Oud 20-08-2012, 21:09
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
en verder over opvoeding.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Advertentie
Oud 20-08-2012, 21:10
Verwijderd
Ik moest altijd gewoon in de gang gaan staan tot ik weer normaal kon doen. Werkte ook prima. Ik vind het een beetje een zwaktebod om een kind pijn te moeten doen voordat-ie naar je luistert.
Oud 20-08-2012, 21:11
Verwijderd
Dan heb ik zwakke ouders, want ze hebben het regelmatig fysiek opgelost.
Oud 20-08-2012, 21:12
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Goede titel

Ik moest vroeger altijd op de trap zitten als ik iets had gedaan wat niet mocht. En mijn vader telde altijd tot 3.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 20-08-2012, 21:12
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dan heb ik zwakke ouders, want ze hebben het regelmatig fysiek opgelost.
Klopt.
Oud 20-08-2012, 21:13
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Goede titel
Thanks!
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 20-08-2012, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Ik moest altijd gewoon in de gang gaan staan tot ik weer normaal kon doen. Werkte ook prima. Ik vind het een beetje een zwaktebod om een kind pijn te moeten doen voordat-ie naar je luistert.
Dat moest ik ook, ja. Of zonder eten naar bed. Maar ik ben niet zo vaak geslagen of met de koude kraan behandeld, want ik was een redelijk net kind. Mijn broertje was veel agressiever en onhandelbaarder.

Mijn vader heeft trouwens later wel gezegd dat hij het ook een zwaktebod vond, ja, kinderen slaan, en dat hij ons alleen klappen heeft gegeven als we ZO vervelend waren dat hij ECHT niet meer wist wat hij moest doen.
Oud 20-08-2012, 21:14
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik dacht er eigenlijk aan om nog Saaiventienhonderd! te doen, maar het is toch niet écht de 1700ste, denk ik.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 20-08-2012, 21:14
Verwijderd
Citaat:
en verder over opvoeding.
Ik moet vaak een beetje ':')'en over dingen die ik hier lees op het forum. Dat bepaalde forummers zich dit en dat voornemen bij hun eigen kinderen, terwijl ik dan denk, jaja, zie maar of je daar nog aan toe komt naast al het kotsruimen.
Oud 20-08-2012, 21:14
Verwijderd

rupsje
Oud 20-08-2012, 21:14
Verwijderd
IEL.
Oud 20-08-2012, 21:15
Zeppelin
Avatar van Zeppelin
Zeppelin is offline
lijkt net speelgoed!
__________________
Allem voran die Tat.
Oud 20-08-2012, 21:15
Verwijderd
Wat voor vlinder wordt dat?
Oud 20-08-2012, 21:15
Verwijderd
Citaat:
lijkt net speelgoed!
Oud 20-08-2012, 21:16
Verwijderd
Mijn telefoon waarschuwt mij ergens voor.
Oud 20-08-2012, 21:16
Verwijderd
Ohja, plantjes water geven.
Oud 20-08-2012, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Wat voor vlinder wordt dat?
Een royal walnut moth in het Engels, Citheronia regalis in het Latijn.

Met een spanwijdte van 9.5-15.5 cm.
Oud 20-08-2012, 21:19
Verwijderd
Ohja, een rups wordt een vlinder, dat is waar ook.
Ads door Google
Oud 20-08-2012, 21:20
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 20-08-2012, 21:22
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Het lijkt wel een pokemon .

Wij hadden op vakantie heel veel sprinkhanen in de tent <3. Die vind ik zo leuk. En spinnen. van die spinnen met extreem lange poten. En toen we gingen opruimen, kwam er een padje onder de vlondertjes vandaan <3. Padjes <3. En er zaten heel veel grote, zwarte torren onder het grondzeil.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 20-08-2012, 21:22
Verwijderd
Ik heb me nog nooit geliefd gevoeld door mn vader, misschien 3 keer.
Oud 20-08-2012, 21:24
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline


Deze zijn altijd zo zacht <3
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 20-08-2012, 21:25
Verwijderd
Wat kan Zac Efron toch niet zingen.
Oud 20-08-2012, 21:25
Verwijderd
*stort hart uit tussen alle posts over rupsen en tieneridolen*
Oud 20-08-2012, 21:29
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb me nog nooit geliefd gevoeld door mn vader, misschien 3 keer.
*kusje op*

Ach, ik haat mijn moeder ook vaker dan dat ik haar liefheb. En andersom is het geloof ik net zo, want ik heb een zus die perfect is omdat die bijna alles doet wat moeders zegt.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Advertentie
Oud 20-08-2012, 21:37
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik moest altijd gewoon in de gang gaan staan tot ik weer normaal kon doen. Werkte ook prima. Ik vind het een beetje een zwaktebod om een kind pijn te moeten doen voordat-ie naar je luistert.
Ik ook. Ik heb überhaupt zelden straf gehad; een boze vader is veel erger dan geen televisie mogen kijken, ofzo. Ik vind het altijd een beetje raar als ouders hun kinderen heel rustig straf geven. Dan denk ik: nu denkt dat kind dus dat ie iets niet mag omdat het gewoon de wet is, niet omdat de ouders het vervelend vinden. Wat dus ook betekent dat die kinderen gewoon fout gedrag blijven vertonen zolang hun ouders het niet zien. Of de afweging maken: als ik nu een koekje steel, moet ik vroeger naar bed, maar dat is het wel waard.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 20-08-2012, 21:37
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Maar goed, ik ben bepaald geen pedagoog.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 20-08-2012, 21:40
Verwijderd
Ja, als tiener moest ik natuurlijk niet op de gang staan maar dan kreeg ik een Ernstig Gesprek met mijn ouders over hoe ik Mijn Gedrag zou kunnen verbeteren en waarom ze zich Grote Zorgen maakten als ik deed wat ik had gedaan. Vreselijk, dat kon dan zo een half uur duren. Ik deed altijd mijn uiterste best om een Ernstig Gesprek te voorkomen
Oud 20-08-2012, 21:43
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik word een beetje onpasselijk van de facebookberichten die mijn achternichtje en haar veel oudere (maar dat terzijde) vriend uitwisselen. Van het soort "Hou van jou mijn allerliefste en mis je heel erg nog een weekje en we zijn weer samen hele dikke kus voor mijn sterrenmeisje" en "hou van jou mijn alles nog 4 nachtjes heel speciaal kusje" en "1 gedachten 1 ziel 1 leven jij en ik tegen de wereld "
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 20-08-2012, 21:43
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mijn vroege tienerjaren waren nogal... remloos. Aangezien mijn ouders niet in staat waren om toen voor mij te zorgen. En vervolgens sleepte mijn moeder me mee naar de psycholoog, zodat die het voor haar kon oplossen. Niet de beste tijd uit mijn leven.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 20-08-2012, 21:43
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja, als tiener moest ik natuurlijk niet op de gang staan
Oh, daar ging ik ook niet vanuit, hoor.
Citaat:
maar dan kreeg ik een Ernstig Gesprek met mijn ouders over hoe ik Mijn Gedrag zou kunnen verbeteren en waarom ze zich Grote Zorgen maakten als ik deed wat ik had gedaan. Vreselijk, dat kon dan zo een half uur duren. Ik deed altijd mijn uiterste best om een Ernstig Gesprek te voorkomen
Hm, ja, daar ken ik er ook veel van. Mijn vader kon zichzelf altijd zo eindeloos herhalen in die gesprekken.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 20-08-2012, 21:44
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Oh ja, ik heb ook nog bij een psychiater gezeten. Die kwam tot de conclusie dat ik niet gek ben.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 20-08-2012, 21:45
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Altijd fijn om even bevestigd te hebben
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 20-08-2012, 21:46
Verwijderd
Ja. En dat ging dan over dingen als te laat komen op school, of later thuis komen dan afgesproken, of kleine leugentjes. Ik weet niet wat ze gedaan hadden als ik echte rottigheid had uitgehaald, maar toen was ik ook niet van plan om daar in de praktijk achter te komen!
Oud 20-08-2012, 21:47
Verwijderd
Oh ik ben wel door, ik denk door de jeugdgezondheidsarts? getest in groep drie, omdat ik onderpresteerde. Juf dacht dat ik autistisch zou zijn, beste vriendin van mijn moeder die zelf ook in het onderwijs zat dacht dat ik hoogbegaafd zou zijn. Wat blijkt, ik ben geen van beide.
Ik vraag me wel eens af wat er uit zou zijn gekomen als ik op ADD getest was, want ik was wel impulsief en snel afgeleid met slecht concentratievermogen, maar het is maar goed dat dat niet gebeurd is want ik ben zo ook goed terecht gekomen
Oud 20-08-2012, 21:47
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik kan een vertekend beeld hebben, maar in mijn ogen is Sarah echt zo'n typisch voorbeeld van Verstandig Persoon .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Ads door Google
Oud 20-08-2012, 21:47
Verwijderd
Mijn ouders begonnen/beginnen gewoon te schreeuwen en dan zeg ik 'okee' en dan doen zij 'okee' zo nabouwen en dan ga ik iets anders doen.
Oud 20-08-2012, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Ik kan een vertekend beeld hebben, maar in mijn ogen is Sarah echt zo'n typisch voorbeeld van Verstandig Persoon .
Ik denk dat ik nu wel redelijk verstandig ben, maar ik heb op zich best gepuberd. Niet zozeer door me af te zetten tegen mijn ouders of school ofzo, maar wel met woede-aanvallen en alles als iets niet ging zoals ik wilde.
Oud 20-08-2012, 21:55
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oh ja, ik heb ook nog bij een psychiater gezeten. Die kwam tot de conclusie dat ik niet gek ben.
Waarvoor zat je daar dan?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 20-08-2012, 21:59
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Waarvoor zat je daar dan?
Omdat ik wegkwijnde in een sociaal isolement, de hele dag horrorfilms keek, wiet rookte en slechte cijfers haalde.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 20-08-2012, 22:00
Verwijderd
En daarvoor moet je naar een psychIATER?
Oud 20-08-2012, 22:00
Verwijderd
Nou, dan ga ik nu ook maar naar een psychiater, brb.
Oud 20-08-2012, 22:02
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Omdat ik wegkwijnde in een sociaal isolement, de hele dag horrorfilms keek, wiet rookte en slechte cijfers haalde.
Oftewel, puberteit/studentenleven?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 20-08-2012, 22:06
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oftewel, puberteit/studentenleven?
Puberteit, ja, die had ik wel erg. Mijn ouders dachten niet dat ik echt gek was, hoor.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 20-08-2012, 22:07
Verwijderd
Waarom moest je dan naar een psychiater als je vader dat nota bene zelf is.
Oud 20-08-2012, 22:09
Verwijderd
Je gaat toch niet bij je vader op consult Zeker als je 15 bent.
Oud 20-08-2012, 22:09
Verwijderd
De meeste patiënten bij een psychiater zijn op zich niet gek maar gewoon depressief of angstig of dat soort dingen. Bij 'gek' denk ik meer aan psychotisch (dan doe je gek) of aan een sociopaat (gevaarlijke gek) ofzo.
Oud 20-08-2012, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Je gaat toch niet bij je vader op consult Zeker als je 15 bent.
Dat bedoel ik ook niet hè.

Maar, een psychiater kan toch wel inschatten of zijn blowende puberzoon een psychiater nodig heeft ja of nee.

Waarom meteen een psychiater en geen psycholoog?
Oud 20-08-2012, 22:10
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Het was meer dat ze dachten dat het me misschien zou helpen als ik met iemand anders praatte, want met mijn ouders praten in die tijd werd altijd ruzie.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 20-08-2012, 22:10
Verwijderd
Ik denk bij 'gek' meer aan van die alcoholisten die met iedereen gaan praten en dan random tegen je in slaap vallen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.