Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2006, 16:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 11-01-2006 @ 17:22 :
Ik snapte het probleem al niet.

Wij moeten elkaar toch eens beter leren kennen.
pff, volgens mij is het hopeloos met ons
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2006, 17:17
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-01-2006 @ 17:32 :
pff, volgens mij is het hopeloos met ons
Klopt.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 17:38
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
jullie zijn dan ook hopeloos

luitjes, ontopic dan maar weer ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 18:17
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-01-2006 @ 18:38 :
jullie zijn dan ook hopeloos

luitjes, ontopic dan maar weer ?
Dat is al een half jaar bekend.

Is goed. Nog ontwikkelen na dit bericht?
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 20:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-01-2006 @ 16:30 :
zeurpiet.

in de stad kun je ook 80km wegen hebben, gewoon een kwestie van een bordje plaatsen. (het is een doorgaande weg, die aansluit op snelwegen.)
Opritten met invoegstroken in plaats van kruisingen voor alle wegen is ruimtelijk gezien niet haalbaar.

Rotonde's zijn een goed alternatief, op voorwaarde dat voor het niet aangeven van richting bij het verlaten van een rotonde de doodstraf wordt ingesteld.

(het zal je zijn opgevallen, dat is een van mijn grootste irritaties in het verkeer. )
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 10:33
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-01-2006 @ 21:13 :
Opritten met invoegstroken in plaats van kruisingen voor alle wegen is ruimtelijk gezien niet haalbaar.

Rotonde's zijn een goed alternatief, op voorwaarde dat voor het niet aangeven van richting bij het verlaten van een rotonde de doodstraf wordt ingesteld.

(het zal je zijn opgevallen, dat is een van mijn grootste irritaties in het verkeer. )
invoegstroken zijn ook niet echt ideaal voor enkelbaanswegen he.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 16:42
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-01-2006 @ 12:29 :
mensen die weinig premie betalen zijn mensen met vast werk ? huh ? je werk maakt geen donder uit voor de premie. alleen je leeftijd en woonplaats. (en wat voor auto).

maar die verzekeringspremie, dat is geen belasting hoor.
Beetje laat, maar ik zal me even verduidelijken.

Waar moet het geld voor test-door-overheid-laten-betalen vandaan komen? Uit de belastingen natuurlijk. Wie betaalt de belasting? In het algemeen de mensen die weinig verzekeringspremie betalen: mensen met vast en flink-betaald werk zijn meestal ouder dan 24. Leeftijd (en bots-geschiedenis ) is toch de meest bepalende factor voor die premie....

Dus: ik wil dat die test als ie er komt wordt gesponsord door de overheid en DUS door mensen die geld over hebben, nl. mensen die weinig verzekeringspremie betalen. Zie het als een kleine investering van hun in een veilig verkeersbeeld
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 17:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 12-01-2006 @ 17:42 :
Dus: ik wil dat die test als ie er komt wordt gesponsord door de overheid en DUS door mensen die geld over hebben, nl. mensen die weinig verzekeringspremie betalen. Zie het als een kleine investering van hun in een veilig verkeersbeeld
Ik zie niet waarom het ontbreken van verkeersinzicht bij de een het probleem of de kostenpost van een ander moet zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 17:18
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 12-01-2006 @ 17:42 :
Beetje laat, maar ik zal me even verduidelijken.

Waar moet het geld voor test-door-overheid-laten-betalen vandaan komen? Uit de belastingen natuurlijk. Wie betaalt de belasting? In het algemeen de mensen die weinig verzekeringspremie betalen: mensen met vast en flink-betaald werk zijn meestal ouder dan 24. Leeftijd (en bots-geschiedenis ) is toch de meest bepalende factor voor die premie....

Dus: ik wil dat die test als ie er komt wordt gesponsord door de overheid en DUS door mensen die geld over hebben, nl. mensen die weinig verzekeringspremie betalen. Zie het als een kleine investering van hun in een veilig verkeersbeeld
dus arme mensen boven de 24 moeten mijn herhalingstoets gaan betalen, omdat mensen die jonger zijn zogenaamd arm zijn ?

en er is natuurlijk een reden voor die hoge premies voor jongeren he...

jongeren hebben meestal ook nog eens sowieso minder kosten dan de wat ouderen, die vaak een hypotheek hebben om te betalen en kindermondjes om te voeden.

oftewel : bijzonder oneerlijk voorstel van je.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 18:32
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-01-2006 @ 18:18 :
dus arme mensen boven de 24 moeten mijn herhalingstoets gaan betalen, omdat mensen die jonger zijn zogenaamd arm zijn ?

en er is natuurlijk een reden voor die hoge premies voor jongeren he...

jongeren hebben meestal ook nog eens sowieso minder kosten dan de wat ouderen, die vaak een hypotheek hebben om te betalen en kindermondjes om te voeden.

oftewel : bijzonder oneerlijk voorstel van je.
Ik kan mij geheel in die post vinden.

Ik snap ook niet waarom de mensen die minder premie hoeven te betalen die cursus voor anderen moeten betalen.

Citaat:
T_ID schreef op 12-01-2006 @ 18:09 :
Ik zie niet waarom het ontbreken van verkeersinzicht bij de een het probleem of de kostenpost van een ander moet zijn.
Dat het een probleem voor de ander is, dat snap ik wel.
Maar die kosten slaan nergens op.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 20:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 12-01-2006 @ 19:32 :
Dat het een probleem voor de ander is, dat snap ik wel.
Maar die kosten slaan nergens op.
Maar ja, wat ik al eerder schreef, half Nederland rijd als een stel gladiolen, dus waarom zou de één een cursus moeten doen en de ander niet, en waarom zou de een dat moeten betalen en de ander niet.

De herhalingstoets is gewoon geen goed voorstel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 21:40
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-01-2006 @ 21:47 :
Maar ja, wat ik al eerder schreef, half Nederland rijd als een stel gladiolen, dus waarom zou de één een cursus moeten doen en de ander niet, en waarom zou de een dat moeten betalen en de ander niet.

De herhalingstoets is gewoon geen goed voorstel.
Dan zou je, in theorie, half Nederland moeten aanpakken. Dat is praktisch onmogelijk.

Het is beter om mensen iets te leren, maar dat zou je dan om de zoveel tijd moeten doen bij iedereen die in het bezit is van een rijbewijs. Praktisch ook niet erg haalbaar, lijkt mij?
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 22:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 12-01-2006 @ 22:40 :
Dan zou je, in theorie, half Nederland moeten aanpakken. Dat is praktisch onmogelijk.

Het is beter om mensen iets te leren, maar dat zou je dan om de zoveel tijd moeten doen bij iedereen die in het bezit is van een rijbewijs. Praktisch ook niet erg haalbaar, lijkt mij?
Dat is wat ik al eerder schreef.
Alle compromissen die we sluiten op het gebied van eisen aan de rijvaardigheid gaan ten koste van de veiligheid, en dat is een prijs die we kennelijk bereid zijn te betalen voor onze mobiliteit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 14:14
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-01-2006 @ 18:18 us arme mensen boven de 24 moeten mijn herhalingstoets gaan betalen, omdat mensen die jonger zijn zogenaamd arm zijn ?
arme mensen betalen meestal geen belasting, ze krijgen juist allerlei toeslagen en betalen dus niet mee aan herhalingstoetsen.
Citaat:
en er is natuurlijk een reden voor die hoge premies voor jongeren he...
natuurlijk is die er, maar ik denk niet dat ik daar in dit topic veel dieper op in moet gaan. je zou bijvoorbeeld kunnen stellen dat door deze toets jongeren veiliger gaan rijden en dat dus de premies voor hen omlaag moeten... ofzo. maar laten we daar niet op in gaan.
Citaat:
jongeren hebben meestal ook nog eens sowieso minder kosten dan de wat ouderen, die vaak een hypotheek hebben om te betalen en kindermondjes om te voeden.
Dat is een kwestie van waar je je geld aan uitgeeft. ik en mijn vriendin leven momenteel van minder geld dan iemand die fulltime tegen mijn loon (5,40 per uur...) werkt. Als ik me niet vergis is dat minder dan je in de bijstand krijgt. En zo karig leven we nu ook weer niet hoor. Oudere mensen met veel kosten moeten deze kosten wel over zichzelf hebben afgeroepen, door meer luxe te willen of door meer kinderen te nemen.

Citaat:
oftewel : bijzonder oneerlijk voorstel van je.
Mijn voorstel is om de kosten van deze test te verwerken in de belastingen. Die belastingen worden betaald naar draagkracht. Dus heel Nederland betaalt - naar draagkracht - mee aan een veilig verkeersbeeld in Nederland. Net zoals vroeger iedereen meebetaalde aan het pensioen voor de ouderen, en net zoals nog steeds iedereen meebetaalt aan andere dingen die iedereen ten goede komen, zoals onderhoud van dijken en wegen, defensie, politie, etc.
Mijn voorstel is NIET om exclusief mensen van >24 jr te laten opdraaien voor de kosten.
Mijn voorstel is NIET om de mensen die weinig verzekeringspremie betalen te laten opdraaien voor de kosten.
Mijn voorstel is om IEDEREEN te laten betalen, vroeg of laat, en naar draagkracht.
Ik betaal nu weinig belasting en betaal dus weinig mee aan de test. Later betaal ik meer belasting, en betaal ik dus in feite mijn eigen test terug. Zo werken belastingen nu eenmaal.

En dit keer niet meer lezen dan ik heb opgeschreven he
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 21:34
Shuttle XPC SD3
Shuttle XPC SD3 is offline
dat bromfietscertificaat is belachlijk, gewoon geldklopperij. Als het nou een praktijk examen zou zijn zou het natuurlijk al een stuk beter zijn, want daar leer je iets van. gewoon een cursus waar je goed leert je brommer de meester te zijn is goed maar een theorie examentje daar ga je niet veiliger van rijden...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 21:53
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Shuttle XPC SD3 schreef op 21-01-2006 @ 22:34 :
dat bromfietscertificaat is belachlijk, gewoon geldklopperij. Als het nou een praktijk examen zou zijn zou het natuurlijk al een stuk beter zijn, want daar leer je iets van. gewoon een cursus waar je goed leert je brommer de meester te zijn is goed maar een theorie examentje daar ga je niet veiliger van rijden...
dat wordt het in de toekomst - met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid - dan ook.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.