Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2006, 20:35
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Een tijd geleden heb ik hier een schilderij gepost, van val van icarus.
Hier is dat topic

Eerst had ik dit gepost:


Na heel wat aanpassingen is er dit uitgekomen:


Zoals je kan zien heb ik de bomen weggehaald en heb ik de onderkant van het schilderij erbij betrokken.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden geworden

het schilderij is gemaakt op doek van 40x50 met acrylverf.
__________________
Abc.

Laatst gewijzigd op 07-05-2006 om 22:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2006, 20:42
Verwijderd
Ik vind hem eigenlijk niet zo heel veel beter. Dat de bomen weg zijn is een hle verbetering, en de bloemblaadjes (Ik denk dat het veren moeten zijn?) in het water zijn ook wel leuk. Maar ide op de persoon heel vind ik weer wat minder.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 20:50
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Mirre schreef op 07-05-2006 @ 21:42 :
Ik vind hem eigenlijk niet zo heel veel beter. Dat de bomen weg zijn is een hle verbetering, en de bloemblaadjes (Ik denk dat het veren moeten zijn?) in het water zijn ook wel leuk. Maar ide op de persoon heel vind ik weer wat minder.
ja, dat zijn veren

Maar wat vind je slecht aan de persoon?
overigens is dit wel met een van mn eerste persoon dat geen cartoon stijl is
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 20:57
Verwijderd
Ik vind het toch wel een verbetering, ook wat mirre zegt met de boompjes die weg zijn. Alleen is het niet heel erg duidelijk dat het veertjes zijn, misschien kun je de veertjes wat meer betrekken bij icarus want nu lijkt het wat meer uit de lucht te komen dan dat het zijn veren zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 06:01
Verwijderd
Citaat:
maxwell schreef op 07-05-2006 @ 21:50 :
ja, dat zijn veren

Maar wat vind je slecht aan de persoon?
overigens is dit wel met een van mn eerste persoon dat geen cartoon stijl is
Ik vind het poppetje erg mooi gedaan, maar de rest doet er alleen maar afbreuk aan. Misschien dat je een contrast wil bereiken, maar dit is weer té simplistisch. Of nee, niet simplistisch, kinderlijk. Misschien zou je een andere achtergrond kunnen proberen? MEt bergen en dingen die je doet alsof ze met het photoshop- filter 'cutout' bewerkt zijn. (Als iemand weet wat ik bedoel en dit beter kan uitleggen, graag.)
Experimenteer eens wat voordat je een achtergrond gaat maken.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 07:10
Verwijderd
ik vind hem leuker zonder veren denk ik

of misschien alleen een paar in het water.. iig niet zoveel
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 07:13
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Hmm. Zonder bomen is het wel beter, maar die veren zou ik ook maar helemaal niet doen.
Een mens valt veel sneller dan een veer, dus als je Icarus bovenin het beeld ziet vallen, zou je nog helemaal geen veren moeten kunnen zien, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 09:16
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Mirre schreef op 08-05-2006 @ 07:01 :
Ik vind het poppetje erg mooi gedaan, maar de rest doet er alleen maar afbreuk aan. Misschien dat je een contrast wil bereiken, maar dit is weer té simplistisch. Of nee, niet simplistisch, kinderlijk. Misschien zou je een andere achtergrond kunnen proberen? MEt bergen en dingen die je doet alsof ze met het photoshop- filter 'cutout' bewerkt zijn. (Als iemand weet wat ik bedoel en dit beter kan uitleggen, graag.)
Experimenteer eens wat voordat je een achtergrond gaat maken.
Hij is express met een hele simpele achtergrond, zo lijkt het alsof hij er niet thuis hoort maar ook alsof alles helemaal niet zo ingewikkeld is, maar dat is n.a.v. het verhaal
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 10:37
Verwijderd
Ik vind hem tof, en zeker beter zo.
verder:

Citaat:
Sketch schreef op 08-05-2006 @ 08:13 :
Een mens valt veel sneller dan een veer, dus als je Icarus bovenin het beeld ziet vallen, zou je nog helemaal geen veren moeten kunnen zien, lijkt me.
eigenlijk zou je Ikarus dan iets lager moeten doen en de veertjes er boven?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 15:20
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Marloes schreef op 08-05-2006 @ 11:37 :
Ik vind hem tof, en zeker beter zo.
verder:



eigenlijk zou je Ikarus dan iets lager moeten doen en de veertjes er boven?
nee, ik heb bedacht dat er ook al veren ver van te voren los zijn voordat hij al valt
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 17:58
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
maxwell schreef op 08-05-2006 @ 16:20 :
nee, ik heb bedacht dat er ook al veren ver van te voren los zijn voordat hij al valt
En nadat die veertjes los waren gegaan bleef hij nog even een kwartier op dezelfde plek in de lucht voor de rest van de vleugels ook stuk ging en hij naar beneden viel tussen de veertjes die al eerder waren losgegaan
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 19:41
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Sketch schreef op 08-05-2006 @ 18:58 :
En nadat die veertjes los waren gegaan bleef hij nog even een kwartier op dezelfde plek in de lucht voor de rest van de vleugels ook stuk ging en hij naar beneden viel tussen de veertjes die al eerder waren losgegaan
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 15:45
Wenomic
Wenomic is offline
Was Icarus geen man? Ik had het iig getkent als een man XD en zij (hij) lijkt eerder van de val te genieten?

Jammer van de achtergrond want die past er niet echt bij. Pupke zelf is wel mooi!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 15:51
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 09-05-2006 @ 16:45 :
Was Icarus geen man? Ik had het iig getkent als een man XD en zij (hij) lijkt eerder van de val te genieten?

Jammer van de achtergrond want die past er niet echt bij. Pupke zelf is wel mooi!
het was een tiener maar wel van het mannelijk geslacht

Ik heb express gedaan dat hij van de val geniet, zodat je kan zien dat hij het op heeft gegeven.

en achtergrond is ook express gedaan
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 15:59
Wenomic
Wenomic is offline
Hm op al je kritiek geef je wel: ik heb dat expres gedaan =)

Ik vind het er niet bij passen, of je het nu expres doet of niet.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 16:17
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 09-05-2006 @ 16:59 :
Hm op al je kritiek geef je wel: ik heb dat expres gedaan =)

Ik vind het er niet bij passen, of je het nu expres doet of niet.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 06:34
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Ik vind hem zeer apart en mooi. Leuke contrasten erin en met die veren vind ik het beter. De boompjes waren niet zo mooi afgewerkt.
Toch, ik ga het even zeggen, klopt je achtergrond niet met het verhaal van Icarus. Als hij te hoog zou vliegen zou de was smelten omdat de zon dan heviger brandde, bij jou staat echter het zonnetje lekker nog aan de horizon. Maar dat is mijn enige minpuntje.
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 16:03
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
deliana schreef op 12-05-2006 @ 07:34 :
Ik vind hem zeer apart en mooi. Leuke contrasten erin en met die veren vind ik het beter. De boompjes waren niet zo mooi afgewerkt.
Toch, ik ga het even zeggen, klopt je achtergrond niet met het verhaal van Icarus. Als hij te hoog zou vliegen zou de was smelten omdat de zon dan heviger brandde, bij jou staat echter het zonnetje lekker nog aan de horizon. Maar dat is mijn enige minpuntje.
ok
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-05-2006, 11:41
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
maxwell schreef op 15-05-2006 @ 17:03 :
ok
Geweldige reactie
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 15:50
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
deliana schreef op 16-05-2006 @ 12:41 :
Geweldige reactie
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 09:42
Verwijderd
In de zon en de stralen daarvan vind ik het simplistische van de achtergrond wel geslaagd, maar in het gras en het water stoort het me. Het ziet er daar teveel uit als een kind dat niet beter weet. Als het echt volleeeeedig effen zou zijn, dus je totaal geen verfstrepen meer ziet zou het imho al beter werken. De persoon vind ik erg mooi, trouwens.

edit: oh, en de overgang van het groen naar de tempel (of de tempel naar het groen), die lijn is niet strak. Misschien kun je de lijn van de tempel opnieuw trekken, dan is dat echt over het groen heen in plaats van dat het naast elkaar ophoudt. (Klinkt dat logisch?)

Laatst gewijzigd op 18-05-2006 om 09:49.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 20:31
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 18-05-2006 @ 10:42 :
In de zon en de stralen daarvan vind ik het simplistische van de achtergrond wel geslaagd, maar in het gras en het water stoort het me. Het ziet er daar teveel uit als een kind dat niet beter weet. Als het echt volleeeeedig effen zou zijn, dus je totaal geen verfstrepen meer ziet zou het imho al beter werken. De persoon vind ik erg mooi, trouwens.

edit: oh, en de overgang van het groen naar de tempel (of de tempel naar het groen), die lijn is niet strak. Misschien kun je de lijn van de tempel opnieuw trekken, dan is dat echt over het groen heen in plaats van dat het naast elkaar ophoudt. (Klinkt dat logisch?)
ok

ik heb hem verder beschouwt als "af" en dat ik er persoonlijk niets meer aan zou doen
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 20:31
Myrtille
Avatar van Myrtille
Myrtille is offline
Als je vraagt om kritiek, krijg je het hier duidelijk ook, haha!

Ik vind het heel mooi, alleen vind ik er nog weinig diepte in zitten. Maar je zou het toch niet meer veranderen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 10:24
siese
Avatar van siese
siese is offline
Met die veren erbij zorgt het ervoor dat je personage minder los staat van de achtergrond (wat goed is). goed dat die bomen weg zijn! Die tempel vind ik ook nog niet passen. Hij staat niet zo goed in perspectief daar.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 12:03
bertje binkie
bertje binkie is offline
wat een f*cking lelijk schilderij (vrijheid van meningsuiting)
__________________
people make fun of me, because im different - corckie life goes on
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2006, 16:45
hmhm
Avatar van hmhm
hmhm is offline
Mits je personen er niet mee kwetst BB.

Ik vind hem tof, vooral omdat Icarus zwart-wit is, en dat staat naar mijn mening mooi bij een rood-witte achtergrond.
De bergen zijn wel een beetje simpel, en ik zou wat meer beweging in het water brengen, of alles wat niet Icarus of achtergrond is weglaten, al zou het dan ook weer erg saai kunnen worden.
Maar goed, je vindt hem af, je hebt hem voor school gemaakt? Wat voor cijfer kreeg je?
__________________
Don't trust anything that bleeds for three to five days and doesn't die.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 17:25
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
bertje binkie schreef op 21-05-2006 @ 13:03 :
wat een f*cking lelijk schilderij (vrijheid van meningsuiting)
Loserhill is een eindje verderop..
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 17:29
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
hmhm schreef op 21-05-2006 @ 17:45 :
Mits je personen er niet mee kwetst BB.

Ik vind hem tof, vooral omdat Icarus zwart-wit is, en dat staat naar mijn mening mooi bij een rood-witte achtergrond.
De bergen zijn wel een beetje simpel, en ik zou wat meer beweging in het water brengen, of alles wat niet Icarus of achtergrond is weglaten, al zou het dan ook weer erg saai kunnen worden.
Maar goed, je vindt hem af, je hebt hem voor school gemaakt? Wat voor cijfer kreeg je?
ik kreeg een 9.8
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.