Oud 03-04-2008, 13:10
Verwijderd
Post hier al je vragen en opmerkingen over de staatsexamens.

Succes!
Advertentie
Oud 03-04-2008, 13:11
Verwijderd
Eerste vraag: Wie doet doet er dit jaar staatsexamens? Voor welke vakken?

Ik ga dit jaar staatsexamen doen voor Engels, Duits, Wiskunde A1&2, Economie 1&2, Aardrijkskunde, geschiedenis en M&O.
Oud 04-04-2008, 13:05
heggggje
heggggje is offline
ik ga staatsexamen doen voor duits1 en nederlands. Doe ik alleen als ik examen voor ec12 en wa12 niet slaag, anders heb ik gewoon mn diploma.

mijn vraag: Is het staatsexamen moeilijker dan de normale examens
Oud 04-04-2008, 13:57
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Deze past ook in het algemene deel, denk ik.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 04-04-2008, 14:22
Verwijderd
Citaat:
mijn vraag: Is het staatsexamen moeilijker dan de normale examens
Ligt eraan, als je mondelingen heel lastig vindt, dan is het natuurlijk wel moeilijker. Maar het schriftelijke deel is precies hetzelfde. Zelf vond ik het ook wel lastig dat je dus geen SE-cijfers hebt, maar alleen een schriftelijk en mondeling cijfer die allebei 50% van je cijfer bepalen.
Oud 04-04-2008, 14:57
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Is het zo dat ze tijdens het mondeling examen kunnen vragen met een microscoop een proef uit te voeren en natuurkundige en chemische proefjes te doen?
__________________
Haters gonn' hate
Oud 07-04-2008, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Is het zo dat ze tijdens het mondeling examen kunnen vragen met een microscoop een proef uit te voeren en natuurkundige en chemische proefjes te doen?
Dat weet ik niet. Ik moest bij biologie met zo'n model van een oog 'spelen' en bij wiskunde moest ik een grafiek op m'n GR plotten. Mogelijk is het nu veranderd, maar dit staat als het goed is wel in die beschrijvingen die je van de IBG krijgt over wat je moet kunnen en kennen.
Oud 07-04-2008, 22:37
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Vraagje. Met mijn mavo-diploma wil ik graag naar 4 havo met het natuur - gezondheid profiel. Als ik bijvoorbeeld aan alle eisen voldoe, op wat voor gronden zou de school mij nog kunnen weigeren. Ik had vandaag gebeld en die receptioniste zei dat ze eigenlijk geen mensen van buiten hun school aannemen. Dat vond ik dus vaag, er zijn toch zo vaak doorstromers van een andere naar een andere school? In ik krijg pas eind Juli te horen of ik slaag. Is dat een probleem? Dan zijn de meeste scholen toch al dicht/gesloten? -_-
__________________
Haters gonn' hate
Oud 08-04-2008, 12:12
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Vraagje. Met mijn mavo-diploma wil ik graag naar 4 havo met het natuur - gezondheid profiel. Als ik bijvoorbeeld aan alle eisen voldoe, op wat voor gronden zou de school mij nog kunnen weigeren. Ik had vandaag gebeld en die receptioniste zei dat ze eigenlijk geen mensen van buiten hun school aannemen. Dat vond ik dus vaag, er zijn toch zo vaak doorstromers van een andere naar een andere school? In ik krijg pas eind Juli te horen of ik slaag. Is dat een probleem? Dan zijn de meeste scholen toch al dicht/gesloten? -_-
Waarom krijg je het zo laat te horen dan? De normering is al veel eerder bekend, toch?

En verder lijkt het me vreemd als het een probleem is. Maar ik weet niet in hoeverre scholen zelf eisen mogen stellen.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 08-04-2008, 16:49
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ja. Ik weet 't niet precies hoe 't zit. De ib-groep zegt dat je pas de uitslag krijgt ná de mondelinge examens (dus na 16 juli) en dan zijn volgens mij alle scholen juist gesloten en kan ik niet doorstromen ;x.
__________________
Haters gonn' hate
Oud 06-05-2008, 12:52
Verwijderd
de uitslag van het staatsexamen krijg je na je laatste mondeling examen. Diezelfde dag dus nog.
Oud 08-05-2008, 23:15
Dago
Dago is offline
Iemand ervaring met de 'strengheid' van de examinatoren? Daarmee bedoel ik, stellen ze je tijdens de mondelingen op je gemak of is het een formele bedoening?
Oud 09-05-2008, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Iemand ervaring met de 'strengheid' van de examinatoren? Daarmee bedoel ik, stellen ze je tijdens de mondelingen op je gemak of is het een formele bedoening?
Verschilt per examinator. Ik heb examinatoren gehad die er echt een gezellig gesprek van maakten en waarbij je zodoende helemaal niet doorhad dat je bezig was met je eindexamen, andere docenten waren veel formeler en ongemakkelijk.
Oud 13-05-2008, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Verschilt per examinator. Ik heb examinatoren gehad die er echt een gezellig gesprek van maakten en waarbij je zodoende helemaal niet doorhad dat je bezig was met je eindexamen, andere docenten waren veel formeler en ongemakkelijk.
Dit, maar over het algemeen stellen ze je wel op je gemak hoor!
Oud 13-05-2008, 22:57
Dago
Dago is offline
Mooi zo, dat is een geruststelling

Nog twee vraagjes aan iemand die ervaring heeft met de staatsexamens. Ten eerste, de posters die je moet maken om je werkstuk te presenteren, is het goed genoeg als ik daar gewoon enkele kernwoorden op zet en aan de hand daarvan mijn werkstuk uitleg, of wordt er wel wat meer verwacht?

Tweede vraag, is het schriftelijke commissie examen voor Nederlands zo'n beetje hetzelfde als het centraal examen? Ik wordt namelijk niet veel wijzer van de informatie uit het PTA. Moet ik een tekst gaan schrijven of iets dergelijks?
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Havo Staatsexamens & Examenstof
Vmichael
9 12-05-2012 13:12
Algemene schoolzaken Staatsexamens
fromBALKAN :D
44 18-08-2007 16:56
VMBO staatsexamens! wie o wie.......
angela4547
1 28-05-2006 20:23
Huiswerkvragen: Exacte vakken staatsexamens 2006!!!!!!!
angela4547
0 28-05-2006 16:05
Eindexamens 2003 info over staatsexamens?
Verwijderd
7 21-06-2003 16:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.