Oud 03-04-2020, 02:16
Kath_Lia
Kath_Lia is offline
hii allemaal, deze titel klinkt misschien echt raar, maar het is een echte vraag waar ik veel moeite mee heb. Ik wordt nu bijna 18 en heb nog nooit vrienden gehad, ook niet op de basisschool. Toch is het wel handig om wat contacten te hebben, dus vroeg ik me af hoe je vrienden hoort je maken?

Ik zit vaak alleen in de klas maar help mensen vaak met huiswerk als ze het nodig hebben. Ik word dan ook gezien als aardig maar ik kan nooit echt een gesprek beginnen en die dan ook langer dan 5 seconden voeren. Ik ga over een jaar naar de HBO dus ik wil tegen die tijd wel een beetje weten hoe ik contacten kan behouden.

Ik kan vaak ook niet tegen luide geluiden, en sluit mezelf daardoor best wel vaak af van de rest van mijn klas, waardoor communiceren nog moeilijker word. Tips zouden echt gewaardeerd worden!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2020, 10:46
ImQueer
Avatar van ImQueer
ImQueer is offline
Zelf weet ik het niet ik heb dan geluk dat ik best makkelijk vrienden maak. Helaas heb je dan ook de kans dat je ze snel kwijtraakt. Misschien kan je eerst proberen een gesprek online te voeren dan dat je met iemand belt dan dat je met iemand videobelt en dan in het echt. Dan kan je misschien er zelf achter komen wat je nodig hebt want zelf weet ik het verder echt niet sorry!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2020, 12:01
Verwijderd
Ik zou er niet te veel mee zitten, als je moeite hebt met praten met mensen, dan oefen je gewoon met random mensen. Gewoon kleine praatjes maken, die gesprekken hoeven niet lang te duren, maar zo oefen je wel je communicatie en zie je hoe mensen reageren.

Overigens is het niet tegen harde geluiden en veel prikkels kunnen niet iets wat dit allemaal tegen zou werken. Er zijn genoeg mensen zoals jij, die kom je vanzelf wel tegen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2020, 12:30
Verwijderd
Wat ik een heel makkelijke manier van met mensen in contact komen vind, is hen een compliment geven. Als je ziet dat de kassajuffrouw een leuke ring om heeft, het meisje bij de bushalte een goed kapsel heeft of de buurvrouw een toffe jas heeft, kun je hen dat zeggen. Het hoeft niet moeilijker te zijn dan "Wat heb jij een mooie jas!" Is in het begin heel spannend, maar alle begin is moeilijk. Succes!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2020, 14:01
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
hii allemaal, deze titel klinkt misschien echt raar, maar het is een echte vraag waar ik veel moeite mee heb. Ik wordt nu bijna 18 en heb nog nooit vrienden gehad, ook niet op de basisschool. Toch is het wel handig om wat contacten te hebben, dus vroeg ik me af hoe je vrienden hoort je maken?

Ik zit vaak alleen in de klas maar help mensen vaak met huiswerk als ze het nodig hebben. Ik word dan ook gezien als aardig maar ik kan nooit echt een gesprek beginnen en die dan ook langer dan 5 seconden voeren. Ik ga over een jaar naar de HBO dus ik wil tegen die tijd wel een beetje weten hoe ik contacten kan behouden.

Ik kan vaak ook niet tegen luide geluiden, en sluit mezelf daardoor best wel vaak af van de rest van mijn klas, waardoor communiceren nog moeilijker word. Tips zouden echt gewaardeerd worden!!
Probeer met een andere instelling je HBO-opleiding in te gaan. Doe alsof je je heel open stelt, dan zullen mensen eerder geneigd zijn een gesprek met je aan te gaan (en hoef je zelf niets ongemakkelijks te beginnen ;p)
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 03-04-2020, 15:16
Verwijderd
Wat je dus niet moet doen is doen alsof.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2020, 16:22
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Wat je dus niet moet doen is doen alsof.
Ik bedoel niet "niet doen zoals je niet bent"-alsof natuurlijk. Misschien leg ik het verkeerd uit.

Ff nadenken hoe ik t wel moet zeggen tho.

Het gaat tegen je eigen natuur in om zomaar met iemand te kletsen/een langer gesprek te voeren. Door je opener op te stellen (wat in het begin ietwat onwennig aanvoelt) zullen mensen vlugger een gesprek met je beginnen. Naarmate je dat vaker doet, zal het steeds meer een gewenning raken, waardoor de omgang met anderen versoepelt.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 03-04-2020, 17:22
Verwijderd
Maar dan doe je toch gewoon alsof? Als je je anders opstelt dan je bent? Want zo interpreteer ik wat je zegt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2020, 21:35
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Maar dan doe je toch gewoon alsof? Als je je anders opstelt dan je bent? Want zo interpreteer ik wat je zegt.
Het is moeilijk om uit te leggen. Ikzelf ben ook vrij terughoudend tegenover anderen en zit een beetje in dezelfde richting qua gedoe. Daardoor ben ik erachter gekomen dat me op een andere manier opstellen helpt bij het benaderen van mensen. Dan doe je niet alsof, je zorgt alleen voor een andere lichaamstaal/uitstraling.

Ik zou ook niet weten hoe ik het anders uit zou moeten leggen. Voor mij helpt het in ieder geval enorm
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 04-04-2020, 00:09
Verwijderd
Ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Een open uitstraling misschien?

Ik denk eerlijk gezegd dat wat Enilorac en ik zeggen een betere eerste stap is. Complimenten geven, praatjes maken etc. Ik denk dat TS gewoon small talk moeilijk vindt. Small talk is best moeilijk, ook al denkt iedereen dat over koetjes en kalfjes praten makkelijk is. Op de leeftijd/jullie leeftijd (no offence) is effectief communiceren ook niet zo makkelijk.

Ik haat small talk, maar omdat ik het soms moet doen op professioneel vlak, doe ik het. Ik ben totaal niet open. Ik ga me ook niet opener opstellen. Als je dat niet bent, moet je dat dus niet gaan doen, want dan verloochen je jezelf en mensen die dat doorhebben vinden dat vaak ook niet zo aantrekkelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2020, 01:47
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik ben ook heel slecht in small talk. Ik heb mezelf hierin getraind met Tinder
Met citaat reageren
Oud 05-04-2020, 13:08
Clownnn
Avatar van Clownnn
Clownnn is offline
Probeer eens jezelf kwetsbaar op te stellen. Gewoon zeggen als je je een beetje ongemakkelijk voelt, want vaak hebben mensen dat otch al door. Als je het dan uitspreekt dan krijg je vaak al begrip.
__________________
Recycle your pets.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Psychologie hoe maak je vrienden? of, waar vind je ze?
sublime
41 01-12-2002 03:27
Liefde & Relatie hoe makkelijk kwets jij mensen?
Shah of Blah
49 04-11-2002 15:11
Psychologie Kamp nachtmerrie..............wat moet ik nu? help me mensen.....
HelpMePlease
12 07-10-2002 18:35
Psychologie Hoe sluit je een relatie af ?
Verwijderd
6 09-04-2002 10:11
Liefde & Relatie hoe maak je het uit ? en als het uit is ?
Verwijderd
13 08-04-2002 20:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.