Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2010, 17:59
Verwijderd
Heeiii daar!!

Zoals jullie weten heb ik t enorm naar mn zin op de school waar ik nu zit!!
NIET DUS!!!
T is daar echt n hell.

Zoals jullie mss ook wel weten uit n vorig topic, heb ik geprobeerd om op n andere school te komen, maar dat was niet gelukt.
Die andere school was zeg maar n school met n vmbo en mbo bij elkaar enzo.
Je mocht daar ook doorstromen, je hoefde als je op het vmbo gezeten had geen toelatingsexamen te doen voor het Mbo.
Maar nu was ik dus niet toegelaten.
3&4 vmbo zal ik op mijn huidige school moeten overleven.
ik wil proberen om na 3 vmbo, 3 vmbo nogmaals te doen op die andere school.
Ik weet alleen niet of dat mag, vrijwillig blijven zitten bij overstap.
Je mag volgens mij 5 jaar over het vmbo doen, maar of dat ook mag, en of die andere school ermee akkoord zal gaan weet ik niet.

Als ze dat niet doen, moet ik na 4 vmbo toelatingsexamen doen.
En is de kans groot dat ik weer niet toegelaten word.
Serieus daar ben ik nu dus al bang voor.

Andere scholen in de omgeving zijn geen optie, daar zitten dezelfde pestkoppen, maar dan vrienden ervan, die mij inmiddels ook wel kennen.

Weet iemand wat ik nu kan doen??

Ja i know beetje veel onderwerpen in 1x
Owja en op topic ''overstappen op andere school'' mag slotje

Heeft er btw iemand tips voor t nieuwe schooljaar om t gepest te verminderen,
moet ik bijvoorbeeld het gespest zoveel mogelijk negeren(met uitzondering van de extreme gevallen)
of moet ik juist een keer heel boos worden om te laten zien dat ze me niets kunnen maken??

Xx mij

Laatst gewijzigd op 20-08-2010 om 17:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2010, 18:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Waarom ben je niet toegelaten?
En waarom schat je de kans laag dat je na je 4vmbo niet toegelaten wordt voor het mbo?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Waarom ben je niet toegelaten?
En waarom schat je de kans laag dat je na je 4vmbo niet toegelaten wordt voor het mbo?
ik was niet toegelaten door mijn mentor van toen,
een mens dat nou eenmaal de minst populaire lerares was op school, ik kon gwoon niet met dr door 1 deur,
ze had dus veel leugens zitten verspreiden enzo, dat ik niet kon samenwerken enzo, dat klopte niet, alleen bij engels kon ik niet samenwerken(dat vak dat mijn mentor dus gaf) ze zette me continu bij 1 meisje waar ik al 3 jaar ruzie mee heb, dan kun je proberen wat je wilt maar dan lukt samenwerken niet.
terwijl ik bij ander lessen juist helemaal geen problemen heb met samenwerken omdat die leraren er veel beter op letten.
die heks van n mentor kon mij ook gewoon niet accepteren zoals ik was.
ze zei dat ik door mijn autisme een hele boel ''gebreken''had, het enige gebrek dat ik daardoor heb in de meeste lessen is dat ik snel afgeleid ben.
ze had gewoon een hekel aan autisten.
en aan mij,
ze liep me tegenover iedereen zwart te maken enzo.

Ik schat die kans laag omdat de opleiding die ik wil gaan doen een hele populaire is en er dus mega veel aanmeldingen zijn dan.....
en als ik dan weer zo''n negatieve brief mee krijg van mijn huidige school....
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 13:50
Verwijderd
is er mss iemand anders die nog iets weet??
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 11:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik denk dat je geen goede beurt maakt bij die andere school als je daar aangeeft dat je 3vmbo nogmaals wil doen. Want eigenlijk zeg je 'ik ben bang dat ik niet door de toelatingstest kom, als ik het via de reguliere weg probeer.'
Een school zal veel liever hebben dat jij nu heel hard gaat knokken en er voor zorgt dat je het toelatingsexamen wél haalt. Als je zelfs bereid bent een jaar in te leveren voor een extra vmbo3, dan kun je ook best wat tijd besteden aan het werken voor dat toelatingsexamen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je geen goede beurt maakt bij die andere school als je daar aangeeft dat je 3vmbo nogmaals wil doen. Want eigenlijk zeg je 'ik ben bang dat ik niet door de toelatingstest kom, als ik het via de reguliere weg probeer.'
Een school zal veel liever hebben dat jij nu heel hard gaat knokken en er voor zorgt dat je het toelatingsexamen wél haalt. Als je zelfs bereid bent een jaar in te leveren voor een extra vmbo3, dan kun je ook best wat tijd besteden aan het werken voor dat toelatingsexamen.
het gaat me niet alleen om het toelatingsexamen.
maar vmbo 2 was echt mega zwaar voor mij.
en vmbo 3 heeft de naam nog veel erger te zijn.
als ik vmbo 3 dan 2x zou doen zou ik het dus net iets gemakkelijker krijgen,en met het vmbo examen ook minder problemen hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 21:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als het echt zo moeilijk is om dat MBO binnen te komen en je hebt met vmbo2 al veel moeite, hoe denk je dan dat je het op dat MBO gaat doen? Zijn je plannen wel reëel?
Misschien kan je er via deze - in mijn ogen wat gemakzuchtige - route wel komen, maar dergelijke oplossingen zullen niet altijd voorhanden zijn. Dus bedenk je nu alvast of je die opleiding straks uberhaupt wel aan kan, als je het voortraject eigenlijk al niet redt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Als het echt zo moeilijk is om dat MBO binnen te komen en je hebt met vmbo2 al veel moeite, hoe denk je dan dat je het op dat MBO gaat doen? Zijn je plannen wel reëel?
Misschien kan je er via deze - in mijn ogen wat gemakzuchtige - route wel komen, maar dergelijke oplossingen zullen niet altijd voorhanden zijn. Dus bedenk je nu alvast of je die opleiding straks uberhaupt wel aan kan, als je het voortraject eigenlijk al niet redt.
vmbo 2 is voor mij moeilijk, omdat ik nu op een ''normale'' school zit, waar lesgegeven word met boeken.
op die andere school wordt geen lesgegeven met boeken.
de opleiding die ik wil gaan doen op mbo is grafische vormgeving, dat heeft dus niet veel te maken met wat ik nu op school krijg. behalve dan misschien een beetje wiskunde en beeldende vorming, alleen met wiskunde heb ik af en toe moeite, maar daar heb ik bijles voor gehad en gaat nu ook veel gemakkelijker, omdat het slechts 1 onderdeel was dat ik telkens niet in mijn hoofd kreeg.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 10:44
Verwijderd
btw, weet iemand of er een voorbereidend jaar of vooropleiding is voor de kunstacademie ofzo, en vanaf welke leeftijd je daaraan mee kunt doen
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 21:20
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Dat is er wel ja, ik dacht dat het vanaf een jaar of 16 is. Maar ik zou even de sites van kunstacademies bekijken, daar staat het dan ook vast wel op en anders even contact opnemen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Dat is er wel ja, ik dacht dat het vanaf een jaar of 16 is. Maar ik zou even de sites van kunstacademies bekijken, daar staat het dan ook vast wel op en anders even contact opnemen.
ok.
Thanx!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Hoe nu verder??? Tips?
solem
0 18-01-2012 12:48
Psychologie fout niet durven toe te geven, hoe nu verder
deurtje2
6 10-05-2011 21:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap België, hoe nu verder?
Gatara
224 09-08-2008 17:52
ARTistiek Het grote HOE NU VERDER topic.
Rooster
8 19-12-2007 18:57
Psychologie hoe nu verder/ beginnen
Verwijderd
5 15-04-2004 20:53
Liefde & Relatie Probleem met een meisje (hoe nu verder)
CEO
24 01-06-2003 16:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.