Oud 13-06-2002, 12:23
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Ik heb een vraagje. Als ik moe ben en ik drink een blikje red bull, merk ik echt dat ik energie binnenkrijg. Maar ik vraag me toch af of dat niet slecht voor je lichaam is..
Heeft iemand hier een antwoord op?
__________________
Oud 13-06-2002, 12:42
no_nickname
no_nickname is offline
ik weet niet of het slecht voor je lichaam is maar in ieder geval wel voor mijn bankrekening
__________________
Ik zag, overwon en kwam!
Oud 13-06-2002, 12:54
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Als je een blikje drinkt kan dat geen kwaad, maar als je er 3 of meer gaat drinken kan je last krijgen van hoofdpijn, duizeligheid en last van je maag en het kan moeilijk worden om in slaap te komen () Teveel Red Bull is ook slecht voor je tanden volgens mij.
Oud 13-06-2002, 14:21
notbonefish
notbonefish is offline
als je het maar niet teveel combineert met vodka. daar zijn namelijk nogal wat mensen aan overleden.
Oud 13-06-2002, 14:23
Verwijderd
Citaat:
~sweetgirl~ schreef:
Teveel Red Bull is ook slecht voor je tanden volgens mij.
Net als alles waar zo ontiegelijk veel suiker in zit...
Oud 13-06-2002, 14:52
Verwijderd
Citaat:
bonefish schreef:
als je het maar niet teveel combineert met vodka. daar zijn namelijk nogal wat mensen aan overleden.
Lees: alcohol en taurine gaan niet zo goed samen..
Oud 13-06-2002, 14:55
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Echt gezond is het natuurlijk niet... maar van 1 blikje ga je heus niet dood, je moet het alleen niet overdrijven.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 13-06-2002, 14:55
Verwijderd
http://www.drugsinfoteam.nl/venasmart.htm

Vraag
iIk vroeg me af, misschien een stomme vraag maar een vriend van mij drinkt iets van 5 blikjes redbull per dag en ik vroeg me af, is dat wel goed voor je en wordt dit ook tot drugs gerekend?
wat zijn de gevolgen hiervan, op korte en op lange termijn?


Antwoord
Beste vraagsteller,
Redbull is een energy-drink en kan tot de smartproducten gerekend worden.
De belangrijkste bestanddelen van Redbull zijn cafeïne en taurine.
Gevoeligheid voor cafeine verschilt per persoon. 5 blikjes Redbull zorgen ervoor dat je 400 mg cafeine binnenkrijgt.
Taurine is lijkt qua werking en effect op caffeine. Een dergelijke dosering geeft geen lange termijn schade, maar kan wel klachten geven op korte termijn, zoals slaapproblemen, hoofdpijn, duizeligheid en maagpijn. Als je vriend dergelijke klachten heeft, kan het helpen om wat minder Redbull te gaan drinken.
Als je vriend ook nog koffie en/of cola drinkt krijgt hij helemaal veel caffeine binnen.
Oud 13-06-2002, 15:32
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
******** schreef:
*stukje tekst*
Ja daar heb ik m'n informatie ook vandaan gehaald om antwoord te geven
Oud 13-06-2002, 16:22
Verwijderd
Citaat:
no_nickname schreef:
ik weet niet of het slecht voor je lichaam is maar in ieder geval wel voor mijn bankrekening
dan moet je alternatieven zoeken


golden power van aldi is vet goedkoop en ook lekkerder dan redbull
Oud 13-06-2002, 16:53
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:
golden power van aldi is vet goedkoop en ook lekkerder dan redbull


't Is echt precies hetzelfde spul... zelfs het blikje is hetzelfde...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 13-06-2002, 21:39
georgie
georgie is offline
ik weet alleen dat je na 8 blikjes niet meer slaapt en je de volgende dag heel beroerd voelt, maar das mijn ervaring
Oud 13-06-2002, 22:12
Verwijderd
Hehe red bul red mijn studie elke ochtend sliep ik vroeger altijd op de bank nu neem ik elke ochtend een red bul

Maar ik denk dat het geen schade kan aanbrengen, anders zetten ze er wel een zwart vierkantje met daarin een grote tekst op met:

'Red bull brengt de gezondheid ernstige schade toe' of 'niet red bull drinkers leven gezonder'
Oud 14-06-2002, 08:05
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:


dan moet je alternatieven zoeken


golden power van aldi is vet goedkoop en ook lekkerder dan redbull
of 'red october' of 'kremlin energ' by de konmar
__________________
Ik ben nieuw
Oud 14-06-2002, 10:05
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
het is in ieder geval slecht om jezelf wakker te houden door middel van iets als red bull. Dan krijg je slaapgebrek die je niet merk omdat je 'opgepept' wordt
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Oud 14-06-2002, 12:50
GeNeVa
Avatar van GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
Dreamzy schreef:
Maar ik vraag me toch af of dat niet slecht voor je lichaam is..
Red Bull bestaat uit verschillende stoffen.

Caffeine (0,32%) zorgt voor een diuretisch effect maar ook voor
Stimulatie van het centraal zenuwstelsel
Stimulatie van de hartspier
Relaxatie van de gladde spieren en met name de bronchospieren

Glucuronolacton (0,24%) melkzuur, is een substantie die zich in het lichaam bevindt en zorgt voor een versnelde eliminatie van endogene en exogene schadelijke stoffen. Het heeft dus eigenlijk een detoxificerend effect.

Taurine (0,4%)
Taurine is een belangrijke sulfur die antioxidant
voedingstoffen bevat.

Koolhydraten (11,3 gr)
Koolhydraten dienen als energiebron in de Red Bull

Vitamenen
Het vitamine B-complex is essentieel voor de normale lichaamsfuncties

Overige
Andere bestanddelen zijn nog koolzuurhoudend water, inosiet,
aroma en kleurstof (karamel).



Dus als je Red Bull met mate drinkt, kan het haast geen kwaad.
(Ik kan me ook niet voorstellen hoe je meer als 1 blikje zou kunnen drinken! Daar ga je toch van over je nek!?!)
__________________
***life is...... being a prisoner in your own body***
Oud 14-06-2002, 12:56
chatfreak2002
Avatar van chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
no_nickname schreef:
ik weet niet of het slecht voor je lichaam is maar in ieder geval wel voor mijn bankrekening
Bull-it. te verkijgen bij supermarkten die aangesloten zijn bij de Coöperatieve inkooporganisatie "Superunie". Dus Jumbo, Sanders etc. (Zie ook http://www.superunie.nl)
Oud 14-06-2002, 13:59
@pie
@pie is offline
ik ken gasten die in een weekend 2 traytjes naar binnen klokken, met het doel wakker te blijven

het hangt er dus maar net vanaf of je goed tegen cafeine/taurine kunt denk ik
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Oud 14-06-2002, 15:17
Verwijderd
Citaat:
bonefish schreef:
als je het maar niet teveel combineert met vodka. daar zijn namelijk nogal wat mensen aan overleden.
*drinkt vaak wodka-redbull*

Serieus?
Oud 15-06-2002, 13:58
lake bodom
lake bodom is offline
wodka redbull is lekker ....

trouwens t is niet slecht voor je hoor.. net zo iets als cola, ook niet goed dus.. maarjaa.. whatever
Oud 16-06-2002, 00:01
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
no_nickname schreef:
ik weet niet of het slecht voor je lichaam is maar in ieder geval wel voor mijn bankrekening
ach, je moet er voor zorgen dat iemand die voor jou betaalt
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Oud 16-06-2002, 23:46
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
Ja het is slecht voor je want je kan er ongeloofelijk verslaafd aan raken *herrinert zich een oude baan waar we het hele plafond volgehangen hadden met 1000000 red-bull blikjes*
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Oud 20-06-2002, 11:40
Rio
Rio is offline
het enige dat ik weet is dat je NOOIT red bull moet drinken als je geblowd heb , want dan kan je gigantisch gaan trippen....
ja maar dat moet ieder voor zich weten...

liefs, Rio
__________________
*** Als een droom werkelijkheid wordt, wordt de werkelijkheid dan een droom? ***
Oud 20-06-2002, 12:14
makita
makita is offline
Citaat:
Morgan schreef:


*drinkt vaak wodka-redbull*

Serieus?

nee volgens mij niet hoor! dat zeggen ze ook van bailey's met ijsblokjes! nou ik leef nog steeds.
Oud 22-06-2002, 19:04
abbas
abbas is offline
REDBULL geeft je vleugels!!!!!!!!!
ik heb nooit geweten dat het sclecht voor je was!
schijt ik ben toch allang verslaafd
Oud 22-06-2002, 20:41
Verwijderd
ik hoop het niet, ik drink er elke zaterdag twee op mijn werk
Oud 22-06-2002, 21:41
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
makita schreef:



nee volgens mij niet hoor! dat zeggen ze ook van bailey's met ijsblokjes! nou ik leef nog steeds.
dat zeggen ze ook van baileys met jus d'orange.. maar das echt lekker, klinkt misschien heel vies, maar probeer maar eens uit...
ik leef trouwens ook nog steeds
Oud 24-06-2002, 14:18
Verwijderd
Citaat:
lake bodom schreef:
wodka redbull is lekker ....
Jaaaa best wel!!

Alhoewel *had eergisteravond een barman die haar blijkbaar dronken wilde voeren en haar 3/4 wodka en 1/4 redbull gaf*

Etterbakken, allemaal. Barkeepers zijn niet te vertrouwen
Oud 24-06-2002, 15:37
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
no_nickname schreef:
ik weet niet of het slecht voor je lichaam is maar in ieder geval wel voor mijn bankrekening
*koopt om de zoveel weken red bull trays bij makro*
Oud 24-06-2002, 16:08
Ditchie
Ditchie is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef:
Als je een blikje drinkt kan dat geen kwaad, maar als je er 3 of meer gaat drinken kan je last krijgen van hoofdpijn, duizeligheid en last van je maag en het kan moeilijk worden om in slaap te komen () Teveel Red Bull is ook slecht voor je tanden volgens mij.
Nou echt he!

Ik moest nog veel leren en had 3 blikjes red bull gedronken. Op een gegeven moment ging het gewoon niet meer. Ik werd duizelig en viel vervolgens in slaap....
Oud 24-06-2002, 19:40
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
het enige dat ik weet is dat je NOOIT red bull moet drinken als je geblowd heb , want dan kan je gigantisch gaan trippen....
ja maar dat moet ieder voor zich weten...

liefs, Rio

Wat onzin verhaaltjes allemaal van koffie krijg 2keer zoveel energie als een red bull en niemand die zich daar zorgen over maakt.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Oud 24-06-2002, 20:09
Tha Wheeliemaster
Tha Wheeliemaster is offline
haha niet zo zwetsen, ik suip ook best wat van da spul af, van t weekend met ameland, hebbik wel 7/8blikjes op een dag gehad, soms wel 2/3 achter elkaar, en ik leef nog, en vodka red bull suip ik ook altijd, sterker nog, ik ga nu ff een tray uit de kelder hale
__________________
No speed, No life!
Oud 24-06-2002, 23:25
Ditchie
Ditchie is offline
Citaat:
ESCO schreef:
het enige dat ik weet is dat je NOOIT red bull moet drinken als je geblowd heb , want dan kan je gigantisch gaan trippen....
ja maar dat moet ieder voor zich weten...

liefs, Rio

Wat onzin verhaaltjes allemaal van koffie krijg 2keer zoveel energie als een red bull en niemand die zich daar zorgen over maakt.
Het heeft toch niet op iedereen hetzelfde uitwerking?
Oud 25-06-2002, 10:13
breezer4ever
breezer4ever is offline
ik vindt red bull vet lekker je word er wel wakker van maar in de disco (eindelijk voor kinderen) verkopen ze red bull en daar neem ik er wel 2 van elke week en ik neem ook elke dag eenblikje mee naar school
__________________
Ik BeN nIeT dOoF iK nEgEeR jE gEwOoN
Oud 25-06-2002, 10:22
no_nickname
no_nickname is offline
Citaat:
chatfreak2002 schreef:


Bull-it. te verkijgen bij supermarkten die aangesloten zijn bij de Coöperatieve inkooporganisatie "Superunie". Dus Jumbo, Sanders etc. (Zie ook http://www.superunie.nl)
weet ik, had ik ook al uitgevonden of gewoon een grote sporttas meenemen en zorgen dat er niemand kijkt
__________________
Ik zag, overwon en kwam!
Oud 26-06-2002, 18:13
NeuroticA_NL
Avatar van NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef:
Teveel Red Bull is ook slecht voor je tanden volgens mij.
net zo erg als Cola is het gewoon......(moeder is tandarts.....die zegt het me net)
__________________
Links...Rechts...Links...Oversteken.....
Oud 02-07-2002, 16:14
bonsai
Avatar van bonsai
bonsai is offline
iig niet gezond (=cafeine), maar volgens mij is bv koffie even erg
(wel jammer, ben verslaafd aan redbull)
Oud 03-07-2002, 04:10
Verwijderd
Citaat:
abbas schreef:
REDBULL geeft je vleugels!!!!!!!!!
ik heb nooit geweten dat het sclecht voor je was!
schijt ik ben toch allang verslaafd
droog
ben ook redbull-verslaafd.. en stiekem ook nog eens koffieverslaafd

nouja, voor ik in de risicogroep van mensen met hartklachten kom kan ik nog een paar jaar doordrinken
Oud 06-07-2002, 19:09
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Citaat:
GeNeVa schreef:

(Ik kan me ook niet voorstellen hoe je meer als 1 blikje zou kunnen drinken! Daar ga je toch van over je nek!?!)
k drink er vaker een stuk of 3... je hebt gwoon veel energie.. en je fiets bijv. veel te hard dan normaal maar.. k ga nooit over me nek dan?
__________________
Je leeft maar 1 keer
Oud 17-06-2009, 17:11
2Eternity
2Eternity is offline
Lees en oordeel zelf...
Aan zij die zelf of mensen kennen die graag Red Bull drinken, dan moeten ze dit zeker lezen. En onderzoek zelf ook hoe het zit.

Het geldt niet alleen voor de rode stier, maar ook voor de namaaksmaken ervan.

Het geeft je Vleugels .... maar om te sterven ...
Lees het en geef het door aan je contacten.

De drank wordt verkocht in alle supermarkten in ons land. Het verkoopt, is in de mode, ieder van ons kan het consumeren en we proberen het alleen al uit nieuwsgierigheid. ... en dat kan fataal zijn.

RED BULL is opgericht ter stimulering van de hersenen bij mensen onder grote lichamelijke inspanning, en NIET voor gebruik als een verfrissend of onschuldig drankje .

RED BULL wordt wereldwijd op de markt gebracht met de slogan:
"Verhoging van fysieke uithoudingsvermogen, snelheid en het vermogen zich te concentreren en van de reactiesnelheid, geeft meer energie en verbetert
het humeur."

(Dit alles is te vinden in een blikje van: RED BULL, energizing drank van de millennium (volgens haar hebzuchtige eigenaren).

RED BULL heeft bijna 100 landen bereikt over de hele wereld. Red Bull-merk is de sleutel tot jonge consumenten en atleten, twee aantrekkelijke segmenten die zijn gefascineerd door de stimulans van de
drank.

GESCHIEDENIS:
De drank is gemaakt door Dietrich Mateschitz, een ondernemer van Oostenrijkse afkomst, die het ontdekte op een zakenreis naar Hong Kong, terwijl die werkzaam was voor een fabrikant van tandenborstels.

De vloeistof-gebaseerd op een formule die bevat cafeïne, taurine en die een furore veroorzaakte in het land. Hij dacht toen dan aan het succes dat deze drank zou zijn in Europa, waar er nog geen sprake was van dit product. Hij dacht ook de gelegenheid om een ondernemer te worden.

MAAR DE WAARHEID VAN DEZE DRANK IS HEEL IETS ANDERS!

In Frankrijk en Denemarken hebben ze het pas al verboden,omdat de realiteit van deze drank is dat hij een cocktail van de dood is, omdat de componenten worden gemengd met vitamine glucuronolactone.

Glucuronolactone is een zeer gevaarlijke chemisch product, dat fungeert als
een hallucinogene drug, ontwikkeld door het Ministerie van Defensie van de Verenigde Staten in de jaren 60, om het moreel van de troepen in Vietnam te stimuleren, om de stress van de oorlog tegen te gaan.

Maar de effecten ervan op het lichaam waren zo verwoestend, dat men ermee moest stoppen vanwege de hoge percentage van gevallen van migraine,hersentumoren en ziekten van de lever die is gebleken dat soldaten hadden
die er gebruik van maakten.

En ondanks dit, is op het blikje van Red Bull te lezen wat haar componenten zijn:
GLUCURONALACTONE, medisch geclassificeerd als een stimulant.

Maar ze zeggen niet wat de gevolgen zijn op het blikje Red Bull van zijn consumptie.

Ze zouden een reeks van waarschuwingen moeten plaatsen:
1. Het is gevaarlijk, als u geen lichaamsbeweging doet, omdat de functie
van de energizing de hartslag versnelt, kan je een VOLLEDIGE hartaanval krijgen.

2. U loopt het risico op het lijden van een hersenbloeding als gevolg van de Red Bull. Het bevat componenten die het bloed verdunnen die naar het hart wordt gepompt, het kost minder moeite, en dus is minder er fysieke uitputting.

3. Het is verboden de de Red Bull te mengen met alcohol, omdat het drinken van het mengsel verandert in een dodelijke bom die rechtstreeks aanvallen doet op de lever, waardoor het getroffen gebied niet meer is herstellen.

4. Een van de belangrijkste onderdelen van de Red Bull is vitamine B12, gebruikt in de geneeskunde voor de herstel van de patiënten die in een geraakt zijn in een coma ethyl (coma, veroorzaakt door alcoholgebruik).
Dat is waarom we verkeren instaat van te hoge bloeddruk en een toestand van exciteerbaarheid, alsof we dronken zijn zonder alcoholhoudende dranken te hebben genomen.

5. Regelmatige consumptie van RED BULL is de aanleiding van de opkomst van een aantal zenuwen neurale ziekten die onomkeerbaar zijn(geen herstel mogelijk).

CONCLUSIE:
Het is een drankje dat moet worden verboden in de hele wereld.

Puerto Rico , Dominicaanse Republiek, Venezuela en andere Caribische landen zijn de alarmeringsdiensten van andere landen aan het spreken, over wat het mengsel van deze drank met alcohol.

Het creëert een tijdbom voor het menselijk lichaam, met name onder jongeren en volwassenen door hun onwetend weinig ervaring.

Het is een kwestie van de volksgezondheid.
Deze BONK-blikjes zijn erg populair bij onze jeugd. Niet drinken dus (ook de namaak producten niet) maar voorlichten!

Zie
http://earthspirits.hyves.nl/blog/23...de_Hemel/UO5t/ en
http://www.lazulicoaching.com/info_redbull.html en
http://nl.wikipedia.org/wiki/Red_Bull_(drank) en
http://answers.google.com/answers/threadview?id=92629
Oud 17-06-2009, 19:54
Verwijderd
Niet echt nodig hiervoor een topic van zeven jaar oud te uppen...
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Energydrank
emmavlb
14 26-11-2010 14:50
Eten & Drinken Wat heb je vandaag allemaal gegeten & gedronken #26
zoemzoem
500 10-12-2008 18:35
Eten & Drinken energiedrank
lutzje
40 07-12-2006 20:07
Eten & Drinken Wat heb jij vandaag allemaal gegeten en gedronken #8
reine claude
500 07-06-2006 18:51
Lichaam & Gezondheid niet kunnen concentreren
vosje16
14 02-06-2006 17:45
Eten & Drinken Energy Drink
DT
55 06-05-2004 10:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.