Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2011, 17:32
Verwijderd
Hallo, ik ben bijna 16 jaar (omdat ik in december geboren ben) en ik weeg iets meer dan 63kg en ben tussen de 1m80 en 1m90 groot. Ik ben redelijk gespierd maar wel dun en ik heb geen brede schouders, waardoor het lijkt dat ik mager ben (maar dat ben ik eigenlijk niet). Heeft iemand een schemaatje voor thuis om wat breder te worden (dat kan lang duren, weet ik). Ik heb 2 dumbells van zo'n 7kg per dumbell. Ik heb ook een bankje om dumbelloefeningen op te doen. Ik ben geen beginner dus ik kan al heel wat push ups en zo doen. Ik ben van plan iedere maandag, woensdag en vrijdag te trainen. En wat moet ik zoal eten en hoeveel om wat breder te worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2011, 17:50
Definite
Avatar van Definite
Definite is offline
Met die dumbbells ga je niet ver komen, sportschool abonnement nemen. Om wat lichte massa aan te zetten met thuistrainen zou ik als ik jou was 3/4 sets van 8/10 herhalingen doen van de volgende oefeningen:

- normal push ups (borst/triceps)
- close grip push ups (triceps)
- wide grip push ups (borst)
- pull ups (biceps)
- chin ups (rug, schouders, biceps)
- squats (benen)
- Dips between benches (triceps)
- Sit ups, varieer met oefeningen

Wat je moet eten zijn voornamelijk eiwitten voor spieropbouw, dit vind je onder andere in:
- kip
- tonijn
- melk
- kaas
- pinda's
__________________
Mind over Matter
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 20:06
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
dit hoort op sport.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 09:34
Zeepje
Zeepje is offline
Waarschijnlijk wist je het al, maar vergeet niet om je spieren in balans te houden, dat je bijv. ook je rugspieren traint als je je buikspieren traint. Anders ga je (in dit geval) krom lopen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 11:09
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Als ik jou was zou ik toch maar opzoek gaan naar een (betaalbare) sportschool. Daar kunnen ze je helpen met het goed uitvoeren van de oefeningen en hebben ze gewichten waar je wat langer mee kan doen (7 kilo is veel te weinig als je echt breder wilt worden).
Verder wat Definite zegt.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Met die dumbbells ga je niet ver komen, sportschool abonnement nemen.
Dat is niet helemaal waar. Met 2 dumbells kan je bijna het hele ouvre van sportschool oefeningen imiteren, mits je bekend bent met hoe je die dingen precies moet gebruiken.

Daarnaast is 7 kilo per arm helemaal niet veel te weinig, zeker niet voor een redelijk iel gebouwd mannetje van 16 jaar dat net wil gaan beginnen met krachttraining. Herhalingen zijn, zeker in het begin, een stuk belangrijker dan rauw gewicht.

Uiteraard is de sportschool de 'makkelijkste' oplossing en aldaar kan je meestal vragen om een goed trainingsschema, opgesteld naar jouw wensen. Als je daar geen geld voor hebt kan je best effectief jongleren met die haltertjes van je, hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 11:06
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dat is niet helemaal waar. Met 2 dumbells kan je bijna het hele ouvre van sportschool oefeningen imiteren, mits je bekend bent met hoe je die dingen precies moet gebruiken.

Daarnaast is 7 kilo per arm helemaal niet veel te weinig, zeker niet voor een redelijk iel gebouwd mannetje van 16 jaar dat net wil gaan beginnen met krachttraining. Herhalingen zijn, zeker in het begin, een stuk belangrijker dan rauw gewicht.

Uiteraard is de sportschool de 'makkelijkste' oplossing en aldaar kan je meestal vragen om een goed trainingsschema, opgesteld naar jouw wensen. Als je daar geen geld voor hebt kan je best effectief jongleren met die haltertjes van je, hoor.
Ja natuurlijk kan je met dumbells opzich wel een behoorlijk aantal oefeningen doen, maar het gaat erom dat het maar 7 kilo per dumbel is en ik hoop voor de ts dat die voor bepaalde oefeningen toch wel wat meer nodig heeft dan 2x die 7 kilo (denk aan bench press en om te zorgen dat het er een beetje fatsoenlijk uitziet moet ie natuurlijk ook zn benen trainen en 14 kilo squatten stelt al helemaal niks voor)
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 11:12
Verwijderd
7 kilo per arm is nogmaals meer dan genoeg voor een 16 jarige, ongetrainde jongen. Voor squatten kan je ook meer herhalingen doen. Squat jij maar eens 200x met 14 kilo.

Je staart je blind op het gewicht.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 11:16
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
7 kilo per arm is nogmaals meer dan genoeg voor een 16 jarige, ongetrainde jongen. Voor squatten kan je ook meer herhalingen doen. Squat jij maar eens 200x met 14 kilo.
Het gaat erom dat hij in no-time meer kilo's dan die 7 per arm nodig heeft. Je wilt het aantal herhalingen hetzelfde houden en dan het gewicht steeds een beetje kunnen verhogen. Dit kan niet als je vast zit aan dumbels van 7 kilo.
Ja je kan idd meer herhalingen gaan doen, maar hij wilde gespierder/breder worden --> veel gewicht, weinig herhalingen ipv andersom.
Zonde van je tijd om 200x met 14 kilo te gaan squatten. Daar ga je geen sick gespierde benen van krijgen.

Vanzelfsprekend staar ik me blind op het gewicht, aangezien het te weinig is om zijn doel mee te bereiken.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Het gaat erom dat hij in no-time meer kilo's dan die 7 per arm nodig heeft.
Nee, dat is niet in no time. Zeker niet als je 16 en onvolgroeid bent.
Citaat:
Je wilt het aantal herhalingen hetzelfde houden en dan het gewicht steeds een beetje kunnen verhogen. Dit kan niet als je vast zit aan dumbels van 7 kilo.
Ja je kan idd meer herhalingen gaan doen, maar hij wilde gespierder/breder worden --> veel gewicht, weinig herhalingen ipv andersom.
Daar klopt niets van. En nogmaals; op zijn leeftijd wil je helemaal niet dergelijke intensieve krachttraining doen, zeker niet als hij nog ongetraind is.
Citaat:
Zonde van je tijd om 200x met 14 kilo te gaan squatten. Daar ga je geen sick gespierde benen van krijgen.
Als hij 'sick gespierde benen' wil hebben moet hij wachten tot hij volgroeid is en dan kan hij halters van 1000 kilo's op zijn schouders leggen en lekker squatten. Het gaat, wederom, om een knulletje van 16.
Citaat:
Vanzelfsprekend staar ik me blind op het gewicht, aangezien het te weinig is om zijn doel mee te bereiken.
Zijn doel is breed worden op een manier waar veel 16 jarigen zich een stuk meer van voorstellen dan haalbaar is. De vanzelfsprekendheid waarmee je je blind staart is niet zo vanzelfsprekend. Lichte gewichten en veel herhalingen zijn standaard als je begint met krachttraining. Ik vraag me af waar jij je fitnesskennis vandaan hebt?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 12:17
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Destijds had ik als 'knulletje' van 16 wel wat meer gewicht nodig dan die 14 kilo om fatsoenlijke vooruitgang te noemen. Als hij nu nog genoeg heeft aan die 14 kilo zal het echt niet lang duren voordat dat te weinig is.

Je zegt dat je op zijn leeftijd helemaal niet dergelijke intensieve krachttraining wilt doen, TS wilt echter gespierder/breder worden en (intensieve) krachttraining is dan de manier om dat resultaat (snel) te behalen.

Dat hij onvolgroeid is heeft helemaal niks te maken met of hij meer gewicht nodig zal hebben met het squatten of niet. Er zijn zat onderzoeken bekent die concluderen dat krachttraining geen negatief effect heeft op de groei, dit blijkt achterhaalt te zijn, dus als hij nu zijn benen wilt trainen kan hij daar net zo goed ook nu aan beginnen.

Ik vraag me af waar jij je fitnesskennis vandaan hebt dat je denkt dat lichte gewichten en veel herhalingen standaard zijn als je begint met krachttraining?
rippetoe, dat is standaard (of tenminste, zou moeten zijn) als je begint met krachttraining. En ik kan je vertellen, daar gaat het echt niet om weinig gewicht en veel herhalingen, maar om veel gewicht en weinig herhalingen.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 13:40
Verwijderd
Juist door veel herhalingen te doen met lichte gewichten kun je een goede basis creëren. Op de leeftijd van de topicstarter maak je meer kapot met zware gewichten en je blindstaren op oppompen dan dat het hem goed zal doen. Veel herhalingen met lage(re) gewichten zorgen misschien voor minder snel resultaat, maar zorgen voor daadwerkelijke ontwikkeling van de spieren en een basis waar hij, wanneer hij eenmaal volgroeid is, een hoop profijt van kan hebben als hij nog steeds breed wil worden.

En de discussie over genoeg of niet genoeg gewicht is een beetje onzinnig omdat hij, zoals Reverend hierboven ook al aangeeft, voor relatief weinig geld wat gewicht erbij kan kopen (iets wat ik niet perse zou aanraden overigens).
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 14:03
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Juist door veel herhalingen te doen met lichte gewichten kun je een goede basis creëren. Op de leeftijd van de topicstarter maak je meer kapot met zware gewichten en je blindstaren op oppompen dan dat het hem goed zal doen. Veel herhalingen met lage(re) gewichten zorgen misschien voor minder snel resultaat, maar zorgen voor daadwerkelijke ontwikkeling van de spieren en een basis waar hij, wanneer hij eenmaal volgroeid is, een hoop profijt van kan hebben als hij nog steeds breed wil worden.

En de discussie over genoeg of niet genoeg gewicht is een beetje onzinnig omdat hij, zoals Reverend hierboven ook al aangeeft, voor relatief weinig geld wat gewicht erbij kan kopen (iets wat ik niet perse zou aanraden overigens).
of je nou zware of lichte gewichten gebruikt maakt niet zoveel uit voor de basis die hij wilt leggen.
Bij lichte en zware gewichten zul je spiertjes kapot maken die daarna weer herstellen om vervolgens meer op te kunnen vangen de volgende keer (--> spiergroei). Het enige is dat als je veel herhalingen met weinig gewicht doet dit zorgt voor meer uithoudingsvermogen van de spieren, terwijl veel gewicht met weinig herhalingen zorgt voor meer kracht (wat volgens mij is wat TS wilt bereiken).

En waarom hebben jullie beiden het nou over 'als hij volgroeid is'? Hij hoeft helemaal niet te wachten om breed te worden, als hij nu al een beest wil worden kan dat ook.

Eigenlijk zou ik TS aan willen raden om zich ook in te lezen op fora over krachttraining, waar hij vele malen beter geholpen kan worden door mensen die er echt verstand van hebben.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 14:14
Verwijderd
het maakt zeker verschil of je met een hoog gewicht weinig herhalingen doet, of met een lager gewicht meer herhalingen. Met het oppompen van de spieren bereik je geen goede basis, wel zichtbare spiermassa die binnen no time ook weer verdwenen is.

Omdat het slecht voor je lijf is om, wanneer je nog niet geheel volgroeid bent, je spieren op te pompen. Daar moet je voorzichtig mee zijn op jonge leeftijd. Beter is het om met lager gewicht en, wat de ts al doet, met je eigen lichaamsgewicht te trainen en het heel langzaam op te bouwen.

De adviezen van Reverend snijden hout en bovendien heeft hij niet alleen een sportopleiding gedaan, maar is hij ook nog werkzaam geweest als fitnessinstructeur..

Het feit dat hij iets anders zegt dan wat jij graag wil horen maakt niet dat hij er geen verstand van heeft.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 14:49
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
het maakt zeker verschil of je met een hoog gewicht weinig herhalingen doet, of met een lager gewicht meer herhalingen. Met het oppompen van de spieren bereik je geen goede basis, wel zichtbare spiermassa die binnen no time ook weer verdwenen is.

Omdat het slecht voor je lijf is om, wanneer je nog niet geheel volgroeid bent, je spieren op te pompen. Daar moet je voorzichtig mee zijn op jonge leeftijd. Beter is het om met lager gewicht en, wat de ts al doet, met je eigen lichaamsgewicht te trainen en het heel langzaam op te bouwen.

De adviezen van Reverend snijden hout en bovendien heeft hij niet alleen een sportopleiding gedaan, maar is hij ook nog werkzaam geweest als fitnessinstructeur..

Het feit dat hij iets anders zegt dan wat jij graag wil horen maakt niet dat hij er geen verstand van heeft.
Ik zeg nergens dat het geen verschil maakt of je met hoog of laag gewicht traint? Ik zeg dat het weinig uitmaakt voor de BASIS waar jij het over hebt (aangezien je als je het mij vraagt helemaal geen basis aan hoeft te leggen, omdat ts als hij wilt nu ook al met zware gewichten in de weer zou kunnen)
TS wilt breder worden --> zichtbare spiermassa

Bron, dat het slecht is je lijf op te pompen als je nog niet geheel volgroeid bent?

Ik zeg nergens dat hij er geen verstand van heeft?
Met een deel van wat Reverend zegt ben ik het zeker eens, met een deel niet. (en het gaat er niet om wat ik graag wil horen of niet, het zal mij uiteindelijk echt een zorg zijn wat TS nou gaat doen. Ik ben niet de persoon die graag iets wilt horen, dat is de TS en die probeer ik zo goed mogelijk te informeren)
Dat Reverend werkzaam is (geweest) als fitnessinstructeur, maakt op mij (moet ik persoonlijk zeggen) weinig indruk. Heb al voldoende verhalen gehoord over fitnessinstructeurs die mensen in de sportschool extreem slecht advies geven (maargoed dat is afhankelijk van de sportschool en de specifieke fitnessinstructeur. Dat ik ervaring heb met slechte fitnessinstructeurs betekent niet dat ik vind dat alle fitnessinstructeurs slecht zijn, wel dat het feit dat iemand fitnessinstructeur is niet betekent dat hij goed advies geeft)
Dat ik TS doorverwijs naar fora die specifiek over krachttraining gaan staat los van wat andere mensen hier gezegd hebben. Op die fora lopen mensen rond die constant werken met bodybuilders en ondanks dat TS waarschijnlijk niet ZO fanatiek zal (willen) zijn, kan hij daar wel heel veel hulp krijgen en kunnen ze hem ook helpen aan een echt goed voedingsschema, wat zijn groei extra zal stimuleren. Bij bijna elke sportschool kan je wel een voedings (en trainings) schema krijgen als je wilt, maar daar zit een heel groot deel bij wat ook gewoon belabberd is. Voor echt snelle groei heb je baat bij een trainings en voedingsschema wat speciaal op jou afgestemd is en niet een standaard schema wat uit een la ergens geridselt wordt.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg nergens dat het geen verschil maakt of je met hoog of laag gewicht traint? Ik zeg dat het weinig uitmaakt voor de BASIS waar jij het over hebt (aangezien je als je het mij vraagt helemaal geen basis aan hoeft te leggen, omdat ts als hij wilt nu ook al met zware gewichten in de weer zou kunnen)
Met als gevolg een verhoogde kans op blessures of schade aan de gewrichten door de onnodig zware belasting van de ongetrainde spieren. Daarom leg je eerst een BASIS.
Citaat:
TS wilt breder worden --> zichtbare spiermassa
Het gaat erom wat verstandig is om te doen, en de oefeningen die Definite beschreef in combinatie met het juiste aantal herhalingen is toereikend zát voor iemand van 16.

"TS wilt breder worden ----> 12 uur per dag aan de halters en shakes" als je het als een baas wil doen.
Citaat:
Dat Reverend werkzaam is (geweest) als fitnessinstructeur, maakt op mij (moet ik persoonlijk zeggen) weinig indruk. Heb al voldoende verhalen gehoord over fitnessinstructeurs die mensen in de sportschool extreem slecht advies geven (maargoed dat is afhankelijk van de sportschool en de specifieke fitnessinstructeur. Dat ik ervaring heb met slechte fitnessinstructeurs betekent niet dat ik vind dat alle fitnessinstructeurs slecht zijn, wel dat het feit dat iemand fitnessinstructeur is niet betekent dat hij goed advies geeft)
Klopt, er zit een hoop rommel tussen. Vaak genoeg kom ik helaas ook jongens tegen die een paar keer hebben gefitnesst om vervolgens te denken dat ze de waarheid in pacht hebben. 'die wijsneusige fitnesstrainer' die 6 jaar lang heeft gestudeerd om het menselijk lichaam zo efficiënt mogelijk te trainen. Dat ik ervaring heb met slechte fitnessers betekent niet dat ik vind dat alle fitnessers slecht zijn, wel dat het feit dat iemand op fitness heeft gezeten en eventueel breed is niets betekent over hoe goed hij zijn oefeningen uitvoert.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 18:02
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Daarnaast is 7 kilo per arm helemaal niet veel te weinig, zeker niet voor een redelijk iel gebouwd mannetje van 16 jaar dat net wil gaan beginnen met krachttraining. Herhalingen zijn, zeker in het begin, een stuk belangrijker dan rauw gewicht.
Onzin. 7 kilo per arm is leuk als je lateral raises doet of als warm-up, maar zelfs een iel jongetje van 16 jaar zal ze na een week al beu zijn. Herhalingen zijn ook niet het belangrijkst, het gaat erom dat je iedere training het gewicht iets omhoog weet te schroeven, bij eenzelfde aantal herhalingen. 3x5 of 5x5, bijvoorbeeld, zijn ideale sets/reps voor starters.

Citaat:
7 kilo per arm is nogmaals meer dan genoeg voor een 16 jarige, ongetrainde jongen. Voor squatten kan je ook meer herhalingen doen. Squat jij maar eens 200x met 14 kilo.

Je staart je blind op het gewicht.
200x squatten is cardio, geen krachttraining. Je test je spier-uithoudingsvermogen maar je wordt er geen milimeter breder van.

Aan de TS: Als je écht goede informatie wil hebben over training, lees dan het boek "Burn the Fat, Feed the Muscle, en volg een goed trainingsschema zoals Rippetoe of Stronglifts.

Voor de rest: goed eten! Als je moeite hebt om aan te komen raad ik volle melk aan. Je zal zien dat hoe meer je eet, hoe meer gewicht je ook aankan. Denk er wel om dat je je calorieën uit goede, gezonde bronnen haalt (schijf van vijf) en dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt, vooral bij je ontbijt, voor het slapengaan en rond de trainingen. Als je wat uitgebreider advies wil moet je maar even PM'en.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 18:46
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Gewoon een kuurtje doen!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-09-2011, 06:23
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Gewoon een kuurtje doen!
Van een kuurtje + de verkeerde training wordt TS alsnog geen beest
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 07:15
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Een kuurtje zonder de juiste voorlichting gaat nog veel meer problemen geven. De vraag hoe je in godsnaam die cup B er weer af traint, bijvoorbeeld.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 22:30
PatoLoco
PatoLoco is offline
Wat Mobius zegt + probeer, toch zeker in het begin, iemand te vinden die je kan begeleiden bij je oefeningen. Een technisch goede uitvoering pleit wel in je voordeel qua blessures en kracht/massawinst. Ik doe zelf behoorlijk wat krachttraining en het is soms deprimerend (of lachwekkend?) om te zien hoeveel procent van de "stoere jongens" in de gym absoluut geen benul hebben van waar ze mee bezig zijn. Dat je vorm en techniek niet 100% zijn, ok (hoewel je daar best wel naar streeft), maar sommige mensen zie je bijvoorbeeld echt hun rug etc verpesten omdat ze superzware gewichten willen heffen waar ze eigelijk niet sterk genoeg voor zijn (en dus gaan ze compenseren door slechte techniek).

Oh en als je extra gewichten koopt, koop losse halters waar je verschillende soorten schijven op kunt zetten, zo kan je veel variëren met het gewicht zonder dat je veel dumbells nodig hebt. Een goed "sluitsysteem" is ook wel handig. Mijn dumbells zijn niet zo betrouwbaar waardoor sommige oefeningen wel wat riskant worden bij zwaar gewicht (hammer curls etc). Zo'n schijf wil je niet op je tenen krijgen

Verder vooral rustig opbouwen, je bent nog jong dus je kan moeilijk verwachten dat je van een jongenslichaam opeens naar'n supergespierde kerel gaat. Zo'n dingen gaan nu eenmaal wat vlotter als je wat volgroeider bent en rustig opbouwen is sowieso een goede keuze
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 23:07
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Met alle respect, MrUnkown is naar alle waarschijnlijkheid alleen maar geïrriteerd dat hij weinig contact krijgt van meisjes, gezien zijn topics, en probeert er wat aan te doen door spieren te gaan trainen. Het lijkt me meer een fase dan dat hij vanaf de dag dat hij een passend schema vindt de bergen intrekt en constant zal trainen in eenzaamheid. Het deel dat hij denkt dat hij echt gaat bulken lijkt me een fase. Hij kan natuurlijk altijd goed door blijven sporten.
Daarom lijkt mij ook het thuis oefenen zonder gewichten en met het handigste idee voor nu. Inderdaad, hij leert niet in ene 120kg te tillen en dan een week niks meer te kunnen, maar hij legt een goede basis aan waarmee hij thuis in het ritme van meer sporten kan komen. Daarna is een sportschool naar mijn mening nog niet nodig, gezien de meeste klanten er nog steeds niet direct beginnen met ijzer eten, maar kan hij dat wel gaan doen voor het sociale aspect en als hij er ook echt een anderhalf uur vol kan maken.
Het lijkt mij het handigst voor deze jongen om het praktisch aan te pakken terwijl het ook nog veiliger is. Vertel me niet dat 14kg net zo veel kwaad kan als een vastgezet bankdrukstel waar je zonder moeite 50kg aanhangt en meteen begint.
Het schema van Definite klinkt goed naar mijn mening, de gewichten zijn niet eens nodig. Daarbij zijn de door MrUnknown aangegeven dagen ook goed, zorg wel dat je minstens een minuut tussen elke set doet.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 07:41
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Met alle respect, MrUnkown is naar alle waarschijnlijkheid alleen maar geïrriteerd dat hij weinig contact krijgt van meisjes, gezien zijn topics, en probeert er wat aan te doen door spieren te gaan trainen.
Ik denk dat iedere jongen van 16 die traint dit doet om z'n hormonen een plekje te geven. Iedereen heeft zijn eigen redenen om te trainen, of dat nou op ego -of op therapeutische basis is.

Citaat:
Het lijkt me meer een fase dan dat hij vanaf de dag dat hij een passend schema vindt de bergen intrekt en constant zal trainen in eenzaamheid. Het deel dat hij denkt dat hij echt gaat bulken lijkt me een fase. Hij kan natuurlijk altijd goed door blijven sporten.
Ik zou zeggen: laat het hem proberen. Sportscholen concurreren flink met elkaar en dat komt de prijs ten goede. Voor een paar euro per maand kan je al onbeperkt sporten. Ik ben vroeger ook voor het eerst naar de sportschool gegaan zonder dat ik veel kennis had van training en voeding, maar gaandeweg heb ik steeds meer interesse gekregen en jaren later sport ik nog steeds. Om zomaar van een fase te spreken vind ik wat voorbarig, sport is van alle leeftijden.

Citaat:
Daarom lijkt mij ook het thuis oefenen zonder gewichten en met het handigste idee voor nu. Inderdaad, hij leert niet in ene 120kg te tillen en dan een week niks meer te kunnen, maar hij legt een goede basis aan waarmee hij thuis in het ritme van meer sporten kan komen. Daarna is een sportschool naar mijn mening nog niet nodig, gezien de meeste klanten er nog steeds niet direct beginnen met ijzer eten, maar kan hij dat wel gaan doen voor het sociale aspect en als hij er ook echt een anderhalf uur vol kan maken.
Dit is imo volstrekte nonsens.

Ik denk dat iedereen met een klein beetje verstand wel weet dat het lang duurt voordat je dergelijke gewichten kan tillen, vooral schriele kinders van 16.

Het voordeel van de sportschool is dat je daar alle oefeningen veilig en desnoods onder supervisie kunt uitvoeren, zowel met losse gewichten als met apparaten. (die ik overigens afraad, je kan het beter in één keer goed doen) Daarnaast is het makkelijker om iedere training je weerstand iets te verhogen zodat je langzaam kracht (en uiteraard spiermassa) opbouwt.

Je hebt het overigens over anderhalf uur, terwijl een half uur tot drie kwartier trainen al voldoende is voor een goede hypertrofie. Als je langer doorgaat raak je overtraind en ben je gevoelig voor blessures e.d.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 17:33
Definite
Avatar van Definite
Definite is offline
Ik sluit me aan bij Mobius, die weet tenminste waar hij over praat in tegenstelling tot sommige mensen hier.
__________________
Mind over Matter
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 14:45
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Hoe staat het ervoor met de training van TS?
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2011, 14:29
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
7 kilo per arm? Dat is lightweight, baby. Je hebt echt meer dan 7 kilo nodig. Mijn broertje is 15, en hij bencht 40 kg dumbbells in elke hand.

Als je echt spieren wil, MrUnknown, begin met squats, deadlifts en bench press. 5x5, 3 keer per week. Eet heel veel, en wanneer je ongeveer 90 kg bent, kan je weer dunner worden naar een mooie 80 kg.

Daarna heb je chemische hulp nodig.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2011, 21:58
Verwijderd
Citaat:
7 kilo per arm? Dat is lightweight, baby. Je hebt echt meer dan 7 kilo nodig. Mijn broertje is 15, en hij bencht 40 kg dumbbells in elke hand.

Als je echt spieren wil, MrUnknown, begin met squats, deadlifts en bench press. 5x5, 3 keer per week. Eet heel veel, en wanneer je ongeveer 90 kg bent, kan je weer dunner worden naar een mooie 80 kg.

Daarna heb je chemische hulp nodig.
Nee....lol
5x5 bouwt allereerst meer kracht en minder massa, en je biologische limiet ligt vele malen hogen dan dat jij zegt.
Afhankelijk van je bouw en je gegeven genetica kan je je spier ongeveer tot 80% in omvang toe laten nemen met adequate voeding en training.

Steroids are for tards.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2011, 22:24
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Je rep scheme heeft niets te maken met hoe groot je wordt, dat is broscience. Het gaat erom dat je genoeg calorieën hebt om te groeien. 5x5 is het beste voor beginners.

En nee, als we zeggen dat hij ongeveer 6 foot is, betekent het dat hij MAXIMAAL 80 - 82 kg wordt at 6% body fat, droog.

And nee, steroids zijn niet voor 'tards'. Elke top atleet gebruikt ze, elke fitness model gebruikt ze en ik gebruik ze. Je hebt ze nodig om er echt goed uit te zien.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 18:04
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Hehe, eindelijk iemand die klinkt alsof ie er verstand van heeft.

De weg naar "groot" zonder chemische hulp is lang en zwaar, en vereist een bovengemiddeld doorzettingsvermogen.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Je rep scheme heeft niets te maken met hoe groot je wordt, dat is broscience. Het gaat erom dat je genoeg calorieën hebt om te groeien. 5x5 is het beste voor beginners.

En nee, als we zeggen dat hij ongeveer 6 foot is, betekent het dat hij MAXIMAAL 80 - 82 kg wordt at 6% body fat, droog.

And nee, steroids zijn niet voor 'tards'. Elke top atleet gebruikt ze, elke fitness model gebruikt ze en ik gebruik ze. Je hebt ze nodig om er echt goed uit te zien.
Dat weet ik, en het zijn niet je kcal die er toe doen, het zijn je macro's en eiwit per pond lichaamsgewicht die er toe doet.

En regardless, roids zijn voor tards. het sloopt je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 17:58
Jannabos9
Avatar van Jannabos9
Jannabos9 is offline
Je moet fitnessen!
Ik heb een hometrainer thuis, echt superfijn!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2011, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Je moet fitnessen!
Ik heb een hometrainer thuis, echt superfijn!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 09:02
Jannabos9
Avatar van Jannabos9
Jannabos9 is offline
Welk apparaat verbrandt volgens jullie de meeste calorieën? Ik wil het weten omdat ik deze dan thuis wil hebben hihi.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 10:53
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Welk apparaat verbrandt volgens jullie de meeste calorieën? Ik wil het weten omdat ik deze dan thuis wil hebben hihi.
Het gaat hier om gespierder/breder worden, niet om calorieën verbranden.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Het gaat hier om gespierder/breder worden, niet om calorieën verbranden.
je kan nog zo gespierd zijn, als je 200 kilo weegt, heb je er nog niks aan.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 19:34
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
je kan nog zo gespierd zijn, als je 200 kilo weegt, heb je er nog niks aan.
Oh? Was ik maar 200 kilo
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-11-2011, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Oh? Was ik maar 200 kilo
nou anabolen zijn tegenwoordig ook overal verkrijgbaar, dus doe je best.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 11:20
Verwijderd
Nu ja, ik heb een hele goedkope sportschool gevonden en ben van plan 3@4 maal per week te gaan. Het is niet zo groot, maar perfect wat ik wil. Nog iets, ik hoef helemaal niet zo breed te worden als jullie denken. Enkel wat bredER. Het optimale wat ik wil is rond de 75 kilo wegen en wat meer spiermassa hebben dan ik nu heb. Ben trouwens aangekomen met 3 kilo en ik heb ergens gelezen van een andere fitnessinstructeur dat de perfecte combinatie een combinatie is tussen lichte gewichten met veel herhalingen en zware gewichten met weinig herhalingen. Lichte gewichten pompen de spieren op, zware gewichten zorgen voor kracht volgens hem. Maar als ik rondkijk, in die sportschool waar normaal niemand aan de anabolen zit, dan zitten daar mensen die niet te breed zijn, exact zoals ik het wil, en die hebben een ongelooflijke kracht en toch wat spiermassa die de vrouwen ook wel zal aantrekken Dus ik denk dat ik een opwarming doe met veel herhalingen weinig gewicht en dan iets zwaardere gewichten met weinig herhalingen. Heb mijn spiergroepen netjes ingedeeld in mijn schema zodat ik niet overtrain dus...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Breder worden
Mattiken 1995
4 20-07-2015 18:53
Lichaam & Gezondheid Hoe kan ik wat breder worden ?
mb93
47 20-07-2012 22:08
Vrije tijd Gespierder worden / breder worden
Verwijderd
3 08-09-2011 14:47
Vrije tijd Wat breder worden.
Verwijderd
46 22-03-2011 18:32
Lichaam & Gezondheid gespierd? [breder worden]
Ceespop
106 30-11-2009 12:30
Lichaam & Gezondheid breder worden
matrix21
25 14-05-2003 14:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.