Oud 14-06-2009, 22:43
robvanhaaren
robvanhaaren is offline
Graag wil ik op deze tekst lezersreacties.
Maakt niet uit welke reacties , alles is welkom.

Dit is voor een schoolproject.


Iedereen heeft wel een voorkeur voor een lettertype. Of het nou gaat om het maken van een verslag ,een flyer , een logo of iets anders. Maar waarom verafschuwen wij een bepaald lettertype en aanbidden wij de andere ?

Dit heeft niet alleen met smaak te maken. De tijd waarin wij ons bevinden speelt hier ook een grote rol in. Wie zegt dat hij vroeger nooit comic sans heeft gebruikt voor een werkstuk is een leugenaar.

Tijden veranderen en daarmee veranderen lettertypes ook. Vroeger was het overgrote deel het ermee eens dat comic sans een geschikt lettertype was voor alles wat je maar kon bedenken. Vandaag de dag bestaan er groepjes tegen dit lettertype en waarom ? Comic sans is voor mij een oud gediende geweest die nu rustig mag genieten van zijn pensioen. Vele mensen op deze pagina verafschuwen dit lettertype zo erg dat zij hem dit pensioen niet eens gunnen en hem het liefst uit de picture willen hebben.

Toen ik eens ging nadenken waarom ik dit lettertype ook verafschuw kwam ik tot de conclusie dat ik vroeger van dit lettertype heb gehouden.

Waarom zullen we Comic sans nog langer uit ons leven bannen ? Laten we voor hem een mooie laatste rustplek maken waar hij voor altijd word herinnert, aan zijn mooie tijd, waarin hij straalde op elk voorblad van elk werkstuk.

Niet alleen dan vind hij de rust , maar vind iedereen die deze mening deelt innerlijke rust en word er op deze manier een einde gemaakt aan de haat voor dit lettertype.

Aanbid comic sans en heb hem lief als een veteraan.



Groeten,

Rob
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2009, 22:59
Chelydra
Comic Sans? Is dat niet het font dat je op menig 12jarig kaartje ziet wat de tekst bevat: Kom je ook op mijn feestje?

Comic Sans is uitgebracht als een grap (naar mijn mening) en dat zal het in mijn ogen ook blijven.
De enige rustplek die het verdient is in een koopjesbak/graaibak..

Mijn mening: Weg met dat nutteloze font
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 23:22
Fakkerbrigadier
Fakkerbrigadier is offline
Zeker waar, ook ik heb vroeger comic sans gebruikt! Ook al vind ik het nu een hatelijk, extreem lelijk lettertype, er is een tijd geweest dat het veel gebruikt werd!

Dus inderdaad, bekijk het comic sans verhaal ook eens van de andere kant!

Leuk bericht Rob van Haaren
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 10:15
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat voor schoolproject is het?

Ik vind het nog steeds wel een vriendelijk lettertype, maar daardoor juist niet zo geschikt voor neutrale berichten en ik zou het tegenwoordig ook nooit meer gebruiken.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 21:02
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Tegenwoordig type ik alles, maar dan ook alles in arial 10.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 09:24
Verwijderd
Als ik vast zit in een scriptie of met een stuk tekst dan gooi ik het in een ander lettertype. Meestal is het dan comic sans of bijv. trebuchet. Maar ik begin altijd braaf in calibri.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 17:11
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Graag wil ik op deze tekst lezersreacties.
Maakt niet uit welke reacties , alles is welkom.
Dit is voor een schoolproject.

Iedereen heeft wel een voorkeur voor een lettertype. Of het nou gaat om het maken van een verslag ,een flyer , een logo of iets anders. Maar waarom verafschuwen wij een bepaald lettertype en aanbidden wij de andere ?

Dit heeft niet alleen met smaak te maken. De tijd waarin wij ons bevinden speelt hier ook een grote rol in. Wie zegt dat hij vroeger nooit comic sans heeft gebruikt voor een werkstuk is een leugenaar.
Niet waar ik gebruik al sinds jaar en dag mijn grote liefdes Times new roman en Verdana, comic sans vind ik een clowns-lettertype en ik hekel het hartgrondig.

Kortom ik heb nooit, zal nooit en wil nooit comic sans gebruiken; ik ben toch geen clown.

Citaat:
Tijden veranderen en daarmee veranderen lettertypes ook. Vroeger was het overgrote deel het ermee eens dat comic sans een geschikt lettertype was voor alles wat je maar kon bedenken.
Really? iedereen die ik ken vindt het een graflelijk lettertype.

Citaat:
Vandaag de dag bestaan er groepjes tegen dit lettertype en waarom ? Comic sans is voor mij een oud gediende geweest die nu rustig mag genieten van zijn pensioen. Vele mensen op deze pagina verafschuwen dit lettertype zo erg dat zij hem dit pensioen niet eens gunnen en hem het liefst uit de picture willen hebben.

Toen ik eens ging nadenken waarom ik dit lettertype ook verafschuw kwam ik tot de conclusie dat ik vroeger van dit lettertype heb gehouden.

Waarom zullen we Comic sans nog langer uit ons leven bannen ? Laten we voor hem een mooie laatste rustplek maken waar hij voor altijd word
Is dat een microsoft grap
Citaat:
herinnert, aan zijn mooie tijd, waarin hij straalde op elk voorblad van elk werkstuk.
Ik heb een goede graftombe voor hem, wat denk je van het programma; microsoft office suit; inmetselen, in beton storten, vatten in staal en op de bodem van de oceaan gooien, fijn pensioen
Citaat:
Niet alleen dan vind hij de rust , maar vind iedereen die deze mening deelt innerlijke rust en word er op deze manier een einde gemaakt aan de haat voor dit lettertype.
Aanbid comic sans en heb hem lief als een veteraan.
Nooit
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 16-06-2009 om 17:17.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 11:20
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Toen ik een jaar of 12 was gebruikte ik wel van die lettertypes als comic-sans. Maar Ik vind dat comic sans gewoon niet echt een serieuze uitstraling heeft, dus zal ik het zeker nooit gebruiken voor verslagen of andere dingen.

misschien komt het ook wel omdat comic sans me doet herinneren aan van die slecht gelay-oute (sp?) posters of websites die, die er verder ook al niet uitzagen, met bijvoorbeeld clip-art.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 21:28
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Zeker waar, ook ik heb vroeger comic sans gebruikt! Ook al vind ik het nu een hatelijk, extreem lelijk lettertype, er is een tijd geweest dat het veel gebruikt werd!

Dus inderdaad, bekijk het comic sans verhaal ook eens van de andere kant!

Leuk bericht Rob van Haaren
ten tijde van wp en de opkomst van office (word) gebruikte men ook nog wel wordart om een kaftje 'op te vrolijken'. van die enorm lelijke en ethisch onverantwoorde 3d schaduwletters die in een boogje het a4-tje 'versierden'. omdat het ooit gebeurde echt geen reden om het ooit nog terug te halen.

vroeger sleurden holbewoners hun vrouwen ook aan de haren de grot in. hoewel leuk en waarschijnlijk best efficiënt is dat echt zó passé.

times new roman, arial en tahoma zijn de meest gebruikte, meest formele en meest compatibele lettertypen die er zijn, waarom afwijken?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 18:42
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als het voor een schoolproject is zou ik nog even op F7 klikken in word.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 01:01
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik gebruikte en gebruik eigenlijk nog steeds standaard times new roman. Soms gebruikte ik courier, omdat dat als handige eigenschap heeft dat elke letter exact even breed is (in pixels). Voor m'n studie bleek dat nog wel eens handig als ik bijv DNA strengen met elkaar wilde vergelijken.

comic sans heb ik volgens mij op MSN nog wel eens gebruikt. Prima lettertype voor informele teksten.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 15:57
Kempi
Kempi is offline
Ik gebruik meestal Times New Roman en Arial ^^
__________________
2Pac, Eminem, 50Cent, Kempi, The Game, Biggie Smalls, Snoop Dogg, Dr Dre, Eazy-E, Run DMC, Ludacris enz enz =P For Ever!!!!!!!!!!!!!ow en ik ook 4ever xD
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 20:01
Streep
Avatar van Streep
Streep is offline
Toen ik nog een klein meisje was, met pijpekrulletjes en kanten kraagjes, gebruikte ik comic sans ms.
Nou ik een grote meid ben geworden typ ik in het algemeen geaccepteerde Times New Roman.
Of, als ik in een dwaze bui ben, met BlippoBlackEF...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 12:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Voor een uitnodiging of flyer oid kan Comic Sans prima zijn. Voor een officieel stuk is het waardeloos. Het geeft je een niet-serieuze indruk van de schrijver en je tekst is daarmee gedoemd slecht en ongeïnteresseerd aan te komen.

Wat betreft de opbouw en inhoud van je betoog (aangezien het een schoolproject is): gebruik nooit termen als 'iedereen die het nooit heeft gebruikt is een leugenaar'.
Er is ongetwijfeld minstens één iemand op de wereld die geen werkstuk in comic sans heeft geschreven, wat jouw argument direct onwaar maakt. Ik geloof ook niet dat vroeger het overgrote deel dacht dat je comic sans overal voor kon gebruiken, waar komt het vandaan? Verder snap ik niet dat je enerzijds zegt dat je Comic Sans verafschuwde tot je erover nadacht waarom eigenlijk. Ook snap ik niet dat je Comic Sans nu weer leuk vindt, maar tegelijkertijd er niet mee gaat werken. Je zegt namelijk dat je hem 'zijn pensioen gunt'?
En het staat vol taalfouten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 16:35
Lauwie101
Lauwie101 is offline
*kuch* ooit gehoord van regeltjes voor d's en t's en dt's? *kuch*
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 17:04
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik zweer bij Tahoma. En verder zie de reacties boven mij.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 16:51
MasterTCW
MasterTCW is offline
Ik haat Comic Sans, het ziet er echt niet uit. Verdana en Arial zijn de best leestbare lettertypes en deze gebruik ik zelf ook het vaakst.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 20:44
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik vind dit eng, Rob kent mij goed genoeg om te weten wat voor lettertypes ik heb gebruikt..
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-07-2009, 17:33
Verwijderd
Het is idd een kinderachtig lettertype. Maar het is tenminste leesbaar, en dat kun je van bepaalde andere types niet zeggen.

Al moet ik zeggen dat ik het volgens mij nooit heb gebruikt. Ik neem liever Arial of Times New Roman.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 21:03
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Hmm ik heb comic sans zeker wel eens gebruikt een hoop jaartjes geleden, op een voorpagina of bij korte verslagen. Arial was toen mijn standaard. Tegen woordig is dat Times new roman aangezien dat op school vaak verplicht werd gesteld. In de arial/comic tijd vond ik times afschuwelijk maar nu vind ik het gewoon goed.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 22:28
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Als ik vast zit in een scriptie of met een stuk tekst dan gooi ik het in een ander lettertype. Meestal is het dan comic sans of bijv. trebuchet. Maar ik begin altijd braaf in calibri.
Omg, ik precies hetzelfde
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 09:49
Alyssia
Alyssia is offline
Comic sans is inderdaad iets voor kindertjes, zeg maar. Ik heb het ook gebruikt hoor, maar ik was er al vrij snel weer vanaf.
Ik hou van Calibri, heel erg. En Tahoma gebruik ik ook nog wel eens. Times New Roman vind ik dan weer uitgekauwd.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 14:51
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Comic Sans gebruikte je om die pagina vol te krijgen, zodat je dat bonuspunt voor geschiedenis kreeg.
Lelijk lekkertype, het wordt alleen gebruikt om aan je verplichte aanta; pagina's te komen, samen met enorme marges en uitleining
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 20:54
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Dit heeft niet alleen met smaak te maken. De tijd waarin wij ons bevinden speelt hier ook een grote rol in. Wie zegt dat hij vroeger nooit comic sans heeft gebruikt voor een werkstuk is een leugenaar.
Ik heb nog nooit voor een werkstuk Comic Sans gebruikt. Dat heeft vooral te maken dat op de basisschool alle werkstukken gewoon met de hand geschreven werden en op de middelbare had ik bijna nooit werkstukken. In het examenjaar gebruikte ik gewoon Times, omdat dat de standaard lettertype was.

Over Comic Sans zelf, ik heb er absoluut geen hekel aan, maar ik zal het ook niet snel gebruiken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 00:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wie zegt dat hij vroeger nooit comic sans heeft gebruikt voor een werkstuk is een leugenaar.
Ik heb alleen Times New Roman, Arial en Verdana gebruikt. Lagere school, middelbare school, universiteit... Dank je.

En dan die laatste twee niet vaak. Times New Roman is lekker compact, makkelijk te lezen, niks geen crap van kleine teksten groter laten lijken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2009, 16:06
Silo
Silo is offline
Ik zweer bij Times New Roman (10) en net als T_ID heb ik nooit anders gebruikt..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 01:46
Csowivel
Avatar van Csowivel
Csowivel is offline
Comıc Sans is een prachtig lettertype! Het is niet zo stijfjes als bijvoorbeeld Times New Roman of zo kil en koel als Arial Unicode MS. Comic Sans is uitermate geschikt als lettertype voor allerlei doeleinden, het leest namelijk zo prettig. Een ander voordeel is dat het lettertype diverse alfabetten ondersteunt in exact dezelfde stijl. Natuurlijk in ons eigen alfabet en al de speciale tekens en aparte karakters die hiertoe behoren, zoals: é, š, í, ä, ë, ç, å, ø, ö, æ, ô, è, á, ã, œ, à, â, ž, ê, ï, ó, ì, û, ñ, etc. Maar een citaat of een paar woorden in het Grieks, geschreven met het Griekse alfabet steken niet zo heel erg af in een tekst opgemaakt in Comic Sans als in vele andere lettertypes waarbij je vaak denkt dat de twee verschillende lettertypes elk in een ander lettertype zijn getypt. Dit geldt niet alleen voor het Griekse alfabet, maar eveneens voor het Cyrillische alfabet; dit is het alfabet dat men gebruikt voor o.a. het Russisch, Oekraïens, Bulgaars, etc. Ook het Arabische en het Hebreeuwse alfabet zien er gelijksoortig uit in het lettertype, het gevoel blijft voor mij nog altijd hetzelfde als wat ik ervaar met een tekst in Comic Sans geschreven in het Latijns alfabet.

Ik gebruik het lettertype niet vaak, maar ik heb er zeker geen hekel aan en ik zal het zeker weer eens gaan gebruiken. Ik gebruik doorgaans: Palatino Linotype.

Laatst gewijzigd op 29-08-2009 om 01:49. Reden: Kromme zin rechtgebreid.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 12:33
Verwijderd
In dat geval kan een lettertype een voordeel zijn. Al vraag ik me zwaar af hoe vaak je een taal met vreemde karakters gebruikt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaipio #1426
Verwijderd
500 22-06-2011 19:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.