Oud 25-03-2004, 17:00
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ik hoor steeds vaker mensen die psychologen/ psychiaters "zielenknijpers" noemen. Als grapje, maar ook zomaar. Ik vind het zo negatief klinken en zo respectloos.

Het is weer iets wat ik mij teveel aantrek, maar ja zo ben ik nou eenmaal. Als ik iemand het hoor zeggen voel ik mij ongemakkelijk, en stiekem, ook wel gestoord.
Nog erger wordt het als het tegen mij gezegd word zoals:"ja, en toen kwam er zo'n zielenknijper, daar had ik geen behoefte aan"
mhja.. Ik zou me dr gewoon niks van moeten aantrekken, toch doe ik dat.. Ik moet leren dat niet te doen, maar das wel ontzettend moeilijk.

Hoe reageren jullie als je zoiets hoort?

xxx mir

Offtopic: sorry, als dit een nogal zinloos topic is, ik vroeg het me gewoon af, hoe jullie met zulke dingen omgaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2004, 17:43
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Tsja, das een woord dat er gewoon uitfloept, net als bijvoorbeeld "juuten" voor politieagenten. Ik denk dat er echt helemaal niemand zieleknijper zegt om iemand anders te kwetsen oid.

Ik snap best dat jij dat wel zo kan ervaren, maar probeer het maar gewoon te negeren.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:00
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Mensen die 'zielenknijper' in de mond nemen zien dat niet als een beledigend woord, gewoon een woord dat men in de volkstaal gebruikt.

Net zoals oudere mensen uit mijn streek 'gesticht' zeggen i.p.v. instelling.

Maar idd, het voelt nogal vervelend als ze een psych zo noemen.
Ik vind het ook beledigend en voel me gelijk nog raarder.

Maar ik denk niet dat je dat persoonlijk moet opvatten.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:27
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik vind het woord zielenknijper geen negatieve lading hebben
maar tis wel een raar woord
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 19:20
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Het komt bij mij ook negatief over, maar ik trek het me verder niet zo aan. Voor alles is een 'negatieve' benaming, en als mensen het woord zielenknijper willen gebruiken, moeten ze dat vooral doen. Ik zou zelf dat woord nooit gebruiken, omdat ik het een raar, stom woord vind.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 19:23
professor2
professor2 is offline
leve marten toonder
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 14:50
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Mwoah. Als je het over een specifiek persoon hebt, je psych ws, dan vind ik het een beetje onvriendelijk klinken. Als je het over psychs in het algemeen hebt kan het me weinig schelen, dan is het maar een woord en niet gericht naar een persoon.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 14:55
Verwijderd
Boeiend. Het is gewoon een gangbare benaming voor psycholoog/psychiater die niet echt (meer) een negatieve bijklank heeft. Daarover zeuren vind ik net zo stom als zeuren dat het woord neger zo negatief is.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 18:08
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 26-03-2004 @ 15:50:
Mwoah. Als je het over een specifiek persoon hebt, je psych ws, dan vind ik het een beetje onvriendelijk klinken. Als je het over psychs in het algemeen hebt kan het me weinig schelen, dan is het maar een woord en niet gericht naar een persoon.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 18:16
Peter1234
Peter1234 is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-03-2004 @ 15:55:
Boeiend. Het is gewoon een gangbare benaming voor psycholoog/psychiater die niet echt (meer) een negatieve bijklank heeft. Daarover zeuren vind ik net zo stom als zeuren dat het woord neger zo negatief is.
I totaly agree
Niet echt een ding om je druk over te maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.