Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2006, 15:51
michaeltje
michaeltje is offline
ik ben normaal niet zo'n grote lezer, maar hier ben ik echt verslaaft aan. lekker luisteren in de trein op weg naar school. of in de auto tijdens werk als ik naar een klant toe rijdt.

zijn er nog meer mensen die dat hebben of spoor ik gewoon niet?

ik bestel ze zelf altijd bij luisterboekonline ze hebben het meeste op voorraad dus heb ik het de volgende dag in huis. ook leuke acties!

ik ben benieuwd waren jullie de luisterboeken halen en of nog aanraders hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2006, 16:14
Verwijderd
Luisteren =/= lezen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 16:21
michaeltje
michaeltje is offline
jah idd:

Citaat:
Een luisterboek (of audioboek) is een voorgelezen boek, uitgegeven op een geluidsdrager (meestal een cd). Men kan luisteren naar een volledige roman of kinderboek, een verzameling gedichten of korte verhalen, een integraal radioprogramma of hoorcollege. Er zijn ook luisterboeken die een informatief karakter hebben en onderwerpen behandelen op het gebied van bijvoorbeeld management, geschiedenis of cultuur. Keus genoeg dus.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 18:05
Verwijderd
Ik ben wel een voorstander van luisterboeken.

Ten eerste omdat ik normaal in de bus niet kan lezen, omdat ik dan kotsende koppijn krijg en weggedragen kan worden. Maar een audiobook luisteren gaat prima. Bovendien is het fijn als je een uur of twee doelloos fietsen of lopen voor de conditie op die manier kan samenvoegen met iets echt nuttigs. MP3-speler is de max.

Ten tweede omdat ik op die manier soms titels kan vinden die ik normaal niet snel tegenkom. Ik heb een boel boeken van Douglas Adams geluisterd, omdat er naast The Hitch-Hickers Guide To The Galaxy heel erg moeilijk aan zijn boeken is te komen.

En tenslotte zijn luisterboeken ongeveer gratis, als je weet waar en hoe je moet kijken. Ebooks zijn ook wel gratis en makkelijk te vinden, maar als ik thuis ben, pak ik liever een echt boek in plaats van dat ik uren vanaf mijn scherm ga lezen.

Dit laatste wordt overigens geen onderwerp van gesprek in deze thread, hoop ik. Het is althans niet de bedoeling dat er links uitgewisseld gaan worden of iets in die geest.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 19:55
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Nog nooit naar geluisterd. Maar het lijkt me wel leuk om te proberen. Vooral als het door de schrijver voorgelezen wordt. Dat heeft wel wat. (denk ik)
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 20:04
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 12-06-2006 @ 19:05 :
Dit laatste wordt overigens geen onderwerp van gesprek in deze thread, hoop ik. Het is althans niet de bedoeling dat er links uitgewisseld gaan worden of iets in die geest.
Links naar legale dingen toch wel?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 20:35
Verwijderd
Yup. Ik weet alleen niet of er sites zijn die audiobooks die vrijstaan van copyright aanbieden?

Ik denk dat je dan vooral oude spullen moet zoeken, maar volgens mij is het soms dan weer zo dat de voorlezer (betaalde professionals) copyright hebben op die precieze audio-versie van het boek. Denk ik.

Ik heb zelf een heleboel oude radiohoorspellen op MP3. Meer dan vijftig jaar oud geloof ik, van NBC Radio. Ik zou niet weten of daar nog copyright op rust. Dat zou dan wel naar zijn; het is precies zo'n ding dat legaal onmogelijk in bezit te krijgen is.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 12:56
michaeltje
michaeltje is offline
bij deze

helaas niet veel populaire titels. maar wel leuk voor de afwisseling.

ik heb gisteren Zin en onzin van de Da Vinci Code besteld, hopen dat het een beetje boeiend is.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 22:04
light fighter
light fighter is offline
ik luister ook wel naar boeken mede omdat ik dyslectisch ben en het een van de weinige dingen is waarvan ik ook rustiger word dus dat is twee vliegen in één klap. Als ik luister is het engels omdat ik dat niet kan lezen dat frustreerd me enorm en ik vind dat ik Nederlands gewoon moet lezen en pas eventueel later luisteren.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 09:56
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik luister luisterboeken vaak voor het slapengaan. Stoned in bed, lampje uit, luisterboek aan, spacen maar!
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 18:09
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Een vriendin van mij heeft een afwijking aan haar ogen en die luisterde dus naar boeken voor haar leeslijst. Zij vond het niet ideaal, maar misschien moet je dan idd iets tegelijkertijd doen (reizen, sporten, enz.)

Zelf nog nooit geprobeerd, heb er ook weinig behoefte aan. Maar je weet natuurlijk nooit.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 15:34
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik denk niet dat ik mijn aandacht kan houden bij zo'n stem die dan gaat voorlezen. Zeker ook omdat ik de woorden wil proeven en tot me door wil laten dringen en over wil lezen etc. etc. Ik kan genieten van de opbouw van zinnen, de woordkeuze en meestal gaat dat minder als het voorgelezen wordt. Moet het ook maar net goed voorgelezen zijn.

Maar opzich een geniaal idee voor alle mensen die beter kunnen luisteren dan lezen en toch literatuur tot zich willen nemen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 14:45
michaeltje
michaeltje is offline
ja een groot voordeel vindt ik dat je terwijl je luistert nog wat anders kan doen. een boek lezen kost altijd zoveel tijd. en dat saaie vindt ik we iets meevallen. zeker als het een hoorspel is. ik snap niet dat ze dat ooit weg gedaan hebben.

ik keek pas tv en zag dat het weer terug kwam. op 1 of andere zender hebben ze het bureau voorgelezen van J. J. Voskuil
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Verwoestend nieuws!
Vluggertje
223 27-06-2017 08:52
Vrije tijd een taal leren
ExpoRules
5 21-11-2012 19:01
De Kantine Luisterboek?
McGuitar
4 26-08-2009 12:58
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Luisterboek?
Se7en
8 20-03-2007 16:32
Verhalen & Gedichten Welk boek lees je nu? Deel XIV
Verwijderd
500 13-05-2006 00:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.