Oud 31-01-2006, 18:19
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik open dit topic omdat Halogeen en mij de laatste tijd een paar dingen is opgevallen. Eén van die dingen is dat er veel 'nieuw bloed' op DoP is bijgekomen. Dit vinden wij natuurlijk erg tof, er zit namelijk een aantal veelbelovende schrijvers tussen.

Wat ons echter ook opviel, is dat er met deze golf van nieuwe mensen en dus nieuwe gedichten/topics, ook relatief minder gereageerd wordt. Je zou denken: Meer mensen -> meer reacties, maar deze reacties worden enkel over meer topics verdeeld, waardoor er per gedicht minder commentaar wordt gegeven.

Over het algemeen vind ik het niveau van dit commentaar wel erg hoog, maar om DoP echt levendig te houden, zal de hoeveelheid kritiek per topic omhoog moeten. Het valt Halogeen en mij nu op dat mensen die veel gedichten posten vaak degenen zijn die weinig commentaren leveren. Dit lijkt me een ietwat egoïstiche instelling, al ga ik er eigenlijk vanuit dat dit onbewust gebeurt.

Ik ken poëziefora waarop men bepaalde regelingen heeft (1 gedicht posten = min. 3 reacties op andere gedichten plaatsen), maar op DoP willen we de drempel tot posten graag zo laag mogelijk houden. We verplichten jullie hierbij dan ook tot niets, willen enkel jullie aandacht op dit probleem vestigen.

Dus: Als je commentaar op je eigen gedichten waardeert, wees dan ook zo sportief om gedichten van anderen van opbouwende kritiek te voorzien. Dit hoeven natuurlijk geen ellenlange analyses te zijn (mag wel!), maar een paar regels met daarin een beargumenteerde mening is al genoeg.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2006, 18:51
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
mooi gesproken

Ja, natuurlijk ben ik het hier mee eens. Ik wil er nog aan toevoegen dat de mensen die reageren, oud-posters zijn, of mensen die nu weinig gedichten posten. Dus het commentaar wordt geleverd door mensen die zelf geen gedichten (meer) posten. Dat is een vreemde verhouding.

Er wordt wel eens gesproken over een 'niveau op DoP'. Zulke terminologie moeten we vermijden. Er bestaat niet zoiets als een niveau. Er zijn alleen gedichten en elk individueel gedicht moet beoordeeld worden. Ik denk dat er veel potentie zit in de huidige groep, en als we elkaar helpen, helpen we niet alleen de ander inzicht te krijgen in zijn eigen dichten, we leren ook zelf om te beargumenteren wat we nu goed vinden en wat niet. Dit dan geeft ons weer inzicht in wat we zelf doen.
Zo is reacties posten niet alleen goed voor de ander maar ook voor onszelf!
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:09
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 31-01-2006 @ 18:51 :
Ik denk dat er veel potentie zit in de huidige groep, en als we elkaar helpen, helpen we niet alleen de ander inzicht te krijgen in zijn eigen dichten, we leren ook zelf om te beargumenteren wat we nu goed vinden en wat niet. Dit dan geeft ons weer inzicht in wat we zelf doen.
Zo is reacties posten niet alleen goed voor de ander maar ook voor onszelf!
En wanneer je beargumenteert/omschrijft wat je goed of slecht vindt aan een gedicht van een ander, sla je dat op in je hoofd, en pas je dat later toe in je eigen schrijfsels, bewust of onbewust.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:26
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Wat een wijze woorden opeens allemaal
Ik weet dat ik het zelf ook niet altijd doe, maar het klopt wel wat jullie zeggen.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:29
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Nee, dat hebben we altijd al gezegd. Alleen is er nu pas een speciaal topic voor geopend.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:31
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Sketch schreef op 31-01-2006 @ 20:29 :
Nee, dat hebben we altijd al gezegd. Alleen is er nu pas een speciaal topic voor geopend.
en zelfs zo'n topic is al wel eens vaker geweest. Maar zie het als een opfrissing en doe er wat mee
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Halogeen schreef op 31-01-2006 @ 18:51 :
Zo is reacties posten niet alleen goed voor de ander maar ook voor onszelf!
*schiet in de lach*

Ja, leuk, al die wijze dingen, maar ik denk niet dat het mensen er toe aanzet meer te reageren om andermans gedichten, eerlijk gezegd. Het is al zo vaak gezegd, en gebeurt er ooit echt wat?

Ik reageer zelfs eigenlijk ook alleen nog maar op mensen die ik 'ken', op mensen die ook veel op andere mensen reageren. Nee, niet zo lief, maar ik heb niet zo de behoefte te reageren op mensen die zich verder nooit op DoP laten zien.

Maar om meer reacties te krijgen, dan moet DoP gewoon wat meer bezocht worden, en dat krijg je denk ik meer voor elkaar door te zorgen dat het hier interessant is, dat er leuke andere topics zijn, dat soort dingen. Dán reageren mensen ook meer op anderen. Want dan staan ze open voor meer dan alleen hun eigen gedichten.

Verder is het weinig/veel reageren telkens bij vlagen, het is altijd maar een select groepje geweest dat op veel gedichten reageerde, en op dit moment is dat groepje gewoon heel erg klein.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:36
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Dit topic is dan ook vooral bedoeld voor de nieuwe leden die er de afgelopen paar weken zoveel bij zijn gekomen, opdat zij het ehh "DoPbeginsel" zullen leren kennen .
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:48
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 31-01-2006 @ 20:34 :
verhaaltje
je bent écht pessimistisch en verbitterd

Wat een negativiteit toch maar weer. Zou ik dit posten als ik er zelf niet in zou geloven dat het helpt?
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:51
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 31-01-2006 @ 18:51 :
Zo is reacties posten niet alleen goed voor de ander maar ook voor onszelf!
Grinnik. Sorry Mich ik kon het niet laten.

Hm, ja, bekend probleem. Vooral omdat dit soort dingen altijd met vlagen gaan. De ene keer is het zo rustig dat zowel actie als reactie achterwege blijft, de andere keer veel actie en veel reactie, dan weer weinig actie maar veel reactie enz enz.

Maar tóch is het een conjunctuur; een onstabiele, maar ik zie een opwaartse. Goed daarom dat de nadruk er nog even op wordt gelegd . Het stimuleert mensen toch weer (al zij het voor een korte periode, want let wel: met dit soort topics zul je nooit écht het gewenste effect bereiken).
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Halogeen schreef op 31-01-2006 @ 20:48 :
je bent écht pessimistisch en verbitterd

Wat een negativiteit toch maar weer. Zou ik dit posten als ik er zelf niet in zou geloven dat het helpt?
Ik zeg niet dat ik denk dat het niet verandert, ik denk alleen niet dat dit helpt. Omdat er telkens nieuwe mensen op DoP komen, en telkens nieuwe mensen die wél veel op gedichten reageren. Het gaat erom dat je die mensen op DoP moet hóuden.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:55
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Weet je wat me nou wel opvalt?. Dat in deze beleidstopics eigenlijk vooral oud-doppers reageren. Joehoe, newbees?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:56
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 31-01-2006 @ 20:34 :
Ik reageer zelfs eigenlijk ook alleen nog maar op mensen die ik 'ken', op mensen die ook veel op andere mensen reageren. Nee, niet zo lief, maar ik heb niet zo de behoefte te reageren op mensen die zich verder nooit op DoP laten zien.
Ja kijk dat doe ik dus juist wel (of probeer ik juist wel te doen) aangezien die mensen gestimuleerd moeten worden méér te gaan posten: wil je dat bereiken moet je ze wel erbij betrekken. Andersom werkt het meestal niet, en dat is ook niet zo raar: als je een beginnend dichter bent en een keer een gedicht op een forum post ga je je niet meteen he-le-maal uitsloven. Dan mag je best even wat feedback krijgen en zo ga je zelf ook meer reageren. Wij zijn meer in de positie om daarvoor te zorgen.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 21:40
dromenvanger
Avatar van dromenvanger
dromenvanger is offline
Hoi,
Ik post hier niet heel vaak maar ik lees wel heel veel dingen en al. Soms reageer ik dan ook wel, maar dikwijls ook gewoon niet omdat ik mssn enkele wel dingen te zeggen heb als "mooi" ofzo, en iedereen heeft hier graag onderbouwde reacties.

Dan heb ik ook nog het gevoel dat anderen daar beter over kunnen oordelen dan ik, ze hebben er meestal ook meer verstand van.
Of als ik weet dat een gedicht beter is dan ik er 1 kan schrijven, vind ik het vaak niet echt gepast om kritiek te leveren, aangezien ik het zelf toch niet beter kan

Ik vind de drempel om te posten hier behoorlijk hoog, juist omdàt er een vast clubje is en door bovenstaande dingen.
__________________
and all memories are sweeter 'cause they're gone
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 22:14
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
De drempel is inderdaad hoog om te posten. Had ik ook. Het is moeilijk om kritiek op gedichten te leveren omdat ze juist zoiets persoonlijks zijn. En soms heb je het gevoel dat je in herhaling valt met je kritiek waardoor je al sneller een gedicht geen reactie geeft, wat eigenlijk niet zo goed is. Of als je zelf niet schrijft geeft dat direct het gevoel van 'de beste stuurlui staan aan wal'. Het is inderdaad een goed idee om poëziegerelateerde topics te openen zodat er meer niet DoP'ers erbij betrokken raken of newbies al wat sneller -durven- reageren. (bv: Welke plaats neemt poëzie in je leven of poëzie voor dummies waarbij er een toegankelijk gedicht geplaatst wordt waarbij mensen commentaar kunnen geven. Ik weet wel dat er zoiets is over schrijvers en mooie gedichten maar misschien wat kleinschaliger beginnen zodat de drempel minder hoog is )
Mja...en meer publiciteit voor DoP. (vb: nationale gedichtendag was een ideaal moment om DoP in de kijker te zetten op de voorpagina) Alleen moet een zeker Jon daarmee akkoord zijn...
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 22:34
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Citaat:
dromenvanger schreef op 31-01-2006 @ 21:40 :
Hoi,
Ik post hier niet heel vaak maar ik lees wel heel veel dingen en al. Soms reageer ik dan ook wel, maar dikwijls ook gewoon niet omdat ik mssn enkele wel dingen te zeggen heb als "mooi" ofzo, en iedereen heeft hier graag onderbouwde reacties.

Dan heb ik ook nog het gevoel dat anderen daar beter over kunnen oordelen dan ik, ze hebben er meestal ook meer verstand van.
Of als ik weet dat een gedicht beter is dan ik er 1 kan schrijven, vind ik het vaak niet echt gepast om kritiek te leveren, aangezien ik het zelf toch niet beter kan

Ik vind de drempel om te posten hier behoorlijk hoog, juist omdàt er een vast clubje is en door bovenstaande dingen.
Hm, kan ik me voorstellen. Ik had dat ook in het begin. Blader voor de lol even terug bij 'xineof' in de zoekfunctie en je ziet in het begin ook niet meer dan 'oh mooi!' ed.; dat is ook niet raar. Ík ga daar andere mensen iig niet op aanvallen, eerder helpen om goed onderbouwde reacties te geven. Maar dat leer je allemaal vanzelf.

het probleem is: die drempel is er inderdaad. En is er een mogelijkheid om dat op te lossen? Heb jij misschien (of andere die zich hierin herkennen) een tip?
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 23:05
Verwijderd
Nouja, ik weet niet of ik me met recht een nieuweling mag noemen of iets in die trend, maar ik gok erop van wel. Ik probeer steeds reactie's te geven maar het word een beetje lastig omdat ik dan bang ben mezelf te gaan herhalen., ik weet niet hoe iedereen daartegenover staat
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 00:02
milamber
Avatar van milamber
milamber is offline
Ik ben al enigszins bekend met het fenomeen "gebrek aan reacties" buiten DoP dan. En wat me als eerst opviel is dat de inhoudelijke kwaliteit van de reacties hier erg hoog is. Die verhouding kan natuurlijk liggen aan het ontbreken van "onzinnige" reacties. Iemand vertellen dat een gedicht mooi is, is een heel stuk makkelijker dan waarom (of waarom niet).

Mensen moeten zelf de verantwoording voelen om ook te reageren op gedichten van andere mensen, bij "veteranen" kan dit gevoel wegebben, en als nieuweling kan het zijn dat de drempel inderdaad te hoog lijkt te liggen. Ik denk niet dat er heel veel aan te doen is, behalve dan inderdaad duidelijk maken dat het gewoon van goed fatsoen getuigt.

Of simpelweg, reageren op hen die reageren, gevaar is dan wel dat het een héél select clubje wordt.

gr
kerwin
__________________
Killing thoughts in sorrow, as I count the stars go by. Shed my tears for all mankind and hope at least we learn to fall, with grace, before we die.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-02-2006, 08:23
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Dit spookte de laatste tijd al erg (vaak) door mijn hoofd en het demotiveerde mij in dermate dat ik een paar keer zoiets had van: ik kap er gewoon mee.

Het lijkt mij een goede zaak dat er aandacht is voor de reacties geven en niet alleen het zelf posten van gedichten en het krijgen van feedback.

Als je zelf reacties wilt/krijgt van een ander, stop dan ook energie in het reageren op anderen.

(En dan niet alleen reageren op vriendjes en vriendinnetjes en niet alleen met de intentie reageren om maar feedback te krijgen van anderen)
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 10:36
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Ja die drempel. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Maar het is nu ook niet zo dat ik altijd wat zinnigs heb te melden (). Het is iets waar je even doorheen moet. En onderbouwen, daarachter hoeft geen theoretisch betoog te schuilen. Een simpele verklaring waarom je iets mooi vindt is toch niet zo lastig?
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 10:48
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Ik heb het tot en met morgen heel erg druk en was daarom een tijd afwezig. Ik voelde me ook een beetje schuldig omdat ik wel zelf twee gedichten heb gepost, maar veel minder commentaar op andere gedichten heb geleverd dan gewoonlijk. Het valt me inderdaad ook op dat er heel veel nieuwe mensen op DoP posten. Als het om beginners gaat, wordt het uiteindelijk vermoeiend om elke keer vrijwel hetzelfde commentaar te leveren, vandaar dat velen dit uiteindelijk opgeven. Ik had eens het idee om alle standaardposts ergens op te slaan en ze te kopiëren als het nodig is, maar dat wordt nogal onpersoonlijk denk ik.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 11:02
AskMeAnything
Avatar van AskMeAnything
AskMeAnything is offline
Ik ben het helemaal eens met deze wijze woorden
Ook ik zal meer gaan reageren
__________________
It's the agony of you chewing gum.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 12:07
annevb04
annevb04 is offline
Ook ik ben een newbee en schuldig!
Ik dicht pas een paar maanden, en vind het moeilijk om commentaar te geven.
Ik kom meestal niet verder als; mooi!
Of het beamen van wat iemand al gezegd heeft. Ik ben van mening dat dat niet echt veel zin heeft.
Maar ik zal het nu in ieder geval gaan proberen!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 13:14
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
annevb04 schreef op 01-02-2006 @ 12:07 :
Ook ik ben een newbee en schuldig!
Ik dicht pas een paar maanden, en vind het moeilijk om commentaar te geven.
Ik kom meestal niet verder als; mooi!
Of het beamen van wat iemand al gezegd heeft. Ik ben van mening dat dat niet echt veel zin heeft.
Maar ik zal het nu in ieder geval gaan proberen!
Oh, maar je kan ook iets zeggen als 'ik weet niet precies waar het aan ligt, maar ik vind de tweede strofe een stuk minder goed dan de eerste'. Of je herhaalt gewoon de post van iemand anders in je eigen woorden

En het heeft altijd wel zin denk ik. Als er nu één persoon post dat hij een gedicht slecht vindt, en een ander post dat hij dat gedicht juist goed vindt, en 20 anderen die het ook goed vinden posten dat niet omdat iemand anders het al heeft gepost, weet de ts nog steeds niet of het wel of niet geslaagd is, want die ziet alleen die ene positieve en die ene negatieve post, terwijl de echte verhouding 1:21 is.

Laatst gewijzigd op 01-02-2006 om 13:18.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 13:44
annevb04
annevb04 is offline
Ja, daar heb je gelijk in.
Ik zal het bij deze vaker gaan doen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2006, 16:58
Anoniem
Poehee nou ik kom ook even aanwaaien. Dan is je computer gecrasht en mis je al deze belangrijke topics op DoP (btw Lieke je doet je werk goed )
Maar ik ben het hier wel mee eens. Ik probeer zelf zoveel mogelijk te reageren, met name als iets me aanspreekt. Maar het is toch wel wennen aan al dat nieuwe bloed. wat zeg ik toch weer veel zinnige dingen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 17:20
Verwijderd
Het probleem is dat je het gewoon beu wordt om elke keer dezelfde dingen te zien voorbij komen. Als je 15 ongeïnspireerde baggergedichtjes over liefdesverdriet (een voorbeeld beste mensen, ik heb nog niet voldoende bij kunnen lezen om te weten wat op dit moment weer een trend is) voorbij ziet komen, dan heb je na het 1e eigenlijk al geen zin meer om te zeggen dat het ronduit slecht is en daar ook nog argumentatie voor moeten te verzinnen.

Dat werkt natuurlijk ook door op andere posters, die wel de moeite waard zijn. Maar eigenlijk denk ik dat we al op onze borst mogen kloppen over de reacties die er gegeven worden. Ik vind dat we blij mogen zijn dat we 5 goede reacties kunnen zien, ipv 15 *mooi* en aaaaah en lievig ~kuzjes~ reacties hebben.
Het is positief dat te willen veranderen, maar ik betwijfel of het lukt. Het is de kwaliteit die telt, niet de kwantiteit.

Over reacties gesproken, waarom is het uitslag-topic dicht? Valt daar niets meer te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 17:37
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik ben hier eh, sinds gisteren. En ik meot zeggen dat het me hier erg bevalt. Maar ik vind het moeilijk om kritiek te geven omdat ik zelf ook (vind ik) geen goede dingen schrijf. Maar toch ik doe mijn best. Het is ook zo jammer als al er iets moois staat en er wordt niet op gereageerd.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 18:10
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Toen ik hier kwam vond ik het idee dat er een 'close clubje' was nogal eng. Eigenlijk ging dat snel over. Nou hou ik wel van bekritiseren ( ), dus dat ging niet zo moeilijk, maar ik begrijp dat er een grote drempel is voor newbee's. Ik kan alleen maar zeggen: volgens mij staat men hier best open voor nieuwe mensen, er is echt geen sprake van een gesloten groepje, nieuwelingen zijn (vaak) hip!

We moeten ons best doen duidelijk te krijgen dat elke reactie waar een beetje over na is gedacht, gewaardeerd wordt. Het maakt niet uit of je verstand hebt van dichten, of je nieuw bent of een oud rot. Yannick gaf een goed voorbeeld: het is al genoeg als je zegt 'ik weet niet zo goed waarom, maar de tweede strofe vind ik beter dan de eerste'.

Ik moet trouwens zeggen dat ik de laatste tijd een (winter?)dip heb wat betreft doppen. Ik reageerde altijd heel veel, en nu ineens niet meer:/. Verklaring? Nee. But I'll be back !
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 18:20
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Oke dankjewel, *gaat vol goede moed verder met eh, Doppen?*
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 18:48
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 01-02-2006 @ 18:20 :
eh, Doppen?*
Ja, net als smurfen maar wat minder kansloos.

Voor zover ik weet bestaat er geen clubje . Alleen Sketch en ik heb een geheim clubje, maar dat komt door onze bloedband.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 18:51
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 01-02-2006 @ 18:48 :
Voor zover ik weet bestaat er geen clubje . Alleen Sketch en ik heb een geheim clubje, maar dat komt door onze bloedband.
Ik geloof dat jouw definitie van 'geheim' anders is dan de gangbare
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:29
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Het voelt toch altijd wel zo, overal zie je dezelfde namen staan en die lijken elkaar redelijk goed te kennen, en dan kom je zo binnenvallen.
Maar ik heb me over mijn kritiekvrees heengezet (zoals men misschien kan zien ).

Oke dat was onbedoelde rijm.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:39
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 01-02-2006 @ 19:29 :
Het voelt toch altijd wel zo, overal zie je dezelfde namen staan en die lijken elkaar redelijk goed te kennen, en dan kom je zo binnenvallen.
Dat had ik in het begin ook Maar na al die tijd heb ik me hier dan toch een beetje kunnen, ehm, binnenwerken De truc is net om koppig en aanhoudend te reageren op gedichten, dan kom je er vanzelf

Weet je, ik vroeg me de laatste paar dagen serieus af: hé wat is DoP druk geworden, en véél reacties! Nu weet ik dus waarom (dit topic was me nog niet opgevallen)

@Riven: ik vind dat je wel erg negatief ingesteld bent de laatste tijd. Opbouwende kritiek lijkt me het beste voor gedichten die (volgens jou) "cliché" of "slecht" zijn, want uiteindelijk kan je niet verwachten dat iedereen hetzelfde niveau heeft of hetzelfde soort gedicht schrijft. Soms moet je eerst iemand "uit z'n tent lokken", voor het echte potentieel komt bovendrijven.
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:56
dromenvanger
Avatar van dromenvanger
dromenvanger is offline
Ik ben het eens met nerwen dat topics die niet altijd gedichten zijn, maar ook zoals dat met gedichtendag, ook aanzetten tot meer posten. Ik iig zal daar eerder iets in schrijven.

Maar ik zal ook mijn best doen om meer reacties te geven enzo.

Dit topic heeft eigenlijk toch al geholpen he
__________________
and all memories are sweeter 'cause they're gone
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 20:06
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
dromenvanger schreef op 01-02-2006 @ 19:56 :
Ik ben het eens met nerwen dat topics die niet altijd gedichten zijn, maar ook zoals dat met gedichtendag, ook aanzetten tot meer posten. Ik iig zal daar eerder iets in schrijven.
absoluut. Maar we schreeuwen al heel veel langer dat DoP er niet alleen is om je eigen gedichten neer te kwakken. Alles wat met dichten en dichters te maken heeft kan hier besproken worden. Maar het initiatief voor zulke topics hoeft niet altijd door de fb's genomen te worden. Iedereen kan topics daarover openen.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-02-2006, 22:24
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Dat wat LiefsvanHier zegt vind ik ook een beetje. Ik ben niet bang van mensen die hier al lang rondlopen en mega goed dichten, ik ken het forum in zijn algemeen zo langzamerhand wel een beetje. Maar ik ben vrij onervaren wat dichten betreft en om dan te reageren op andere is soms een beetje raar omdat ik het gevoel heb er totaal geen verstand van te hebben.
Maar ik doe mijn best hoor
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 22:28
Verwijderd
Ik moet zeggen dat het mij verbaast dat er zoveel mensen op dit topic reageren Misschien heeft het toch wel nut dan. Leuk

Ik zou het ook leuk vinden als er weer eens wat 'andere' topics kwamen. Al heb ik zelf ook geen inspiratie hoor. Maar dat maakt het hier sowieso al wat gezelliger.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 22:52
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Even een newbee-aanmoedigend voorbeeldje:

Gezweetwel zegt dat ze nieuw is en het wel eng vond, maar ik had eigenlijk het idee dat ze hier allang zat. En nu dat ze tot het vaste dopper-groepje behoort.

En ja, Liefsvanhier, DoPpen. Ik dop, jij dopt, wij doppen (geen sperzieboontjes).
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 10:44
Verwijderd
Citaat:
gezweetwel schreef op 01-02-2006 @ 19:39 :
@Riven: ik vind dat je wel erg negatief ingesteld bent de laatste tijd. Opbouwende kritiek lijkt me het beste voor gedichten die (volgens jou) "cliché" of "slecht" zijn, want uiteindelijk kan je niet verwachten dat iedereen hetzelfde niveau heeft of hetzelfde soort gedicht schrijft. Soms moet je eerst iemand "uit z'n tent lokken", voor het echte potentieel komt bovendrijven.
De laatste tijd? Ik ben vakernegatief ingesteld, maar dat terzijde. Ik heb misschien 4 reacties geplaatst na een tijd van doodse stilte. Fijn dat je zo snel kunt oordelen of ik het wel of niet goed met mensen voorheb.
En ik lok mensen anders uit hun tent dan jij.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 12:28
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Riven schreef op 02-02-2006 @ 10:44 :
De laatste tijd? Ik ben vakernegatief ingesteld, maar dat terzijde. Ik heb misschien 4 reacties geplaatst na een tijd van doodse stilte. Fijn dat je zo snel kunt oordelen of ik het wel of niet goed met mensen voorheb.
En ik lok mensen anders uit hun tent dan jij.
Ik wil je in elk geval niet beledigen of zo. Bij die 4 reacties viel dat me gewoon op, en hier weer dan. Tja.
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 12:28
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 01-02-2006 @ 22:52 :
Even een newbee-aanmoedigend voorbeeldje:

Gezweetwel zegt dat ze nieuw is en het wel eng vond, maar ik had eigenlijk het idee dat ze hier allang zat. En nu dat ze tot het vaste dopper-groepje behoort.

Lol, ik had net dat idee van jou
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 12:53
Verwijderd
Citaat:
gezweetwel schreef op 02-02-2006 @ 12:28 :
Ik wil je in elk geval niet beledigen of zo. Bij die 4 reacties viel dat me gewoon op, en hier weer dan. Tja.
Beledigd... Zulk een bezorgdheid en dan wel om mij. Dank je, maar ik voelde me niet in het minst beledigd, integendeel. Ik wilde slechts aangeven dat het me absoluut niet interesseert hoe mensen tegen mijn zgn. negativiteit aankijken. Ik heb er mijn bedoelingen mee. Al kijk ik tegenwoordig wel meer uit bij het 'kwetsen met voorbedachte rade', want soms ga ook ik te ver.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 13:34
Verwijderd
Zelf zag ik ook al dat niet alle gedichten even veel reacties krijgen, en dat sommige meer reagern dan anderen.

Ik heb de afgelopen tijd een paar poems gepost en dus probeerde ik op andermans poem te reageren. (Eigenlijk was dat meer karma, als ik reageer op anderen, zullen zij ook op mij reageren ). Maar één keer had ik slechts gepost dat en gedicht me niks deed. Ik had geen zin te reageren. Dat komt ook doordat er zodra je je even omdraait. Tien nieuwe poems gepost zijn. Dan word ik echt ontmoedigd te reageren.

Nu ga ik iig extra proberen te reageren.

Over dat ontmoedigen. Doordat sommige veel gedichten teglijk in een minuut posten, raak je ook ontmoedigd.

Citaat:
Halogeen schreef op 01-02-2006 @ 18:48 :
Ja, net als smurfen maar wat minder kansloos.

Voor zover ik weet bestaat er geen clubje . Alleen Sketch en ik heb een geheim clubje, maar dat komt door onze bloedband.
wat zijn jullie dan van elkaar?
Citaat:
Thoughtful schreef op 01-02-2006 @ 22:28 :
Ik zou het ook leuk vinden als er weer eens wat 'andere' topics kwamen. Al heb ik zelf ook geen inspiratie hoor. Maar dat maakt het hier sowieso al wat gezelliger.
Ik had zelf ook een topic geopend, maar die sloeg niet bepaald aan
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 13:52
Verwijderd
Ik zie dat Riven(6), Porcelain(7) & Nerwen(5) hele lijsten aan post hebben
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:08
Verwijderd
Waar heb je het over? Als het sarcasme is, dan raad ik je aan wat verder dan alleen vandaag te kijken, zeker ook wat betreft Porcelain en *nerwen elensar. En anders, waar wil je op doelen, ook met je cijfers?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Riven schreef op 02-02-2006 @ 15:08 :
Waar heb je het over? Als het sarcasme is, dan raad ik je aan wat verder dan alleen vandaag te kijken, zeker ook wat betreft Porcelain en *nerwen elensar. En anders, waar wil je op doelen, ook met je cijfers?
Oh niks hoor, het is niet sarcastisch bedoeld. En ik kijk verder dan vandaag. Ik plaatste het gewoon zomaar, omdat dit topic over veel reageren gaat.


BTW Niet dat ik nu expres (ook) een lijst heb gemaakt voor mezelf. Ik heb gewoon wat meer gereageerd, en het forum ligt wat dood, dus vandaar dat lijstje bij mij.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:19
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Ja idd, ik begrijp ook niet goed waar je naartoe wilt Mr.Soija
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:21
Verwijderd
Citaat:
*nerwen elensar schreef op 02-02-2006 @ 15:19 :
Ja idd, ik begrijp ook niet goed waar je naartoe wilt Mr.Soija
Ik wilde gewoon zeggen dat jullie veel reageren en dat dat goed is. Ik kwam net van deze topic en jullie lijsten vielen me op.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:03
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 02-02-2006 @ 12:28 :
Lol, ik had net dat idee van jou
Mja, ik zit er nu ook al vrij lang, maar echt niet langer dan een jaar. Ik vond het toen ik hier net nieuw was ook heel verbazend om te horen dat CSN en Sketch hier toen pas een aantal maanden waren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken [N&A] Is nu alles 'tiswah'?
Chimera
58 23-05-2007 13:49
Beleidszaken Samenvoeging Onzin en De Kantine
Ieke
500 23-03-2006 22:35
Algemene schoolzaken Afgewezen voor de University College?
ds
197 02-04-2005 23:24
Beleidszaken Het beleid op psychologie.
Gothic
164 29-12-2004 21:09
Beleidszaken Het beleid van de kantine
Verwijderd
54 18-01-2004 17:54
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen vocabularium
Leo Nellissen
1 23-11-2003 22:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.