Oud 12-03-2016, 22:42
trololo
trololo is offline
Hallo,

Ik zit nu in de derde van VWO. Ik ben een beetje een buitenbeentje in een klas van 30 mensen. Ik zit soms met het gevoel dat de andere in mijn klas een beetje kinderachtig doen en dat soort dingen, ze zijn wel aardig enzo, maarja. Ik ga bijv. na schools soms met mensen die een paar jaar ouder zijn dan ik om van een club waar ik op zit, maar dat is lang niet iedere dag, laat staan iedere week. En ik zie dan soms van die foto's langskomen op internet enzo en dan baal ik gewoon dat ik daar niet helemaal bij hoor. Ik heb het gevoel dat ik gewoon niet zo gezellig en om te lachen ben. Ik denk zelfs soms om iets grappigs te zeggen maar dat valt het dan helemaal verkeerd! Ik voer soms wel een beetje gesprek met mensen uit mijn klas maar dat loopt erg snel weer stil, ik weet meestal niet eens echt om over te praten.
Het is ongeveer begonnen nadat ik van de basisschool afging in een school waar niemand van mijn basisschool heenging. Het was vooral lastig omdat veel mensen elkaar al kenden en/of bij elkaar in de buurt woonen. En volgens mij maakte ik me aan het begin veel te druk.om andere dingen (school, huiswerk, muziekles etc.) en niet zoveel over vrienden.

Kortom, ik heb soms een beetje alsof ik veel ouder ben dan de rest als andere in een konijnenpak een slaapfeestje geven (waar ik logischerwijze niet voor ben uitgenodigd).

Iemand tips?

Laatst gewijzigd op 12-03-2016 om 23:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2016, 23:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Geduld. In de bovenbouw worden de klassen anders en wordt iedereen langzaamaan wat volwassener. Misschien vind je dan meer aansluiting.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-03-2016, 23:11
trololo
trololo is offline
Maar hoe kan ik dan gezelliger worden, want ik weet van mezelf dat ik niet de gezelligste ben (niet dat ik gemeen ben maar gewoon niet altijd weet waarover en wat moet praten). Ik heb wel eens echt diepgaande gesprekken, maar amper met mensen van school.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2016, 23:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mogelijk ben jij er beter in om een-op-een contact te hebben? Vind je dat gemakkelijker dan aansluiten bij een gesprek in een groep?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-03-2016, 00:28
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Ik heb ook extreem kleuterachtige meisjes in mijn klas, van het type brugklasfeestje inderdaad. Hoewel ik mij erger wel eens aan hun, kan ik ook gewoon een leuk gesprek met ze hebben. Ik word net als jij niet bij hun feestje uitgenodigd, maar dit wil ik ook helemaal niet. Ik zal je gewoon focussen op je eigen vrienden naast school en mss zorgen dat je een paar klasgenoten hebt waarmee een leuke schooltijd hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2016, 15:49
blaches
blaches is offline
Ik ben 18 jaar en zit op 4 havo. Dit betekent dat ik met 15 en 16 jarige in de klas zit. Zelfs één 14 jarige. Oké vrouwen zijn meestal volwassener als mannen op die leeftijd maar nog kan de kloof groot zijn. Toch geaccepteerd en ik kan het met iedereen perfect vinden. Het is zo gelopen door medische reden maarja dat is jammer.

Maar een konijnenpak slaapfeestje...zoiets is wel echt raar. Weet niet welke leeftijd ze zijn?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2016, 16:09
trololo
trololo is offline
Citaat:
Maar een konijnenpak slaapfeestje...zoiets is wel echt raar. Weet niet welke leeftijd ze zijn?
Dat is het rare nou, ze zijn allemaal ongeveer van dezelfde leeftijd, een paar van hun verschil ik maar een paar dagen. De rest slechts een paar maanden
Met citaat reageren
Oud 14-03-2016, 13:28
Verwijderd
Wat Elin3 zegt. Aansluiting komt vanzelf naarmate je ouder wordt. Dan leer je mensen kennen met dezelfde soort interesses en kun je ook makkelijker diepgaande gesprekken voeren. Als middelbare scholier had ik ook niet zoveel vrienden. In vier havo kwam ik bij een meisje in de klas waar het heel goed mee bleek te klikken en wij zijn nog altijd supergoed bevriend. Met de rest van de klas heb ik heel mijn middelbare school-periode niet zoveel gehad. Mijn andere vrienden zijn vanuit mijn opleiding gekomen, dus dat was ook op latere leeftijd. Het is nu misschien wat onwennig, maar over een poosje trekt dat wel bij en vind je je draai wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie [Vriendschap] Mijn 'beste vriend.'
Au
131 02-09-2008 19:09
Algemene schoolzaken Grappige Leraaruitsprake
Magican
236 04-02-2007 17:30
Verhalen & Gedichten mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje
Verwijderd
15 17-05-2003 23:55
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 15:19
ARTistiek [oud onzin verhaal] Het Verhaal
DarkCat
3 16-08-2002 18:58
ARTistiek Ik heb hulp nodig! Monoloog voor drama over pesten!
Anne
5 21-10-2001 11:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.