geen schoolkind.. en het probleem is dat mn ouders helemaal nix meer voor me willen doen.. zeggen: als het aan ons ligt ga je volgend jaar werken en 1 dag van dat bedrijf een bedrijfsstudie doen..
ik ben maar een arm meisje dus ik kan het zelf ook neit betalen..ik ga wel uitzoeken of ik een beurs kan krijgen, maar ik vrees van niet.

ik wil in het leger eerst ff mn eigen leven op de rails krijgen.. en dan naar de militaire school..dan kan ik een hogere rang krijgen.. . dan een avond opleiding doen voor alsnog vwo..maar dan op mn eigen tempo en niveau. en dan de kms.. dan ben ik officier..

maar ik voel me nu echt diepongelukkig.. dat wil ik eerst beter krijgen..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 18:47
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef:
ik wilde altijd studerenn nog steeds eigelijk..maar ik ben gewoon geen schoolkind.. en het probleem is dat mn ouders helemaal nix meer voor me willen doen.. zeggen: als het aan ons ligt ga je volgend jaar werken en 1 dag van dat bedrijf een bedrijfsstudie doen..
ik ben maar een arm meisje dus ik kan het zelf ook neit betalen..ik ga wel uitzoeken of ik een beurs kan krijgen, maar ik vrees van niet.

ik wil in het leger eerst ff mn eigen leven op de rails krijgen.. en dan naar de militaire school..dan kan ik een hogere rang krijgen.. . dan een avond opleiding doen voor alsnog vwo..maar dan op mn eigen tempo en niveau. en dan de kms.. dan ben ik officier..

maar ik voel me nu echt diepongelukkig.. dat wil ik eerst beter krijgen..
Tis zo lastig. Tis dat je 15 bent enzo. Je bent nog leerplichtig. Anders had ik je groot gelijk gegeven en gezegd stop en ga het leger in. In het leger kan je alle opleidingen volgen die je maar wilt en zij betalen het voor je.

Stoppen hiermee. Uhm dan 1 of 2 jarige cursus doen van iets wat je buiten leger nog interessant vind. Je kan wel op het vwo aankloten maar dat schiet niet op. Kzou gewoon een 1 of 2 jarige cursus doen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:51
Sithan
Sithan is offline
OK als ik het goed begrijp...
A. Je bent hoogbegaafd
B. Je blijft zitten dit jaar
C. Als je blijft zitten dan moet je van school
D. Als je van school moet, hebben je ouders het helemaal gehad.
E. Je wil het leger in.

Mogelijkheden

A. Je werkt je ass off om de boel nog te redden, aangezien je over genoeg intelligentie beschikt is het in theorie mogelijk, alleen is het nu nog een kwestie van motivatie. En wordt vervolgens officier, waardoor je niet tussen allemaal analfabeten hoeft te staan.
B. Je gaat het leger in en wordt simpel kannonnenvoer omdat je je opleiding niet hebt afgemaakt en je kunt niet communiceren met je collega's omdat die er een geheel andere denkstijl op na houden.

Hoe komt t toch dat bij hoogbegaafden mensen er geen motivatie meer te ontdekken is...als je iets wilt, dan moet je wellicht eerst door vervelende tijden om dat doel te bereiken...vind je dat het doel niet waard, dan moet je maar op zoek naar iets waar je het wel waard voor vind.

Je hebt de gave van hoge intelligentie...doe er wat mee

"With great powers...come great responsibilities" of je er nou gevraagd om hebt of niet.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 10:30
Verwijderd
Citaat:
lukas15 schreef:
JIJ opent een topic
IK reageer (kritisch)
JULLIE worden boos
Kom dan niet op dit forum
JIJ moet een ban hebben, bekrompen idioot!


sorry, ik ben een beetje boos.
en ontopic: volgens mij mag je al een mbo-opleiding gaan doen als je van 3V naar 4v bent gegaan.
EN nou moet ik naar gym!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 11:51
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
JIJ moet een ban hebben, bekrompen idioot!


sorry, ik ben een beetje boos.
en ontopic: volgens mij mag je al een mbo-opleiding gaan doen als je van 3V naar 4v bent gegaan.
EN nou moet ik naar gym!
Oh, ik krijg een ban omdat er hier wat mensen zijn die niet tegen kritiek kunnen, brr..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 11:57
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Als je hoogbegaafd bent, richt dat dan op school en zet je leermethode om... Als je 4VWO niet kan halen, omdat je hoogbegaafd bent, zou ik het niet snel hoogbegaafd noemen...
Een beetje intelligent persoon kan zich toch zeker aanpassen?
Dat laatste wel, maar dat eerste is ZULKE onzin. sorry dat ik het zo bot zeg.

Citaat:
Andijvie schreef verder:
Ben je niet ongelofelijk bang dat je, wanneer je het leger in gaat, te maken krijgt met mensen die jou niet begrijpen? 't Lijkt me geen plaats om naar toe te gaan wanneer je hoogbegaafd oid bent, als ik jou was zou ik eens heel goed m'n best gaan doen op school.
Dat eerste ben ik totaal me je eens, maar misschien is structuur en een duidelijke taak hebben wel beter voor een tijdje. Dan kun je je gedachten beter op orde maken. Daarna is het nog 15 keer zo frustrerend dan voor andere mensen.

Citaat:
Sithan schreef:
Hoe komt t toch dat bij hoogbegaafden mensen er geen motivatie meer te ontdekken is...als je iets wilt, dan moet je wellicht eerst door vervelende tijden om dat doel te bereiken...vind je dat het doel niet waard, dan moet je maar op zoek naar iets waar je het wel waard voor vind.

"With great powers...come great responsibilities" of je er nou gevraagd om hebt of niet.
Wanneer het systeem je dwingt volgens bepaalde patronen te denken en te leren en te werken is dat erg frustrerend en kun je niets meer.

@Suusjuh: Kun je ook niet op een andere school iets proberen of zelfstandig naar staatsexamens toewerken, kun je je eigen methode aanhangen en verder het leger in of heb ik nu verkeerde ideeen over het leger
Eigenlijk weet ik ook niets meer
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken spiektips en smoesjes! handig
Couscousje
4 30-10-2017 06:59
De Kantine weerwolfspel #31
twinkebel
500 03-04-2007 20:36
Lifestyle Wat heb je gedaan vandaag ?
Cher
500 22-02-2005 17:36
Psychologie Het grote lucht-je-hart-topic #15
Gothic
329 17-11-2004 10:51
Psychologie wat is depressief zijn en ben ik depri?
Gezeligemeid
27 15-03-2004 21:50
De Kantine smoesjes en spiektips! erg handig!
Couscousje
36 08-09-2003 18:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.