Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2002, 23:17
hybrid_b
hybrid_b is offline
ik weet dat het tog nog niet zal gebeuren maargoed

Denk je dat het goed zou zijn om alle drugs te legaliseren:

Ik wel omdat:

1--> mensen toch wel drugs zullen gebruiken of dat nu illegaal is of niet
2--> Ik vind dat mensen rech tot zelfbeschikking moeten hebben,k als je een stof in je wil stoppen je dat moet kunnen doen
3-->de overlast van junks dan veel minder zal worden nu is bijv heroine zo gigantish duur dat de meeste verslaafden niet en hun verslaving kunnen onderhouden en een normaal leven kunnen leiden, met gewoon werk verdien je simpel weg niet genoeg alleen door criminaliteit kan je genoeg verdienen (tenzij je een top baan hebt) een heroine verslaafde kiest heus niet zelf om op straat te gaan leven en of misdadigger of hoer te worden, als heroine gewoon legaal kan worden gamaakt kost een shot heroine maar 10 euro ofzo en is dus betaalbaar daardoor kunnen verslaafden gewoon blijven functioneren in de maatschappij en het ongezondste van hard drugs is dat junks in zeer ongezonde omstandig heden leven en afhankelijk zijn van medogenloze criminele organisaties die ze alleen maar zo lang mogenlijk zoveel mogenlijk geld uit ze wil persen.
4-->om de georganiseerde misdaad klein te houden, en wie iets afweet van de georganiseerde misdaad tegenwoordig weet dat het gigantish aan het groeien is en dat het geleerd heeft van normale bedrijven om samen te werken (er zijn nu veel minder gang wars dan vroeger) de georganiseerde misdaad is nu al zo groot gegroeit dat het talloze legale bedrijven over de hele wereld opgekocht heeft ( zag laatst op tv bij nova geloof ik dat 70 procent van de russishe economie al in handen is van de georganiseerde misdaad) nu zal dat vast wel overdreven zijn maar toch nog een heel groot deel en daar onder zo'n beetje alle banken waardoor alle nieuwe bedrijven die daar opgericht worden ook weer afhankelijk worden van de georganiseerde misdaad omdat ze geld nodig hebben om te starten en dat leen je natuurlijk bij een bank, die normale berdrijven kunnen natuurlijk niet gekocht worden zonder VEEL geld en dat geld komt voornamelijk uit de drugs handel, in een boek van 10 jaar geleden las ik dat er TOEN 180 miljoen dollar per dag verdient werd aan drugs verkoop door de georganiseerde misdaad (dus niet door de kleine dealertjes die kleine hoeveelheden verkopen maar door de grote orgasnisatiesd die het in gigantishe hoeveelheden verkopen en nu zal die markt al wel weer gegroeit zijn dus nog meer geld en dan over de hele wereld en nu die organisaties normale bedrijven hebben gekocht kunnen ze dat dus nu nog veel meer gaan doen omdat ze een goede route hebben om het geld wit te wassen en weer verder te investeren,
Dit konden deze orgasnisaties ( zoals de russishe maffia,de japanze yakuza, de chineze triades, de colombiaanse drugs kartels enz) nooit doen zonder de gigantishe winstens die ze uit de drugs verkoop hebben gehaald, kortom als je drugs legaliseerd heefd de georganiseerde misdaad zijn grootste bron van inkomstewn niet meer en stort grotendeels in elkaar. (als je al deze shit die ik hier op heb geschreven niet geloofd moet je maar is een boek lezen over de georganiseerde misdaad)
5-->de gevangenissen zitten vol met handelaren in drugs/junkies en de politie moet veel tijd besteden om drugs te bestrijden als drugs gelegalieseert word hoefd de bevolking hier dus ook geen belasting meer voor te betalen.

En het is heus niet zo datr dan iedereen meteen verslaafd raakt want als nu op dit moment het gelegaliseerd werd zo je dan meteen naar een winkel om een spuit te kopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2002, 23:52
Wasp
Avatar van Wasp
Wasp is offline
Citaat:
hybrid_b schreef:
En het is heus niet zo datr dan iedereen meteen verslaafd raakt want als nu op dit moment het gelegaliseerd werd zo je dan meteen naar een winkel om een spuit te kopen.
Ik heb geen zin om een lang verhaal te gaan typen, maar ik kon me toch niet weerhouden om te zeggen dat dít argument op poep slaat.
__________________
Ex fb-er van Drugs & Alcohol. Dajjetffweet!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 01:36
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
hybrid_b schreef:
ik weet dat het tog nog niet zal gebeuren maargoed

Denk je dat het goed zou zijn om alle drugs te legaliseren:

Ik wel omdat:

1--> mensen toch wel drugs zullen gebruiken of dat nu illegaal is of niet
2--> Ik vind dat mensen rech tot zelfbeschikking moeten hebben,k als je een stof in je wil stoppen je dat moet kunnen doen
3-->de overlast van junks dan veel minder zal worden nu is bijv heroine zo gigantish duur dat de meeste verslaafden niet en hun verslaving kunnen onderhouden en een normaal leven kunnen leiden, met gewoon werk verdien je simpel weg niet genoeg alleen door criminaliteit kan je genoeg verdienen (tenzij je een top baan hebt) een heroine verslaafde kiest heus niet zelf om op straat te gaan leven en of misdadigger of hoer te worden, als heroine gewoon legaal kan worden gamaakt kost een shot heroine maar 10 euro ofzo en is dus betaalbaar daardoor kunnen verslaafden gewoon blijven functioneren in de maatschappij en het ongezondste van hard drugs is dat junks in zeer ongezonde omstandig heden leven en afhankelijk zijn van medogenloze criminele organisaties die ze alleen maar zo lang mogenlijk zoveel mogenlijk geld uit ze wil persen.
4-->om de georganiseerde misdaad klein te houden, en wie iets afweet van de georganiseerde misdaad tegenwoordig weet dat het gigantish aan het groeien is en dat het geleerd heeft van normale bedrijven om samen te werken (er zijn nu veel minder gang wars dan vroeger) de georganiseerde misdaad is nu al zo groot gegroeit dat het talloze legale bedrijven over de hele wereld opgekocht heeft ( zag laatst op tv bij nova geloof ik dat 70 procent van de russishe economie al in handen is van de georganiseerde misdaad) nu zal dat vast wel overdreven zijn maar toch nog een heel groot deel en daar onder zo'n beetje alle banken waardoor alle nieuwe bedrijven die daar opgericht worden ook weer afhankelijk worden van de georganiseerde misdaad omdat ze geld nodig hebben om te starten en dat leen je natuurlijk bij een bank, die normale berdrijven kunnen natuurlijk niet gekocht worden zonder VEEL geld en dat geld komt voornamelijk uit de drugs handel, in een boek van 10 jaar geleden las ik dat er TOEN 180 miljoen dollar per dag verdient werd aan drugs verkoop door de georganiseerde misdaad (dus niet door de kleine dealertjes die kleine hoeveelheden verkopen maar door de grote orgasnisatiesd die het in gigantishe hoeveelheden verkopen en nu zal die markt al wel weer gegroeit zijn dus nog meer geld en dan over de hele wereld en nu die organisaties normale bedrijven hebben gekocht kunnen ze dat dus nu nog veel meer gaan doen omdat ze een goede route hebben om het geld wit te wassen en weer verder te investeren,
Dit konden deze orgasnisaties ( zoals de russishe maffia,de japanze yakuza, de chineze triades, de colombiaanse drugs kartels enz) nooit doen zonder de gigantishe winstens die ze uit de drugs verkoop hebben gehaald, kortom als je drugs legaliseerd heefd de georganiseerde misdaad zijn grootste bron van inkomstewn niet meer en stort grotendeels in elkaar. (als je al deze shit die ik hier op heb geschreven niet geloofd moet je maar is een boek lezen over de georganiseerde misdaad)
5-->de gevangenissen zitten vol met handelaren in drugs/junkies en de politie moet veel tijd besteden om drugs te bestrijden als drugs gelegalieseert word hoefd de bevolking hier dus ook geen belasting meer voor te betalen.

En het is heus niet zo datr dan iedereen meteen verslaafd raakt want als nu op dit moment het gelegaliseerd werd zo je dan meteen naar een winkel om een spuit te kopen.
Je bent wat vergeten. Als drugs legaal is, dan wordt de drugs zelf ook beter. Ik zeg niet dat je er niet meer verslaaft aan raakt, maar de kwaliteit is dan waarschijnlijk wel een stuk beter. Als het overal te koop is, gaan mensen minder snel drugs kopen van vage dealers, waarvan je niet eens weet of de drugs wel echt die drugs is en niet een of ander vaag chemisch goedje.

Ik vind wel als alle drugs illegaal wordt, dat het dan op z'n minst in heel Europa geld. En er moet dan ook beter voorgelicht worden over drugs.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 07:41
Verwijderd
je hebt gelijk over het zelfbeschikkingsrecht, maar de drempel tot (dodelijke) harddrugs wordt veel lager. nu moet je de goede mensen kennen om aan harddrugs te komen, maar volgens jou idee kan iedereen (is er een leeftijdsgrens?) zomaar een winkel binnenstappen en bijv. lsd halen.

Citaat:
En het is heus niet zo dat dan iedereen meteen verslaafd raakt want als nu op dit moment het gelegaliseerd werd zo je dan meteen naar een winkel om een spuit te kopen.
dit slaat nergens op. Er zijn genoeg mensen die bepaalde (hard)drugs willen gebruiken maar die er niet aan kunnen komen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 08:30
Zap
Zap is offline
Je hebt gelijk, ik ben ook zeker voor.

Door legalisatie kan je bv door de overheid gecontroleerde XTC kopen, dan vallen er dus ook veel minder slachtoffers aan vergiftiging met een andere stof. Ook kan je dan standaard een bijsluiter bij elke drug geven, dat helpt ook zeker in reduceren slachtoffers.

het belangrijkste argument heb je echter nog niet genoemd, het komt ook niet geheel uit in punt 5. Op dit moment word 1/3e van het justitieel apparaat bezet door simpele drugsdelicten, cocaine gebruik/handel en dat soort lichte vergrijpen. Als dit word gestopt is er eindelijk weer tijd om ene gejatte autoradio op te sporen en het zinloos geweld tegen te gaan
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 12:21
osmano
osmano is offline
ah man wat een zeik allemaal ,ik vind allemaal goed zo zoals het nu is .
Nederland = drugsparadijs ,als ik iets mot hebbe maak ni uit wat er meteen een service,waaroom legaliseren ??? je hoeft maar te belle en de dealer komt langs en op housepartys mag je tegenwoordig 3 pillen bij je hebben dus wat is et probleem ook al word je opgepakt wat krijg je hier voor een boete.
Maar wat ik wel kut vind aan ilegaal is dat nu de woute veel achter de drugs aan zitte ,ze bestede hun veels te veel aan drugs dealers en houden jongeren vaak aan die xtc of zo bij zich hebbe terwijl er straten verderop kinderen verkracht worden door vuile kutpedo's en de woute daar bonnetjes staan uit te delen van een boete van een pil ,maja als het legaal zou worden zouden ze misschien wat meer tijd besteden aan de echte criminelen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 16:45
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
hybrid_b schreef:
2--> Ik vind dat mensen rech tot zelfbeschikking moeten hebben,k als je een stof in je wil stoppen je dat moet kunnen doen
Ik wil alleen ff op deze reageren.. namelijk: tuurlijk moeten mensen zelf weten wat ze met zichzelf doen.. ik vind dat de overheid ons niet perse tegen onszelf hoeft te beschermen. Maar wel anderen! Drugsgebruik geeft overlast, gebroken gezinnen, diefstal, geweldplegingen, etc. Vrij logisch dat goedjes dan verboden worden.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 16:11
osmano
osmano is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik wil alleen ff op deze reageren.. namelijk: tuurlijk moeten mensen zelf weten wat ze met zichzelf doen.. ik vind dat de overheid ons niet perse tegen onszelf hoeft te beschermen. Maar wel anderen! Drugsgebruik geeft overlast, gebroken gezinnen, diefstal, geweldplegingen, etc. Vrij logisch dat goedjes dan verboden worden.
ben ik niet mee eens ,kijk dat gebeurd nou als je er niet meer aan kan komen dan ga je de criminaliteit in ,stel het was legaal,was het goedkoper en kon je er makkelijker aan kome.
maar dat van overlast enz dat kotm toch nseller voor bij alcohol als mense dronke zijn hebbe ze schitj aan alles en gebeurd zo iets ,bij xtc bijvoorbeeld vind je iedereen leuk en heb ik NOOIt meegemaakt dat eiam,dn die xtc heeft gebruikt ruzie had fo iemand ging slaan ,zelfde bij coke.Daarom vind is hete en beetje bullshit dat drugs aan alels de schuld zijn et zijn de mensen die er niet kunnen mee omgaan
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 13:43
Verwijderd
XTC kan ook verkeerd vallen, waardoor je depri of paniekerig wordt en misschien schade kan veroorzaken (al dan niet per ongeluk)

Anyway, wat betreft softdrugs: legaliseren. Met name vanwege het zelfbeschikkingsrecht. Niemand zou je mogen zeggen: je mag dit of dat niet gebruiken.

Over harddrugs heb ik niet echt een mening, daarvoor zou k eerst de voor- en nadelen willen afwegen.

En wat betreft dat geweld, vernieling, agressiviteit vanwege drugsgebruik: iemand die bij zijn gezonde verstand is, zal niet zo snel problemen opleveren bij gebruik van harddrugs. Helaas zijn er teveel mensen die ondanks hun psychische achtergrond (bijv. veel woede-aanvallen in het dagelijks leven, vernielzucht) toch harddrugs gebruiken waardoor hun gedrag versterkt kan worden.
natuurlijk zet drugs dan nog eens extra aan tot geweld bij dit soort mensen, maar dan ligt de verantwoordelijkheid wel bij de gebruiker en niet bij de drugs zelf.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 16:51
DarkCat
DarkCat is offline
Mmm.. negatief gedrag bij het gebruik van harddrugs komt ook vaak de rotzooi waarmee het vermengd wordt..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Conflict Venezuela/Colombia dreigt te escaleren
Verwijderd
16 10-11-2009 17:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Donner laat drugskoeriers door
Sky Jewel
68 27-12-2003 12:55
Drugs & Alcohol Soft drugs legaliseren voor mensen vanaf 16 jaar
Donald Duck
60 02-09-2003 21:11
Drugs & Alcohol Drugsgebruik Legalisering voor of tegen
bono
17 06-02-2002 16:20
Drugs & Alcohol Legalisering Drugs.
Isa
28 31-12-2001 11:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.