Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2004, 18:34
Verwijderd
Hou je je aan dingen die aangeraden worden, zoals 2 ons groente en 2x fruit per dag, minstens anderhalve liter water drinken? Sport je veel?
Of trek je je er allemaal niet zoveel van aan?

En vind je dat je genoeg bezig bent met je gezondheid, of zou je er wat beter op moeten letten?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:36
Verwijderd
Ik eet, denk ik, redelijk gezond...twee ons groente per dag haal ik niet altijd, twee keer fruit gemiddeld genomen wel. Ik drink iig wel anderhalve liter water per dag en dan nog andere dingen (sap ed). Ik probeer er voor te zorgen dat ik een half uur per dag beweeg en ik sport 2 à 3 keer in de week. Natuurlijk kan het altijd beter (helemaal niks snoepen, echt elke dag precies eten wat nodig is, meer sporten, enz.), maar het moet ook leuk blijven.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:56
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Eerlijk gezegd ben ik niet gezond bezig.
Weinig groenten, alleen zomerfruit (dus andere seizoenen niet), ik sport niet en drink over het algemeen (behalve als het heet is) te weinig.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 08-04-2004 @ 19:56 :
alleen zomerfruit (dus andere seizoenen niet)
Je hebt nu toch in alle seizoenen wel zomerfruit?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:09
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik ben best bezig met mn gezondheid. Ik snoep weinig, eigenlijk alleen in het weekend een beetje chips soms, en eet veel groente. Ik hou 3 maaltijden per dag aan. Elke dag drink ik genoeg water, ik rook niet, en drink misschien 2 avonden per maand (alcohol dan). Ik probeer mezelf er toe te zetten elke dag fruit te eten (niet dat ik t niet lekker vind, maar ik vergeet t vaak gewoon).
Waar ik van baal is dat ik niet meer kan sporten (ik heb sinds anderhalf jaar ME), terwijl ik dat 4/5 keer per week deed.
Wel probeer ik toch elke dag een aantal minuten op de hometrainer te zitten (probeer t ook op te bouwen nu.. )
Verder loop ik als ik kan elke dag een kwartier met de hond.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:32
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik ben maar een beetje bezig met mijn gezondheid. Ik probeer elke dag fruit te eten (als ik het niet doe is het vergeetachtigheid). Ik eet bijna niets tussendoor, savonds eet ik echter wel heel veel. Vaak gezond eten, maar een vette hap gaat er ook heel goed in Ik sport wel wat weinig, maar af en toe ga ik wel een beetje voetballen buiten en soms ga ik squashen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:41
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik sport wel, zwem 2 soms 3keer per week....
verder die groente kom ik lang niet elke dag aan...
fruitmeestal wel
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:46
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 19:57 :
Je hebt nu toch in alle seizoenen wel zomerfruit?
Ja klopt maar ik ben niet dol op witte aardbeien en zure perzikken

Ik loop trouwens wel regelmatig een stuk met de hond en fiets sinds kort ook stukjes met haar.
Als ik werk (3 dagen in de week) ben ik wel altijd druk in de weer met de kids en drink ik alleen maar water.
Ik rook, drink geen alcohol en snoep normaal (als het er is veel, als er niets is geen behoefte aan.
Eet vaak maar 1x per dag maar soms een tosti als lunch
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 06:40
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 08-04-2004 @ 20:46 :
Ja klopt maar ik ben niet dol op witte aardbeien en zure perzikken
De aardbeien zijn al ruime tijd prachtig rood en de perzikken al heerlijk zoet. Anders zou ik ze zelf ook niet eten.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 07:10
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 08-04-2004 @ 20:46 :
Ja klopt maar ik ben niet dol op witte aardbeien en zure perzikken

Ik loop trouwens wel regelmatig een stuk met de hond en fiets sinds kort ook stukjes met haar.
Als ik werk (3 dagen in de week) ben ik wel altijd druk in de weer met de kids en drink ik alleen maar water.
Ik rook, drink geen alcohol en snoep normaal (als het er is veel, als er niets is geen behoefte aan.
Eet vaak maar 1x per dag maar soms een tosti als lunch
aardbeien uit een kas is ook lekker hoor
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 09:58
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 09-04-2004 @ 08:10 :
aardbeien uit een kas is ook lekker hoor
Doe ze mij maar gewoon zongerijpt
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 12:48
Coral
Avatar van Coral
Coral is offline
Neej, ik ben er veel te weinig mee bezig. Ik eet heel weinig groente, vooral s winters (vieze boerenkool en hutspot), s zomers eet ik vooral veel rauwkost en salades enzo, dat vind ik erg lekker. Ik drink veel thee en water, dus dat is wel oke.. Fruit eet ik alleen als er lekkere dingen zijn (druiven, aardbeien, meloenen, mango's), maar dat zijn er zeker geen 2 stuks op een dag, helaas. k Zou er echt wat meer op moeten letten, alhoewel ik wel vaak vitaminesapjes drink Verder fiets ik wel iedere dag zo'n 12 kilometer. Maar verder sport ik ook niet echt
__________________
Therapy has taught me nothing's my fault

Laatst gewijzigd op 09-04-2004 om 12:51.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 15:32
Verwijderd
Ik ben er wel vrij veel mee bezig. Ik drink veel water overdag, omdat ik dat gewoon lekker vind om te drinken Anders drink ik thee zonder suiker/melk of vruchtensap, dus dat is best wel gezond. Fruit eet ik minstens 2 keer per dag, en dan meestal appel of fruit wat in het seizoen is. Groente eten we iedere dag wel, en als we dat een keer niet doen, is het nog geen ramp. Ik sport ook vaak Iedere dag een half uur fietsen, en dan vaak ook nog training of een wedstrijd (badminton).
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:15
ratonita7
Avatar van ratonita7
ratonita7 is offline
Vroeger was ik er veel meer mee bezig dan nu. Nu eet ik meer snoep dan fruit en sporten doe ik ook al niet...Niet zo goed bezig dus. maar dan nog liever dat dan mensen die over niks anders meer kunnen praten dan hun gezondheid
__________________
Grow up! What for?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:19
Griller
Griller is offline
ben er niet zo mee bezig .... slehct eigenlijk
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:26
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 08-04-2004 @ 19:56 :
Eerlijk gezegd ben ik niet gezond bezig.
Weinig groenten, alleen zomerfruit (dus andere seizoenen niet), ik sport niet en drink over het algemeen (behalve als het heet is) te weinig.
Dat geldt (gold) ook voor mij. Ik drink hooguit anderhalve liter drinken per dag en dat is extreem, sowieso geen water, maar cola of melk oid. Fruit eet ik af en toe, bijvoorbeeld een bak aardbeien of toevallig een appel als ik daar zin in heb, verder niet. 2 ons groenten haal ik meestal in een week niet eens, we eten maar af en toe aardappels en ben niet zo'n "Hollandse pot"-freak. Tot afgelopen week sportte ik niet, nu 4x per week, maar met die slechte eet- en drinkgewoonten erbij ben ik nog steeds niet erg gezond!!
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:32
Verwijderd
gewoon genoeg groenten, klein ontbijt, 3 stuks fruit of meer, probeer weinig te snoepen *stomme paaseitjes naast me*, probeer veel water te drinken.

maar zoiets lukt alleen als ik ritme in mn dagen heb. dwz doordeweeks als ik op school zit. verder dans ik 1,5 uur per week, en fiets ik naar school. ziek ben ik eigenlijk nooit, heb een heel sterk afweersysteem. tsja, ik probeer dus wel gezond te leven.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:40
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
M'n eetpatroon is ronduit bagger te noemen, kom vaak niet aan de aanbevolen hoeveelheid ed, en nouja. Ik probeer het te veranderen.

Verder sport ik vijf keer per week, drink voornamelijk water,
(groene) thee en vruchtensappen, rook niet, gebruik geen
drugs, en drink zo afentoe iets, maar met mate.

Nouja. Het kan altijd beter.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 18:02
Verwijderd
Ja, ik ben er wel mee bezig; ik eet standaard de twee stuks fruit en twee ons groente, ik snoep wel elke dag wel een keertje maar nooit veel achter elkaar, ik rook niet, ik krijg genoeg water binnen (ik drink niet echt veel water maar wel aanmaaklimonade en thee en sap, dat is net zo goed water), ik sport niet veel want veel sporten is juist ongezond en ik ben er ook te lui voor, maar ik fiets wel dagelijks ruim een halfuur. Ik let er op of er niets vreemds gebeurt, ik poets netjes 2 keer per dag m'n tanden, ik douche en was me niet te vaak maar ook zeker niet te weinig. Ik drink weinig alcohol (minder dan wat 'gezond' wordt genoemd, eigenlijk). Nouja, enzovoort.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 20:02
Verwijderd
Ik ben er niet heel bewust mee bezig, maar ik probeer toch wel gezond te eten, en dat lukt meestal wel goed.

Sporten heb ik een heel jaar niet gedaan maar ik ben sinds kort weer begonnen, omdat ik het gewoon ongezond vond om niet te sporten (ik heb mijn hele leven redelijk veel gesport).
Ik rook niet, en drink uhh soms net iets te veel . Nee, af en toe tijdens het uitgaan wordt er goed gedronken, maar dat is niet wekelijks, dat komt wel eens voor.

Ik vind dat ik genoeg met mijn gezondheid bezig ben, op een positieve manier .

Ik heb stage gelopen in het ziekenhuis, en als je al die zieke mensen ziet, dan besef je pas hoe belangrijk het is om gezond te zijn!!!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet wel redelijk gezond vind ik zelf. Twee ons groente op een dag haal ik wel denk ik, twee stuks fruit zelden, ik eet vaak geen of maar een stuk fruit per dag. Verder probeer ik wel twee liter te drinken en dat lukt me ook nog wel aardig. Meestal drink ik ook water of thee. Verder snoep ik met mate en altijd nog minder dan mijn klasgenoten. Ik sport niet veel maar fiets wel iedere dag naar school (een half uurtje in totaal) dus ik krijg wel iedere dag wat beweging. Verder gymde ik altijd twee uur in de week maar dat is over nu en heel zelden ga ik squashen of zwemmen. Verder rook ik niet en drink ik met mate dus ik vind dat ik wel aardig bezig ben. Het leven mag ook nog wel een beetje leuk zijn want je leeft maar een keer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 23:53
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 08-04-2004 @ 19:56 :
Eerlijk gezegd ben ik niet gezond bezig.
Weinig groenten, alleen zomerfruit (dus andere seizoenen niet), ik sport niet en drink over het algemeen (behalve als het heet is) te weinig.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 01:45
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Sinds ik vorig jaar januari ben gestopt met roken let ik er wel meer op. Toen ik nog rookte had ik al 2 jaar niet gesport, eette ik toch minstens 3x in de week vette hap, vaak hamburger + patat met En natuurlijk nog eens vrijdag en zaterdag bier.
Nou eet ik nauwelijks vette hap, eet gezonder, krijg ik bijna altijd wel genoeg beweging. Drink veel water op een dag.
Alleen drink ik nou iets meer bier...
Maar dat wordt weer genoeg gecompenseerd door het sporten, aangezien ik geen bierbuik heb.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 12:05
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Ik fitness 3x in de week, rook niet, drink eigenlijk alleen in vakanties, weekend en feestdagen, gebruik wel heel soms verschillende soorten drugs (paddo's, wiet).

Ik drink elke dag 2 liter water (minstens) eet bijna alleen maar volkoren producten (bruine rijst ,volkoren pasta's, bruin brood), ontbijt zeer uitgebreid, eet elke dag fruit enz.

Ook heb ik een goede BMI etc. Ik vind mezelf dus gezond .
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 12:18
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Ik eet elke dag voldoende groente en fruit (wat wil je als je moeder diëtiste is..) en ik drink meestal ook wel ongeveer 2 liter water. Ik eet 's avonds ook meestal wel gezond (bv. dingen in olie braden en niet in boter). Ik sport zo af en toe ook wel, maar dat kan ik nog wel wat verbeteren. Ik slaap veel te weinig, ik slaap doorgaans pas na twaalven en moet meestal vroeg op. Maarja, over het algemeen ben ik wel tevreden.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01
Seksualiteit knappe mensen!!!!....aanwezig hier????
Paulo Nuñez
45 30-05-2004 13:16
Verhalen & Gedichten Mogelijk detective-achtig verhaal :)! Zeg aub wat je ervan vindt...
Poziomka
6 26-08-2003 11:01
Verhalen & Gedichten Je Rachel [VERHAAL]
[GEEN_HELD]
4 14-03-2003 15:41
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.