Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2007, 10:12
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Even een topic over het forum zelf, want wat me een beetje opvalt is dat tegenwoordig vrijwel elk nieuwsbericht maar in het 'tiswah' topic gepost moet worden omdat het geen discussiewaarde heeft. Volgens mij is dat topic destijds opgestart om kleine berichtjes die wel grappig/interessant zijn te posten nietwaar?

Voorbeelden van topics die daar naar mijns inziens niet horen zijn bijvoorbeeld het Virginia Tech drama en de vermoorde scholier van gister. Het verbaasde me dat daar geen topic over was, tot dat ik het bericht in het tiswah topic vond.

Kijk, dat je over een bepaald onderwerp geen mening hebt, of het niet interessant vindt, betekent niet dat het geen discussiewaarde heeft. Sowieso is het enorm moeilijk om dat te beoordelen, ik vind het hele Israel vs. Palestina onderwerp ook al lang geen discussiewaarde meer hebben, maar kennelijk vinden een aantal mensen dat enorm interessant.

Zelf vind ik het onderwerp 'Virginia Tech' wel discussiewaarde hebben. Niet alleen komt er in de loop van de tijd meer info vrij (eerst die tape, later het verhaal dat die vriendin van de dader gewoon volledig imaginair was), ook is het n.m.i. interessant om te discussieren over hoe dergelijke dingen in de toekomst voorkomen zouden kunnen worden.

Vandaar dus de vraag: is het misschien een idee om een topic gewoon open te laten, en te zien waar het schip strandt? Misschien hallen we 3 pagina's discussie, misschien zakt het naar een paar opmerkingen gewoon naar beneden in de lijst?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2007, 10:30
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
hier ben ik het mee eens. bij die school waar weer zo'n idioot alles heeft lopen afknallen verdient imo toch wel een topic.

zoals je hier kunt zien: http://allboards.lionhead.com/showthread.php?t=209226

is er toch wel wat te discussieren erover.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 18:51
Verwijderd
hier sluit ik me volledig bij aan. Ik vroeg me dit zelf laatst ook al af namelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 19:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ben niet van mening dat zaken snel gedegradeerd worden tot "Tiswah-berichten", alleen in het specifieke topic over de schietpartij in Virginia werd weinig bediscussiëerd. De openingspost was niet superboeiend en ik kan dan wel gaan vragen om ontopic te gaan, maar dat is lastig als er niet echt een ontopic is.

Mocht je het oneens zijn met een slotje, dan kun je dat natuurlijk altijd tegen één van ons zeggen en dan beoordelen we of we er inderdaad naast zaten. Als dat zo is, openen wij hem graag weer of mag iemand best een nieuw topic openen.

Het tiswah-topic is in het leven geroepen om berichten zonder discussiewaarde te plaatsen. Als er dan toch discussie over blijkt te zijn, mag het van mij best alsnog in een discussietopic geplaatst worden.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 19:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Overigens is het eigenlijk niet de bedoeling om dit soort dingen hier te bespreken, dus hij gaat naar BZ.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 20:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, het is altijd een beetje een afweging. Af en toe plaats ik ook dingen opzettelijk in het tiswah-topic. Zo plaatste ik een oordeel van de Commissie Gelijke Behandeling daar omdat het opmerkelijk is dat de CGB zelf discrimineerde in die uitspraak door religie voor te trekken, maar de onkunde van de CGB is al besproken in een eerder topic, dus zowel 3 maanden oud uppen voor eenzelfde bericht als een nieuw topic zouden niet helemaal kloppen.

Ook berichten zoals het weigeren van het visum voor Haniyeh plaats ik daar, want de uitkomst daarvan stond vanaf dag 1 vast, en de hele Israël-PA discussie is hoofdzakelijk een herhaling van argumenten door nieuwkomers, met de standaardargumenten uit de voorgaande 6-8 topics daarover.

Welke richting wil het FB team eigenlijk op qua nieuwsberichten op N&A?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 20:29
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-04-2007 @ 21:23 :
Welke richting wil het FB team eigenlijk op qua nieuwsberichten op N&A?
Wat bedoel je?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 20:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-04-2007 @ 21:29 :
Wat bedoel je?
Meer plaatsen in het tiswah topic? Meer berichten met mogelijk geringe discussiewaarde in eigen topics? Minder nieuwsberichten plaatsen? Splitsing tussen nieuwsbericht en achtergronddiscussie?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 20:40
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-04-2007 @ 21:31 :
Meer plaatsen in het tiswah topic? Meer berichten met mogelijk geringe discussiewaarde in eigen topics? Minder nieuwsberichten plaatsen? Splitsing tussen nieuwsbericht en achtergronddiscussie?
Nou ja, als ik naar mezelf kijk wil ik niet altijd meteen iets sluiten als ik twijfel aan de discussiewaarde. Datzelfde geldt volgens mij ook wel voor mijn twee collega's.

Wat mij betreft is er ook weinig mis met het plaatsen van nieuwsberichten, maar zomaar een nieuwsbericht plaatsen als openingspost is meestal wel een beetje karig.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 12:12
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Ten eerste: kan iemand de [meta] ff in [N&A] veranderen?

Waar het me om gaat is dat er op dit moment twee zaken spelen. ten eerste zijn er bijzonder weinig nieuwe topics, terwijl er volgens mij toch genoeg dingen gebeuren in de wereld. Daarnaast worden veruit de meeste nieuwsberichten in het tiswah topic geplaatst, wat bij voorbaat al elke discussie doodslaat omdat het topic geen 'topic' heeft. Een discussie wordt meteen bruut beeindigd op 't moment dat er een nieuw nieuwsbericht gepost wordt. Knap irritant als er nog posts zijn waar je op wil reageren, ik zit hier niet 24/7 en de kans is dus groot dat 't topic al weer 'verder' is.

Dus; wat is nu precies het idee van het tiswah topic? Volgens mij is dat een topic voor de "huhu" berichten, waar je echt niks zinnigs op kunt zeggen. Dat lijkt me absoluut niet 't geval wat betreft die highschool shooting, helemaal op een moment als er behalve het aantal doden nog helemaal niks bekend is. En dan nog; als blijkt dat mensen een onderwerp beu zijn, zakt het toch vanzelf wel naar beneden? Ik vind dat er wel eens wat terughoudender opgetreden mag worden met het sluiten van een topic. Zoals ik al zei; als mensen er klaar mee zijn zakt het vanzelf wel naar beneden, daar is geen modereerwerk voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 12:14
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-04-2007 @ 21:40 :
Nou ja, als ik naar mezelf kijk wil ik niet altijd meteen iets sluiten als ik twijfel aan de discussiewaarde. Datzelfde geldt volgens mij ook wel voor mijn twee collega's.
Mij lijkt het dat je alleen iets moet sluiten als je 100% zeker weet dat het 0 discussiewaarde heeft?

Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-04-2007 @ 21:40 :

Wat mij betreft is er ook weinig mis met het plaatsen van nieuwsberichten, maar zomaar een nieuwsbericht plaatsen als openingspost is meestal wel een beetje karig.
Wat maakt het uit? Het is een mooie 'seed' voor een discussie. Als mensen hun mening kwijt willen; prima. Willen ze het niet; ook prima. dan zakt 'ie toch wel naar beneden.

Ik zie niet hoe het topic van die highschool shooting minder discussiewaarde had dan m'n topic over dat comazuipen, en die zit nu op 3 pagina's.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 14:34
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dat laatste ben ik wel met je eens. Die topics stonden qua inhoud redelijk op één lijn, alleen was in het topic over "comazuipen" nog wel een redelijke discussie ontstaan over de eventuele aansprakelijkheid van de kroegbaas.

Punt is dat het gewoon niet waar is dat een topic met weinig discussiewaarde snel zakt. Mensen blijven toch "goh-" en "nou nou-" reacties posten en dat is de reden dat het tiswah-topic in eerste instantie in het leven is geroepen. Ik ben het met je eens dat er op dit moment (ook door de relatieve rust op het forum) weer wat meer buiten het tiswah-topic geplaatst moet kunnen worden en ik denk ook dat we op dit moment veel meer toestaan dan, pakweg, een jaar of twee geleden gebeurde.

Het is altijd een beetje een momentopname en persoonlijke inschatting, dus als je het ergens niet mee eens bent, kun je dat natuurlijk per PM uiteenzetten.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 19:51
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Chimera schreef op 25-04-2007 @ 13:12 :
Ten eerste: kan iemand de [meta] ff in [N&A] veranderen?
Natuurlijk
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 23:19
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik vind het overigens wel een punt om eens nader te bespreken, misschien is het wel tijd voor wat nieuw beleid rond dit soort dingen, misschien niet. Ik zal morgen ofzo eens kijken hoe mijn "collega's" erover denken.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 09:27
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-04-2007 @ 15:34 :
Dat laatste ben ik wel met je eens. Die topics stonden qua inhoud redelijk op één lijn, alleen was in het topic over "comazuipen" nog wel een redelijke discussie ontstaan over de eventuele aansprakelijkheid van de kroegbaas.
Dat is precies mijn punt, het is onmogelijk te voorspellen/beoordelen hoe een topic gaat verlopen. Op het eerste gezicht heeft iets misschien weinig discussiewaarde, maar vaak genoeg ontaardt iets toch in een discussie als een bepaald onderwerp waar verschillende meningen over bestaan geraakt wordt.

Daarom: laat mensen lekker, discussies zijn het meest interessant als ze niet gestuurd worden.

Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-04-2007 @ 15:34 :

Punt is dat het gewoon niet waar is dat een topic met weinig discussiewaarde snel zakt. Mensen blijven toch "goh-" en "nou nou-" reacties posten en dat is de reden dat het tiswah-topic in eerste instantie in het leven is geroepen. Ik ben het met je eens dat er op dit moment (ook door de relatieve rust op het forum) weer wat meer buiten het tiswah-topic geplaatst moet kunnen worden en ik denk ook dat we op dit moment veel meer toestaan dan, pakweg, een jaar of twee geleden gebeurde.
Ik snap het nut van dat topic zeker wel hoor, als er per dag 20 topics gemaakt worden over die typische "en dus?" berichtjes moet er ingegrepen worden, maar nu is dat volgens mij absoluut niet nodig.

Ik geloof overigens niet dat mensen erg lang een topic blijven bumpen als het niet interessant is. En al krijg je een serie humoristische opmerkingen; niks mis mee toch? Ik vond die "Monsterkill!" en dat shooting topic geweldig

Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-04-2007 @ 15:34 :

Het is altijd een beetje een momentopname en persoonlijke inschatting, dus als je het ergens niet mee eens bent, kun je dat natuurlijk per PM uiteenzetten.
Natuurlijk, maar het ging me meer om een trend die ik zag. Zelf ben ik voor zo min mogelijk modereerwerk; dus laat mensen maar topics maken. Zo erg als op Onzin zal het nooit worden

Citaat:
Ieke schreef op 25-04-2007 @ 20:51 :
Natuurlijk
Thanks

Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-04-2007 @ 00:19 :
Ik vind het overigens wel een punt om eens nader te bespreken, misschien is het wel tijd voor wat nieuw beleid rond dit soort dingen, misschien niet. Ik zal morgen ofzo eens kijken hoe mijn "collega's" erover denken.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 10:10
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik ben het ook wel met Chimera eens. Ik heb het idee dat het een beetje erg aan het doodgaan is, je ziet maar enkele nieuwe topics op N&A en wat er staat gaat zo vaak over hetzelfde dat het wel vrij saai aan het worden is. N&A heb ik altijd een leuk forum gevonden, maar nu is er toch vrij weinig te beleven. Kortere discussies zijn ook wel eens leuker, als een discussie 5 pagina's lang wordt moet je het wel heel goed volgen om er nog goed op te reageren. Dingen van die lengte schrikken ook af en op een forum horen imo ook wel kortere dingen wat misschien maar 1 pagina is. Ik ben geen fan van die grote centrale verzameltopics, dus op N&A kijk ik er ook nooit in.
Het is denk ik te eenzijdig nu en te weinig nieuwe input doordat er zoveel in dat grote topic gepost wordt. Toen het werd begonnen was het echt prima, er waren veel van die berichtjes waar je echt niets mee kan. Leuk om te weten misschien, maar meer niet. Maar nu staan er dingen in die beter gewoon een eigen topic kunnen hebben, ook al heeft het dan maar een paar reacties.
De groep leden die daar zit wordt ook kleiner. Opzich onbegrijpelijk want N&A heeft een hele goede potentie als forum en ik denk als het weer wat levendiger wordt het ook weer leuker wordt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 12:37
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Ik ben t wel met chimera eens.
Aan de andere kant kan ik ook wel begrijpen dat het moeilijk is in te schatten waar iets hoort.

bv. een topic als "de strijd tegen roken" heeft ook niet bijzonder veel discussiewaarde maar gezien veel mensen er een mening over hebben kan een dergelijk topic enorm lang worden.

Net als de topics die in principe alleen nog maar uitlopen op een "wellus-nietus" soort van discussie.

In principe heeft elk topic wel discussiewaarde maar als er op dit forum en de bijbehorende doelgroep niet veel verschillende meningen over zijn ben je snel uitgepraat.
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 14:37
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-04-2007 @ 21:23 :
Tja, het is altijd een beetje een afweging. Af en toe plaats ik ook dingen opzettelijk in het tiswah-topic. Zo plaatste ik een oordeel van de Commissie Gelijke Behandeling daar omdat het opmerkelijk is dat de CGB zelf discrimineerde in die uitspraak door religie voor te trekken, maar de onkunde van de CGB is al besproken in een eerder topic, dus zowel 3 maanden oud uppen voor eenzelfde bericht als een nieuw topic zouden niet helemaal kloppen.

Ook berichten zoals het weigeren van het visum voor Haniyeh plaats ik daar, want de uitkomst daarvan stond vanaf dag 1 vast, en de hele Israël-PA discussie is hoofdzakelijk een herhaling van argumenten door nieuwkomers, met de standaardargumenten uit de voorgaande 6-8 topics daarover.

Welke richting wil het FB team eigenlijk op qua nieuwsberichten op N&A?
De richting dat er niet zo vel gediscussieerd wordt als nu.
Bovendien is het ook vervelend als er hele lange posts komen met hele ingewikkelde worden die alleen professoren/filosofen begrijpen.

En er zijn ook nieuwsdiscussies waar ik denk van: die gaan echt helemaal nergens over.
Meestal wil jij om iets heel kleins gelijk hebben en dan ga je alles op alles zetten om dat ook te krijgen.
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-04-2007, 16:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 26-04-2007 @ 15:37 :
Meestal wil jij om iets heel kleins gelijk hebben en dan ga je alles op alles zetten om dat ook te krijgen.
Dat zou ik nou echt nooit doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 17:50
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-04-2007 @ 17:20 :
Dat zou ik nou echt nooit doen.
Maar dat heb ik o.a op N&A wél gezien; na iets wat volgens jou niet klopt ga jij allemaal feiten presenteren.
Dat is dus alles op alles zetten om gelijk te krijgen.
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 17:53
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 26-04-2007 @ 18:50 :
Maar dat heb ik o.a op N&A wél gezien; na iets wat volgens jou niet klopt ga jij allemaal feiten presenteren.
Dat is dus alles op alles zetten om gelijk te krijgen.
hij is dus het zelfde als jou

alleen kan hij het (meestal) wel goed beargumenteren
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 17:54
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
Woef schreef op 26-04-2007 @ 18:53 :
hij is dus het zelfde als jou

alleen kan hij het (meestal) wel goed beargumenteren
Dat doe ik niet en ik heb hier geen zin in discussie over mijn gedrag want dat is off-topic.
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 19:12
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 26-04-2007 @ 18:54 :
Dat doe ik niet en ik heb hier geen zin in discussie over mijn gedrag want dat is off-topic.
Waarom begin jij dan wel met de discussie over het gedrag van iemand anders?
Citaat:
De richting dat er niet zo vel gediscussieerd wordt als nu. Meestal wil jij om iets heel kleins gelijk hebben en dan ga je alles op alles zetten om dat ook te krijgen.
Volgens mij is het geen probleem als je ''alles op alles zet'' om je mening te geven, zolang je mensen niet gaat beledigen. Met een felle discussie is dus niets mis, mits men elkaars mening respecteert. En met ''feiten presenteren'' is al helemaal niets mis; want dat zijn, in mijn ogen, de beste argumenten.
Citaat:
Bovendien is het ook vervelend als er hele lange posts komen met hele ingewikkelde worden die alleen professoren/filosofen begrijpen.
Ik kan me voorstellen dat het voor een dertienjarige lastig is om alles te begrijpen wat er gezegd wordt. Echter, als ik zo rondkijk kan ik me niet vinden in dit kritiekpunt. Het taalgebruik is, helaas voor een enkeling, niet op Micky-Mouse-niveau, maar het is toch echt niet zo dat je met de Van Dale elk woord op moet zoeken. Wat betreft de ''lange vervelende post'', kan ik je mening ook niet delen. Sommigen mensen hebben veel woorden nodig om hun mening te onderbouwen; of er is gewoon veel te zeggen over bepaalde onderwerpen. Met lange posts is dus ook niets mis. Dat jij geestelijk afhaakt na 30 woorden betekent niet dat er iets gedaan moet worden aan deze lange berichten.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 08:54
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 26-04-2007 @ 18:50 :
Maar dat heb ik o.a op N&A wél gezien; na iets wat volgens jou niet klopt ga jij allemaal feiten presenteren.
Ja, met feiten komen om argumenten te onderbouwen is ook compleet not-done natuurlijk

Ten eerste is een forum bedoeld voor discussies. Als je met een loze mening komt die rammelt aan alle kanten, kun je verwachten dat mensen met tegenargumenten komen. Ten tweede open je maar fijn zelf een topic als je een probleem met T_ID hebt, dat is in dit topic niet aan de orde.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 09:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nou ja, als je een probleem met iemand hebt, regel je dat maar via PM of desnoods op M&M. Niet hier.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2007, 10:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 26-04-2007 @ 18:50 :
na iets wat volgens jou niet klopt ga jij allemaal feiten presenteren.
Zolang het feiten zijn, blame me? Anyway, ik vat het niet op als een verwijt, maar eerder over het discussieklimaat.

Dat gedoe met Mark Almighty liep af en toe uit de hand, maar ik kon nergens een bericht posten of hij zat er bovenop. Nu zal dat ook een stuk beter gaan denk ik, hoewel je dergelijk dingen altijd zal blijven houden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 10:08
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Laten we het over N&A hebben en niet over users individueel.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 11:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Als starter van het TISWAH topic kan ik zeggen dat het inderdaad bedoeld is voor:

Citaat:
"Dit is het topic waar nieuwsberichten terecht kunnen zonder discussiewaarde.

Hier vallen dus zowel berichten onder als:
"Vrouw vrijt met een slang" en
"Thaise jongen heeft spijkers in maag"

of:
"Zwaar ongeluk op de A1" en
"Driedubbele moord in Gouda"

De forumbazen hopen met deze nieuwe regeling dat het discussie-gehalte weer wat omhoog gaat op N&A en ze niet steeds met pijn in het hart topics weer on-topic moeten gaan helpen die wel erg serieus zijn, maar waar weinig of niks over te zeggen valt behalve: "goh, wat erg" enzo."
Nu kan het zo zijn dat de 1 bij een bepaald bericht het gevoel heeft dat er niet meer te melden is dan: "goh wat erg" of "zo zie je maar weer" of "eindelijk ", maar dat een ander daar een hele discussie achter weet te breien. Ik zou dan willen voorstellen om het toe te laten staan dat het betreffende bericht verhuisd wordt naar een "normaal" topic op N&A en dat opmerkingen als "dat staat al in tiswah" genegeerd worden (tenzij er echt geen discussie uit vloeit).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 11:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 25-04-2007 @ 13:14 :

Wat maakt het uit? Het is een mooie 'seed' voor een discussie. Als mensen hun mening kwijt willen; prima. Willen ze het niet; ook prima. dan zakt 'ie toch wel naar beneden.


Een nieuwsbericht + een "onderzoeksvraag" heeft toch wel wat meerwaarde voor een discussie. Anders heeft men een beetje de idee van: ja, en? Wat moeten we met dit bericht nu?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 11:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 26-04-2007 @ 15:37 :

Bovendien is het ook vervelend als er hele lange posts komen met hele ingewikkelde worden die alleen professoren/filosofen begrijpen.
Als je iets niet begrijpt, is dat niet iets om je voor te schamen en vraag je het gewoon

`
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 11:51
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-04-2007 @ 12:45 :


Een nieuwsbericht + een "onderzoeksvraag" heeft toch wel wat meerwaarde voor een discussie. Anders heeft men een beetje de idee van: ja, en? Wat moeten we met dit bericht nu? [/B]
Mee eens hoor, ik vind ook zeker dat mensen wel een beetje moeite mogen doen voor een startpost. Mij gaat het er meer om dat het niet bij voorbaat een reden moet zijn een topic te sluiten.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 12:11
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-04-2007 @ 12:51 :
Mee eens hoor, ik vind ook zeker dat mensen wel een beetje moeite mogen doen voor een startpost. Mij gaat het er meer om dat het niet bij voorbaat een reden moet zijn een topic te sluiten.
Dat is het ook niet. Dat mag je van mij aannemen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 12:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Misschien kan een fb de TS vragen om met wat inhoudsvragen of stelling te komen en als er niets gebeurt en het topic verzandt in "ja duh"-reacties, dan kan het altijd nog gesloten worden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 21:40
fromBALKAN :D
Citaat:
salieee schreef op 24-04-2007 @ 19:51 :
hier sluit ik me volledig bij aan. Ik vroeg me dit zelf laatst ook al af namelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-04-2007 @ 20:49 :
Ik ben niet van mening dat zaken snel gedegradeerd worden tot "Tiswah-berichten", alleen in het specifieke topic over de schietpartij in Virginia werd weinig bediscussiëerd. De openingspost was niet superboeiend en ik kan dan wel gaan vragen om ontopic te gaan, maar dat is lastig als er niet echt een ontopic is.
Wat zit je mijn topic nou af te kraken, sukkelkop

Nee ja ik ben het eens met Chimera. Ik vond N&A altijd wel tof om een beetje rond te kijken, met name 's nachts was het leuk om in één keer een enorme discussie van 6 bladzijdes door te lezen. Nu wordt er echter amper wat nieuws gezegd, de topics die er staan zijn volgens mij vaak dagen, zo niet weken, 't zelfde. (Echt de topics dus, geen losse reacties, want die komen er nog wel bij natuurlijk.) Terwijl er toch vaak genoeg allerlei nieuws is.

Ik vond het eigenlijk ook onterecht dat mijn topic dicht was, er viel op het moment van openen gewoon vrij weinig concreets over te zeggen, omdat het zo kort geleden was. (Alhoewel ik nog steeds niet gezien heb wat er over gepost is in tiswah, misschien had iemand wel een gavere nieuwsbron gevonden.) Maar mijns insziens had het onderwerp an sich wel degelijk discussiewaarde, in elk geval is het voorval van grotere schaal dan 'vrouw neukt slang' of 'domme tiener eet een spijker'. Ik kon me tevens herinneren dat ten tijde van Columbine er overal moord en brand geschreeuwd werd, dus dat het wel groot nieuws was op zich. Mijn redenatie was dan dat VTech van ongeveer hetzelfde niveau was en zodoende wel een topic verdiende.

Overigens heb ik zojuist een idee voor een (in mijn ogen ) boeiend N&A-topic gekregen dus die ga ik even maken.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 07:55
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-04-2007 @ 12:49 :
Als je iets niet begrijpt, is dat niet iets om je voor te schamen en vraag je het gewoon

`
dan moet ik alles op N&A gaan vragen en ik heb ook geen zin om zulke lange posts te lezen.
dat maakt het voor nieuwe leden minder aantrekkelijk.
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2007, 13:26
Verwijderd
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 28-04-2007 @ 08:55 :
dan moet ik alles op N&A gaan vragen en ik heb ook geen zin om zulke lange posts te lezen.
dat maakt het voor nieuwe leden minder aantrekkelijk.
Dan interesseert het je dus gewoon niet voldoende, dat heeft weinig met aantrekkelijkheid te maken. Als je leuk hapklaar nieuws zonder diepgang wil kun je beter naar Hart van Nederland gaan kijken.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 13:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 28-04-2007 @ 14:26 :
Dan interesseert het je dus gewoon niet voldoende, dat heeft weinig met aantrekkelijkheid te maken. Als je leuk hapklaar nieuws zonder diepgang wil kun je beter naar Hart van Nederland gaan kijken.
Nou ja, toen ik 13 was had ik sommige van de discussies op N&A die de laatste jaren zijn gevoerd ook écht niet kunnen volgen, hoewel het onderwerp me vaak toch wel aansprak.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 14:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 28-04-2007 @ 08:55 :
dan moet ik alles op N&A gaan vragen en ik heb ook geen zin om zulke lange posts te lezen.
dat maakt het voor nieuwe leden minder aantrekkelijk.
Misschien kun je een voorbeeld geven?

En het is niet verkeerd te pleiten voor meer jip-en-janneke-taal. Niet denigrerend bedoeld, maar de jongere lezers kennen inderdaad veel begrippen niet die gehanteerd worden en volgens mij is dit toch nog steeds een scholierenforum (ondanks dat de gemiddelde leeftijd op N&A 23 is ofzo )
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 23:35
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-04-2007 @ 14:47 :
Nou ja, toen ik 13 was had ik sommige van de discussies op N&A die de laatste jaren zijn gevoerd ook écht niet kunnen volgen, hoewel het onderwerp me vaak toch wel aansprak.
Eigenlijk is dat best wel vreemd. Scholieren die sommige discussies op een scholierenforum niet kunnen volgen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 23:43
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Vice schreef op 30-04-2007 @ 00:35 :
Eigenlijk is dat best wel vreemd. Scholieren die sommige discussies op een scholierenforum niet kunnen volgen.
En het geldt niet eens alleen maar voor studenten

En tja, misschien niet gewenst maar als je naar de huidige gebruikers kijkt niet erg raar. Zeker als het gaat om N&A onderwerpen is zowel de interesse als de kennis bij de wat oudere s'commers wat groter. En bij veel N&A onderwerpen geldt dat het handig is om wat voorkennis te hebben. Als er nu iets in Israel gebeurt, zou ik misschien wel kunnen begrijpen wat er gebeurt maar ik weet er zo weinig van af dat het me verder niets zal zeggen op grotere schaal. Voor iemand van 13 is dat waarschijnlijk nog erger. En dan is het doorploeteren van een topic met 7 pagina's minder motiverend
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 04:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
grl schreef op 30-04-2007 @ 00:43 :
Als er nu iets in Israel gebeurt, zou ik misschien wel kunnen begrijpen wat er gebeurt maar ik weet er zo weinig van af dat het me verder niets zal zeggen op grotere schaal.
Ondanks dat ik tot de oudere groep behoor geldt onwetendheid t.a.v. bepaalde onderwerpen net zo goed. Ik heb de ballen verstand van de situatie in Congo, noch in Colombia en noch in Bangladesh.

Dat er rotzooi is, is het enige wat ik ervan weet

En het problem m.b.t. Israel is dat velen denken te weten hoe het land in elkaar steekt, maar er soms zeer naast zitten. Niet dat ik het weet, maar ook ik heb me regelmatig moeten verbazen over het 1 en ander. Desalniettemin behoor ik niet tot de groep die bv. niet basis informatie als "er wonen ook moslims en christenen in Israel" (en met Israel bedoel ik hier het stuk land buiten WJ en G).

Je leert van elkaar bij discussies. En zo hoort het ook Zelfs als je van mening met elkaar vershcilt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 07:59
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-04-2007 @ 15:23 :
Misschien kun je een voorbeeld geven?

En het is niet verkeerd te pleiten voor meer jip-en-janneke-taal. Niet denigrerend bedoeld, maar de jongere lezers kennen inderdaad veel begrippen niet die gehanteerd worden en volgens mij is dit toch nog steeds een scholierenforum (ondanks dat de gemiddelde leeftijd op N&A 23 is ofzo )
Waarom noem jullie het dan een scholieren forum terwijl er toch veel ingewikkelde woorden worden gebruikt?
Nou is mijn woordenschat voor mijn leeftijd nog hoog maar ik begrijp echt geen minstertaal zoals in bijna alle topics op N&A gepraat wordt.
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 16:22
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-04-2007 @ 05:39 :
Ondanks dat ik tot de oudere groep behoor geldt onwetendheid t.a.v. bepaalde onderwerpen net zo goed. Ik heb de ballen verstand van de situatie in Congo, noch in Colombia en noch in Bangladesh.

Dat er rotzooi is, is het enige wat ik ervan weet

En het problem m.b.t. Israel is dat velen denken te weten hoe het land in elkaar steekt, maar er soms zeer naast zitten. Niet dat ik het weet, maar ook ik heb me regelmatig moeten verbazen over het 1 en ander. Desalniettemin behoor ik niet tot de groep die bv. niet basis informatie als "er wonen ook moslims en christenen in Israel" (en met Israel bedoel ik hier het stuk land buiten WJ en G).

Je leert van elkaar bij discussies. En zo hoort het ook Zelfs als je van mening met elkaar vershcilt.
Zeker, maar ik ben uberhaupt niet geneigd om me in dat topic te vertonen omdat ik er erg niets van weet en daardoor dus ik niets toe te voegen zal hebben. En dat is jammer want ik ben altijd voor het bijleren van nieuwe dingen Maar ik denk niet dat je kunt verwachten dat dit verandert. Bij een nieuwsbericht hoort nou eenmaal een boel achtergrond en over sommige dingen weet je dan wel iets en over andere dingen niet.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 09:56
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 30-04-2007 @ 08:59 :
Waarom noem jullie het dan een scholieren forum terwijl er toch veel ingewikkelde woorden worden gebruikt?
Nou is mijn woordenschat voor mijn leeftijd nog hoog maar ik begrijp echt geen minstertaal zoals in bijna alle topics op N&A gepraat wordt.
Als je iets niet begrijpt kun je gewoon om uitleg vragen? Is niks mis mee, en bovendien leer je dan meteen de betekenis van die 'moeilijke woorden'.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 10:42
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 01-05-2007 @ 10:56 :
Als je iets niet begrijpt kun je gewoon om uitleg vragen? Is niks mis mee, en bovendien leer je dan meteen de betekenis van die 'moeilijke woorden'.
Zoals ik al zei, dan moet ik daar om haast ieder woord uitleg vragen maar ja, jij luistert toch nooit.
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 14:35
Soundwave
Avatar van Soundwave
Soundwave is offline
Van mij mogen de discussies ook wel weer een stuk feller. Als je nu al nadenkt om een stap te zetten heb je al op tien tenen gestaan.
__________________
Heroes last forever
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 16:32
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
wat ik ook wel raar vond is dat het nieuws bericht over al die dood geschoten mensen op die school in amirika in het tiswah topic moest.

dat is toch niet echt een klein nieuws bericht
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 16:41
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 02-05-2007 @ 17:32 :
wat ik ook wel raar vond is dat het nieuws bericht over al die dood geschoten mensen op die school in amirika in het tiswah topic moest.

dat is toch niet echt een klein nieuws bericht
Het gaat niet zo zeer of het groot of klein nieuws is, maar of het discussiewaarde heeft. Blijkbaar had het nieuws over de schietpartij of het topic daarover, weinig discussiewaarde en ging het op slot.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 18:15
Soundwave
Avatar van Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
Martino87 schreef op 02-05-2007 @ 17:41 :
Het gaat niet zo zeer of het groot of klein nieuws is, maar of het discussiewaarde heeft. Blijkbaar had het nieuws over de schietpartij of het topic daarover, weinig discussiewaarde en ging het op slot.
Sorry hoor, maar dat vind ik echt onzin. Het is een forum en dus heeft het discussie waarde nodig, maar het is wel een nieuws subforum en nieuws heeft eigenlijk nooit zoveel discussie waarde.

Beter gezegd, aan het begin zijn gewoon een aantal mensen een discussie gestart en die duurt nog steeds voort. Zonder echt nieuws of actualiteitswaarde te hebben.
__________________
Heroes last forever
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.