Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2012, 11:19
thomasvandeberg
thomasvandeberg is offline
Hallo Allemaal,

Hier ben ik nog een keer. Ik heb namelijk een vraag aan de mensen hier:
Ik zet mij in voor de preventie van gehoorschade onder jongeren. Afgelopen week ben ik benaderd door vele jongeren die slachtoffer zijn geworden van gehoorschade door (illegaal) vuurwerk. Zo ook Demi (14 jaar) Nog vol in het leven. Iemand gooide een nitraat-bom voor haar neer in een bushokje. Nu heeft ze flinke gehoorschade. (piep in het oor, half doof, gauw moe, kan veel sporten vanwege het geluid daar niet meer beoefenen & eigenlijk staat haar hele leven op z'n kop) Zij heeft haar verhaal ook gedaan op m'n website. (die ik overigens niet weer ga benoemen.) Wil je haar verhaal lezen? PB me dan even.

Vraagstelling luidt:
Wie heeft er acute gehoorschade opgelopen door vuurwerk? (Zoals dat begint met een keiharde PIEP in je oren die maar niet weggaat) En hoe kijken jullie hier tegenaan? Denk je dat je toekomst hierdoor drastisch gaat veranderen? Voor de mensen die geen gehoorschade hebben opgelopen, Weten jullie wat gehoorschade allemaal met zich meebrengt? (behalve het feit dat je een PIEP in je oren krijgt?

Laatst gewijzigd op 04-01-2012 om 11:44.
Oud 04-01-2012, 11:36
Verwijderd
Aparte vraagstelling, maar here goes.

Citaat:
Vraagstelling luidt:
Zijn er dit jaar meerdere jongeren slachtoffer geworden van gehoorschade door vuurwerk
Ik denk het wel?
Citaat:
& hoe gaan jullie hier mee om?
Niet.
Oud 04-01-2012, 11:55
Verwijderd
Beste Thomas, een tweede topic is volgens mij niet echt nodig. Daarbij vind ik het hele verhaal van jongeren op de hoogte brengen wat doelloos, volgens mij worden jongeren al veel geïnformeerd hierover en besluit een deel het toch te doen, net als bijvoorbeed roken.

Je hebt geen vraagstelling. Daarnaast ben ik van mening dat gehoorschade zowat de minste aandacht nodig heeft wanneer het gaat om vuurwerkgedoe. Wellicht kun je daar beter over discussieren.
Oud 04-01-2012, 12:02
thomasvandeberg
thomasvandeberg is offline
Okeee :/ Ik ben van mening dat "jongeren op de hoogte brengen van de risico's en levensverwoestende symptomen bij gehoorschade" toch heel belangrijk is.

Dat een vrouw van 43 het doelloos vindt? Dat vindt ik heel knap..!! Er zijn toch wel weer heel veel jongeren die nu hun gelukkige leven gedag kunnen zeggen doordat hun slakkenhuis aan gort is geblazen.

Heel grof gezegd, maar als je hand eraf ligt (wat ook zeer ernstig is) kun je je nog wel gewoon onder de mensen begeven. Er vallen levensmotto's weg, oke, dat erken ik ook. Maar Zodra je ernstige gehoorschade hebt opgelopen komt je toch in een wel heeeeel grooooot sociaal isolement te zitten.

Zolang de jongeren nog niet weten wat gehoorschade exact betekent & wat dit met je doet, is naar mijn mening discussieren over het feit of dit meer in de aandacht moet komen pas doelloos :/

Laatst gewijzigd op 04-01-2012 om 12:11.
Oud 04-01-2012, 12:34
Verwijderd
Gehoorschade is naar, maar het komt maar heel weinig voor -dankzij- vuurwerk. Als je het toch erover wil hebben kan je het beter doen aan de hand van jongeren die hun oordopjes/koptelefoon te hard hebben staan.
Oud 04-01-2012, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Okeee :/ Ik ben van mening dat "jongeren op de hoogte brengen van de risico's en levensverwoestende symptomen bij gehoorschade" toch heel belangrijk is.

Dat een vrouw van 43 het doelloos vindt? Dat vindt ik heel knap..!! Er zijn toch wel weer heel veel jongeren die nu hun gelukkige leven gedag kunnen zeggen doordat hun slakkenhuis aan gort is geblazen.

Heel grof gezegd, maar als je hand eraf ligt (wat ook zeer ernstig is) kun je je nog wel gewoon onder de mensen begeven. Er vallen levensmotto's weg, oke, dat erken ik ook. Maar Zodra je ernstige gehoorschade hebt opgelopen komt je toch in een wel heeeeel grooooot sociaal isolement te zitten.

Zolang de jongeren nog niet weten wat gehoorschade exact betekent & wat dit met je doet, is naar mijn mening discussieren over het feit of dit meer in de aandacht moet komen pas doelloos :/
Bedankt dat je het knap vindt Het geeft me ook wel een goed gevoel, als ik eerlijk ben.

Gehoorschade is ernstig, maar er is enorm veel ernstig. Andere zaken hebben prioriteit. Nou niet meer zo gebeten doen, ok? Ik gaf je nog een idee hoe je dit topic wél tot succes kan maken aangezien je nu wil gaan discussieren over feiten die wellicht nu al online zijn te vinden. Bedanken kan per pm
Oud 04-01-2012, 15:51
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Yeah Right!
Als je hand eraf ligt heb je dezelfde consequenties, je kunt dan ook heel veel sporten en banen niet meer doen en andere dingen ook niet, net als wanneer je doof bent.
Oud 04-01-2012, 16:33
thomasvandeberg
thomasvandeberg is offline
Maar je kan nog wel vrolijk de deur uit! Dingen ondernemen, Sociale activiteiten bijwonen. In slaap vallen..!! En het ging hier niet alleen om doof worden Donkey, Dat is nog wel de minste symptomen van allemaal. Maar ben blij om te zien dat mijn mening wederom weer bevestigd wordt (Lusi) door Donkey. Jongeren weten nog niks over Gehoorschade & denken dat je alleen een piep krijgt of doof worden. Bedankt Donkey. Er is voor mij dus nog genoeg werk te doen. Binnenkort verschijn ik wel op jullie scholen om hier nadere uitleg over te geven.
Oud 04-01-2012, 16:45
Verwijderd
Als je beide handen kwijt bent heb je moeite de klink vast te pakken. Als je blind bent loop je tegen de deurpost aan en dan heb ik het nog niet over psychische last.

Duckdonkey zegt nergens dat doof zijn het enige aan gehoorschade is.

Gevalletje oost-indisch doof hierzo.
Oud 04-01-2012, 16:59
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als jullie alleen maar heel eigenwijs komen doen hier met z'n allen dan houdt het op hoor. Verder denk ik dat er per jaar niet zo veel nieuwe jongeren bij komen met specifiek gehoorschade door vuurwerk die écht zo belemmerend is dat je er in het dagelijks leven je ding niet meer van kunt doen. Laat staan dat dan een groot aantal van hen dit topic hier vindt. Daarmee is er dus eigenlijk met dit topic niet zo veel nieuws ten opzichte van je andere topic en heb je je doelgroep hier denk ik wel bereikt. Daarom gaat deze topic dicht.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.