Oud 30-03-2008, 17:48
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Hebben jullie veel stress? Hoe ga je daarmee om? Krijg je al de bibbers als je langs de (gym)zaal loopt waar je straks het echte werk moet gaan verrichten? Of ben je juist heel relaxed (of dat nou is omdat je het sowieso wel haalt of omdat je weet dat je je cijfers nooit meer op zal halen)?
Doet jullie school iets om jullie hierin te helpen? Door bijvoorbeeld de examens als een generale repetitie te oefenen?
Advertentie
Oud 30-03-2008, 17:49
fromBALKAN :D
Voor Natuurkunde ben ik echt gestresst. Moest 2 jaar natuurkunde in 6 maanden in m'n kop stampen. Vooral omdat ik niet echt een voorbereiding heb, doe staatsexamens en daar moet je alles zelf leren/doen. -_-
Oud 30-03-2008, 19:24
tonio
tonio is offline
Op dit moment ben ik er niet heel erg mee bezig.
School helpt wel met examens oefenen (hele examens en examenopdrachten). Dat moet je dan gewoon echt in je eentje doen en kan je daarna kijken hoe je het hebt gedaan.
Oud 02-04-2008, 20:12
MW
Avatar van MW
MW is offline
Best wel veel stress ja.. ik slaag wel, maar de vraag is of ik de 8 gemiddeld ga halen.
Oud 02-04-2008, 20:14
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Zero stress. Ik doe wat ik voor elkaar krijg, en zie wel hoe het gaat. "Don't worry about a thing, 'cuz every little thing's gonna be allright "
__________________
Chaos unleashed..
Oud 02-04-2008, 23:06
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik stress zoveel dat ik gewoon soms echt tril . Alleen voor Natuurkunde en Wiskunde krijg je mij echt aan het trillen. Scheikunde en Biologie zijn wel lief
__________________
Haters gonn' hate
Oud 10-04-2008, 12:54
annutju
Avatar van annutju
annutju is offline
Jaa.. ik heb voor de tentamenweken al de hele week een onrustig gevoel in mijn buik. Voor tentamens zelf als het echt té gortig word neem ik wel eens kalmeringspillen in... ik word er een klein beetje rustiger van, maar veel helpt het niet. Ik ben echt een ongeloveloze stresskip
Oud 15-05-2008, 10:08
tonio
tonio is offline
Over een paar daagjes beginnen de examens, ik ben benieuwd of jullie al lopen te stressen of nog erg rustig zijn?

Ikzelf ben nog redelijk rustig, aangezien ik al veel heb voorbereid.
Ik kan alleen soms met scheikunde en engels een beetje stressen.
Oud 15-05-2008, 11:03
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik moet er gewoon niet teveel over nadenken, anders stress ik de pan uit.
Maar stressen helpt toch niet, het gaat hoe het gaat.
Oud 15-05-2008, 14:02
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
God het begint nu wel te komen hoor...! Nog zo weinig dagen en ik moet nog veel doen. Eigenlijk.
Oud 15-05-2008, 16:19
Verwijderd
Ik heb totaal geen stress. Mijn cijfers zijn prima, ik heb er juist wel 'zin in' omdat ik dan eindelijk klaar ben.
Oud 15-05-2008, 21:34
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik stress! Vooral voor Natuurkunde. Ik hoop echt dat dat goed gaat, ik HOOP het
__________________
Haters gonn' hate
Oud 16-05-2008, 17:50
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Zit hier inmiddels ook al aardig te stressen! Vooral voor geschiedenis en filosofie. Geeeen idee wat ik daar van moet gaan verwachten, dat zijn de enige vakken waar ik geen proefexamen voor heb gedaan. Engels word een makkie, sta nu een 9.2 dus het is ronduit onmogelijk om zelfs maar een 6je te halen.
Economie moet ook wel lukken, mijn eerste proefexamen had ik een 8.1 en de tweede een 7.6.
Frans moet ook wel lukken, een 6.6 op het proefexamen (ben echt een ramp in multiple choice teksten)
Nederlands zal ook wel tussen de 6 en 7 worden.
Kunstgeschiedenis ook wel rond de 7.

Ondanks dat ik weet dat ik hoe dan ook slaag, ben ik ontzettend zenuwachtig! Raar
Oud 17-05-2008, 16:43
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Aargh, nu heb ik echt een stressaanval en dan moet ik over 10 minuten nog gaan werken ook (maar drie uurtjes, maar toch). Ik heb echt het gevoel dat ik veeel te weinig gedaan heb en begin allerlei doemscenario's te bedenken (van mensen die ik ken die dachten dat ze toch wel gingen slagen en toen zakten).
Ik word gek! Ik wil niet werken (maar te laat om af te bellen natuurlijk)
Oud 17-05-2008, 21:17
Magnolia20
Magnolia20 is offline
Stress? totaal geen last van Heb ik ook nooit gehad voor tentamens. Je kunt wel gaan stressen omdat je het gevoel hebt dat je nog niet alles kent, maar bij bijna alle examens gaat het om inzicht, dus die feitjes maken niet heel veel uit. En het is bijna onmogelijk dat je de stof nou nog steeds totaal niet kent (of je moet het laatste jaar thuis hebben gezeten ofzo) Het enige waarbij ik de stof niet echt ken is grieks. Maar het onderwerp van grieks vind ik dan ook echt een ramp. Het is best leuk voor een keertje, maar voor een examen is Sokrates een ramp! Doe dan maar Homerus ofzo Latijn is dan weer een stuk beter
Oud 18-05-2008, 11:39
Verwijderd
Pff, ik begin nu toch wel erg te stressen voor geschiedenis en biologie.. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik zak want ik heb er nog nooit slecht voorgestaan en mijn gemiddeldes zijn allemaal wel voldoende (hoewel ik dit hele jaar mijn motivatie echt kwijt was en dat mijn cijfers niet ten goede is gekomen), maar ik voel me er toch niet gerust bij..
Oud 18-05-2008, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Stress? totaal geen last van Heb ik ook nooit gehad voor tentamens. Je kunt wel gaan stressen omdat je het gevoel hebt dat je nog niet alles kent, maar bij bijna alle examens gaat het om inzicht, dus die feitjes maken niet heel veel uit.
Exact. Mensen die zich helemaal kapot leren voor hun examens zijn redelijk verkeerd bezig.
Oud 18-05-2008, 12:16
~x~daantje~x~
~x~daantje~x~ is offline
Hoe moet je je examens dan leren? ik zit voor geschiedenis echt te stressen, zit het ook constant te leren omdat ik het gevoel heb dat ik het nog steeds niet weet
Ads door Google
Oud 18-05-2008, 12:16
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Exact. Mensen die zich helemaal kapot leren voor hun examens zijn redelijk verkeerd bezig.
Als dat mensen houvast geeft, is er niks verkeerds aan.

Ik heb op dit moment helemaal geen zenuwen. Geen idee hoe het komt.
Oud 18-05-2008, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Hoe moet je je examens dan leren? ik zit voor geschiedenis echt te stressen, zit het ook constant te leren omdat ik het gevoel heb dat ik het nog steeds niet weet
Hmm het ligt natuurlijk ook aan je vakken, sure dingen als GS moet je wel leren, maar je moet je niet enkel richten op de feitenkennis. Inzicht is een belangrijk onderdeel, en bij exacte vakken is dat nog veel meer van belang.
Oud 18-05-2008, 13:05
lifelike
Avatar van lifelike
lifelike is offline
Citaat:
Hoe moet je je examens dan leren? ik zit voor geschiedenis echt te stressen, zit het ook constant te leren omdat ik het gevoel heb dat ik het nog steeds niet weet
idd, ik zit voor geschiedenis ook echt zo erg te stressen! heb daar al zoveel aan gedaan, allemaal oefenopgaven gemaakt maar heb nog steeds niet het idee dat ik het ken. Hetzelfde geldt trouwens ook voor kunstgeschiedenis...
__________________
Just enjoy!
Oud 18-05-2008, 14:17
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Ik heb dat ook heel erg voor geschiedenis. Ik leer en leer en leer maar heb nog steeds niet het idee dat ik het goed ken.

@Lifelike: Je hoeft de stromingen etc. niet eens zo heel goed te kennen hoor . Voornamelijk begrippen als 'plasticiteit' en dingen kunnen herleiden uit plaatjes. Voornamelijk goed kijken dus.
Oud 18-05-2008, 14:19
~x~daantje~x~
~x~daantje~x~ is offline
@ lifelike

Kunstgeschiedenis? Dat is toch gewoon CKV2? Dat examen heb ik al begin april gehad, ik had inderdaad ook het gevoel dat ik het niet kende(ook gewoon niet goed geleerd) en uiteindelijk had ik een dikke 7!! Het is meer snap lullen dan dat je dingen echt moet weten. Veel succes!
Oud 18-05-2008, 15:28
lifelike
Avatar van lifelike
lifelike is offline
ckv 2/3 bij ons geloof ik... ik heb het gelukkig pas volgende week donderdag!
Ik ga gewoon de exameneisen beantwoorden en leren...en verder is het volgens mij idd gewoon goed kijken en overal een heel lulverhaal bij zetten... Ik ben alleen nooit zo heel goed geweest in kunst, dus ik hoop maar dat het goed komt!
__________________
Just enjoy!
Oud 18-05-2008, 15:38
Villain
Avatar van Villain
Villain is offline
Mwa, ik heb (nog) niet echt last van stress, eerder gezonde spanning oid. De zenuwen zullen morgen wel komen Maar dan nog, kan er nu toch niets meer aan doen, of het nou examenstress of een ander soort stress is, het is uiteindelijk toch allemaal hetzelfde. Opjutten voor de zenuwen heeft toch geen zin, dus dan maar ff d'r door heen bijten dan ben je d'r ook zo snel mogelijk weer vanaf.
__________________
Konichiwa, bitches.

Laatst gewijzigd op 18-05-2008 om 16:06.
Advertentie
Oud 18-05-2008, 16:41
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
@Lifelike: heb het examen van 2007 van mn leraar meegekregen en zonder te leren had ik daar al een 7.6 op. Moet goed komen hoor!
Oud 18-05-2008, 16:48
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
ja best wel, ik moet boven een bepaald gemiddelde komen en ik zit daar nu net een paar puntjes onder. godank voor drank en wiet anders maak ik mezelf helemaal gek van de stres.
__________________
All Hail to the Ale!
Oud 18-05-2008, 16:51
Verwijderd
Precies. Met genoeg drank en wiet haal je tienen.
Oud 18-05-2008, 16:53
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Ik bedoel meer in de dagen daarvoor, als het goed is hoef je niet zo veel meer te leren want je hebt het hopelijk allemaal/het meeste al in de les opgepikt. en natuurlijk niet vlak voor een examen.
__________________
All Hail to the Ale!
Oud 18-05-2008, 17:38
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Nou, de zenuwen zetten hier al aardig door hoor! Hmpf, ik maak me best druk om alles maar heb me voorgenomen om vanaf nu niets meer te leren anders blijf ik mezelf opklooien. Dus ga lekker in de tuin zitten en vanavond een filmpje kijken en het gewoon maar op me laten afkomen.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 18-05-2008, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel meer in de dagen daarvoor, als het goed is hoef je niet zo veel meer te leren want je hebt het hopelijk allemaal/het meeste al in de les opgepikt. en natuurlijk niet vlak voor een examen.
Waarom heb je stress dan als je weet dat je (als het goed is) alles hebt opgepikt in de les?
Oud 18-05-2008, 17:51
Chocolademelk
Chocolademelk is offline
Ik heb helaas geen stress

Stress --> Druk --> Motivatie.

Nu heb ik totaal geen motivatie om te leren. ( Beetje stress is voor mij positief (A) )
Oud 18-05-2008, 18:03
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Waarom heb je stress dan als je weet dat je (als het goed is) alles hebt opgepikt in de les?
Omdat voor mij (wie niet) behoorlijk belangrijk is als ik een bepaald gemiddelde haal, zodat ik het jaar hierna na het vmbo-t naar de havo kan en ik ben van mijzelf een behoorlijke piekeraar en dat maakt mij altijd behoorlijk nerveus als ik iets belangrijks heb.
__________________
All Hail to the Ale!
Oud 18-05-2008, 19:23
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Toch kan ik er nooit bij dat voor ontspannen wiet en drank nodig zijn....maya

@Nijn: die gedachte had ik nou ook!
Oud 18-05-2008, 19:29
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
ik ben niet meer gestressed, maar ben wel een BEETJE zenuwachtig. Nergens voor nodig, maar toch. Ik ga nog even wat oude examens inkijken en nog wat dingetjes oefenen. en verder ben ik nu rustig aan het doen
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 18-05-2008, 20:18
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Aaaarrrggghh wil niet wil niet wil niet
Ads door Google
Oud 18-05-2008, 20:32
LaAnnE.
Avatar van LaAnnE.
LaAnnE. is offline
Ik ben gelukkig. Nog steeds geen stress of whatsoever, net als ik verwachtte. Super. En an sich ben ik er heilig van overtuigd dat ik ga slagen, dus ook de 13e juni waarschijnlijk geen stress
__________________
I think we're doing fine; even diamonds start as coal.
Oud 18-05-2008, 20:42
tonio
tonio is offline
Citaat:
Ik ben gelukkig. Nog steeds geen stress of whatsoever, net als ik verwachtte. Super. En an sich ben ik er heilig van overtuigd dat ik ga slagen, dus ook de 13e juni waarschijnlijk geen stress
12e
Oud 18-05-2008, 21:06
the unknown 1
the unknown 1 is offline
ga eraan kapot
nja, myn sportseizoen is gedaan, nu keiveel leren .. zoizo niet gezond voor het lichaam
Oud 18-05-2008, 22:26
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Wat ben ik toch een kluns. Overmorgen Nederlands en morgen m'n eerste oefenexamen maken .
__________________
Haters gonn' hate
Oud 18-05-2008, 22:33
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Ben zenuwachtig! En dat terwijl ik eigenlijk niet meer kan zakken... raar hoor
Oud 18-05-2008, 22:52
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Succes in ieder geval allemaal voor morgen!
Oud 18-05-2008, 23:05
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Stress. Natuurkunde snap ik ook niet voor 100%. Misschien 90% .
En vooral van remvertraging/remkracht enzovoorts. Terwijl het makkelijk hoort te zijn
__________________
Haters gonn' hate
Oud 19-05-2008, 08:49
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Hmm vandaag de eerste en beetje nerveus
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 19-05-2008, 10:56
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Ooh boy, nog ruim 2 en een half uur!
Gezonde spanning. Denk dat als ik er eenmaal zit, ik een stuk rustiger zal zijn.
Oud 19-05-2008, 11:39
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
VWO zit midden in hun examens
__________________
Haters gonn' hate
Oud 19-05-2008, 14:23
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Pffff kop is d'r af. Nog vijf Ben blij als dit voorbij is.
Oud 19-05-2008, 14:26
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ja, idd. Hier nog 6. Dus we zijn er bijna van af.
Oud 19-05-2008, 14:27
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ooh ik wil ook zo weinig examens, ik moet er nog negen!
Ben niet zo gestresst btw, geschiedenis & natuurkunde morgen gaan wel goed denk ik. (: Natuurkunde is easy en geschiedenis is gewoon nadenken. <3
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 19-05-2008, 14:28
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Nog zes Ik heb het nu al een beetje gehad en dan nog niet eens mijn profielvakken gedaan!
Nu ga ik gewoon even in bad en dan rustig aan nog wat voor natuurkunde doen...
Pff vanmorgen was ik echt op van de stress en na het examen zat ik ervan te trillen, maar op zich valt het me nog mee met hoe gestresst ik ben. Ik heb jaren gekend dat het erger was voor een simpel proefwerk
Maar laat ik niet te hard van stapel lopen en eerst de profielvakken afwachten

En daarna feesten
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Stress onder jongeren
blaches
2 01-02-2016 21:30
Psychologie Enorme stress problemen
LittleSterre
2 27-07-2012 00:38
Psychologie stress
Hernuel Fan
1 01-11-2008 11:50
Lichaam & Gezondheid Stress of ...?
Tonsillitis
7 05-11-2006 22:59
Lichaam & Gezondheid Wat te doen tegen stress?
vosje16
14 04-04-2006 14:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stress is gezond
nijmegenaar
18 10-05-2005 13:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.