Advertentie
Oud 23-04-2018, 19:13
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Haha Jordan Peterson. Toen ben ik gestopt met lezen
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 19:19
Verwijderd
Jezus kan iemand voor Jesper een safe space inrichten?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 19:56
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Hahahaha je hebt het artikel gevonden! M'n chick en ik hebben elkaar er stukken uit voorgelezen en echt over de grond gerold van het lachen. Wat een huilie huilie zeg!!

__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 20:00
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Jesper Jansen gelooft juist dat het petersoniaans idee van mannelijkheid de toekomst heeft. Hij ziet het overal om zich heen: zijn generatie verlangt terug naar de traditionele man-vrouwverhoudingen uit de jaren vijftig. ‘Ik vind het mijn plicht dat mijn vrouw niet hoeft te werken als er kinderen zijn’, zegt Jansen beslist. ‘Mijn vriendin kan niet wachten om lunchpakketjes voor de kinderen te maken en ze naar voetbal te brengen.’ Zelf ziet hij zich al om 6 uur thuiskomen van het werk: ‘Dag liefje. Stropdas af. Heerlijk.’

__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Hahahaha je hebt het artikel gevonden! M'n chick en ik hebben elkaar er stukken uit voorgelezen en echt over de grond gerold van het lachen. Wat een huilie huilie zeg!!

Ik wil dit ook samen met mijn chick doen. <3
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 20:27
Verwijderd
"Daar komt bij dat de vrouw ‘hypergamisch’ is: zij neigt naar een man die een hogere maatschappelijke status heeft dan zijzelf. Wederom evolutionair heel verklaarbaar, weet de ‘mannelijkheidscoach’, omdat zij zoekt naar een man die haar en haar kinderen in alle opzichten zekerheid kan bieden. Gorny lepelt nog wat cijfers op, ‘Vrouwen vinden 85 procent van de mannen ondergemiddeld aantrekkelijk, terwijl mannen 50 procent van de vrouwen wel bovengemiddeld aantrekkelijk vinden.’

Met andere woorden: veel mannen komen niet eens aan voortplanten toe. Gorny: ‘Dat voelt oneerlijk en roept weerstand op, maar dan zegt Peterson: wat is je volgende stap? Hij biedt reële levenslessen.’

In een café in Arnhem schetst filosoof Sid Lukkassen, die hard aan de weg timmert als nieuwrechtse denker, een veel pessimistischer beeld. Net als Peterson vindt Lukkassen (30), die onlangs bij zijn vriendin in Brussel introk, het gelijkheidsdenken een sociale constructie. In zijn boek Avondland en Identiteit wil hij het debat aanzwengelen over een volgens hem groot taboe: de groeiende seksuele ongelijkheid in de West-Europese samenleving. Enerzijds maken hoogopgeleide vrouwen steeds meer deel uit van de bovenbouw. ‘Zij gaan over de vorming van de jeugd, kunnen jongens zich daar nog in herkennen?’, vraagt Lukkassen retorisch. Daarnaast willen deze vrouwen niet downdaten, maar ‘ze willen ook geen saaie accountant, ze wil een ervaring’."

Uh nee ik wil gewoon geen zwakke domme mongool.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 20:40
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 20:46
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Waarom moest Jespers hoofd 3 keer voorbij komen tussen die wanstaltige hersenbraaksels van m. Ik vond het prachtig geschreven, maar bij de 2e keer zn hoofd zien ben ik afgehaakt ik probeer het morgen nog wel een keer
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 22:09
Verwijderd
Iedere keer dat ze het hebben over mannenonderdrukking dan denk ik "wat voor onderdrukking dan?"
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 22:48
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Het is tactiek van dit soort Baudet-achtige mannetjes. Zaadjes planten in mensen hun hoofd. Hen aanpraten dat hen onrecht wordt aangedaan op dit soort futiele punten. Om zo grotere issues die ze eigenlijk willen aankaarten makkelijker er door te krijgen. Zoals: wanneer blanke mannen zich minder voort kunnen planten, gaan al die enge minderheden terrein winnen ten koste van ons.

Brrr.

Ik vond het ook wel opmerkelijk dat die enge gast hier zo'n podium kreeg:

__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 23:38
Verwijderd
Mijn probleem is dat er te veel over één kam geschoren wordt en dat het vooral allemaal sensatie is.

Zo'n opmerking over een hoogopgeleide vrouw die niet wil downdaten. En dat hoogopgeleide vrouwen steeds meer uitmaken van de bovenbouw.
Groeiende seksuele ongelijkheid?

Uhm sorry, maar ik mag denk ik wel een beetje zeggen dat ik wel een beetje voldoe aan bovenstaand. En ik denk... waar héb je het over echt.

De vader van mijn kinderen is niet een "ervaring", maar dat is gewoon een sterke, stabiele, intelligente en knappe gast. En ik geloof dat vrouwen eigenlijk nooit het volstrekt tegenovergestelde wilde hebben als vader van hun kinderen? Dit is gewoon gezeik.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Om zo grotere issues die ze eigenlijk willen aankaarten makkelijker er door te krijgen. Zoals: wanneer blanke mannen zich minder voort kunnen planten, gaan al die enge minderheden terrein winnen ten koste van ons.
En dit ook idd.

Ik zou best een keer met dit soort gasten willen sparren om nou toch eens te ontdekken wat er daadwerkelijk achter zit.

Tuurlijk heeft Jordan Peterson wel goede punten, maar dit artikel... Naar mijn idee gebruiken er een aantal mannetjes deze sensatie gewoon. Zielige droeftoeters die wel voor de tieten en ass gaan, maar voor de rest mogen de vrouwen nergens boven uit steken.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 07:05
Verwijderd
Citaat:
Het is tactiek van dit soort Baudet-achtige mannetjes. Zaadjes planten in mensen hun hoofd. Hen aanpraten dat hen onrecht wordt aangedaan op dit soort futiele punten. Om zo grotere issues die ze eigenlijk willen aankaarten makkelijker er door te krijgen. Zoals: wanneer blanke mannen zich minder voort kunnen planten, gaan al die enge minderheden terrein winnen ten koste van ons.

Brrr.

Ik vond het ook wel opmerkelijk dat die enge gast hier zo'n podium kreeg:

[filmpje]
Maher heeft weleens een intelligent punt maar hij blijft een libertarische snijboon. Nog niet zo lang geleden bijna z'n show kwijt omdat 'ie "nigger" op live TV zei, op een hele nare manier gebruikt ook. Diep door het stof.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 10:24
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Maher heeft weleens een intelligent punt maar hij blijft een libertarische snijboon. Nog niet zo lang geleden bijna z'n show kwijt omdat 'ie "nigger" op live TV zei, op een hele nare manier gebruikt ook. Diep door het stof.
Dus wat hij hier roept over freedom of speech wil hij nog maar eens bekrachtigen met dat soort uitspraken?

Ik vind dat onderwerp trouwens wel wat thin lines bevatten. Ik ben geheel voor vrijheid van meningsuiting, maar moedwillig beledigen en provoceren... gaat wel. Als opening van een groter gesprek, misschien.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 10:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Artikel wat ik al eerder plaatste over Peterson en perfect verwoord wat er "mis" is met de man, en met het huidige klimaat.

https://www.currentaffairs.org/2018/...ual-we-deserve
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 11:24
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Onderwijl krijgen jongens te horen dat ze te druk zijn, belanden ze op het vmbo en zien ze hun zusjes doorstoten naar de universiteit. Voor hen is het alsof iedere moderne vrouw een assertiviteitstraining heeft gehad, die haar ‘in een bitch’ heeft veranderd, stelt de psychiater.
..
We hebben het patriarchaat afgeschaft, de vader is geen voorbeeld meer
Dit klinkt eerlijk gezegd als een ernstig potje zelfmedelijden. So fucking what? Hoe is deze kul toepasbaar op culturen die al eeuwen matriarchaal zijn, of op dieren die in een matriarchaat leven?

Jesper klinkt als een wat zielige pipo die de verantwoordelijkheden en minder leuke kanten van het leven niet aan kan, gaat op zoek naar gelijkgestemden, vindt een groepje andere zielenpoten en warempel: er is één man aan het roer die lekker kan praten! Dan heeft deze man vast gelijk, want hij bevestigd wat ik al dacht: het ligt niet aan mij!"
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 11:30
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Precies dat! En ik ben er van overtuigd dat het strategisch is. Net zoals ik dat van Baudet denk. Verzamel op deze manier schapen die denken "Jaaaaaa dit gaat over mij, eindelijk erkenning!!" en schakel daarna op naar grotere issues waarbij diezelfde schapen eenvoudiger volgen.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-04-2018, 11:39
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
om er maar een Carlin citaat bij te trekken (ongeveer): "I like people, just not in groups. Groups eat away critical thinking and before you know it you're wearing a stupid fucking hat"
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 11:40
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
om er maar een Carlin citaat bij te trekken (ongeveer): "I like people, just not in groups. Groups eat away critical thinking and before you know it you're wearing a stupid fucking hat"
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 14:34
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Artikel wat ik al eerder plaatste over Peterson en perfect verwoord wat er "mis" is met de man, en met het huidige klimaat.

https://www.currentaffairs.org/2018/...ual-we-deserve
Nathan J. Robinson. <3
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 14:50
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Iedere keer dat ze het hebben over mannenonderdrukking dan denk ik "wat voor onderdrukking dan?"
Door als jongen een juf ipv een meester te hebben wordt je ontwikkelingsvrijheid wel in alle hevigheid ingeperkt natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Jesper Jansen gelooft juist dat het petersoniaans idee van mannelijkheid de toekomst heeft. Hij ziet het overal om zich heen: zijn generatie verlangt terug naar de traditionele man-vrouwverhoudingen uit de jaren vijftig. ‘Ik vind het mijn plicht dat mijn vrouw niet hoeft te werken als er kinderen zijn’, zegt Jansen beslist. ‘Mijn vriendin kan niet wachten om lunchpakketjes voor de kinderen te maken en ze naar voetbal te brengen.’ Zelf ziet hij zich al om 6 uur thuiskomen van het werk: ‘Dag liefje. Stropdas af. Heerlijk.’

dit soort shit komt gewoon voort uit mongool zijn, niet vanuit jordan peterson

heb hem altijd super redelijk en intelligent gevonden, het zijn meer sommige van zn alt-right aanhangsels die hem als god verheven en er iets "engs van maken"
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 15:22
Verwijderd
Citaat:
gaan al die enge minderheden terrein winnen ten koste van ons.
Bij deze : roomblanke dame gezocht voor voortplantings, liefst met blauwe ogen, rood haar en noordwest europese genen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Ik ben geheel voor vrijheid van meningsuiting, maar moedwillig beledigen en provoceren... gaat wel.
wat is beledigen? Voor sommigen is het beledigend als ik zeg : je kleding is lelijk, voor anderen als ik zeg : "ik vind de god waarin je gelooft totale nonsens". Dan heb je nog een groep mensen die gewoon alles beledigend vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2018, 15:47
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Door als jongen een juf ipv een meester te hebben wordt je ontwikkelingsvrijheid wel in alle hevigheid ingeperkt natuurlijk!
Waren er geen aanwijzingen dat gesplitste klassen wel betere resultaten gaven bij beide groepen?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 15:48
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Bij deze : roomblanke dame gezocht voor voortplantings, liefst met blauwe ogen, rood haar en noordwest europese genen
Mijn chick wil geen kinderen, maar ik zal even vragen of hij het ok vindt als ik me door jou laat bezwangeren! Eventueel kunnen we er een leuk samenzijn met drie van maken!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 16:03
Verwijderd
Omg dat heb ik laatst gedroomd! Ik kwam thuis en Jos lag met zijn beste vriendin in bed en ze vertelde me met een heel blij gezicht dat ze zwanger was en dat we het kindje met z'n drieën kunnen opvoeden. "Goed idee he!?" zeiden ze zielsgelukkig terwijl ik nog stond te bekomen van de schrik.

Maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 16:21
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
dit soort shit komt gewoon voort uit mongool zijn, niet vanuit jordan peterson

heb hem altijd super redelijk en intelligent gevonden, het zijn meer sommige van zn alt-right aanhangsels die hem als god verheven en er iets "engs van maken"
Lees dat artikel van Robinson (zie hierboven) eens; ben benieuwd of je hem dan nog steeds "super redelijk en intelligent" vindt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Lees dat artikel van Robinson (zie hierboven) eens; ben benieuwd of je hem dan nog steeds "super redelijk en intelligent" vindt.
Nu ja, ik kende 'm ook vooral van interviews/debatten, waar twee dingen (na het lezen van dat artikel) duidelijk speelden; ofwel zijn "tegenstanders" danwel "kritische vragenstellers" bleken niet in staat verbaal opgewassen te zijn, ofwel dermate intelligent dat Peterson gedwongen werd om uit een ander vaatje te tappen.

Die boeken zijn overduidelijk ronduit kut.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 16:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
nou ja, intelligent is ie zeker wel, maar dat is niet per definitie een positieve eigenschap
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 17:10
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Artikel wat ik al eerder plaatste over Peterson en perfect verwoord wat er "mis" is met de man, en met het huidige klimaat.

https://www.currentaffairs.org/2018/...ual-we-deserve
Wat een lap tekst, maar wel waard om het te lezen
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 18:37
Verwijderd
Citaat:
dit soort shit komt gewoon voort uit mongool zijn, niet vanuit jordan peterson

heb hem altijd super redelijk en intelligent gevonden, het zijn meer sommige van zn alt-right aanhangsels die hem als god verheven en er iets "engs van maken"
Ik krijg hetzelfde naar gevoel bij Peterson als ik bij het lezen van Rand krijg. Door de massa wordt die laatste gezien als oprechte filosoof maar onder filosofen heeft ze nul relevantie. Ik denk dat Peterson totaal geen relevantie heeft in dit onderwerp en een nepautoriteit.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Nu ja, ik kende 'm ook vooral van interviews/debatten, waar twee dingen (na het lezen van dat artikel) duidelijk speelden; ofwel zijn "tegenstanders" danwel "kritische vragenstellers" bleken niet in staat verbaal opgewassen te zijn, ofwel dermate intelligent dat Peterson gedwongen werd om uit een ander vaatje te tappen.

Die boeken zijn overduidelijk ronduit kut.
Dat Fortuyn nooit echte tegenstand heeft gehad in het debat betekent natuurlijk niet dat hij gelijk had.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Bij deze : roomblanke dame gezocht voor voortplantings, liefst met blauwe ogen, rood haar en noordwest europese genen


maar het haar van Tigerly is roder, dus neem haar maar.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 20:20
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ik krijg hetzelfde naar gevoel bij Peterson als ik bij het lezen van Rand krijg. Door de massa wordt die laatste gezien als oprechte filosoof maar onder filosofen heeft ze nul relevantie. Ik denk dat Peterson totaal geen relevantie heeft in dit onderwerp en een nepautoriteit.
Is Ayn Rand dan wel zo'n massafenomeen? In Duitstalige media (in de meest brede zin van het woord) kom ik die naam vrijwel nooit tegen. Het is puur dat ik weleens wat van De Correspondent lees dat ik weet wie het is.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-04-2018, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Is Ayn Rand dan wel zo'n massafenomeen? In Duitstalige media (in de meest brede zin van het woord) kom ik die naam vrijwel nooit tegen. Het is puur dat ik weleens wat van De Correspondent lees dat ik weet wie het is.
Ze is een fenomeen onder haar aanhangers, vooral enge libertardiërs maar ook neo-cons wel in het algemeen.

Waarom teh fuck moet je vertellen dat je die naam in Duitse media nooit tegenkomt? Wat is daar de relevantie van?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 20:37
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Dat Fortuyn nooit echte tegenstand heeft gehad in het debat betekent natuurlijk niet dat hij gelijk had.
Dat zeg ik ook niet, dikzak. Ik vertelde alleen dat hij niet zo onbeduidend over kwam in woord, dat zegt niets over of ik het met hem eens of oneens was.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 20:39
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ze is een fenomeen onder haar aanhangers, vooral enge libertardiërs maar ook neo-cons wel in het algemeen.

Waarom teh fuck moet je vertellen dat je die naam in Duitse media nooit tegenkomt? Wat is daar de relevantie van?
Omdat ik die vooral lees.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik die vooral lees.
Citaat:
Wat is daar de relevantie van?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 21:01
Verwijderd
Het komt over op mensen als "Kijk mij eens socially awkward penguin zijn! Hallo! Aandacht?!". Daarom hakken ze altijd zo op je moffenhoerisme.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 21:18
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Als ik had gezegd dat ik vrijwel nooit wat tegenkom over Ayn Rand in de media, behalve in De Correspondent, had je daar weinig aan gehad, omdat dan niet duidelijk was welke media ik bedoel. Ik zal het dus toch op de een of andere manier moeten inperken.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 21:35
Verwijderd
Het regent volgens mij nergens "Ayn Rand" behalve misschien bij de mailings van de Ayn Rand fanclub of in "Your Monthly Randiness".
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 21:47
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Het regent zonnestralen.

Zo nu hebben jullie allemaal Aids & de Meningitis in den Kopf. My job is done hier.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 21:56
Verwijderd
Kadeng kadeng
kadeng kadeng
woohoooooo
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 22:59
Verwijderd
Oei, de Toronto-dader lijkt een incel te zijn volgens gelekte facebookprofilescreenshots en een bevestiging van een onderzoeker/police chief (geloof ik, kan ook woordvoerder zijn).
Met citaat reageren
Oud 25-04-2018, 13:32
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
"Het beeld, zegt Lukkassen nippend van zijn appelsap"
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2018, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Oei, de Toronto-dader lijkt een incel te zijn volgens gelekte facebookprofilescreenshots en een bevestiging van een onderzoeker/police chief (geloof ik, kan ook woordvoerder zijn).
een duidelijk geval van /r9k/ geradicaliseerde alt-right terrorisme
Met citaat reageren
Oud 27-04-2018, 19:24
Verwijderd
http://toronto.citynews.ca/video/201...ine-community/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Het verzet van Roxane Gay Barbie met buikje
elifecoach
12 01-10-2017 22:24
De Kantine De kunstmatige insaaiminatiekliniek van Dr. van Holland - #545
Verwijderd
35 07-03-2009 11:41
ARTistiek De Rots
Hannibal
11 21-09-2001 21:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.