Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2005, 22:37
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Wat is het verschil tussen seks zonder liefde, en seks met liefde? Hebben jullie ooit het verschil ervaren? Voelt de seks anders als je het met iemand doet, waarvan je niet houdt? Of zijn het vooral de momenten na de seks die verschillen?
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 22:39
Kaps
Avatar van Kaps
Kaps is offline
Ik vond seks zonder liefde flink tegenvallen.
Maar misschien kwam da gewoon omda t een lelijk mokkel was.

Dus...
__________________
kzou zegge praat ni over dingen wer ge de botten van afweet
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 22:47
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
merkete het verschil vooral van zijn kant, ik was nog wel soort van verliefd

mijn ervaring is dat met liefde t veel beer is omdat je van alles meer geniet, ookal ist niet spectaculair, je ervaart t wel zo
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 01:49
Astraea
Avatar van Astraea
Astraea is offline
Lichamelijk zou het in theorie natuurlijk niet uit moeten maken, maar het feit dat het heel vertrouwd is met iemand van wie je houdt, maakt het natuurlijk wel een stuk fijner.
Daar komt bij dat ik mezelf veel beter kan laten gaan met iemand van wie ik houd. En er zijn bepaalde dingen die ik niet zou doen met iemand van wie ik niet houd.
Daarbij voelt iets als verliefdheid sowieso fijn, en als je dan ook nog seks hebt met die persoon geeft het wel iets extras.
Verder denk ik ook dat de reden van seks heel anders is met iemand van wie je houdt (niet altijd natuurlijk). Als ik seks heb met 'zomaar' iemand (wat niet zo vaak voorkomt..), dan doe ik het om de lust, omdat ik SEKS wil, omdat ik wil klaarkomen. Verder niets persoonlijks en geen bijbedoelingen. Als ik seks heb met iemand van wie ik houd, gaat het om veel meer. Elkaar met liefde aankijken, lieve dingen zeggen, het samenzijn.

Seks met liefde heeft veel meer waarde voor mij. Veel lekkerder.
__________________
Goddess of Innocence and Purity.. ~*~ Who ever Saves one Life, Saves the World Entire..
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 07:49
nacoja
Avatar van nacoja
nacoja is offline
Als je seks zonder liefde hebt wil je meestal alles zo snel mogelijk doen, maar als je seks met liefde hebt wil je dr zolang mogelijk van genieten.
__________________
I'm sweet
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 08:28
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
seks met iemand waar je verliefd op bent vind ik wel intenser, seks zonder liefde spannender.

ik vind het wel anders, vooral omdat je je minder druk maakt om het genot van de ander bij liefdeloze seks, althans dat deed ik.

en wat betreft het gebeuren na de seks; dat is in mijn geval wat knuffeliger met iemand waar ik verliefd op ben, verder geen verschil
__________________
eat your animal crackers
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 08:55
Zwarte Reiger
Avatar van Zwarte Reiger
Zwarte Reiger is offline
Seks zonder liefde is veel meer gefocused op je eigen genot, seks met liefde dan krijg je veel meer plezier van het plezieren van een ander denk ik. Er komen gewoon veel meer gevoelens bij kijken.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 09:00
Mennuz
Avatar van Mennuz
Mennuz is offline
Seks met liefde word ik zenuwachtig van
Liefde zonder sex is gewoon rukken met een gemuteerde vleesgeworden tissue.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Zwarte Reiger schreef op 16-05-2005 @ 09:55 :
Seks zonder liefde is veel meer gefocused op je eigen genot, seks met liefde dan krijg je veel meer plezier van het plezieren van een ander denk ik. Er komen gewoon veel meer gevoelens bij kijken.
juist..

en als ik sex zonder liefde heb, dan blijft het daarbij. Het kan dan nooit meer worden. Die jongens zie ik vaak ook niet meer
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 09:31
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Seks zonder liefde draait meer om m'n eigen genot, lust en de spanning, het draait immers puur om de seks. Bij seks met liefde draait het ook om de dingen 'eromheen', je geniet van alles. Het is veel intenser. Na seks zonder liefde hou je ook echt zo'n leeg gevoel over, vind ik.
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Erbenda schreef op 16-05-2005 @ 10:31 :
Seks zonder liefde draait meer om m'n eigen genot, lust en de spanning, het draait immers puur om de seks. Bij seks met liefde draait het ook om de dingen 'eromheen', je geniet van alles. Het is veel intenser. Na seks zonder liefde hou je ook echt zo'n leeg gevoel over, vind ik.
Ja.
En het eerste geval is daarom voor mij dus ook niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Zwarte Reiger schreef op 16-05-2005 @ 09:55 :
Seks zonder liefde is veel meer gefocused op je eigen genot, seks met liefde dan krijg je veel meer plezier van het plezieren van een ander denk ik. Er komen gewoon veel meer gevoelens bij kijken.
jup...maar ik ken volgens mij alleen sex zonder liefde... (nog niet echt verliefd geweest)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 10:54
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mennuz schreef op 16-05-2005 @ 10:00 :
Seks met liefde word ik zenuwachtig van
Liefde zonder sex is gewoon rukken met een gemuteerde vleesgeworden tissue.
omg


Uhm, ik vind het grootste verschil eigenlijk zitten in of je 1 keer seks hebt met iemand of vaker (en meestal is dat ook het verschil tussen seks zonder en seks met liefde.. op seksrelaties na). Als je vaker seks hebt, wordt het steeds beter/kan het steeds beter worden en word je samen beter. Bij 1 keer is het toch altijd maar afwachten of het wel of niet bevalt.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 11:14
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Seks met liefde doe je door "liefde" ( 2: en seks)
Seks zonder liefde doe je puur om de seks

Seks met liefde..meer passie, verbontenis, geestelijk meer op 1 lijn, duurt vaak langer dan seks zonder liefde. Als je van iemand houdt, doe je vaak meer om hem te laten genieten dan zonder liefde. Het voorspel met liefde duurt vaak langer dan zonder liefde. Je kent de persoon met liefde beter, je weet inmiddels al misschien wat hij/zij lekker vindt, bij een one night stand niet. Er spelen meer gevoelens mee en dus ervaar je seks met liefde waarschijnlijk beter

Seks zonder liefde duurt vaak korter, vooral het voorspel. Minder gevoelens spelen een rol. Je kent de persoon waarschijnlijk veel minder goed dan de persoon met liefde. Seks zonder liefde is meestal 1 mailig omdat het niet bevalt en je later toch liever een persoon wilt waar je wel van houdt. Puur om de seks is vaak grof, kort, snel, 1 malig, passieloos en er zijn vast en zeker een boel andere dingen waar ik nu zo gauw niet op kan komen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 11:16
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Seks zonder liefde -> geen knuffelig naspel
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 16-05-2005 @ 12:16 :
Seks zonder liefde -> geen knuffelig naspel
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 11:54
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Seks zonder liefde is spannender. Seks met liefde is net iets intiemer. Ik denk dat het naspel verschilt per persoon. Bij seks met liefde knuffelden we heel vaak achteraf, ook omdat mijn toenmalige vriend dit graag deed. Bij seks zonder liefde knuffel ik in principe ook, maar als de jongen niet zo'n knuffelaar is, gebeurt het idd niet. Het enige verschil is dat je geen relatie hebt met een niet-knuffelaar en er dus niet van moet wakker liggen, wat bij een relatie met een niet-knuffelaar wel zo zou zijn.

Ik heb wel even passionele seks zonder liefde als met liefde. Dus daarin verschilt het gelukkig niet.

Ik heb met geen van beide een probleem
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 12:38
Mariekje*
Mariekje* is offline
Seks zonder liefde draait veel meer om eigen genot, het is immers puur voor de seks, de lieve woordjes en het knuffelige zijn in dat geval totaal overbodig. Tijdens seks met liefde spelen veel meer emoties, het is intenser. Het gaat je niet enkel om de seks maar ook om alle bijbehorende dingen; "geven" vind je veel belangrijker dan het "nemen", het zo dicht mogelijk bij je partner willen staan, het nagenieten, het knuffelen, even nog een lief woordje willen fluisteren. Zoals Erbenda al zei; aan seks zonder liefde hou ik altijd een enorm leeg gevoel over.

Het verschil heb ik wel degelijk ervaren; alles is anders, seks zonder liefde maakt me afwezig, stil.. Over het algemeen krijg ik er zelfs een enorm kutgevoel van. Terwijl seks met liefde me altijd weer doet beseffen hoe gek ik op de jongen in kwestie ben, hoe graag ik eigelijk bij hem wil zijn (dat besef ik hoe dan ook wel hoor, daar niet van, maar het gevoel wordt nog eens extra benadrukt), het maakt me gelukkig, en het voelt gewoon fijner. Seks zonder liefde is nooit iets voor mij geweest, en het zal nooit wat voor me worden ook.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 13:29
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
HvJ schreef op 16-05-2005 @ 13:38 :
Tijdens seks met liefde spelen veel meer emoties, het is intenser.
hier ben ik het mee eens. Ik ben het echter niet eens met de meeste uitroepen dat seks zonder liefde vooral zou gaan om je eigen genot.
Ik bedoel, je doet het nog steeds met z'n 2en, en ook tijdens one-night-stands wil ik dus dat zij het minstens net zo leuk heeft als ik. Ook al houd ik niet van haar, er is nog steeds wel een reden dat ik met haar naar bed ga, en niet met het meisje dat in de kroeg naast haar stond, bijvoorbeeld.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 15:41
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Type schreef op 16-05-2005 @ 14:29 :
hier ben ik het mee eens. Ik ben het echter niet eens met de meeste uitroepen dat seks zonder liefde vooral zou gaan om je eigen genot.
Ik bedoel, je doet het nog steeds met z'n 2en, en ook tijdens one-night-stands wil ik dus dat zij het minstens net zo leuk heeft als ik. Ook al houd ik niet van haar, er is nog steeds wel een reden dat ik met haar naar bed ga, en niet met het meisje dat in de kroeg naast haar stond, bijvoorbeeld.
idd bij n ONS zoen je elkaar doorgaans tog ook gewoon en streel je en eventulee bevredig je die ander ook oraal, dat doe je niet puur voor je eigen genot, tenzij je t doet om iets terug te krijgen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 16:03
isa100
Avatar van isa100
isa100 is offline
zeker wel verschil.
met alles, hoe je het ervaart, wat je doet.....enz.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 16:35
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Ik zeg altijd je hebt 2 soorten seks:
Seks om de seks
Seks uit liefde.

Seks om de seks gebeurd veel rapper en is ruwer.
Terwijl seks uit liefde gebeurd lief en teder (maar kan ook wild gaan). Duurt ook meestal veel langer.


Ik vind dat je dat moeilijk kunt omschrijven, je voelt dat gewoon.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 00:24
Trinity
Trinity is offline
Seks zonder liefde kan heerlijk zijn, maar hoe heerlijk het ook is, het is een moment van wederzijds geveinsd geluk. Na de seks is er een leegte van emotieloosheid en ongemak.

Seks zonder liefde is een pure bevrediging van begeerte en lust, terwijl seks met liefde voortkomt uit verliefdheid, en, een stap verder, hechting. Bij verliefdheid is seks niet zozeer een lichamelijke bevrediging, maar gaan er ook emotionele en geestelijke aspecten een rol spelen. Of seks met liefde lekkerder is durf ik niet te zeggen. Het is anders. Er spelen andere hormonen en neurotransmittors mee, om het maar plastisch uit te drukken.

Mij lijkt seks met liefde toch het beste voor de mens. Ik kan me niet voorstellen een heel leven liefdeloze seks te hebben, en me nog goed te voelen.
__________________
0001010100010101010101111010110101010101011010101011110101101011110101 001010101001010101101010101010101010101111101001000101010101010101111100101
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 00:27
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
EPD schreef op 15-05-2005 @ 23:39 :
Ik vond seks zonder liefde flink tegenvallen.
Maar misschien kwam da gewoon omda t een lelijk mokkel was.

Dus...
wahahaha sukk0l

Maar even ontopic weer:

Ik heb het beiden ervaren, maar ik vind dat sex met liefde toch veel meer betekent dan alleen lust. Omdat je eigenlijk geen moer hebt aan alleen de lust, ja voor eventjes alleen.
Sex met echte liefde is toch meer... en het betekent voor mij ook veel meer
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 01:20
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Trinity schreef op 17-05-2005 @ 01:24 :
Seks zonder liefde kan heerlijk zijn, maar hoe heerlijk het ook is, het is een moment van wederzijds geveinsd geluk. Na de seks is er een leegte van emotieloosheid en ongemak.
Oh? Dan doe je iets verkeerd.

1. ik doe het niet voor 'geveinsd geluk', maar voor genot. Groot verschil.

2. na de seks is er een vriendschappelijk 'ok, dus we hebben geneukt. Welterusten, en morgen: tot ziens'
En dat is zo omdat je allebei weet dat het maar een one night stand is, dat je puur neukte om te neuken.
Bij mij iig...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 08:41
Verwijderd
Ik vind het niet zo zwart-wit.

Ik heb seks met liefde gehad en seks zonder liefde en een hoop ertussenin. Het is niet óf heel intiem, knus en liefdevol of "hai" en je neukt tot je klaarkomt en dan "doei".

Het laatste zou ik absoluut niet kunnen en toch heb ik veel seks gehad zonder een relatie te hebben met diegene en heb ik ook ontzettend mooie en intieme seks gehad met jongens zonder dat ik van hen hield.

Ik hou het er maar op dat het gewoon verschilt per persoon
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Trinity schreef op 17-05-2005 @ 01:24 :
Seks zonder liefde is een pure bevrediging van begeerte en lust, terwijl seks met liefde voortkomt uit verliefdheid, en, een stap verder, hechting. Bij verliefdheid is seks niet zozeer een lichamelijke bevrediging, maar gaan er ook emotionele en geestelijke aspecten een rol spelen. Of seks met liefde lekkerder is durf ik niet te zeggen. Het is anders. Er spelen andere hormonen en neurotransmittors mee, om het maar plastisch uit te drukken.
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Je kunt veel meer motieven hebben dan pure lust om seks te hebben met iemand. Ik had zelf de rare motieven van het aandacht en intimiteit willen en dan is het inderdaad een moment van geveinsd geluk en is er achteraf een leeg gevoel. Echter, de seks uit púre lust, nah.. dan voel ik me achteraf gewoon 'verzadigd', bedank ik de ander en voel er niets naars over.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 09:00
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
Sex zonder liefde is geweldig. Geen verplichtingen en toch de lol. Ik geniet er ook meer van omdat ik weet dat ik aan niemand vastzit.
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 10:35
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
Qimm schreef op 16-05-2005 @ 12:16 :
Seks zonder liefde -> geen knuffelig naspel
oh. dat doe ik anders wel met mn scharrel.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 14:16
juno
Avatar van juno
juno is offline
Er zijn zoveel verschillende soorten liefde. Helemaal zonder enig gevoel van vertrouwen, knap, aardig en leuk vinden ga ik echt niet met iemand naar bed. Als het gewoon met iemand klikt op dat gebied, is seks sowieso lekker en gezellig en dan word er ook geknuffeld en gekletst. Maar met verliefdheidsvlinders en kriebels in je buik is het natuurlijk nog veel en veel fijner. Dan heb je echt sex PLUS al dat gevoel waardoor je hartje uit elkaar barst en je overloopt van liefde en warmte en tederheid en genegenheid en blijdschap.

Er kan niets op tegen sex met liefde. Absoluut. Maar zonder is ook lekker.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 18:01
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Zwarte Reiger schreef op 16-05-2005 @ 09:55 :
Seks zonder liefde is veel meer gefocused op je eigen genot, seks met liefde dan krijg je veel meer plezier van het plezieren van een ander denk ik. Er komen gewoon veel meer gevoelens bij kijken.
Inderdaad, en je geniet er veel langer van omdat het vaker is...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 18:42
DO EE.B
Avatar van DO EE.B
DO EE.B is offline
Seks zonder liefde lijkt me heel kil en vies! zelf heb ik nog nooit dingen gedaan zonder liefde, maar zoals vele meisjes ,ben ik wel eens gebruikt voor de sex! Bah Bah Bah !
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 20:26
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
dReZ schreef op 17-05-2005 @ 10:35 :
oh. dat doe ik anders wel met mn scharrel.
Dan is er meer dan alleen de seks denk ik zo
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 22:14
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Qimm schreef op 17-05-2005 @ 21:26 :
Dan is er meer dan alleen de seks denk ik zo
Fysieke aantrekkingskracht
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 17-05-2005 @ 21:26 :
Dan is er meer dan alleen de seks denk ik zo
Wanneer is het dan zonder liefde? Als je he-le-maal níets voelt voor de ander? Dan zou je diegene dus zelfs niet aantrekkelijk moeten vinden, want dát is al genoeg om het intiem te laten zijn. En als er he-le-maal niets is, dan zijn er maar weinig mensen die dán nog seks gaan hebben uit lust met elkaar.

Dan kom je bijna in het straatje van een hoer die haar klant bevredigt (en niet een klant die een hoer bezoekt, want daar zou al teveel zijn om het seks zonder liefde te moeten noemen, dan)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 09:18
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
heb nog nooit seks zonder liefde (verliefdheid) gehad.
Ik merk wel dat ik het steeds fijner ga vinden, hoewel het in het begin natuurlijk 'geiler' was (toen deden we t ook nog 5 keer per dag ), vind ik t nu lekkerder (na 2,5 jaar)
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 16:41
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
seks en liefde zijn twee begrippen die bij mij samengaan, ik zou geen seks met iemand kunnen hebben zonder er verliefd op te zijn...


(behalve cameron diaz dan)
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 18:56
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Kreator schreef op 17-05-2005 @ 22:14 :
Fysieke aantrekkingskracht
Meer dan seks dus

Na knuffelen is voor mij een daad van liefde en niet omdat ik die persoon toevallig aantrekkelijk vind. Samen uithijgen van geweldige seks is 1 ding, maar knuffelen, zoenen en strelen naderhand is IMO een vorm van liefde
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 19:09
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Als je seks zonder liefde hebt, kan dat geil zijn, beestig, maar ook passioneel. Bij passie komt intimiteit zien vind ik. En na die intimiteit die je dan deelt tijdens de seks (ook al komt er geen liefde bij te pas) lijkt het me heel raar, koud zelf, om niet ff te knuffelen of tegen mekaar aan te kruipen...
Je kan toch ook knuffelen zonder liefde met een gewone vriend ofzo? Gezellig voor de tv, cosy tegen elkaar onder een deken? Heeft ook te maken met intimiteit en niets met liefde.

(edit: fysieke aantrekkingskracht is ook niet perse liefde... eerder seksueel... SEKSueel )
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:17
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Qimm schreef op 18-05-2005 @ 19:56 :
Meer dan seks dus

Na knuffelen is voor mij een daad van liefde en niet omdat ik die persoon toevallig aantrekkelijk vind. Samen uithijgen van geweldige seks is 1 ding, maar knuffelen, zoenen en strelen naderhand is IMO een vorm van liefde
Dan ligt dat voor iedereen anders want ik kan geweldig nog in bed blijven liggen naknuffelen bij'n meid wiens naam ik niet eens weet. (en ja, dat is wel'ns voorgekomen)
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Kreator schreef op 18-05-2005 @ 21:17 :
Dan ligt dat voor iedereen anders want ik kan geweldig nog in bed blijven liggen naknuffelen bij'n meid wiens naam ik niet eens weet. (en ja, dat is wel'ns voorgekomen)
idd hoef je nog geen kriebeltjes te hebben voor die persoon
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Astraea schreef op 16-05-2005 @ 02:49 :
Lichamelijk zou het in theorie natuurlijk niet uit moeten maken, maar het feit dat het heel vertrouwd is met iemand van wie je houdt, maakt het natuurlijk wel een stuk fijner.
Daar komt bij dat ik mezelf veel beter kan laten gaan met iemand van wie ik houd. En er zijn bepaalde dingen die ik niet zou doen met iemand van wie ik niet houd.
Daarbij voelt iets als verliefdheid sowieso fijn, en als je dan ook nog seks hebt met die persoon geeft het wel iets extras.
Verder denk ik ook dat de reden van seks heel anders is met iemand van wie je houdt (niet altijd natuurlijk). Als ik seks heb met 'zomaar' iemand (wat niet zo vaak voorkomt..), dan doe ik het om de lust, omdat ik SEKS wil, omdat ik wil klaarkomen. Verder niets persoonlijks en geen bijbedoelingen. Als ik seks heb met iemand van wie ik houd, gaat het om veel meer. Elkaar met liefde aankijken, lieve dingen zeggen, het samenzijn.

Seks met liefde heeft veel meer waarde voor mij. Veel lekkerder.
Ik ben het hier wel redelijk mee eens.

Behalve dat het voor mij iets minder zwart-wit is. Een andere kant is natuurlijk dat seks seks blijft en het toch draait om genot. Ik doe het niet om de goudvis een pleziertje te geven. Seks zonder liefde gaat denk ik wel altijd om je eigen genot. Hoewel dat natuurlijk per persoon verschilt. En seks zonder liefde vind ik pure lust, maar dat kan seks met liefde ook zijn.

Ik ga voor seks met liefde en lust
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 22:58
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 18-05-2005 @ 22:22 :
idd hoef je nog geen kriebeltjes te hebben voor die persoon
Kriebeltjes? weet je wel zeker dat je 24 bent?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Kreator schreef op 18-05-2005 @ 21:17 :
Dan ligt dat voor iedereen anders want ik kan geweldig nog in bed blijven liggen naknuffelen bij'n meid wiens naam ik niet eens weet. (en ja, dat is wel'ns voorgekomen)
Waarom ook niet, dat is toch meer verbonden met het voorafgaande, het moment en het lichaam dat naast je ligt dan met de persoon.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 11:37
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
sex zonder liefde is niks...iig niet wat ik het ervaren..ik was 18 toen ik voor het eerst gesext heb, hij was de ex van een vriendin van mij en zo kende ik hem, hij was wel okay, maar ik vond hem niet leuk ofzo....we hebben toen 3x gesext en ik weet nog dat ik tegen een vriendin zei: als dit sex is vind ik het niks aan....kan ook zijn dat hij er niks van kon maar ik vond het niet super ofz...
toen kreeg ik mijn vriendje en het voelde meteen heel anders, ik was verliefd op hem en het was mega super lekker en veel liever allemaal....sex met liefde is leuker, lekkerder en beter....gekeken naar mijn ervaring....
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 18-05-2005 @ 23:58 :
Kriebeltjes? weet je wel zeker dat je 24 bent?
''vlinders'' in je buik dan
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 14:34
Sartre
Sartre is offline
seks zonder liefde kan ik niet denk ik. Afgelopen weken geprobeert maar t was niet bepaald een succes.
__________________
Единый, могучий Советски
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 15:10
ShadowLady
ShadowLady is offline
Ookal heb ik vaak seks zonder liefde ervaren, ik zal toch de eerste zijn om toe te geven dat seks met liefde fijner is.
Mensen zeggen ook wel eens dat je seks moet bewaren voor iemand waar je van houdt omdat het anders niet speciaal meer is. Daar ben ik het niet mee eens, het is inderdaad zoals je zegt(vraagt) anders. Een hoop is gewoon voor gevoel anders, maar wat bij mij echt opvallend is dat ik bij seks zonder liefde veel gemener, en harder kan zijn, dat als iets niet bevalt, dan zal ik dat ook totaal onsubtiel brengen zonder rekening te houden met gevoelens. Het is vaak meer to the point. Soms ook grappiger als de eerste keer met iemand waar je wel verliefd op bent omdat je vrijer bent om geintjes te maken, te plagen. Het kan op een heel andere manier spannend zijn omdat het eigenlijk niet mag. En daarna iemand uit je bed donderen zo van "Hey spreek je nog wel, doeii."
Terwijl als ik verliefd op iemand ben, elk kleding stuk op precies het juiste moment uit moet, elke kus al geweldig is (terwijl bij een one night stand ik ook wel de neiging heb om zoenen zo lang mogelijk uit te stellen omdat ik geen zin heb de hele tijd te zitten bekken, om het even oncharmant te zeggen), het echt uren en uren kan duren om ook maar uitgekleed te raken, elke aanraking me gek maakt, er nauwelijks wat voor nodig is om me klaar te laten komen, ik super geduldig ben en daarna het liefst nog uren blijf knuffelen.


Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 20:38
mafkees416
mafkees416 is offline
Volgens mij kun je seks zonder liefde wel vergelijken met masturberen, die is veel minder interessant dan seks met liefde.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 16-05-2005 @ 12:16 :
Seks zonder liefde -> geen knuffelig naspel
Dan had ik blijkbaar geluk ofzo Maar we waren ook niet helemaal immuun voor elkaar geloof ik
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle AANWINSTEN :@:@:@ etc
Verwijderd
500 01-04-2006 19:23
Seksualiteit [POLL] Seks zonder liefde
AngelLena
58 16-06-2005 11:48
Seksualiteit [Poll]Seks zonder liefde
Muchacha
6 02-06-2005 14:46
Seksualiteit Wat vinden jullie hiervan?
lil me
22 25-02-2005 16:55
Verhalen & Gedichten [verhaal] Het liefdesspel
Bikinie-meisje
20 01-04-2003 16:13
Seksualiteit Seks zonder liefde (de eerste keer)
Verwijderd
59 10-01-2003 13:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.