Oud 15-07-2004, 12:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Moppen maken blondjes (nog) 'dommer'

Uitgegeven: 14 juli 2004 17:36
Laatst gewijzigd: 14 juli 2004 17:36

BERLIJN - Blondjes presteren slechter in intelligentietests na het lezen van moppen over hun vermeende domheid. Dat blijkt uit een studie die Duitse psychologen woensdag hebben gepubliceerd.

Voor het onderzoek werden ongeveer tachtig vrouwen, blonde en niet-blonde, getest op hun geestelijke vermogen om snel en precies te werken. Voordat ze aan de test begonnen, kreeg de helft van de deelneemsters moppen over domme blondjes te lezen.

Zoals: "Waarom maken blondjes al in de supermarkt de verpakkingen open van wat ze hebben gekocht? Omdat er 'hier openen' op staat." "Geen enkele blonde vrouw gelooft dat ze dom is", zei sociaal psycholoog Jens Foerster van de Internationale Universiteit van Bremen. "Maar nadat ze waren blootgesteld aan negatieve stereotypen, waren de blonde deelneemsters opmerkelijk trager in de tests."

Foersters verklaring is dat mensen die te horen krijgen dat ze iets niet goed kunnen, langzamer werken omdat ze harder proberen fouten te voorkomen. "Het onderzoek toont aan dat zelfs vooroordelen die algemeen gelden als onwaar, iemands zelfvertrouwen kunnen ondermijnen", concludeerde Foerster

http://www.nu.nl/news.jsp?n=359200&c=122

--

interessant. Dit zou waarschijnlijk dan ook op kunnen gaan voor vooroordelen in de trant van:
- vrouwen kunnen niet autorijden
- mannen zijn beter in exacte vakken
- brunettes zijn slimmer
- rondborstige dames zijn dommer
- marokkanen zijn crimineler
etc
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2004, 13:15
Miles
Avatar van Miles
Miles is offline
Whaha, nu moet er nog een onderzoek komen of alle skaters lomp zijn.
__________________
Un electrodoméstico es una máquina que realiza algunas tareas domésticas rutinarias
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 13:56
Verwijderd
Hehe, soortgelijk onderzoek toonde aan dat meisjes slechter presteren bij het maken van wiskundesommen in het gezelschap van mannen dan wanneer zij in het gezelschap zijn van vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 16:47
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
het geldt toch vooral op korte termijjn
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 20:06
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Ik vraag me af hoeveel toeval er sprake is bij zulke tests. Ik vind dat ze het nog eens 2 keer moeten herhalen.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 00:34
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2004 @ 13:56 :
Hehe, soortgelijk onderzoek toonde aan dat meisjes slechter presteren bij het maken van wiskundesommen in het gezelschap van mannen dan wanneer zij in het gezelschap zijn van vrouwen.
en de jongens, hoe deden die de wiskunde sommen?
Leuk experiment, eerst meisje met een spijkerbroek en trui aan, dan een test dat ze een kort topje en minirokje aan hebben. Ik gok dat de jongens de wiskunde sommen dan slechter maken
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 01:48
Verwijderd
Blondjes zijn ook dommer. Het is mij ook altijd een volkomen raadsel waarom meisjes blond willen zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 09:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2004 @ 01:48 :
Blondjes zijn ook dommer. Het is mij ook altijd een volkomen raadsel waarom meisjes blond willen zijn.
juist ja...
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 10:29
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2004 @ 01:48 :
Blondjes zijn ook dommer. Het is mij ook altijd een volkomen raadsel waarom meisjes blond willen zijn.
ahum
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 13:29
Ratbout
Avatar van Ratbout
Ratbout is offline
blonde meisjes kunnen best heel slim zijn. ik heb een keer in een vakantie iets met een blonde, mooi meid gehad die slimmer was dan...bijna iedereen die ik ken. Mickey..zo heette ze. Het was echt een Engel.

nooit meer gezien natuurlijk, wel gebeld gechat enzow. Maarruh, ze bestaan dus wel!
__________________
Come on complain, before I miss you.......*professioneel topic killer*
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 14:07
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 16-07-2004 @ 10:29 :
ahum
Citaat:
"Geen enkele blonde vrouw gelooft dat ze dom is", zei sociaal psycholoog Jens Foerster van de Internationale Universiteit van Bremen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 16-07-2004 @ 00:34 :
en de jongens, hoe deden die de wiskunde sommen?
Leuk experiment, eerst meisje met een spijkerbroek en trui aan, dan een test dat ze een kort topje en minirokje aan hebben. Ik gok dat de jongens de wiskunde sommen dan slechter maken
Lol, bij jongens had het geen invloed.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 18:33
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-07-2004 @ 14:11 :
Lol, bij jongens had het geen invloed.
Dat denk ik ook jongens zijn immers altijd dom

ff serieus ze doen die test volgens mij slecht 1 keer, je moet het toch wel wat vaker herhalen als de uitslag van test 1 bijv 90% maakt slechter en 10 % hetzelfd eis met domme blondjes , oke dan zal het mischien wel kloppen , maar er kan sprake zijn van toeval. herhaal het dus dan nog 2 keer.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 18:47
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Geinige test
Klopt vast wel. Als ik gewoon al om mij heen kijk, naar de brunettes en blondjes, valt het toch duidelijk op, dat de blondines vaak "dommer" zijn dan de brunettes. Daar heb je geen test voor nodig om dat te merken.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 21:35
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Er zit vast wel een kern van waarheid in.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 10:22
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Hehe, best grappig idd, stel dat er nu plots megapropaganda komt over hoe lief Marokkanen zijn. Misschien heeft het wel effect ook nog.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 15:32
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
EggeD schreef op 20-07-2004 @ 10:22 :
Hehe, best grappig idd, stel dat er nu plots megapropaganda komt over hoe lief Marokkanen zijn. Misschien heeft het wel effect ook nog.
Ja.. dat je de halve nederlandse bevolking een dusdanige lachstuip geeft dat ze ter plekke dood neervallen.. doe maar niet
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 18:11
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Heel leuk zo'n test. Maar ik kan het wel begrijpen dat de meeste blondjes dommer zijn. Als er zo negatief over je gepraat wordt, ga je dat toch naar een tijdje geloven en naar gedragen. Want ook mensen die hun haar altijd blonderen komen soms ook heel dom over.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals slimme blondjes, vrouwen die goed zijn in rijden en exacte vakken en domme brunettes.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-07-2004, 18:29
Verwijderd
Er lopen gewoon bijna geen blondines op de universiteit rond.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 12:19
Verwijderd
Ze hebben de helft van de vrouwen blondjesmoppen laten lezen, Stel dat van die 80 vrouwen in de test de helft blond was. Dan zou het logisch zijn dat ze 20 blonde en 20 niet-blonde vrouwen die moppen gaven, toch? (je moet immers ook een blonde controlegroep hebben) Zullen die brunettes die wel blondjesmoppen hebben gelezen ook beter gepresteerd hebben, omdat ze zich door die moppen superieur zijn gaan voelen?

(en jongens, het gaat hier helemaal niet om of blonjes echt dommer zijn..)
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-07-2004 @ 18:29 :
Er lopen gewoon bijna geen blondines op de universiteit rond.
yeah right.. ik ga er maar vanuit dat je dat niet serieus bedoelde.

Verder ben ik het met krullevaar eens, het staat er nogal vaag in dat artikel, je kunt er alleen harde conclusies uit trekken als ze het zo hebben gedaan als jij zegt. Maar dat staat er iig niet bij.. beetje vaag..

En inderdaad gaat het er niet om of blondjes nou echt dommer zijn, het gaat erover of je slechter presteert als je vantevoren hebt gehoord dat je dom bent oid.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 22-07-2004 @ 12:44 :
En inderdaad gaat het er niet om of blondjes nou echt dommer zijn, het gaat erover of je slechter presteert als je vantevoren hebt gehoord dat je dom bent oid.
Maar dat zogenaamde Pygmalion-effect is al lang bewezen, dus dit is alleen maar een (leuke, grappige?) manier om dat aan te tonen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 23:31
dls
Avatar van dls
dls is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 22-07-2004 @ 12:44 :
Het gaat er niet om of blondjes nou echt dommer zijn, het gaat erover of je slechter presteert als je vantevoren hebt gehoord dat je dom bent oid.
idd
het kan dus ook met bv brunettes. door ze te laten merken dat brunettes ook heel dom zijn
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 23:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-07-2004 @ 18:29 :
Er lopen gewoon bijna geen blondines op de universiteit rond.
In mijn jaar zitten twee meisjes, beiden zijn blond.

Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 02:27
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 22-07-2004 @ 12:44 :
yeah right.. ik ga er maar vanuit dat je dat niet serieus bedoelde.

(...)
Er zit niet echt een bedoeling in die zin. Het was een constatering. Ik nodig je uit om bij ons te komen kijken, ik garandeer je dat je tot dezelfde conclusie komt.

Nu weet je bij meisjes natuurlijk nooit zeker wat hun echte haarkleur is. Maar ook in dat geval kun je zeggen dat ze in elk geval makkelijk beïnvloed worden door het (voor)oordeel dat blondjes dommer zijn, want ze proberen het te maskeren. Bewust of onbewust.

@ Mephostophilis: bij mijn broertje in het jaar (komend jaar 2ejaars technische natuurkunde @ UTwente) zitten er welgeteld drie. Twee brunettes en een aziatische.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2004, 00:17
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2004 @ 02:27 :
@ Mephostophilis: bij mijn broertje in het jaar (komend jaar 2ejaars technische natuurkunde @ UTwente) zitten er welgeteld drie. Twee brunettes en een aziatische.
In mijn jaar zitten daarentegen een vijftal meisjes waarvan een tweetal zeker blond is. Dus ik zie ook weinig blonde meisjes op de universiteit... Offtopic: Niet dat ik een erg hoge pet heb van het gemiddelde universitaire onderwijs trouwens.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 01:19
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Het zet mij wel aan het denken. Messchien is het wel waar.
Men moet andere voorordelen bedenken van dieren die voelen zich tenminste niet down
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 09:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Vice schreef op 21-07-2004 @ 18:11 :
Heel leuk zo'n test. Maar ik kan het wel begrijpen dat de meeste blondjes dommer zijn. Als er zo negatief over je gepraat wordt, ga je dat toch naar een tijdje geloven en naar gedragen. Want ook mensen die hun haar altijd blonderen komen soms ook heel dom over.
ik heb ze ook eens geblondeerd (jaja) en toen kreeg ik heel vaak te horen: waarom doe je dat - wil je dom zijn ofzo?

Waarop ik altijd zei: da's toch positief? Dan denken mensen dat ik dom ben en dan begin ik te praten over iets en dan staan ze met de mond vol tanden van verbazing.

Nu weer terug als brunette moet ik me steeds bewijzen dat ik inderdaad zo slim als mijn haar bruin is
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 12:16
Upke
Upke is offline
Vind je het gek? Als iemand vlak voor een proefwerk tegen jou verteld dat je een mislukkeling bent en nooit een voldoende kan halen, dan is het niet gek nee dat je dan ook slechter presteert.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 13:34
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Die grappen zijn gewoon een excuus om je eigen domheid te verbergen.
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 19:05
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-07-2004 @ 09:26 :
ik heb ze ook eens geblondeerd (jaja) en toen kreeg ik heel vaak te horen: waarom doe je dat - wil je dom zijn ofzo?

'k zeg meestal juist: 'eindelijk je haarkleur is aangepast aan je inteligentie
nou ben 'k zelf ook (donker) blond hoor, en in de zomer zijn m'n voorste haarplukken zelfs lichtblond
en toch vind 'k mezelf slim
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 21:26
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
@ Nare Man: Er zijn simpelweg veel minder mensen met blond haar dan bijvoorbeeld bruin haar. Dus wat jij zegt slaat werkelijk waar helemaal nergens op. Daarnaast zijn vrouwen die hun haar blond verven, nu eenmaal vaker 'bepaalde types'. Dit is niet vervelend bedoeld hoor, maar je ziet het toch vaker.

Blondjes 'sterven uit' trouwens. Het gen voor blond haar is niet dominant, waardoor de kans groot is dat het gen v.d andere haarkleur 'wint'.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 03:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
StarGirl schreef op 06-08-2004 @ 21:26 :

Blondjes 'sterven uit' trouwens. Het gen voor blond haar is niet dominant, waardoor de kans groot is dat het gen v.d andere haarkleur 'wint'.
Hoe zijn blondjes ueberhaupt ontstaan dan?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 10:54
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Hoe zijn nu uitgestorven diersoorten ooit ontstaan? De theorie v.d sterkeren overleven zou er niet zijn als er nooit zwakkeren zouden zijn geweest. Het proces van 'uitsterven' is nog bezig.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 11:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
StarGirl schreef op 07-08-2004 @ 10:54 :
Hoe zijn nu uitgestorven diersoorten ooit ontstaan? De theorie v.d sterkeren overleven zou er niet zijn als er nooit zwakkeren zouden zijn geweest. Het proces van 'uitsterven' is nog bezig.
Njah, ik vind t vreemd dat gezien volgens de evolutietheorie de mens waarschijnlijk van een voorouder uit Afrika stammen (en gezien het klimaat e.d. lijkt het me logischer dat die donker was en niet licht (zowel van huidskleur als haarkleur) dat er wel opeens blondjes zijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-08-2004 @ 11:30 :
Njah, ik vind t vreemd dat gezien volgens de evolutietheorie de mens waarschijnlijk van een voorouder uit Afrika stammen (en gezien het klimaat e.d. lijkt het me logischer dat die donker was en niet licht (zowel van huidskleur als haarkleur) dat er wel opeens blondjes zijn.
Dat is helemaal niet zo vreemd. Het heeft te maken met UV-straling. De mens heeft een zekere hoeveelheid UV-straling nodig om vitamine D aan te maken. In warme landen dicht bij de evenaar is meer UV-straling dan in landen dichtbij de poolcirkel. Daarom hebben de mensen die dichter bij de poolcirkel wonen een lichtere huidskleur, zodat er minder UV-straling wordt geabsorbeerd. Te veel UV-straling is ook weer niet goed, i.v.m. verbranden van de huid, kanker etcetera.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-08-2004, 13:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-08-2004 @ 13:06 :
Dat is helemaal niet zo vreemd. Het heeft te maken met UV-straling. De mens heeft een zekere hoeveelheid UV-straling nodig om vitamine D aan te maken. In warme landen dicht bij de evenaar is meer UV-straling dan in landen dichtbij de poolcirkel. Daarom hebben de mensen die dichter bij de poolcirkel wonen een lichtere huidskleur, zodat er minder UV-straling wordt geabsorbeerd. Te veel UV-straling is ook weer niet goed, i.v.m. verbranden van de huid, kanker etcetera.
ja doh
dat is niet vreemd

wat ik vreemd vond is dat blondjes opeens onstaan zijn

en ik geloof dus ook niet dat blondjes zullen uitsterven (zolang t klimaat niet drastisch verandert).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 13:49
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Na nog even wat gezocht te hebben, blijkt dat dit een punt van de discussie is. De wetenschappers zijn het (weer eens) niet met elkaar eens.

Hier staat nog een artikel. Ik weet nu ook niet meer wat klopt. Ik heb niet zoveel verstand van erfelijkheid, tja, beetje blond he
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 13:56
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 07-08-2004 @ 13:49 :
Na nog even wat gezocht te hebben, blijkt dat dit een punt van de discussie is. De wetenschappers zijn het (weer eens) niet met elkaar eens.

Hier staat nog een artikel. Ik weet nu ook niet meer wat klopt. Ik heb niet zoveel verstand van erfelijkheid, tja, beetje blond he
Jaja. Dat is niets nieuws. Maar ik geloof er niets van. Ten eerste omdat het volgens mij niet zo precies te berekenen is, wanneer blondjes zouden uitsterven. Dat hangt van zoveel factoren af; wie met wie kinderen krijgt, hoe vaak, enzovoort...
Ten tweede denk ik dat het uitsterven wel meevalt, omdat in gebieden waar blonde mensen wonen, ze ook onderling voortplanten, en het recessieve gen gewoon blijft bestaan. Voorlopig tenminste.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 19:56
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
en hoe zit het dan met roodharigen enzo?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 16:53
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Ik vraag me af hoeveel kans er is als je moeder bruin haar heeft , maar wel een blonde haar gen heeft. De vader heeft alleen blonde genen.

Sorry, dat ik de vraag zo vaag stel.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met andere haarkleuren zit.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 10-08-2004 @ 16:53 :
Ik vraag me af hoeveel kans er is als je moeder bruin haar heeft , maar wel een blonde haar gen heeft. De vader heeft alleen blonde genen.
Ik weet hoe hoe het echt met blond haar zit, maar uitgaande van jouw voorbeeld en als het "simpel" zou zijn is het:
(BR = bruin BL = blond)
moeder: BR-BL
vader: BL-BL
Als ze kinderen krijgen: 2 BR-BL, 2 BL-BL
Dus 50% kans op een blond kindje en 50% kans op een bruinharig kindje die toch een blond-gen heeft.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 22:57
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 10-08-2004 @ 20:41 :
Ik weet hoe hoe het echt met blond haar zit, maar uitgaande van jouw voorbeeld en als het "simpel" zou zijn is het:
(BR = bruin BL = blond)
moeder: BR-BL
vader: BL-BL
Als ze kinderen krijgen: 2 BR-BL, 2 BL-BL
Dus 50% kans op een blond kindje en 50% kans op een bruinharig kindje die toch een blond-gen heeft.
Ja, logisch. thankx. En 25% kans op 2 kinderen met blond haar. Oké
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 23:07
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
omg..

wat een onzin, weet je hoeveel meisjes er blond zijn? Dat wil dan dus zeggen dat hun allemaal "dom" zijn?

Ik heb zelf trouwens bruin haar, maar ik ken genoeg meisjes mét blond haar die "slim" zijn.

"alle belgen zijn dom" dat is ook zo'n stelling. En om nou te zeggen dat belgen dom zijn ?
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 23:26
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 10-08-2004 @ 23:07 :
omg..

wat een onzin, weet je hoeveel meisjes er blond zijn? Dat wil dan dus zeggen dat hun allemaal "dom" zijn?

Ik heb zelf trouwens bruin haar, maar ik ken genoeg meisjes mét blond haar die "slim" zijn.

"alle belgen zijn dom" dat is ook zo'n stelling. En om nou te zeggen dat belgen dom zijn ?
Op ironische en onbewuste wijze werp je in ieder geval al omver dat alleen blondjes dom zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 08:54
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 10-08-2004 @ 22:07 :
omg..

wat een onzin, weet je hoeveel meisjes er blond zijn? Dat wil dan dus zeggen dat hun allemaal "dom" zijn?

Ik heb zelf trouwens bruin haar, maar ik ken genoeg meisjes mét blond haar die "slim" zijn.

"alle belgen zijn dom" dat is ook zo'n stelling. En om nou te zeggen dat belgen dom zijn ?
gaan belgen dan ook uitsterven

(maar es alles over 1 kam te scheren )
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 17:44
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Qimm schreef op 11-08-2004 @ 08:54 :
gaan belgen dan ook uitsterven
Ja , er zijn vele genen nodig om een belg te zijn.
-domheidsgen
-belgische lichaams genen
-10 voor taal gen



Maar het is toch zo dat vele blonde mensen naar mate ze ouder worden steeds donkerder haar krijgen totdat het ongeveer licht bruin is.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 21:43
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
I love stars schreef op 11-08-2004 @ 16:44 :
Ja , er zijn vele genen nodig om een belg te zijn.
-domheidsgen
-belgische lichaams genen
-10 voor taal gen



Maar het is toch zo dat vele blonde mensen naar mate ze ouder worden steeds donkerder haar krijgen totdat het ongeveer licht bruin is.
klopt vroeger was ik niet blond maar echt wit, nu ga ik de rooie kant op. Mijn vader was tot zijn 20e ook hartstikke blond, daarna donker bruin (en onderhand grijs)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 23:36
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Welke genen zorgen eigenlijk voor grijsheid.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 15:31
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
I love stars schreef op 11-08-2004 @ 23:36 :
Welke genen zorgen eigenlijk voor grijsheid.
Geen. Het heeft iets te maken met dat er geen pigment meer wordt aangemaakt. Oh, dat is natuurlijk wel weer (onder andere)genetisch bepaald, op welke leeftijd je grijs wordt. Hm, het fijne weet ik er niet van.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.