Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2004, 18:31
wdekreij
wdekreij is offline
Hallo,

Ik heb gister een eerste concept gemaakt voor mijn portfolio site.
Here it is:

En hier kun je kijken hoe het (qua formaat) in een browser eruit zal zien..

De robot aan de rechterkant is voor de opvulling, deze wordt heel anders (er komt uiteindelijk wel een variant van deze robot dus) en deze wordt volledig geanimeerd ect. (Dus een bewegende robot ).

Uiteindelijk wordt ie helemaal in Flash gemaakt (Pas als de robot af is).

Graag tips & ideeën hoe ik dit concept kan versterken en verbeteren.

Laatst gewijzigd op 15-07-2004 om 20:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2004, 18:35
Verwijderd
Hoe ga je de animaties verwerken in Flash? Losse plaatjes of geimporteerde avi's? Denk dat de grootte van het bestand wel redelijk oploopt als je op die schaal gaat animeren. Verder netjes concept, lekker simpel en doelgericht.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 18:37
wdekreij
wdekreij is offline
Citaat:
Peperkorrel schreef op 15-07-2004 @ 19:35 :
Hoe ga je de animaties verwerken in Flash? Losse plaatjes of geimporteerde avi's? Denk dat de grootte van het bestand wel redelijk oploopt als je op die schaal gaat animeren. Verder netjes concept, lekker simpel en doelgericht.
Ik ga de robot (dus het stuk in het oranje vierhoek rechts) inladen uit een externe swf denk ik zo (makkelijk aanpasbaar). Ik moet nog kijken hoe ik de bestandsgrote tot het minimum kan beperken, maar tegenwoordig hebben zoveel mensen adsl/kabel ect. dat het niet heel klein hoeft te zijn
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 21:49
Ostard
Ostard is offline
wat doet je robot?

Ik denk dat je wel trouwens de tekst die je daar neer gaat zetten niet zo breed maken ... 5 woorden per regel want als je zo'n tekst ziet dan trek je het al gauw niet meer


Links:
vind trouwens wel dat je met die streepjes het moet centreren want anders is dat kreng wat uit balans. of je vult em compleet uit

maar verder vind ik hem wel netjes niet druk enzo. maar denk wel dat je moet opleten met uitlijnen ...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 22:56
wdekreij
wdekreij is offline
Citaat:
Ostard schreef op 15-07-2004 @ 22:49 :
wat doet je robot?

Ik denk dat je wel trouwens de tekst die je daar neer gaat zetten niet zo breed maken ... 5 woorden per regel want als je zo'n tekst ziet dan trek je het al gauw niet meer


Links:
vind trouwens wel dat je met die streepjes het moet centreren want anders is dat kreng wat uit balans. of je vult em compleet uit

maar verder vind ik hem wel netjes niet druk enzo. maar denk wel dat je moet opleten met uitlijnen ...
Mijn robot krijgt een pose met attribuut die bij dat onderwerp hoort, en bij het switchen van de pagina beweegt hij dus naar de volgende pose.. (Daarna zo min mogelijk, gezien de aandacht dan naar de text moet).

Attributen bij pagina's:
Home: weet ik nog niet, ik denk juist niets.
Portfolio -> Photographs: Een camera-statief waarscheinlijk
Portfolio -> 2d: zo'n ronden houten ding met verf erop (ben naam kwijt).
Portfolio -> webdesign: Een laptop onder zijn armen.
Portfolio -> 3d: Nog geen flauw idee..
About me: Ook nog geen idee
Contact: Brievenbus



Moet de text ook smaller als er normale text komt? Deze text is voor de opvulling, er komt gewoon een kort verhaaltje in NL/Engels (2-talig).

En dat laatste stukje, over het linkergedeelte met uitlijnen, wat bedoel je daar precies mee?

En ook de attributen die bij de robot op elke pagina erbij komt zijn maar wat gedachten, als je denkt een beter idee te hebben hoor ik dat graag!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 23:09
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
vind hem wel hip

maar opzich als het je portfolio is dan neem ik aan dat er een cv inkomt dus ik zou als ik jou was inplaats van about me, cv neerzetten. Komt weer wat profesioneler over

verder hip! dat robotje is gemaakt in klei ofzo? dus alsin stopmotion filmpje?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 09:05
wdekreij
wdekreij is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 16-07-2004 @ 00:09 :
vind hem wel hip

maar opzich als het je portfolio is dan neem ik aan dat er een cv inkomt dus ik zou als ik jou was inplaats van about me, cv neerzetten. Komt weer wat profesioneler over

verder hip! dat robotje is gemaakt in klei ofzo? dus alsin stopmotion filmpje?
Over dat CV zal ik ens nadenken, en de robot is niet gemaakt in klei maar op de pc..

Nog tips voor de lay-out en/of de site in het algemeen?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 09:08
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
wdekreij schreef op 16-07-2004 @ 10:05 :
Over dat CV zal ik ens nadenken, en de robot is niet gemaakt in klei maar op de pc..

Nog tips voor de lay-out en/of de site in het algemeen?
hmm opzich niet... ziet er goed uit
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 09:59
wdekreij
wdekreij is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 16-07-2004 @ 10:08 :
hmm opzich niet... ziet er goed uit
Dank je

Iemand anders die wel iets weet hoe ik dit concept kan verbeteren?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 10:08
Ostard
Ostard is offline
Citaat:
wdekreij schreef op 15-07-2004 @ 23:56 :
Mijn robot krijgt een pose met attribuut die bij dat onderwerp hoort, en bij het switchen van de pagina beweegt hij dus naar de volgende pose.. (Daarna zo min mogelijk, gezien de aandacht dan naar de text moet).

Attributen bij pagina's:
Home: weet ik nog niet, ik denk juist niets.
Portfolio -> Photographs: Een camera-statief waarscheinlijk
Portfolio -> 2d: zo'n ronden houten ding met verf erop (ben naam kwijt).
Portfolio -> webdesign: Een laptop onder zijn armen.
Portfolio -> 3d: Nog geen flauw idee..
About me: Ook nog geen idee
Contact: Brievenbus



Moet de text ook smaller als er normale text komt? Deze text is voor de opvulling, er komt gewoon een kort verhaaltje in NL/Engels (2-talig).

En dat laatste stukje, over het linkergedeelte met uitlijnen, wat bedoel je daar precies mee?

En ook de attributen die bij de robot op elke pagina erbij komt zijn maar wat gedachten, als je denkt een beter idee te hebben hoor ik dat graag!
kheb geen beter idee.. en als ik het zou hebben zou ik het je niet aanraden om tedoen tis jou portfolio namelijk maar goed met uitlijnen enzo.. zeg maar alles een gelijk qua ruimte erm ... kweet ff niet hoe ik hetmoet uit leggen

alles wat links staat sta op gelijk met elkaar links alles wat rechts staat met elkaar gelijk en wat gecentreerd staat alles precies gecentreerd ...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 18:19
wdekreij
wdekreij is offline
Citaat:
Ostard schreef op 16-07-2004 @ 11:08 :

alles wat links staat sta op gelijk met elkaar links alles wat rechts staat met elkaar gelijk en wat gecentreerd staat alles precies gecentreerd ...
Sorry maar ik begrijp die zin niet helemaal? Is het wel helemaal ABN? Als ik het goed begrijp wil je dat alle woorden links en rechts helemaal recht zijn uitgelijnt? dat kan iig niet, dan moet ik woorden halverwege afbreken..

Nog meer mensen tips?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 18:39
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Welke taal is 't?
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 08:55
wdekreij
wdekreij is offline
Citaat:
Jarahh schreef op 16-07-2004 @ 19:39 :
Welke taal is 't?
Volgens mij Latijns, maar ik heb de text maar even gekopieerd voor de opvulling, anders was het zo leeg.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 14:31
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
ja is latijns

lorum ipsum is stukje standaart latijnse tekst dat veel gebruikt word voor dit soort doeleinde zoals ts heeft gedaan
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 12:20
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
niet alle reacties gelezen dus kan zijn dat er al wat dingen genoemd zijn:

uitlijnen:
Het logo, menu en tekst zou je met elkaar kunnen lijnen zodat het wat netter lijkt, je logo bijvooreeld iets stretchen zodat 'ie net zo breed is als het tekstvak. Door iets meer ruimte tussen het logo en het menu te laten lijkt het rustiger, zet het menu bijvoorbeeld precies in het midden tussen het logo en het tekstvak (evenveel witruimte boven/onder)

navigatie:
op welke pagina bevind ik me nu? (zou ik me als gebruiker afvragen, is niet uit het menu op te maken)

concept:
Het is je portfolio site en dus bedoeld om te laten zien wat je kan, ik zou wel wat hoger inzetten dan dit, maak het iets funky'er dan dit (zeg met animatie, meer vormgeving.

vormgeving:
Daarnaast zijn het gewoon twee losse vlakken, verschillend ook nog, linker zonder- rechter met schaduw, iets meer consistentie inbrengen. Probeer er ook een geheel van te maken, koppel de robot aan je menu, dat 'animeert als je over een menuitem gaat.

succes.
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 11:09
Verwijderd
!!! Gebruik je fantasie !!!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 11:39
Ostard
Ostard is offline
Citaat:
J-roen schreef op 19-07-2004 @ 13:20 :
niet alle reacties gelezen dus kan zijn dat er al wat dingen genoemd zijn:

uitlijnen:
Het logo, menu en tekst zou je met elkaar kunnen lijnen zodat het wat netter lijkt, je logo bijvooreeld iets stretchen zodat 'ie net zo breed is als het tekstvak. Door iets meer ruimte tussen het logo en het menu te laten lijkt het rustiger, zet het menu bijvoorbeeld precies in het midden tussen het logo en het tekstvak (evenveel witruimte boven/onder)

navigatie:
op welke pagina bevind ik me nu? (zou ik me als gebruiker afvragen, is niet uit het menu op te maken)

concept:
Het is je portfolio site en dus bedoeld om te laten zien wat je kan, ik zou wel wat hoger inzetten dan dit, maak het iets funky'er dan dit (zeg met animatie, meer vormgeving.

vormgeving:
Daarnaast zijn het gewoon twee losse vlakken, verschillend ook nog, linker zonder- rechter met schaduw, iets meer consistentie inbrengen. Probeer er ook een geheel van te maken, koppel de robot aan je menu, dat 'animeert als je over een menuitem gaat.

succes.
Jij legt uitlijnen temminste makelijk uit ... kon ik niet
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 18:22
wdekreij
wdekreij is offline
Citaat:
J-roen schreef op 19-07-2004 @ 13:20 :
niet alle reacties gelezen dus kan zijn dat er al wat dingen genoemd zijn:

uitlijnen:
Het logo, menu en tekst zou je met elkaar kunnen lijnen zodat het wat netter lijkt, je logo bijvooreeld iets stretchen zodat 'ie net zo breed is als het tekstvak. Door iets meer ruimte tussen het logo en het menu te laten lijkt het rustiger, zet het menu bijvoorbeeld precies in het midden tussen het logo en het tekstvak (evenveel witruimte boven/onder)

navigatie:
op welke pagina bevind ik me nu? (zou ik me als gebruiker afvragen, is niet uit het menu op te maken)

concept:
Het is je portfolio site en dus bedoeld om te laten zien wat je kan, ik zou wel wat hoger inzetten dan dit, maak het iets funky'er dan dit (zeg met animatie, meer vormgeving.

vormgeving:
Daarnaast zijn het gewoon twee losse vlakken, verschillend ook nog, linker zonder- rechter met schaduw, iets meer consistentie inbrengen. Probeer er ook een geheel van te maken, koppel de robot aan je menu, dat 'animeert als je over een menuitem gaat.

succes.
Thnx voor de (veelal) goede tips!!

Ik zal eerdaags deze punten verwerken (nu geen tijd) en dan zal ik het hier posten, thnx !

Citaat:
siebshizzle schreef op 20-07-2004 @ 12:09 :
!!! Gebruik je fantasie !!!
]

Oja, NATUURLIJK!! dat ik daar niet eerder aan dacht, die had ik tot nu toe nog niet gebruikt inderdaad...


Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Centraal] Webdesign & sitechecks topic - [Deel 3]
M@rco
276 19-06-2009 07:36
ARTistiek [Schetsen]
Captain N
28 06-12-2003 18:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.