Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2005, 15:30
DSaj
DSaj is offline
Hallo, ik ben een jongen van 15/16 jaar. Ik ben vrij lang en niet lijk daardoor wat slungelig. Nu wil ik wel wat spieren gaant trainen, vooral het bovenlichaam als het kan natuurlijk. Ik heb geen gewichten thuis, en door omstandigheden kan ik niet op fitness. Ik druk wel elke dag zon 100 keer verdeeld over de dag op, maar ik denk niet dat dat veel helpt Ik hoef geen bodybuilder te worden, maar ik wil gewoon wat forser worden. Wat te doen?


Nog een probleem, mijn kamer is ERG klein, loopruimte qua breed 1 meter en qua lengte zon 4 meter, dus erg beperkt. Bovendien wil mijn mams niet dat ik mijn spullen op iemand anders ze kamer dump, dus dat is dan ook weer een probleem. Zijn er niet bepaalde oefeningen die je gewoon kan uitvoeren, bv: zoveel keer opdrukken per dag, etc. Of is dat vrijwel onmogelijk?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 15:41
Verwijderd
Thuis trainen is in mijn ogen al niet erg handig maar zonder gewichten/apparatuur word 't al helemaal moeilijk.

Er zijn wel een aantal oefeningen die je kunt doen, zoals inderdaad o.a. opdrukken en buikspieroefeningen, maar ik denk niet dat jij daardoor het gewenste effect zal bereiken. Wil je echt forser worden zul je toch gericht moeten trainen en vooral goed moet eten.

Overigens denk ik dat je je niet te veel zorgen moet maken. Veel jongens van jouw leeftijd zijn wat slungeling omdat ze midden in een groeispurt zitten. Dat trekt naarmate je ouder word wel weg en dan word je vanzelf wat breder.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 15:45
DSaj
DSaj is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-12-2005 @ 16:41 :
Thuis trainen is in mijn ogen al niet erg handig maar zonder gewichten/apparatuur word 't al helemaal moeilijk.

Er zijn wel een aantal oefeningen die je kunt doen, zoals inderdaad o.a. opdrukken en buikspieroefeningen, maar ik denk niet dat jij daardoor het gewenste effect zal bereiken. Wil je echt forser worden zul je toch gericht moeten trainen en vooral goed moet eten.

Overigens denk ik dat je je niet te veel zorgen moet maken. Veel jongens van jouw leeftijd zijn wat slungeling omdat ze midden in een groeispurt zitten. Dat trekt naarmate je ouder word wel weg en dan word je vanzelf wat breder.
Ik maak me ook geen zorgen, maar het mag allemaal wel wat forser e.d.

Hmm njah dan is er een probleem ja
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-12-2005 @ 16:41 :
Thuis trainen is in mijn ogen al niet erg handig maar zonder gewichten/apparatuur word 't al helemaal moeilijk.

Er zijn wel een aantal oefeningen die je kunt doen, zoals inderdaad o.a. opdrukken en buikspieroefeningen, maar ik denk niet dat jij daardoor het gewenste effect zal bereiken. Wil je echt forser worden zul je toch gericht moeten trainen en vooral goed moet eten.

Overigens denk ik dat je je niet te veel zorgen moet maken. Veel jongens van jouw leeftijd zijn wat slungeling omdat ze midden in een groeispurt zitten. Dat trekt naarmate je ouder word wel weg en dan word je vanzelf wat breder.
Meer hoeft er niet gezegd te worden.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 17:53
Hijo de Puta
Avatar van Hijo de Puta
Hijo de Puta is offline
Ik heb thuis wat oude zware stukke boxen die ik niet gebruik, -> in een reistas-> je armen recht strekken, de tas (zit een lus aan) met de lus aan je polsen laten hangen zodat je ontzettend veel moeite hebt om je armen nog 90 graden te spannen, en dan steeds naar beneden en omhoog. Werkte ontzettend goed voor mn buik/arm/borstspieren.

Koop anders gewoon een paar zware gewichten, niet duur.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 16:57
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
SupaS* dat zou de bedoeling moeten zijn dat het enkel voor je schouders werkt
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 16:59
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 10-12-2005 @ 17:57 :
SupaS* dat zou de bedoeling moeten zijn dat het enkel voor je schouders werkt
Zoiets dacht ik ook al. In ieder geval kun je die oefening niet echt in je buik en borst voelen. Althans, niet op de goede manier. Het klonk in mijn ogen eerder als een fout uitgevoerde biceps curl.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 17:04
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 10-12-2005 @ 17:59 :
Zoiets dacht ik ook al. In ieder geval kun je die oefening niet echt in je buik en borst voelen. Althans, niet op de goede manier. Het klonk in mijn ogen eerder als een fout uitgevoerde biceps curl.
Je kan een schouderoefening wel degelijk in je buik voelen.
Maar dan betekent dat, dat je met te veel gewicht werkt.
Begin licht en bouw op

Het lijkt eerder op een slecht uitgevoerde barbell drag
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 10-12-2005 @ 18:04 :
Je kan een schouderoefening wel degelijk in je buik voelen.
Maar dan betekent dat, dat je met te veel gewicht werkt.
Begin licht en bouw op

Het lijkt eerder op een slecht uitgevoerde barbell drag
Daarom zei ik: 'Althans, niet op de goede manier.'

Als je een biceps curl te zwaar uitvoert kun je hem ook wel in je buik voelen maar dat komt omdat je dan gaat zwaaien en zo je buik en rug mee laat werken het gewicht omhoog te krijgen. En dat is het hele idee van de oefening weg, voor je buik en rug heb je wel effectievere oefeningen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 17:10
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 10-12-2005 @ 18:08 :
Daarom zei ik: 'Althans, niet op de goede manier.'

Als je een biceps curl te zwaar uitvoert kun je hem ook wel in je buik voelen maar dat komt omdat je dan gaat zwaaien en zo je buik en rug mee laat werken het gewicht omhoog te krijgen. En dat is het hele idee van de oefening weg, voor je buik en rug heb je wel effectievere oefeningen.
Ja, inderdaad.
Een biceps curl moet je voelen branden in je biceps.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 18:05
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Goed slapen en veel eten is belangrijk.
ZOnder apparaten zal je niet megabreed worden maar je kan wel mooi afgetraind worden door opdrukken hoor.
Kijk je als 100x opdrukken verdeeld over de dag in honder keer 1x opdrukken (bij wijze van spreken) zal het idd niet helpen. Minimaal setjes van 12 maken en die weer minimaal 3x binnen 5 tot 10 minuten doen. Doe 4x perdag 4 setjes van 12 en dan merk je het denk ik wel. Als je het te makkelijk vind druk je dan wat minder snel op, ga helemaal tot de grond en hou halverwege even stil.
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 13:12
All*Starr
All*Starr is offline
Je kan bijv op internet informatie zoeken wat goeie voedingsstoffen zijn, goed eten dus.
En buikspieroefeningen ofzo?
En andere oefeningen? Iig er staat veel op internet... Misschien helpt hardlopen ook wel.
__________________
the best things in life are unseen, that's why we close our eyes when we kiss, cry and dream...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 21:38
Frondish
Avatar van Frondish
Frondish is offline
Eet veel eieren, niet het eigeel opeten, alleen het witte.. het eigeel mag je niet teveel van hebben, want die kunnen je aders op latere leeftijd laten dichtslippen. Als je veel eieren eet, kom je dus ook veel aan.. en dat moet je omzetten in spiermassa, dus ga je trainen en eventueel ook hardlopen.. je weeg niet veel zei je, dus je bent droog en duurt het korter voordat je resultaat boekt, dus hardlopen is niet echt noodzakelijk bij jou. Leg je benen op je bed, en ga opdrukken. Je kan ook je armen op je bed doen en je benen op de grond, en dan opdrukken. Ik weet niet of je bij je trap, of misschien wel een deurpost, een soort rand bovenaan hebt zitten.. anders ga je daaraan hangen en dan trek je jezelf omhoog (deze oefening is heel zwaar dus doe die rustig aan). Voor je triceps kan je het best zeg maar je hand op de rand van je bed doen, en dan zorgen dat ze achter je zijn.. en dan je benen gestrekt vooruit met je hielen op de grond, en dan zak je rustig naar beneden totdat je kont de grond net niet raakt, en dan ga je weer omhoog. Ik weet niet of je halters hebt, ik heb ze wel en ik doe daar altijd biceps oefeningen mee. Zo kan je bijvoorbeeld je armen naar beneden houden, met de halters in je handen, en dan ga je rustig omhoog .. 90 graden, dus je handen beginnen naast je benen en ze eindigen voor je buik zeg maar.. dat doe je b.v. eerst 8 keer, en dan begin je vanuit deze 90 graden positie en dan ga je omhoog tot aan je borst.. weer 90 graden. Het is moeilijk uit te leggen en ik hoop dat je het begrijpt. Voor je buikspieren, dat is niet zo moeilijk.. begin gewoon met je benen op de grond en doe normale situps, doe ze niet te snel maar gewoon op normaal tempo.. en laat je buikspieren werken. Als je al wat gewend bent, kun je je benen op je bed leggen en sit ups gaan doen. Je kan ook op je rug gaan liggen, je benen in de lucht en dan handen achter je hoofd.. knieën gebogen en dan met je linker elleboog naar je linker knie en dan rechter weer.. links rechts links rechts. En dit doe je terwijl je op je rug ligt.
En let wel, zodra je spierpijn hebt, moet je rusten totdat het weg is, anders ga je je spiercellen kapot maken. En kijk ook uit voor je spieraanhechtingen zodra die gaan pijn doen moet je ook stoppen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ik ben heel slecht met uitleggen zul je wel gemerkt hebben, maar ik heb het geprobeerd. En zorg dat je aankomt, en dat je het omzet in spieren.
__________________
ok...

Laatst gewijzigd op 17-12-2005 om 21:40.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 07:40
Joey22
Joey22 is offline
Paar kleine notjes over Frondish: je zal meer moeten eten dan alleen eiwit van eieren om goed te groeien

De oefeningen zijn goed: Met je handen op het bed train je meer de onderkant van je borst en met je voeten op het bed meer de schouders.

En spierpijn is geen indicatie voor overbelasting van de spiercellen maar het wil zeggen dat de zenuwcellen gestimuleerd zijn. Gewoon +- 48u rust houden als je zwaar getrained hebt, naar spierpijn moet je eigenlijk niet zo kijken.
Dus zeker niet elke dag doen, spierpijn of niet.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 14:03
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Veel succes, maar als je begint met thuis trainen zal het nooit wat worden omdat je nog totaal geen ervaring hebt met trainen. Ga een half jaar op een sportschool trainen en bepaal dan of je wel thuis wilt trainen.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 14:09
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Mijn kinesist is altijd blij als ik spierpijn heb

"Goed, je spieren zijn aan het werk geweest"


__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 15:22
Frondish
Avatar van Frondish
Frondish is offline
Citaat:
Joey22 schreef op 18-12-2005 @ 17:10 :
Paar kleine notjes over Frondish: je zal meer moeten eten dan alleen eiwit van eieren om goed te groeien

De oefeningen zijn goed: Met je handen op het bed train je meer de onderkant van je borst en met je voeten op het bed meer de schouders.

En spierpijn is geen indicatie voor overbelasting van de spiercellen maar het wil zeggen dat de zenuwcellen gestimuleerd zijn. Gewoon +- 48u rust houden als je zwaar getrained hebt, naar spierpijn moet je eigenlijk niet zo kijken.
Dus zeker niet elke dag doen, spierpijn of niet.
Thanks voor je toevoeging, alleen wat zou je dan nog meer moeten eten? Natuurlijk snap ik ook wel dat eieren maar een bijproduct zijn tijdens de voeding, maar heb je nog aanraders?
__________________
ok...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd opdrukken
Thinus
14 14-01-2011 13:05
Lichaam & Gezondheid Trainen
arPos
5 06-11-2006 15:19
Vrije tijd Thuis fitness..
akumabito
7 05-05-2004 00:16
Lichaam & Gezondheid Creatine + Training..
akumabito
16 20-05-2003 12:09
Lichaam & Gezondheid Buik trainen
Martijngr
21 07-03-2003 13:26
Lichaam & Gezondheid Thuis je lichaam trainen: wie weet goede oefeningen?
BBJ
14 12-10-2001 13:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.